Baby 1 week oud, opa weet het beter...

• Baby 1 week oud, opa weet het beter...

Hallo mama's

Vandaag is er een feest voor mijn grootouders omdat ze hun huwelijksverjaardag vieren.
    Aangezien ons meisje nog zo klein is kijk ik er wel naar uit maar tegelijkertijd ook zenuwachtig.
    Ik haat de gewoonte om te moeten toelaten dat iedereen haar eens vastneemt. Vorige woensdag kwamen vier lieve tante op bezoek, maar na al die armen was ons meisje volledig over haar toeren.
    Ik had het er over met mijn vader dat ik dat liever niet wil, maar die lachte dat direct weg; ik ben veel te overbezorgt, steek haar in een glazen stolp,...

Hoe denken jullie daar over? Overdrijf ik?

Alvast bedankt voor de reacties

Groetjes
    Lies
  • Je overdrijft zeker niet. Dit is zelf mijn eerste kind dus ik spreek zeker niet ervaring. Maar ik weet wel dat jij nog altijd
    baas bent over eigen kind. En als jij merkt dat jouw baby het niet aangenaam vindt om van arm tot arm te gaan mag je
    dat zeker niet toelaten. Een ander heeft gemakkelijk spreken, maar jij gaat naar huis met een kind dat overstuur is en misschien wel
    uren zal huilen. Dat is het niet waard...
  • Nee je overdrijft niet!!
    Een baby van een week hoort niet rond te gaan! Die moet bij mama of papa blijven. Ze raken overstuur, ze komen met teveel bacteriën in contact. Bij mij zou het allesinds geen waar zijn.
    Er zijn ergere dingen dan overbezorgd genoemd te worden. Dus niets van aantrekken en je wil doordrijven!

Grts
    G
  • Ik kan me heel goed voorstellen als kraambezoek langskomt ze het kindje willen vasthouden. Ik heb dit ook altijd toegelaten. Maar op een feestje waar dan x aantal mensen zijn zou ik het ook niet doen.
  • Ik zou het ook niet toestaan. Toen onze zoon gedoopt werd, hebben we zelfs ruzie gehad in de familie (tussen zijn kant en mijn kant). T was toen wel al 2 maanden, maar dat maakt niet uit. Zijn kant verweet mijn kant dat ze hem veel meer vast hadden en zo. Toen heb ik moeten optreden en zeggen dat niemand hem nog mocht pakken. Dit is nu wel extreem, dat zal bij jou wel niet het geval zijn. Ik wil maar zeggen: doe wat je zelf het beste vindt, dan kan je er achteraf zeker geen spijt van hebben. Wat anderen zeggen is niet belangrijk, luister naar je hart.
  • @lies en hoe was et gister gegaan?
  • Ik vind dan weer dat je zeker wel overdrijft. Die mensen zijn enthousiast. Wees blij dat ze aandacht geven aan je kind. Ik genoot echt van die momenten dat mensen haar vast hadden en zo smolten voor haar schattigheid. Ik was echt trots op die momenten.
    Er is toch niks mis met familie die je kind willen vasthouden?? Ik vind het zelfs wat egoïstisch in de stijl van "mijn kind dus niemand anders komt eraan"
  • Ik vind zeker niet dat je overdrijft hoor. Ik begrijp ook niet dat mensen altijd verwachten om een pasgeborene op hun arm te nemen.
    Hier wilde ik dat ook niet,. Ze vroegen er ook niet achter, maar ik stelde het ook niet voor.
    Zo een kleine baby raakt rg overstuur en als dan iemand net verkouden is. Neenee bij mij was het niet waar ( nu laat ik nog niet iedereen met hem hampelen hoor)
  • het is niet die familie die dan 's nachts met een niet-slapend overstuur kind zit. Ik zal nooit vragen om een baby te mogen vasthouden, met 2 hele prikkelgevoelige kinderen heb ik dit wel afgeleerd.
    Ik zal wel altijd 'ja' zeggen wanneer ze me het voorstellen.
    heeft niets met egoïsme te maken, maar met de noden en behoeften van de baby. Die heeft er de eerste weken geen nood aan om door iedereen opgepakt te worden.
  • @lien ik heb ze niet als een pop doorgegeven en heb er geen spijt van. Gelukkig alle begrip van de familie (uitz mijnm vader), gezien ze nog maar 1 week oud was.
    Mijn zoon is op de babyborrel van arm tot arm gegaan 8 jaar geleden en lag drie dagen later met een luchtweginfectie in het ziekenhuis. Hij was dan al twee maanden oud. Dus nope, geen spijt

Dank voor de reacties!!

Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld