* Uitgerekend in januari 2014 *

• Ja, er valt hier inderdaad niet zoveel meer te beleven hé. Met mij gaat alles redelijk goed. Misselijkheid weg, nu last van de volgende kwalen: rugpijn en het zuur, maar ahja. Vooral bij schoenen dichtdoen en bukken dan voel ik de oprispingen. De buik begint ook serieus uit te zetten goofy.gif

Qua beweging hier ook een erg beweeglijk baby2.gif , maar wel zowat overal in de buik. Misschien ligt hij graag zo, Saranya? Eens bevragen bij je gyn mss.

Wij gaan volgende vrijdag de babykamer kiezen en ook de verf denk 'k. Het laminaat hebben we al. smile.gif We hebben dan ook ons volgende echo, goh al bijna 26 weken dan. Ik heb nog niets gehoord over een suikertest, mijn gyn heeft daar nog niets over gezegd. Allee hopelijk gaat jou suikertest goed hé Saranya.
    Het mag van mij rap beginnen gaan, ik wil dat kleintje graag in m'n armen houden! <3 Zoals iedereen wss.

En de anderen? Welk nieuws hebben jullie nog?
  • Wij hebben net de babykamer helemaal af! goofy.gif

We hebben ook al een naam voor ons kindje!!

Voor een jongen hebben we de namen ;

Daan of Lars

en voor een meisje hebben we de namen ;

Emma of Fenna!

alleen nu is het nog kijken wat jullie denken wat ons kindje wordt en hoe ons kindje gaat heten wink.gif

Graag jullie reactie en een naam (ook waarom jullie die hebben gekozen)
  • He meiden, Amai zeg jullie zitten al bijna aan de 30 weken!! De tijd vliegt nogal !!!! Geniet nog maar van het ronde buikje want binnekort hebben jullie je wondertje al bij jullie <3

Ondertussen gaat met ons beebje ook alles nog steeds goed, heb gisteren een echo gehad en ons beebje was al 3cm en was ookal druk aan het bewegen! Ik heb gisteren een hele dag met een glimlach van oor tot oor gelopen content.gif Ik heb mijn echo foto op mijn profiel gezet, zo kan iedereen een kijkje nemen als je wil (gewoon op de I drukken onder mijn naam) je ziet als je goed kijkt de handjes en voetjes <3

@Roos: Idd ben ook blij dat ik zo snel weer zwanger ben na de curretaga, de gyn zei ook dat het nog redelijk snel ging!
    Nog twee weekjes ong en ik ben de grootste gevarengrens uit, kijk er erg naar uit! smile.gif
  • Ik kom hier nog eens ff piepen smile.gif

Lizzie, blijkbaar heb ik wat gemist tongue.gif Proficiat! Ik ben superblij voor jou!
  • Hoi ,

Lizzie van harte !!!

Hoe het hier is ,nu ik moet elke avond op idem tijdstip 4E insuline traagwerkende in spuiten.
    Dit tot ik bevallen ben en dan zal helaas ons meisje ook 24 uur in observatie moeten op neo.

Verder tel ik af ,volgende week gaat een heel drukke week worden van afspraken ed.
    DL is vandaag jarig maar ze is goed ziek (griep) ,niet veel kunnen vieren ,we slaan dit weekend snel over en als ze beter is gaan we met haar om haar cadeau

Hoe is het nog met iedereen ??

Liefs x
  • Hallo

Ik ben uitgerekend voor eind januari 2014!
    Ben echt aan het aftellen.
    In het begin liep het allemaal een beetje minder. Na 2de echo kregen we te horen dat de nekplooi verdikt was, moesten dus nog extra punctie laten doen om afwijkingen te kunnen uitsluiten. Uiteindelijk was dit in orde maar moesten we toch nog afwachten om te kunnen kijken of het hartje wel 100 % in orde was.
    Hierover hebben we ook uitsluitsel gekregen en alles blijkt in orde thumbup.gif !
    Nu zijn we een beetje meer gerustgesteld.

Hebben jullie ook zoiets gehad? Dat er iets niet in orde leek eerst maar achteraf toch goed bleek te zijn?

Groetjes!
  • Hey hey,

Elsken, dat moeten zenuwslopende tijden geweest zijn! Maar nu kun je alvast wel genieten! Heb zelf niet zoiets meegemaakt, tot nu toe blijkt alles altijd in orde. Wij krijgen een flinke baby, woog vorige vrijdag al 981 gram dus zit wat voor op schema content.gif
    Ik ken het gevoel van aftellen. Het mag voor mij gauw nieuwjaar zijn bigsmile.gif

Liefoe, wel sneu dat je dagelijks moet spuiten. Ik moet binnen 2 weken mijn suikertest doen. Ben benieuwd, want voor de moment snoep ik alleen maar upset.gif niet goed bezig dus, maar ik probeer er nu wel wat op te letten. Gyn zei ook dat vanaf nu de meeste kilo's er zullen aanvliegen dus opletten geblazen. En we zitten al halverwege je drukke week. Succes nog!
  • @ Elsken123: oei, inderdaad erg zenuwslopend kan ik me voorstellen! Gelukkig is alles nu in orde en kan je helemaal genieten van je zwangerschap.

@ Emilie: ik snoep momenteel ook tamelijk veel. Heb vorige week mijn suikertest laten doen en die bleek helemaal in orde te zijn. Ik zou me dus niet al te veel zorgen maken.
    En jah, de kilo's zullen er nu zeker aanvliegen goofy.gif Ben eens benieuwd hoe dat nog gaat lopen. Hier is er momenteel zo'n 5kg bij, valt dus al bij al nog mee denk ik...

@ Liefoe: succes nog met het inspuiten!

Hier verloopt verder alles goed, hoewel mijn buik nu stilaan in de weg begint te zitten. Vooral bij het aantrekken van sokken en schoenen! Ik heb soms ook echt het gevoel dat ons ventje over de buitenkant van mijn ribben schuift! Erg raar gevoel.
    Ik heb wel tamelijk wat last van harde buiken. Jullie ook? De vroedvrouw zei vorige keer dat dat normaal was, maar ik weet ook dat je dat niet al te vaak mag hebben. Iemand enig idee wat normaal is? De laatste dagen heb ik het, naar mijn gevoel, echt wel erg vaak. Bijna elke keer als ik recht sta vanuit mijn stoel/zetel lijkt alles op te spannen...

En inderdaad, ik begin ook af te tellen!

Groetjes
    S wave.gif
  • Dag dames wave.gif

Elsken: ik ken dat gevoel. Bij eerste zwangerschap was combitest slecht dus ook punctie moeten laten doen. En alles bleek dik in orde te zijn. Zenuwslopende en zware maanden he. Wij waren er als koppel kapot van dat we die keuze voor punctie moesten maken.
    Ook mijn suikertest was fout gelopen (door schuld ziekenhuis) en moest dus opnieuw gedaan worden.
    Deze zwangerschap al 6 maanden misselijk en moe, maar tests allemaal goed gegaan.

Hier dus nog steeds misselijk en ik eet dus de ganse dag door omdat ik anders moet overgeven. Ben al +10 kg bijgekomen (woog 51kg) en heb echt schrik voor de komende maanden nog. Buik weegt al enorm en heb ook harde buiken. Zwanger zijn is toch niet echt m'n ding, dus ik ga ook blij zijn als ons ukje er is blush.gif
  • hallookes allemaal,

hiet terug van een weekje Italie gevolgd door een weekendje Parijs. Zalig!! Nu even de reisjes op een lager pitje zetten en voluit in de voorbereidingen vliegen voor de komst van ons poppemie.

Elise, och vreselijk meid dat je nog steeds misselijk bent. Om gek van te worden waarschijnlijk.
    Hier ook al 10kg bij hoor en ik denk niet dat dit een uitzondering is.
    Ook hier al harde buiken, maar dat zal stilaan ook de periode zijn gok ik.
    Veel sterkte meid!

Saranya, het gevecht met de kousen en de schoenen klinkt bekend. En inderdaad ik heb het ook meestal als ik recht sta na iets langer gezeten te hebben. Wat bij mij wel helpt is heel rustig opstaan. niet altijd een zicht, maar de fase van elegantie zijn we hier intussen toch al voorbij, dus enkel nog 't comfort goofy.gif .

Emilie, goed gewichtje al! Ik zou niet weten wat het weegt nu. Morgen naar de gyn en eens vragen. Lukt het nog met de kilo's door al dat snoepen? tongue.gif
    Verder alles in orde voor't kamertje? Hebben jullie intussen al geverfd en ligt de laminaat er al in? Welke kleuren hebben jullie gekozen voor't kamertje?

Elsken, pfff geen zorgeloze zwangerschap in elk geval.
    Wij hadden van in het begin een klein vruchtje... maar alle tests zijn in orde tot zover. Morgen terug naar de gyn en urine onderzoek laten doen (ik gok op eiwitten).

Liefoe, lukt het met de spuitjes? Voel je je daar anders door? DL al genezen?

Yelena, zijn jullie er al uit, uit de namen discussie? Wat is het geworden?

De rugpijn hier is draaglijk. Ik sliep al met een zwangerschapskussen, maar dat hielp eigenlijk niet. nu eigenlijk nog steeds niet, maar de rug valt precies iets beter mee. Het slechte slapen blijft een constant gegeven en meestal doordat ik wakker word als ik me omdraai. Verder nog last van 't zuur en mijn eten dat op mijn maag blijft liggen... maar al bij al niet te klagen. Ik hoor soms andere verhalen.
  • Hallo

Sinds een paar dagen heb ik dus ook plots verschrikkelijk last van "het zuur" en eten dat op m'n maag blijft liggen.
    Verschrikkelijk, en zeker wanneer ik moet gaan slapen.
    Bij mij helpt het positioneringskussen dan weer wel. Ik had dit al in het begin gekocht, maar toen had ik er nog niet echt iets aan, maar nu helpt het toch wel tijdens het slapen.
    Dan kan je niet zo goed draaien en blijf je in dezelfde houding liggen...

Groetjes!
  • Elsken, je bent niet de enige met 't zuur!! idem hier.
    Gisteren op controle geweets bij de gyn en die schreef Rennie voor.
    Mag perfect zei hij, want dat wordt niet opgenomen door het lichaamm dus komt niet tot bij het kleintje. Gaat er zo door.

succes!
  • Ben er nog wel maar erg druk zal nogeens komen bijpraten !
  • hier ook enorm veel last van mijn maag...

Ik eet nu zoveel mogelijk licht verteerbaar voedsel en hele kleine porties. Dat helpt wel wat (niet alles).
    Ik probeer ook 's avonds na het eten een klein blokje te wandelen. Doet echt wel deugd aan de maag, anders slaat mijn maag gans de nacht op.
    Ik drink nu enkel nog water en thee (ik mis mijn koffietje wel), havermout als ontbijt drunk.gif , een lichte toast met kippewit of Philadelphia 's avonds en iets warm 's middags (maar geen kool).
    Tussendoor wat yoghurt en wat fruit en een vezelkoekje.
    Ik lijk wel op dieet te staan goofy.gif .
    Maar het helpt wel hoor.

Ik ga begin volgende week een griepspuit laten zetten.
    mijn gyn raadt het aan en mijn huisarts ook.
    Dus ventje gaat er straks om en begin volgende week ga ik langs mijn huisarts.

<3
  • dag dames,

Ook hier eentje met veel last van t zuur.
    Ander slechter nieuws: ik lig sinds donderdagnacht in de kliniek met vroegtijdige weeën thumbdown.gif upset.gif
    Ik ging op een controle omwille van harde buiken die frequenter voorkwamen dan dat ik het graag had en het bleken na een tijdje effectief weeën te zijn... ze hebben mij dus hier gehouden en ik lig sinds toen aan een baxter (waarschijnlijk tot vanavond) en heb longrijping gekregen.
    Ik reageer goed op de medicatie blijkbaar, maar maak me toch wel zorgen. Baarmoeder is een beetje ontsloten, gelukkig nog niet verweekt.
    pff, echt niet zo leuk! ik lig hier nog tot morgen ter observatie zodat ze ook nog kunnen nagaan hoe ik reageer als ik van de baxter wordt gehaald.

Aan alle andere dames: hoe gaat het verder met jullie?

Groetjes
    S wave.gif
  • Hey Saranya, ben je intussen al thuis?
    Gaat het beter met de harde buiken? enige reden hiervoor? Te hard gewerkt, of te veel stress gehad of zo?
    Je hebt al wat opening zei je?
    amai even verschieten zeg! Je hebt nu dus al longrijping gekregen?
    Is het intussen wat stabieler?

Ik had tot eind vorige week ook heel vaak harde buiken. Volgens de gyn kon het bij mij niet echt kwaad, omdat alles nog goed hoog en gesloten zit. nu gaat het de laatste dagen weer een pak beter.
    Ik weet namelijk wel waar het aan lag nervous.gif .
    Mijn zure oprispingen en en mijn eten dat niet wou verteren heb ik intussen onder controle.
    Ik eet veel kleinere porties. Maar meerdere keren per dag. Heel licht veteerbaar voedsel en ik probeer lang te kauwen.
    Alleen mijn koffie geeft me nog zure oprispingen... ik kan hem zo moeilijk laten staan.

Elsken hoe gaat het bij jou met de zure oprispingen?

Elise, jij nog steeds zo misselijk?

Alles ok met de andere dames?

We zitten stilaan in de laatste lijn bigsmile.gif .

hug.gif
  • @ Roos: ja gelukkig gaat het nu toch weer wat beter. Ben sinds enkele dagen thuis en moet utrogestan nemen. Bmh was bij mij lichtjes verkort, maar nog niet dramatisch. Ik ga er vanuit dat ze dat bij de volgende controle (19/11) wel opnieuw zal onderzoeken.
    Moet nu wel 2 weken thuis blijven en dan bekijken we het weer.

Een echte oorzaak is er niet gevonden. Maar het kan natuurlijk zijn dat het wel een beetje in de familie zit. Mijn zus is de 1e x 6 weken te vroeg bevallen en had de 2e x weeën vanaf 25 weken (wel uitgedragen tot 39w 5d)

Als je echt veel harde buiken hebt moet je toch opletten hoor! Ik had ook helemaal niet door dat ik eigenlijk weeën had. Ben echt blij dat ik, omwille van een steek in mijn lies in combinatie met die harde buiken, toch op controle ben gegaan. Anders had het denk ik wel eens kunnen uitdraaien op een veel te vroeg geboren kindje. horror.gif

Tegen mij was ook gezegd "zolang ze geen pijn doen kan het geen kwaad" maar ik heb nooit pijn gevoeld toen ik volgens de monitor wel weeën had. (ondertussen ben ik erachter gekomen dat mijn moeder nooit het verschil heeft gevoeld tussen weeën en harde buiken. (4 zwangerschappen) Toen ze van mijn zus moest bevallen had ze elke 3 minuten harde buiken en dus al heel wat ontsluiting toen ze uiteindelijk toch maar naar de kliniek is gegaan. Een klein half uurtje later was mijn zus er... upset.gif )
    Dus jah, het is echt wel bij iedereen anders.

@ alle andere dames hier: hoe gaat het met jullie?

Groetjes
    S wave.gif
  • Welkom in Lili's boetiekje op FB!
    Hier verkoop ik de kleedjes van mijn dochtertje Lili ( maat 50- voorlopig maat 80) die te klein zijn of nog in de kast nieuw bleven hangen! Allemaal aan goede prijsjes!
  • Hoi ,

Toch een gek idee om de laatste 10 weken in te gaan goofy.gif
    krijg soms wel eens een paniekaanval wat er nog allemaal klaar moet geraken enz..

Voor de rest gewoon zijn gang met alle kwalen ,vooral snel moe en buitenadem zijn ,buik in de weg en het insuline inspuiten wat me bezighoudt.
    Merk dat mijn waarden enorm schommelden deze week dus er is eentje weer goed aan't groeien <3

wave.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld