Hartje gehoord met Angelsounds.

• Hier heb ik ook de hartslag van beebje gehoord op 8w5d, en wel degelijk die van de baby want mijn hart in rust slaat lang zo snel niet. Het zal wel gewoon verschillen van vrouw tot vrouw
  • Nu het kan zeker en ik snap niet waarom je zo anti bent ano ...

misschien een beetje jaloers dat het WEL KAN zo vroeg ???

Nu ik ben medisch opgeleid en ik kon zeker opmerken dat ik toen geen hartslag had van 3-4 tellen per keer in volledige rust.
    Ik had de angelsound en onderbuik tot aan schaambeen goed ingesmeerd en gekanteld gehouden.

Ano het is toch idem als je een echo krijgt op 20 weken dat ze zeggen het geslacht is niet te zien voor die of die termijn terwijl je wel uitzonderingen hebt.

Er zijn dus uitzonderingen en ik ga morgen zeker mijn spulletjes eens boven halen en eens uittesten met mijn super gehoor bigsmile.gif
  • hier ook gehoord hoor met 9 weken.
    zeker bij een tweede of derde zit de baarmoeder al eerder hoog en is het echt niet zo raar.

dus ONMOGELIJK vind ik echt wel een erg zware uitspraak
  • Hier bij onze jongste ook op 9 weken.
    Hangt idd af van je postuur ook denk ik.

grtjs
  • heb hem gehoord met 10 weken zat blijkbaar te hoog te zoeken.
  • Heb het hier net eens geprobeerd met een lege blaas en kon het ook horen.
    Zo duidelijk dat zelfs onze jongens hebben kunnen meegenieten!
    Superblij bigsmile.gif
  • Ik heb het zonet gehoord, dus op 11 weken... Gewoonweg fantastisch. <3
  • even reactie als vroedvrouw:

Ik ga zelden onder de twaalf weken zoeken met een dopler, vaak omdat het heel moeilijk is om te vinden en ik dan onterecht mensen ongerust maak. Als ik het wel doe (vanaf een week of tien, durf ik beginnen zoeken) zeg ik het wel heel duidelijk dat er geen garantie is.
    PS: ik heb al verschillende sloebertjes gevonden wink.gif

Wat je wel kan hebben met een doppler (ik gebruik de professionele)is dat je wel het hart van de moeder hoort, maar dat je de dubbele klep hoort. wat ik bedoel is, de doppler registreert ook ons (moeder)hart maar registreert die soms als 2 slagen (de twee kleppen geven een tokje, die je hoort met een doppler)
    wil je ect zeker zijn, moet je gewoon even eerst je eigen hart zoeken. Een trage zalige "woesh" om het zo te zeggen. en dan terugkeren naar beebje, dan weet je zeker.
    Bij slanke vrouwen gaat het ook ietsje makkelijker.

Wij hebben Piep voor de eerste keer gevonden op 11 weken. Ik heb geprobeerd op 10 maar dan verstopte hij zich nog te graag. Gisteren heb ik Piep voor de eerste keer met hartje en de placenta gehoord. Zalige gevoel dat alles daar goed functioneert! (mama's hart lekker op de achtergrond, eigenlijk een opname waard) Het fijn was dat mijn man het voor de eerste keer gevonden heeft, en bijna direct. Dus die was super fier content.gif .
    Dus geniet van jullie doplers! het is zoooooo leuk!

Liefs
    Helga
  • oh hoe klinkt de placenta? kan ik daar ook eens naar zoeken goofy.gif
  • Dank je Helga voor de uitleg en ook gefeliciteerd!
  • Het eigenlijke hartje is het makkelijkste te herkennen. Het klinkt echt als een galloperend paardje. Terwijl de placenta/navelstreng weer als 'woesh' klinkt. Nu zouden de meeste onder ons het hartje moeten kunnen vinden... En bij het zoeken, het kruipt Ok een beetje naar boven.
    Voor degene die beginnen zoeken: begin te zoeken in de plooi van je buik vlak boven je schaambeen, daar heb jet meeste kans, en durf ook echt de kop te kantelen in je buik. (niet dat je blauwe plekken hebt natuurlijk) succes.

(ik heb nu al zoveel hartjes gehoord, maar dat van mijn eigen piepje, brengt toch nog steeds defrayed in mijn ogen)
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld