angstige en wantrouwende baby na inenten

• Hoi,
    Ik ben de mama van een dochtertje van drie maanden. Ze heeft vorige week een inenting gekregen en sindsdien is zij niet meer hetzelfde kind als voorheen. Ze heeft drieste huilbuien en heeft een panische angst voor vreemden. (ook voor onze ouders of andere familieleden die ze voordien bijna dagelijks zag). Ze begint dan hysterisch gaan te huilen en ik krijg ze echt niet meer gekalmeerd. Voor die inenting was het een goedlachs en tevreden kind, ik denk dat ze zich zo bedrogen voelt door die dokter dat ze niemand meer vertrouwd. Voor ons is dit een zware beproeving, want ze is niet meer rustig, ze heeft zelfs problemen met inslapen. Ze wil ook niet gepakt worden door iemand anders.
    Volwassenen gaan naar een psychiater voor hun problemen, maar waar moet ik met mijn baby naartoe? Ik zoek iemand die ons kan helpen want wij vinden het zo erg voor haar. Kunnen we haar vertrouwen terugwinnen of wat kunnen we nog doen?
  • echt weten doe ik het ook niet hoor. maar een paar jaar geleden was ik oppasmoeder van een kleintje.. en zij was na de prik ook een paar weken uit haar doen..
    als mama in de buurt was kon zij haar alleen troosten.. vreemden, of minder vertrouwde personen keek ze met grote angstige kijkers aan... maar als ik ze meenam naar mijn huis was het hetzelfde.. dan was ik vertrouwd en mijn familie niet..
    bij mijn oppasmeiske ging het na een week of 3 over.. en was het weer het poppetje wat ik kende.. bij mannen heeft het iets langer geduurd dan bij vrouwen.. maar de arts was dan ook mannelijk.. dus wij hadden zoiets van het trekt wel bij.. en dat is ook zo..
    nu is ze 3 jaar.. en een echte harteveroveraar.. hihi
    op je vraag wat je kan doen?? weet ik niet zo goed.. ik denk gewoon er zijn.. troost haar als ze bang is.. maar stuur die ’vreemden’ niet weg.. want dan blijven ze angstig..
    ik weet het ook niet.. ik weet wel dat het toen heel moeilijk was..
    sterkte..
    tammy
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld