Namen

• Hebben jullie al namen bedacht voor je kindje?
    Iemand die hier wil delen? Wij zijn nog op zoek naar de ideale naam!
  • Nathalie, wat zijn de namen van je andere kindjes?

Wij horen voor een jongen graag, Bernard, Vic, Vince en Ben.
    Voor een meisje horen we graag Sienna, Valentina en Mona.
    Maar ons meisje krijgt de mooiste naam... Daar waren we het meteen over eens.
  • Onze jongens heten Ferre en Lode.

wij horen graag:

- Karel, Korneel, Jules
    - Juliette, Leonie, Annabel

maar kan precies de knoop niet doorhakken down.gif

Mona vind ik ook wel een mooie naam!
  • Nathalie, dan vind ik Karel en Juliette het mooiste <3
  • Sienna stond ook op mijn lijstje (maar niet op dat van mn vriend), maar het zou toch een andere naam worden, mocht het blijken een meisje te zijn. Daar zijn we al uit, maar het ziet er nl naar uit dat het een jongen wordt content.gif Dan denken we aan Luca, maar we zijn nog niet zeker en dus nog op zoek. Moeilijke keuze!
    Nathalie, van jouw meisjesnamen hoor ik Leonie en Juliette graag smile.gif De jongensnamen zijn niet echt mijn ding, maar ieder zn smaak hé wink.gif Aangepast door Emilie op 23/08/2013 09:44
  • Ik val even binnen wink.gif Want ik volg Nimme af en toe want die zat eerst bij ons in het oktober groepje.

Luca voor een jongen, zeker doen! Hier word het een jongen en is de naam Luca smile.gif
  • Mag ik eventjes invallen? Ik lees af en toe even mee in dit januari-topic maar nog niets gepost ..tot we nu met een namendilemma zitten. We hebben nog wel even de tijd om te beslissen natuurlijk maat toch..

Een jongensnaam kiezen..niet evident lijkt me zo. Mijn lijstje was al heel beperkt. Ik had graag een korte, eenvoudige naam die niet al te veel voorkomt. Ik had altijd al 1 naam in gedachten maar die vindt mijn vriend niet zo geweldig.

Deze zijn nog in de running:

Noah
    Lenn
    Fynn/Finn
    Mats

We hebben al een dochtertje die Hanne heet dus moet er bij passen natuurlijk.
    Mag ik even jullie objectieve mening?
  • @ Lenie: Uit jouw lijstje zou ik Noah of Finn nemen met een lichte voorkeur voor Finn. Beide passen volgens mij bij Hanne.

@ Nathalie: Ik zou voor Korneel en Juliette gaan
    Mona is trouwens ook prachtig en zou voor mij voorkeur krijgen tov de andere meisjesnamen.

Voor ons stond dit op het lijstje:

baby2.gif
    Tristan
    Gabriël
    Nathan

baby.gif
    Hannelore
    Helena
    Ruhne
    Clara
  • Hehe Tati, hebben we dezelfde smaak smile.gif

Lenie: ik heb toch een voorkeur voor Mats, dat past volgens mij wel bij Hanne. En ik vind jongensnamen ook heel moeilijk!

Saranya, is er bij jullie dan al een beslissing gevallen? Helena en Nathan vind ik wel goed klinken.
  • Saranya: van jouw lijstje vind ik Nathan het mooist voor een jongen en Helena voor een meisje.

Mijn vriend zijn voorkeur gaat uit naar Mats. De mijne naar Noah. Ik heb ons dochter es laten kiezen en zij koos ook Noah wink.gif . De papa ziet dat niet zitten omdat het ook voor een meisje wordt gebruikt..mja zo zijn er nu nog wel namen he.
    Ik twijfel of Mats wel pas bij Hanne? Is die naam niet te "modern" erbij?
  • @ Emilie en Lenie: aangezien het bij ons een baby2.gif zal worden zij we voor Tristan gegaan. Dat is al heeeel lang mijn droomnaam en gelukkig blijkbaar die van mijn vriend ook.
    Voor een baby.gif zou het Helena zijn geworden.

Wat is jullie mening eigenlijk over Tristan?

@ Lenie: Is Matt(h)is misschien een optie met Mats als roepnaam? Dat past misschien beter bij Hanne, hoewel, als Mats echt jullie keuze zou zijn zou ik daar echt wel voor gaan.
    Noah heeft wel mijn voorkeur (en vind ik nu niet direct voor een meisje...)

@ al de rest: Zij jullie er ondertussen al uit?
  • Saranya, ik ken een Tristan, die persoon is zwaar mentaal beperkt en heeft ASS (v op mijn werk), en mits ik die associatie niet kan loslaten, is het niet mijn ding. Ik zeg dus niet dat ik het een lelijke naam vind, maar kan gewoon niet aan die naam denken zonder aan hem te denken.

Wij zelf zijn er nog niet uit als het een jongen wordt, maar momenteel wachten we nog even af tot we de bevestiging krijgen dat het effectief een jongen wordt. Als het een meisje wordt, ligt het al vast dat het dan Nina wordt smile.gif
  • Saranya: ik vind Matthis op zich wel mooi maar je hoort het al zoveel..om dan met 5 Matthis'sen in een klas te zitten later.

Ik vind Tristan zeker niet lelijk en je hoort het ook niet zo vaak. Ik zou het zelf wel niet nemen, hier eerder voor de korte Vlaamse/Scandinavische namen. Maar da's ieder zijn smaak natuurlijk, al een geluk dat we niet allemaal dezelfde mening toegedaan zijn wink.gif
  • Bij ons wordt het een jongen en wij hebben voor "Nathan" gekozen. Uitgesproken op z'n Frans omdat mijn man Franstalig is.

Moest het een meisje geweest zijn, zouden we voor "Gaëlle" gegaan zijn.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld