7 weken oud en al gebitsproblemen...

• Hallo allemaal,
    ik ben Kristel en ben de trotse mama van Senne die nu net 7 weken oud is...ik heb een probleem en hoop hier wat steun of reacties te vinden van ouders die hetzelfde meemaken als ik...
    Gisteren was onze Senne heel lastig,’s avonds bij het voeden zei m’n man voor te lachen’t zullen toch nog geen tandjes zijn zeker?’en we keken eens in z’n mondje...tot onze grote verbazing zagen we op het bovenste tandvlees symetrisch 4 harde witte knobbeltjes staan...We schrokken ons een bult en zijn direct naar de dokter gegaan..wat blijkt nu...inderdaad an 4 tandjes maar volledig op de verkeerde plaats,ze staan echt in het midden van het tandvlees,volgens de dokter gaat het om’extra’tanden en moeten deze uitgesneden worden...morgen moeten we naar het ziekenhuis om foto’s te laten nemen en om het verdict te horen...m’n moederhart is in elk geval gebroken...ocharme mijn manneke,zo klein,zo mooi en voor de rest zo perfect..ik heb al liters tranen gelaten en ben er niet gerust in...
    Wie heeft er een soortgelijke ervaring gehad en wat hebben ze gedaan van ingreep,is het goedgekomenenz....
    Hopelijk komen er een paar reacties...
    Groetjes van een zeer verdrietige mama en van Senne zelf,die er gelukkig nog niets van begrijpt. disappointed.gif
  • Hallo Kristel,

Ik heb er zelf geen ervaring mee want ik ben zwanger van mijn eerste kindje maar ik kan je er wel wat over zeggen.
    Mijn moeder is stomatologiste (kaakchirurgie en dergelijke)
    en ze zegt dat je je er echt niet ongerust over moet maken.
    Het komt zelfs voor dat babytjes met een volledig gebit geboren worden en ze trekken of snijden gewoon de tandjes eruit.
    Het klinkt misschien zeer pijnlijk maar je kindje gaat er niet zo heel veel last van hebben want dat gebeurt bij hen onder narcose (omdat ze te klein zijn om stil te liggen)
    nadien zullen ze de baby een dag of twee dagen in observatie houden maar als de tijd er rijp voor is gaat Senne weer een heel mooi gebitje krijgen hoor!
    Dus maak je maar niet ongerust!
    Ik wens je alvast nog heel veel succes ermee en als je nog vragen hebt stel ze maar gerust.
    Hou me op de hoogte!

Groetjes,

Anneke wink.gif
  • Hallo Anneke,
    Eerst en vooral wil ik je erg bedanken voor je geruststellende berichtje!!!(had daarnet ook al vanalles getypt en plots was het weg)Ondertussen ben ik al wat kalmer geworden en ook Senne heeft vandaag er niet veel last van gehad denk ik,want hij was heel vrolijk...Morgen om 9.40 worden we verwacht en zullen we meer weten...ik hoop dat het snel zover zal zijn,want deze onzekerheid is ook maar niets...ik heb daarstraks nog contact gehad met m’n ex-schoonbroer,die tandarts is en ook hij zei dat ik me maar niet te ongerust moest maken en dat het allemaal wel zal meevallen...
    Heel erg bedankt voor je reactie en ik ga je zeker op de hoogte houden als we iets meer weten!!!!
    Lieve groetjes van Kristel en Senne. smug.gif
  • Goede moregen,

Kristel ik kan je geen antwoord geven.
    Maar ik wil je alleen even zeggen dat we met je mee leven en duimen om 9.40.
    Laat maar weten hoe het geweest is.
    En veel succes

Ellen en een slapende Vinnie
  • Ondertussen zitten jullie waarschijnlijk in het ziekenhuis.
    Wij duimen voor jou.

Groetjes Hera en Ieben thumbup.gif
  • Hallo allemaal!
    eerst en vooral heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes,het doet enorm deugd!!!
    We zijn net terug uit het ziekenhuis en hebben gelukkig goed nieuws!!!Na grondig onderzoek blijkt het niet om tandjes te gaan maar om ’embryonale restjes’,normaal gezien zijn deze bij de geboorte verdwenen maar dus niet bij onze Senne,na een 6 tal maanden zouden deze spontaan moeten verdwijnen...je kan niet geloven hoe opgelucht we met z’n allen zijn...nogmaals ga ik op m’n blote knietjes zitten omdat we een gezonde baby hebben!!!
    De dokters in de kliniek hadden nog wel nooit zo’n erge vorm gezien en hebben er een foto van gemaakt!!!!(hebben we al een beroemde zoon!!),ze zouden deze naar ons mailen voor in onze Senne zijn plakboek later!!!
    Nog eens heel erg bedankt allemaal en vele lieve groetjes van Kristel en Senne! bigsmile.gif
  • Hoi Kristel,
    ik ben zelf geboren met een tand, en ik wou je gewoon even laten weten dat ik daar nooit later hinder van heb gehad.Ik heb op latere leeftijd nog 2 overtollige tanden gekregen en laten wegnemen.En uiteindelijk.....ben ik tandarts geworden!
    Veel plezier nog met je kleintje.
    Sarah thumbup.gif
  • kristel,

wat een opluchting.
    ik heb heel de dag aan jullie moeten denken.
    eind goed al goed zoals ze zeggen!!!
    wel tof dat jullie een foto krijgen voor in senne zijn plakboek.

veel liefs
    el, ed en vinnie
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld