Hoe gaat het met jullie januari-baby's?

• Hoe gaat het met jullie januari-baby's?

Dag allemaal,

Mijn zoontje is geboren op 4 januari 2013.
    Wie zijn zoontje of dochter ook?

Groetjes
    Ellen
  • Hallo

Ik ben 25 januari mama geworden van een dochtertje. Het is een fantastisch kind maar ze heeft geen makkelijk karakter. Ze slaapt ook heel slecht sinds ik werk. Ik ben ondertussen zwanger van een broertje of zusje.
  • Ammaai je hebt er ook zin in, zo snel een tweede.
    Ik heb altijd gezegd er ook twee te willen. Maar na een turbulente zwangerschap en bevalling + mijn abonnement in het ziekenhuis met het zoontje denken we er toch over na om het bij 1tje te houden.
  • Ellen : Oei veel gezondheidsproblemen met je zoontje?

Een tweede was welkom. Omdat we 2jaar en een half hebben moeten proberen voor onze dochter gingen we er van uit dat het weer zo lang zou duren en daarom niets van anticonceptie gebruikt. Het was direct raak. bigsmile.gif Het word druk maar ze gaan veel aan elkaar hebben en zo zijn we snel uit de pampers. Een derde komt er niet.
  • Dan ben je inderdaad meteen van die pampers af!

Mijn zwangerschap en bevalling was niet echt zo leuk (Kijk maar eens op mijn profiel)

Hij heeft de eerste week serieus last gehad van zijn hoofdje door de bevalling met zuiger. Ik kon hem niet aanraken of hij weende van de pijn. Dus zijn eerste week hierop deze aardbol, zat hij al meteen onder de dafalgan.
    Op 9 weken had hij plots koorts. 39 en een beetje. Toen ik bij de huisarts op controle ging met die koorts, stopte hij plots met ademen.
    Door hem goed te wrijven ging hij terug ademen en werd doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar deed hij dat opnieuw. Hebben daar een goeie week gelegen aan de monitor.

Op 4 maanden had meneer de waterpokken. Weer 40 en half koorts, wij naar spoed. Komt de spoedarts binnen, die draaide zich meteen om en zei: hier moet de kinderarts bijkomen.
    Kinderarts komt binnen: 'Dit heb ik nu nog nooit gezien' Awel, geruststellend is dat niet hoor.
    Heeft toen speciale druppeltjes gekregen waar hij eigenlijk nog te klein voor was, maar omdat er gewoon niks anders beschikbaar is. Dit om de jeuk en last te verzachten. Kon wel wiegedood bevorderen. Heb gene nacht meer gerust geslapen hoor zolang hij dat moest innemen.
    Op 5 maanden kreeg hij exceen zodat hij verschillende keren per nacht wakker werd om zijn hoofd de schuren op zijn matras en spijlen van het bed. Ook ging ik hem afhalen bij de OM volledig vol bloed. Had hij zijn gezicht helemaal opengekrabd van de jeuk.
    In het ziekenhuis heeft de kinderarts dan bloed genomen en mij cortisonekuren voorgeschreven. Deze heeft hij nu al 2 keer gehad.
    OOk bleek hij uit de bloedtesten allergisch te zijn voor de hond en voor eieren. OOk mag hij geen koemelk, sojamelk, chocolade, noten of vis.
    De hond leeft daardoor nu ook buiten. (Het is eigenlijk ook een buitenhond, maar voor ons mocht hij altijd binnen achter de kachel gaan liggen en slapen)

Door al die dingen ben ik er zelf al eens onderdoor gegaan. 2 weken thuis mogen blijven zonder stem en wankelend op mijn benen. Nu (klop klop) gaat alles goed en heb ik eindelijk een manneke dat terug lacht, maar heb er serieus lang op moeten wachten.

Of ik die zwangerschap en bevalling nog eens mee wil maken met die eerste maanden erbij..... Misschien dat ik er over een jaar of 2 anders over denk, maar voorlopig....

Wat kan jou meid al allemaal?
    Jules kan bijna zitten, valt nog wel eens om.
    Hij probeert ook te kruipen, maar dat lukt nog net niet. En dat vind hij enorm frustrerend!!! bigsmile.gif (En ik soms grappig)
    Eten doet hij niet goed. Hij haat melk drinken, maar fruitpap en groentepap zijn een groot succes.
  • Ellen : Amai en dan dacht ik dat wij het moeilijk hebben met onze dochter. Ik begrijp wel waarom je gedachten nu niet direct bij een tweede zijn. Met Mekenzie ook heel veel problemen gehad. Ze had 3 dagen na haar geboorte al verborgen reflux maar ik had dat gelukkig direct opgemerkt. De vroedvrouwen en de kinderarts zeiden dat het niets was maar ik heb een andere kinderarts bezocht en het was al heel erg. Haar tong was volledig wit door het zuur. Met medicatie en heel veel trucjes ging het na bijna 3 maanden beter. Ze heeft begin april wel een week in het ziekenhuis gelegen omdat ze nog weigerde te eten, ze was telkens hysterisch. We hebben dan heel wat tips gekregen en sindsdien gaat het eten beter. Ze eet wel niet altijd even vlot groente - en fruitpap. Ik vrees dat dat eten een eeuwige strijd blijft. Sinds 3 maanden slaapt ze heel slecht. Ik moest echt soms 10-15 keer uit bed en de laatste maand wil ze nu soms ook 's nachts een fles. De laatste 3 dagen brult en krijst ze ook wanneer ik haar in bed leg en moet ik haar sussen tot ze slaapt. Ik hoop dat het ooit eens betert.
    Ze kan bijna alleen recht zitten en lacht super veel. Soms zit ze te spelen en zit ze gewoon met zichzelf te lachen. Kruipen probeert ze ook en dat is inderdaad super grappig. Ze is ook stapelgek van onze hond. Het beestje ziet haar wel niet meer zo graag omdat ze telkens aan haar haar trekt. smile.gifWe hebben een fantastisch meisje met een sterk karakter. Ik hoop dat ons tweede geen zo'n hevig karakter heeft. bigsmile.gif
  • Ammaai dat is toch ook niet min hoor.
    Ik vind die eerste maanden toch moeilijk hoor, die kleine hummeltjes die niet kunnen laten zien wat er scheelt!
    Ben blij te horen dat het ondertussen wel goed gaad.
    Hier ook, hij is nu vrolijk en is vollop aan het ontdekken.
    Gisteren heeft hij voor het eerste echt eens stukje gekropen.
    Was wel: Paar dingen kruipen, even liggen op de buik, dan weer even kruipen, dan weer liggen op de buik. Maar tot eindelijk was hij wel 3m verder!

Hoe groot is Mekenzie en hoeveel weegt ze? Wat is haar voedingsschema en slaapschema?
    Jules eet ongeveer:
    7u-8u= 180ml + 6 schepjes
    10u30= 220 groentepap
    13u-14u= 150ml + 5schepjes
    16u30= 220 fruitpap
    20u-20u30= 210ml+7 schepjes

Slapen:
    9u: Een half uurtje
    13u30: 2 uurtjes
    18u: Een half uurtje
    20u30-21u00: Slapen tot ongeveer 7u.
  • Zo leuk dat hij wat gekropen heeft. Onze meid begint steeds langer alleen recht te zitten, ze vind het heel leuk.

Ze weegt nu 8,400 kg maar van cm's geen idee.

Eetschema :

8 uur : 240 cc sojamelk + dikmiddel
    12 uur : 220 gram groenten/aardappelen + vlees/vis/ei
    16 uur : 150 gram fruitpap + 1 schep koekjesmeel + 3 eetlepels 7 granen
    Rond 19 uur 30 : 240 cc sojamelk + dikmiddel
    Soms 's nachts nog een fles maar dat kan om 2, 4 of 5 uur zijn. Naar hoe lang het uur geef ik haar dan nog een bepaalde hoeveelheid melk.

Haar slapen had vroeger een mooi ritme maar nu ligt het in de knoop. Meestal na 2 uur en half wakker zijn is ze echt moe maar ze vecht er de laatste dagen tegen en is soms 7 uur aan een stuk wakker. Als we geluk hebben slaapt ze 's avonds direct na haar fles. Vroeger was dat dan met veel wakker worden tot 7 uur 30 nu is het meestal rond 6 uur 30 dat ze wakker is. Deze morgen was het 5 uur 40.
  • Dan zit je vaak eigenlijk maar op 4 voedingen per dag.
    Jules toch nog op 5 en dat is er dus niet uit te krijgen. (Moet ook niet hé)
    Rechtzitten interesseert hem ook totaal niet, wanneer je hem op zijn poep zet is dat 1 minuutje en dan laat hij zich zijdelings op 1 handje vallen en zit dan weer in kruiphouding.

Jullie geven sojamelk? Heeft zij dan een koemelkallergie?
  • De kinderarts heeft ons gezegd dat ze naar 4 voedingen moest en dat is eigenlijk zonder problemen verlopen. Het is maar sinds ze 6 maanden is dat ze af en toe eens een fles 's nachts wil maar dat is blijkbaar normaal voor die leeftijd.
    Ze heeft inderdaad koemelkallergie. Ze heeft verschrikkelijk afgezien maar sinds de koemelk uit haar lichaam is is ze veel gelukkiger. Nu moeten we het wel stilaan weer geven zodat ze hopelijk tegen 1 jaar normale voeding kan eten. Ze krijgt nu 1 schepje koekjesmeel in haar fruitpap en reageert er niet op. We moeten dat opbouwen en dan de 7 granen laten vallen.
    Als ik mag van de kinderarts starten we onmiddelijk met sojamelk want ik wil die ellende vermijden. Hun papa had ook koemelkallergie dus we moesten gelukkig niet ver zoeken.
  • En sinds wanneer krijgt ze sojamelk ipv koemelk?

Omdat Jules zijn koemelkallergie niet bewezen is uit het bloed, probeer ik hem ook af en toe koemelk aan te bieden.
    Eerste maanden kwam iedere fles met koemelk er integraal terug uit.

Nu geef ik hem af en toe eens zo een baby dessertje. Daar zit natuurlijk wel gewoon koemelk in.
    Daar is hij enorm verlekkerd op. Eerste keren kreeg hij bubbeltjes op zijn wangen daardoor, maar ondertussen is dat ook al niet meer.

Maar jij schakelt terug over op gewone melk in verloop van tijd.
    Hoe ga je dat dan doen? Eerst wat mengen?
    Want heb Jules ook al een 2 maal gewone poedermelk met koemelk aangeboden. Daar moest hij totaal niets van weten!

Groetjes
    Ellen en Jules
  • Ellen : ze was nog maar een paar weken oud toen we overgeschakeld zijn naar soja. Overschakelen naar melkproducten gebeurt hier via de fruitpap. Ze krijgt nu 1 schep koekjesmeel waar er melk in zit in combinatie met de 7 granen. We moeten het koekjesmeel opbouwen en de 7 granen minderen. Ik heb ook eens zo'n papje gekocht met banaan en youghurt. Ik heb het haar nog niet gegeven omdat ik niet goed weet wanneer ik het moet geven. Misschien in plaats van fruitpap? Ik ben benieuwd hoe ze er gaat op reageren, ik zal wel beginnen met een half potje.
  • Als hij vroeger wakker is ofzo en we zitten niet meer op de normale uren van eten, durven we dat tussendoor eens geven om zo terug op onze normale uren te komen.

En inderdaad, rustig opbouwen.

Ik ga binnekort met zijn pap (nu op basis van rijst) ook terug overschakelen naar gewone melk. Maar dat zal ook eerst meer rijstmelk zijn met beetje melk, om daarna uit te komen op alleen gewone melk.

Wat een gedoe toch, maar alles voor die kleine hummeltjes.
  • Hoi,

Ik ben 8 januari (drie weken te vroeg) bevallen van ons eerst zoontje. Hij wordt zondag dus 8 maand.
    Het is een zalig ventje, altijd goedlachs en vriendelijk tegen iedereen.
    Ondertussen zijn zijn eerste 2 tandjes er door gekomen en nu komen er 4 tegelijk door. Hij heeft er precies overdag niet veel last van maar de laatste 4 nachten waren wel wat minder plezant.

Maar voor de rest eet hij goed en vlot, zowel patatjes als fruitpap gaan goed binnen. Hij zit nu sinds een paar dagen gemakkelijk recht en vertelt verhalen alsof hij nooit anders gedaan heeft.

Wij gaan eind oktober aan een 2de beginnen.

Als ik jullie verhalen lees mag ik precies wel in mijn handjes wrijven met ons ventje, al serieus wat problemen gehad precies in de voorbije maanden.
  • Tot 6 maanden heeft Jules wel wat gesukkeld. Maar ondertussen is hij ook een zeer vrolijk manneke.
    Kruipen doet hij al echt vlot! Gisteren kwam hij mij nog tegemoed gekropen.
    Rechtzitten lukt hier ook steeds beter en beter, maar hij durft zichzelf wel eens naar achteren te gooien.

3 weken te vroeg? Was hij dan goed van gewicht? Lijkt me ook verschieten als het zo vroeg begint.
    Gaat hij ook naar de onthaalmoeder?
  • Kruipen doet hij nog niet, maar dat rechtzitten lukt al aardig.

Hij woog 2,840 bij zijn geboorte en was 46 cm groot. Een klein, fijn ding maar alles was in orde. Goh ja, verschieten was het niet echt, we zijn 2 weken voor de bevalling verhuist en had last van harde buiken en voorweeën. Ergens in mijn achterhoofd had ik wel al door dat ik het niet ging volhouden tot de uitgerekende datum. En heb er voor gezorgd dat alles in orde was. Valies stond klaar, kamer was in orde, moest niets meer doen dan wachten. En ik had een afspraak bij de gynaecoloog de dag dat ik ben bevallen. Ze heeft me rechtstreeks naar de materniteit gezonden want had op het moment dat ik bij haar was al 4cm opening.

Celle gaat naar de creche (voor 3 dagen in de week) en vindt het daar heel leuk. We zetten hem af en hij lacht en als ik hem ga halen lacht hij nog. Hij vindt het zalig om bij de andere kindjes van zijn leeftijd te zijn.
    Ik ben elke woensdag thuis en om de week, de donderdag is hij bij mijn schoonouders en om de andere week de vrijdag blijft hij thuis bij zijn papa.

Hoe regelen jullie de opvang?
  • Ik sta in het onderwijs. Dus tijdens die uren zit hij bij een onthaalmoeder en onthaalvader. (Een koppel die dat samen doet)

Ook hij is daar enorm blij. Afzetten met een lach op zijn gezicht en ophalen opnieuw met een lachend gezicht.
    Geweldig gewoon!

Valt een crèche zowat mee? Hier is dat niet echt en heb zo van vroeger uit, niet zo echt een positief gedacht van een crèche. (Warschijnlijk is er dat gewoon zo ingebakken, en is dat dus niet zo)
  • Ja hoor, ik ben ongelooflijk blij dat hij in de creche zit, omdat ik een onthaalmoeder niet echt zag zitten. Wij hebben zowel onthaalmoeders als de creche bezocht en ik was maar wat blij dat er plaats vrij was in de creche.

Hij zit er in zijn leeftijdsgroep, ze worden geknuffeld, er wordt mee gespeeld en ze doen (in de oudere groepen) allerhande activiteiten rond verschillende thema's.

Bij de onthaalmoeders had ik niet echt een goed gevoel, toch niet bij diegene die ik bezocht heb. Honden die er los rond lopen (en nu hebben we wel zelf een hond, maar die ken ik), ze voor de televisie zetten, niet knutselen, ze voor een bepaald uur gaan ophalen want dan moest ze haar kinderen van school halen... Tja, was er niet zo gelukkig mee.
  • Wij hadden dus het omgekeerde gevoel. Maar het is allemaal natuurlijk persoonlijk.
    Wij bezochten een crèche, waren aant praten en pas na een kwartier had ik door dat er langs mij in het park een kindje lag. Had het nog niet zien liggen slapen tussen al die knuffels en speelgoed.
    De kinderen werden ververst één na één, dan weer tijd spelen en dan weer verversen één na één. Dus pamper vol, wachten maar....

Maar natuurlijk dat is ook weer crèche tegen crèche.

Wij hebben voor ons zoontje een onthaalvader en onthaalmoeder. En de onthaalvader is echt zo een flapuit die mijn zoontje binnen 2sec. kan doen schaterlachen.
    Ze hebben dan geen huisdieren (ook al mogen ze dat wel) en gelukkig ook want mijn zoontje is allergisch voor honden.

Wat ik ook belangrijk is, dat vind ik toch, dat ze echt heel goed proberen om te letten dat mijn zoontje geen stukjes koek ofzo binnen krijgt met zijn ei-allergie. Er mag nu echt alleen maar aan tafel gegeten worden zodat er nergens anders stukjes kunnen vallen zodat hij dat in zijn mondje kan steken.
  • Joke : Amai zoveel tandjes al. Hier nog niets te bespeuren. Leuk dat jullie in oktober al voor een tweede gaan.

Ellen : We zijn met die papjes begonnen met melk. Ze krijgt rond 18 uur een half potje en daarna een boterham. Tot nu toe geen reactie op de melk. Ze is haar melk beu denk ik want 's morgens en 's avonds laat ze veel over. Deze morgen ook maar de helft van haar fles maar heel gelukkig met haar boterham.

Ik ben zelf na mijn bevalling als onthaalouder begonnen dus mijn kleine meid moest ik niet wegdoen. Zalig om haar altijd bij mij te hebben maar veel tijd had ik niet voor haar. Het was altijd zo druk. Ze werd tijdens mijn werk ook behandelt als de andere kindjes. Geen voorkeursbehandeling en geen extra aandacht. Door mijn zwangerschap ben ik snel moeten stoppen. Ze gaat nu sinds vorige week 2 dagen naar een collega van mij. Het is belangrijk dat ze tussen de kindjes blijft. Ze vind het leuk om met de kindjes te spelen. De kinderarts raadde het ook aan omdat ze zo eens leert om even weg te zijn van mama en dat ze door iemand anders word verzorgd. We gingen namelijk nog al aan elkaar en dat zorgde op den duur voor problemen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld