* Uitgerekend in januari 2014 *

• Hoe gaat het hier met iedereen?
  • Wilde eerder al reageren, maar nog geen tijd gehad.

@ Roos: hoe gaat het nu met jou harde buiken? Heb je er nog steeds last van of is het wat gestabiliseerd?

Hier gelukkig alles rustig. Ben sinds deze week opnieuw aan het werk. (oef, eindelijk, ik verveelde me echt!)
    Het is wel even aanpassen aan het ritme. Het is druk op het werk door mijn afwezigheid en er is dus wel een en ander in te halen. Maar gelukkig allemaal zittend werk. Ik kom nog amper van mijn stoel af.

Voor de rest gaat alles stilletjes zijn gangetje. De eerste meubeltjes staan klaar. Binnen 2 weken wordt de vloer gelegd in de kinderkamer en daarna kan het kamertje geleverd worden. Ik denk dat ik begin/half december de wieg op onze kamer ga zetten en de verschoontafel in de badkamer.
    Het park hebben we al in de living staan zodat de hond kan wennen.

Voor de rest zijn het de gewone kwaaltjes zoals zure oprispingen, rugpijn s nachts, buik die voor van alles en nog wat in de weg zit, maar ja, we weten wat we ervoor in de plaats krijgen he!

En zoals voor de meeste dames hier: De laatste 10 weken zijn ingegaan!! bigsmile.gif

Groetjes
    S wave.gif
  • Hello,
    Alweer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest! Alles gaat dus wel goed bij jullie smile.gif Goed om te horen dat je terug aan het werk bent Saranya, was wss wel even paniek.

Hier gaat alles wel goed. Ik heb heel erge last gehad van mijn bekken, maar na wat manipulatie door een fysiotherapeut gaat dat heel wat beter. Nu heb ik enkel pijn aan mijn rug als ik teveel doe. En aangezien ik nog niet echt stilgezeten heb, is dat nogal vaak. Eigenlijk niet goed, maarja al dat werk hier. Wij moeten nog beginnen aan de kinderkamer! Ik panikeer dus ook wel eens.. Woensdag moet ik terug op controle bij de gyn. Hopelijk maak ik geen kans op een vroeggeboorte! Daarnet ook gebeld naar huisdokter, heb alvast geen zwangerschapsdiabetes. Ook al een grote geruststelling.
  • Heel stilletjes hier wink.gif
    jullie zijn ongetwijfeld allemaal flink aan't aftellen en de laatste dingen in orde aan't brengen <3 .

Hier is het toch tanden bijten hoor.
    Extreem veel last van pijn in de rug. 's nachts en nu ook constant overdag ook. Ik weet me vaak geen houding meer aan te nemen, want na 5 minuten doet de rug opnieuw pijn.
    Ook vaak last van bekkeninstabiliteit.

en de laatste week heb ik af en toe het gevoel dat ik wat voorweeen krijg. Het voelt anders dan de harde buiken en voelt precies aan als weeen, alleen minder erg dan echte. Maar is toch maar weer verschieten hoor.

Met jullie alles verder ok?

Saranya, lukt het werken nog bij jou? is het niet te zwaar?

Emilie, hoe was het bij de gynaecoloog vorige week? Heeft die iets gezegd van vroeggeboorte? Hoe gaat het bij jou nu met de rug?
  • Inderdaad erg stilletjes hier, maar ik heb het best druk gehad de laatste tijd.
    Vandaag zijn ze de vloer op de kinderkamer komen leggen, echt super! Hele mooie laminaat met een fineer-laag over. Voelt dus aan als parket maar is stukken goedkopen bigsmile.gif
    En nu ziet het er echt fantastisch uit.
    Binnen 2 weken komen ze de kinderkamer leveren en plaatsen, dus tegen dan is alles echt wel klaar.
    Ik kijk er zo naar uit!
    Nog een goeie 8 weken en dan is het eindelijk zover! Eigenlijk ben ik wel blij dat we bijna aan de feestdagen zitten. Dat zorgt toch nog wat voor afleiding tijdens het laatste wachten. Na de feesten is het nog maar een week of 3 dus dat zal (hopelijk) wel meevallen he.

@ Roos: op het werk zijn mijn taken serieus aangepast sinds mijn weeën. Dat is ook het voordeel van voor je broer te werken natuurlijk, je kan veel meer overleggen en afspreken.
    Als het mij echt niet gaat, ga ik naar huis of ik kom later.

Verder ook hier enorme rugpijn. Hoofdzakelijk 's nachts. Dinsdag kan ik terug naar de osteopaat en hopelijk kan zij mij er weer wat door helpen. Ik denk dat ik voor de bevalling toch nog een keer of 2 zal gaan. Door een aanrijding jaren geleden is mijn rug geraakt en staat mijn bekken niet helemaal meer centraal, wat nadelig is voor het persen tijdens de bevalling. Ik hoop dus kort voor de bevalling nog te kunnen gaan en misschien nog tussen kerst en nieuw.
    Misschien kan een osteopaat jou ook wel wat helpen?

Nu al voorweeën... is dat niet vroeg? (geen idee wanneer die normaal gezien opkomen...) Hopelijk blijft jouw kleintje toch nog even zitten he. 6 weken te vroeg is toch wel wat veel he.
    Volgens de gyn heb ik nu eigenlijk veel kans om over tijd te gaan omdat ik nu utrogestan neem. Al hoop ik toch dat hij er niet veel langer over zal doen dan gepland... ik verlang er zoooo naar! <3
    (en soms ben ik dat ongecontroleerd bewegen van mijn buik ook wel een beetje beu! Ons ventje zit echt geen seconde stil, ook niet als ik zelf in beweging ben! Heel erg vermoeiend zo!)

@ Emilie: hoe is het bij jou bij de gyn geweest? Alles nog ok daarbinnen? Hopelijk is er inderdaad geen risico op vroeggeboorte! Ik duim in elk geval mee! candle2.gif
    Panikeren over de kinderkamer heeft weinig zin he. Ben je van plan je kleintje bij jullie op de kamer te laten slapen in het begin? Zoja, dan heb je nog wel tijd voor een eigen kamer he. Bij vrienden van ons was de kamer maar af 6 maanden na de geboorte LOL En dat is daar toch ook goed gekomen.

@ Liefoe: hoe gaat het met jou? En met je suikerwaarden? Hopelijk gaat alles vlot en groeit je kleintje nog steeds goed.

Binnenkort komen mijn ouders het wiegje brengen waar ikzelf nog in heb gelegen content.gif Mijn vader heeft dat zelf gemaakt met de geboorte van mijn broer, nu ruim 36 jaar geleden, en ze hebben dat al die tijd bijgehouden. Ik vind het fantastisch dat wij dat nu voor ons zoontje kunnen gebruiken!
    En volgende week vrijdag gaan mijn vriend en ik professionele foto's laten trekken van ons. Zo hebben we eindelijk een paar mooie foto's van onszelf en in een klap ook een paar mooie foto's van mijn buik bigsmile.gif Twee vliegen in een klap dus.

Volgens de laatste meting (op +/- 31 weken) woog ons bibje ongeveer 1,6kg en dus wordt hij op zo'n 3 kg geschat bij de geboorte.
    Nu nog anderhalve week utrogestan nemen en dan is ook dat gedaan.

Pff houden jullie ook zoveel vocht op? Hier de laatste tijd altijd gezwollen handen en voeten/benen tegen de avond. thumbdown.gif

Groetjes
    S wave.gif
  • Hallo,
    kom hier ook nog eens piepen smile.gif
    Die rugpijn klinkt erg pijnlijk bij jullie, Roos en Saranya. Ik heb het vooral alsk me overdoe, en als ik lange tijd in de zetel zit 's avonds weet ik na een tijdje ook niet meer hoe zitten van de pijn.
    Hopelijk beval je niet meer in 2013 Roos! Moet idd schrikken zijn. Ik had deze morgen wat last van menstruatie-achtige pijn en las dat dit mogelijks het indalen van de kleine kan zijn, maar nog niet dat ie geboren zal worden hé.
    De gyn zei gewoon dat vroeggeboorte altijd kan voorkomen, ze kon er niet echt een uitspraak over doen in mijn geval.
    Oh, de kinderkamer die in orde komt Saranya, das echt iets leuks hé. Onze kleine man zal idd eerst bij ons op de kamer slapen, maar toch wil ik zijn kamertje ook in orde hebben. En het zal ons nog wel lukken smile.gif Heb vandaag trouwens eindelijk eens zn kleertjes gewassen, want wil mn valies voorbereiden. Het verlangen neemt hier ook stilletjes aan toe, ben benieuwd naar hoe dat kleintje eruitziet!

Oh das nog tof, foto's van jullie en van je buik. Hier nemen we te weinig foto's van mijn buik!
    Ons kleintje wordt op 4kg(!) geschat, da wordt dus een flinke beeb! Gyn zei het ook al de laatste 2 keren.
    Ik heb verder precies nog geen last van dat vocht.

Wens jullie nog het beste toe in deze laatste weken!!
  • Hoi allemaal ,

Hoe gaat het met de babietjes??
    De zwangeren ??

Kwa kwalen de typische zoals iedereen ,dementie volop haha ,de nachtelijk marathonlopen plassen ,vocht ophouden nu ook aan de onderbenen, nog altijd misselijk/braken ,braxton hicks enz enz...

Ja stil hier maar ook o zo druk en dat zal denk ik niet meer gaan veranderen eens nr.4 er effectief is.
    Dus ik begrijp het wel en elk minuutje tijd wat je hebt ,kan er niet zonder

Hij is het zo dat we alle verjaardagen van de kindjes èèn na èèn hebben gehad ,dan wat problemen met de dochter haar opstarten op school (intensief meebezig geweest en nog + logopedie).
    De oudste zijn therapieën die nu on hold staan tot de baby is geboren.
    De jongste pas naar school en de nodige kinderziekten mee naar huis nam waardoor iedereen netjes op mekaar opvolgde in ziek worden ,week niets begon het opnieuw.
    Sinds gisteren is het rustig op dat gebied en ik moet dan ook nog alles zien in orde te krijgen en maken voor de komst van de baby.
    De laatste bestelling is weg van wat er nog nodig was en ik hoop dat de kleinste zich pas na 20 december mag aankondigen ,dan is het vakantie voor de kindjes (een rustigere periode voor onze zoon met ass.)mijn man die stilaan verlof kan opnemen.

De kleinste maakt het prima in men buik ,op 33 weken woog het 2,5 kg ,vrijdag nieuwe controle.
    Ben ook nog altijd insuline aan't inspruiten s'avonds maar dat lijkt nu al 1,5 week stabiel te staan.

We kijken er allemaal ENORM naar uit ,ze hopen allemaal op een ,ze weten nog niet wat het zal zijn dus super spannend om hun gezichtjes te zien als ze voor het eerst komen bewonderen wink.gif wave.gif
  • even voorstellen

Hoi iedereen... deze zwangerschap minder tijd op dit forum doorgebracht. maar herinner me nog van bij mn zoontje dat ik het de laatste weken toch leuk vond om gedachten uit te wisselen met bijna-mama's content.gif

En aangezien we in de laatste rechte lijn zitten kom ik maar eens hier piepen!

Ik hoop allesinds voor iedereen dat het een fijne geboorte mag zijn en alvast ook heel fijne feestdagen gewenst xmascontent.gif
  • Hallo Aliesje, welkom! Hoe verloopt jouw zwangerschap?

Hier begint het wat te wegen, veel pijn aan de onderkant van m'n buik alsk veel in beweging ben en bovenop mijn buik als ik een tijdje gezeten heb, ook pijn aan de rechterkant v m'n rug. Zal blij zijn als dat kleintje er is bigsmile.gif Kijk er erg naar uit om hem eindelijk te kunnen ontmoeten!

Fijne feestdagen iedereen! En een vlotte bevalling gewenst in het nieuwe jaar!

Groetjes
  • Hey meiden, wil jullie allemaal al heel veel succes toewensen met de laatste loodjes en binnekort de bevalling! Ik hoop dat het allemaal goed verloopt en dat jullie allemaal een droom van een baby in jullie armen mogen houden!! content.gif

Normaal gezien was ik voor 9 januari uitgerekend, die datum zal voor mij wel een speciale dag blijven.. sad.gif
    Maar het verdriet heeft toch ookal plaats gemaakt voor opnieuw geluk door dit wondertje die nu in mij aan het groeien is !!
    Ik ben al helemaal verliefd <3

Veel succes en ik wens jullie ook nog fijne feestdagen toe xmascandy.gif
  • hey allemaal,

Ook ik wil jullie veel succes wensen met de bevalling. Ik was normaal voor 14januari uitgerekend. Na een heel zware zwangerschap is ons meisje toch geboren op 25weken. Ze heeft nog 1u22min geleefd,maar vermits ik plots thuis bevallen ben zonder dokters en dat ze niet direct de juiste zorgen gekrege had,had ze geen kans.Nu de pijn is hard,heel hard maar toch wens ik voor iedereen dat jullie binnenkort jullie kleintje gezond en wel in jullie armen kunne sluite.

gr Sarah
  • Sarah, meid... Heel veel sterkte in deze vreselijk moeilijke periode. Wat moedig van jou om ons dan nog alle succes te komen wensen'
    Ik hoop dat jullie heel veel steun hebben aan elkaar. Nogmaals wens ik je alle moed voor de komende periode.

Lizzie, voor jou een mooie verderzetting van je zwangerschap. Hopelijk mag alles vlot blijven verlopen dit keer. Geniet er met volle teugen van want man man man, wat gaan die 9 maanden snel!

Emilie, allemaal zo herkenbaar he, de kwaaltjes van de laatste loodjes. We zijn er bijna bigsmile.gif .

Aliesje, welkom. Wanneer ben je juist uitgerekend?

Liefoe, hoe gaat het intussen met jou? Nog steeds maar 1cm ontsluiting?wanneer moet je juist opnieuw terug naar de gyn?

Saranya, hoe gaat het bij jou intussen? Heeft het stoppen met de utrogestan gevolgen gehad? Ik wist niet dat je dat zo lang moest opsteken?

Met de andere dames alles nog ok? Nog spannende verhalen?

Wij gaan vrijdag opniew naar de gyn. Een week geleden op controle was mijn bmh zo goed als volledig verstreken. Begin van het begin zeker tongue.gif . Ik ben benieuwd naar de controle nu vrijdag.
  • O Sarah, dat vind ik heel jammer voor jou en je gezin! Laat de moed niet zakken, maar begrijpelijk dat dit een erg moeilijke tijd is voor je.

Roos, spannend zeg! Het kan nu inderdaad echt beginnen voor jou! Wij moeten donderdag nog eens op controle, ben ook alweer benieuwd! Vorige week vrijdag was er allesinds nog geen ontsluiting, zei de gyn. Ze voelde het hoofdje wel goed duwen. Zo gek.

Hier is de kinderkamer EINDELIJK helemaal af! Ben er zo trots op, heb dan ook heel veel zelf, en samen met mn vriend, gedaan. En na nieuwjaar zal ik de parkwieg beneden ook klaarmaken, ze staat er al, maar wou het textiel er nog niet inleggen.
    En na nieuwjaar mag het eigenlijk gaan gebeuren hoor! Word erg benieuwd.
  • @ Sara: sadhug.gif Een hele dikke knuffel.
    Hopelijk kan je dit op een goede manier verwerken samen met je familie! candle.gif

@ Lizzie: voor jou nog een hele mooie zwangerschap gewenst!

@ Roos: het stoppen met utrogestan op 34 weken is uiteindelijk goed gegaan. Ik was er wat bang voor, maar er zijn geen complicaties geweest. Gelukkig! (ik nam de utrogestan wel oraal, niet vaginaal, dus iets minder sterk. Moest het wel 2x 200 per dag nemen.)
    De harde buiken waren wel direct terug op volle toeren en daarbij dus ook de vermoeidheid.

Vorige dinsdag (24/12) nog op controle geweest en toen was alles zeker ok.
    Kindje werd geschat op 2,4 kg.
    Ik had +/- 1,5cm opening en bmh was al een stuk verstreken.
    Ons ventje is ook volledig ingedaald en duwt goed naar beneden. Gyn verwacht ook dat ik de uitgerekende datum niet zal halen.
    Morgen weer controle bij de vroedvrouw en 9/1 weer bij de gyn.

Verder is de kinderkamer volledig af, incl. de gordijntjes die mijn moeder heeft gemaakt bigsmile.gif Het ziet er echt super uit.
    De luiers (wasbaar) zijn in huis en alle kleedjes liggen in de kast.
    Nu nog mijn valies verder afwerken. Het meeste zit er nu in. Hopelijk mag het snel mee naar het ziekenhuis.
    Ik zit er echt op te wachten!!

Groetjes
    S wave.gif
  • Hoi allemaal ,

Allereerst al mijn beste wensen voor iedereen en vooral naar de kindjes toe !!!

Wij zijn ondertussen zeer trotse ouders geworden van een meisje
    (Indien jullie de naam wensen te weten voor degene die me niet op fb hebben pb me gerust).
    29-12-2013 ze mat 54.5 cm en woog 4.035 kg.

Het is supersnel gegaan ,ik had de dag ervoor nog de gewone dingen gedaan en s'avonds had ik zoiets van nu of nooit nogeens alles grondig geschrobd ,gestreken wat er nog lag en dan samen gezellig tv gekeken maar tegen dan was het al 1 uur en moest ik continu nr.2 maar dat was op den duur puur water.
    Rillingen ,koorts ,bd en suikerwaarden stonden ok dus ik dacht heb de griep...

De kids en wijzelf waren pas wakker om 10 uur ook heel raar want na 8 uur slapen hier is een rariteit.
    Om 11 uur begon ik ineens om de 7 minuten weeën te krijgen en dacht ja als dit het is ok.de kids gewassen, opgeruimd maar tegen 12u30 waren ze er al om de 4 minuten.

Om 13u30 uur de kids bij mijn ouders afgezet en doorgereden naar spoed (zondag) eens geïnstalleerd had ik 3 cm maar ze zat nog heel hoog ,om 14 uur braken ze mijn water en sloot haar hoofdje goed aan en 5 cm.
    Iets erna epi gehad 2 x gestoken ,1e x in een bloedvat.
    Om 15 uur begon ik meer en meer persweeën te krijgen maar de VV wilde me niet geloven tot ik om 15u20 zei ik kan het niet meer ophouden ik moet poepen en duwen en vanaf dan is de ass.gynè binnengelopen heb dan zeker 7 x moeten duwen aangezien ze telkens terugkroop en om 15u35 kreeg ik een helpend knipje van de gynè en daar was ze dan!

Mijn man was heel kwaad dat ik nog zolang erover deed om me te wassen aangezien het toch snel ging had hij wel schrik dat het eens thuis kon gebeuren.

Ze drinkt enorm goed van de borst sinds dag 3 is ze bij aan't komen en ze is niet gezakt onder de 3.8 kg.
    s'Nachts heeft ze wel een Party-Happyhour van 2-6 uur.
    De andere kids zijn super super blij en dat laten ze ons vaak genoeg merken <3 <3

Ze is vandaag een week oud ,de tijd vliegt echt om!
    Morgen ga ik op mijn gemak eens de stad in ,schoolstart toch en de papa blijft dan thuis mocht er iets zijn met de 3 oudsten.

wave.gif
  • Oh Sarah sadhug.gif daar zijn geen woorden voor cry.gif
    Liefoe: superdikke proficiat met je meid!!! Ik kijk er ook zo naar uit ons ventje vast te houden!!

Hier nu bijna 39 weken ver en nog niet ingedaald en geen ontsluiting/verweking. Vorige keer 2 weken te vroeg bevallen en nu nog geen beebje in aantocht. Heb ook nog geen voorweeën en amper harde buiken. Nog altijd misselijk en veel maagzuur, maar daar zijn we hopelijk gauw vanaf!
    Aan alle bevallende en te bevallen dames: doe dat goed he! thumbup.gif wave.gif
  • hoihoi iedereeen

even laten weten dat we vorige week dinsdag weer de trotse ouders geworden zijn van ons kleine meisje Noor <3
    48cm en 2,850kg... Al bij al heel vlot gegaan. Onverwacht is mn water gebroken. eerst een trage start maar dan ineens ging het vooruit! van 4 naar 10cm op 1,5u tijd!
    4x persen en ze was er <3

WE genieten er enorm van!!!
    Veel succes aan de rest
  • Dikke proficiat Aliesje!!! Mooie naam ook!

Hier 39 + 4 dagen...en echt aan het aftellen. Ben niet meer zo mobiel en al een paar nachten niet geslapen van de krampen en rugpijn. Sinds vandaag nog diarree erbij thumbdown.gif

Waren jullie ook zo doodop op het einde van de rit? Ik hoop echt dat ik ons ventje snel mag verwelkomen, want voel me echt zo'n vod nu. Onze eerste slaapt ook heel slecht de laatste nachten dus zwaar slaaptekort al voor de bevalling ponder.gif

Aan alle bevallen dames: proficiat hug.gif !!
    Aan allen die nog moeten bevallen: doe dat goed he thumbup.gif wave.gif
  • Hoi iedereen,
    Wij zijn maandag trotse ouders geworden van ons dochertje Juliette. Is erg snel gegaan.
    Half 5 water gebroken, zes uur was ze er.
    Ze stelt het prima!

Grtjs
  • Proficiat Liefoe, Aliesje en Nathalie!! Geniet van jullie kleintjes samen met jullie gezin!
    En tot nu toe allemaal meisjes geboren zeg!

Hier tel ik ook zwaar af, gisteren wassek echt ziek, overgeven, overgeven. En dan deze nacht slecht geslapen, mede door die dikke buik, maar ook omdatk overdag al zoveel had geslapen. En natuurlijk ook omdatk heel de tijd zit te denken wnnr het nu zal gaan gebeuren! Ik wil dat kleintje kunnen vasthouden!! Vandaag ook nogal wat pijn onder in de buik, naar mn vagina toe. Kleintje was al ingedaald dus tzal wel die druk zijn datk voel. Als er deze dagen niets gebeurd, hebk vrijdag nog eens controle bij gyn. Ben benieuwd!

Aan de anderen, succes!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld