Zelf babyborrel organiseren?

• Hallo

Ik heb bij mijn andere twee kindjes telkens een babyborrel gedaan. Allé laten doen. Dus niet zelf. Omdat wij zo een grote familie en vriendenkring hebben dat we het niet zagen zitten om al die mensen bij ons thuis apart te ontvangen, gaat over 180 man!

We overwegen om zelf een zaal/parochiezaal te huren en alles zelf te doen. Wie heeft dit al gedaan en zou da goedkoper zijn dan het te laten doen of doen in een feestzaal?

Ik heb er helemaal geen idee van.

Graag advies, tips, .....

Alvast mercikes
  • wij deden dat vorige keer zelf (ook rond de 150 genodigden wegens grote familie)
    Zaaltje gehuurd en dan dessertenbuffet (met veel zelfgemaakte taarten en desserten en deels gekocht)
    Op zich was dat dus niet zo duur!
    Nu twijfel ik enorm ... ik wil het graag maar de papa niet natuurlijk wink.gif Wel vooral omdat de situatie nogal complex is natuurlijk (zijn uit elkaar)

groetjes
  • Hé dat is idd veel minder, toch dikke proficiat en heel veel succes!
  • Wij hebben bij Marie onze babyborrel zelf geregeld en zijn van plan om dit opnieuw te doen.
    Wij hebben een zaaltje gehuurd (dacht voor 50), zelf de drank besteld en broodjes gesmeerd. Op tafel stonden chipjes, nootjes, groentjes,... Voor de kindjes een grote snoepmand. Ik denk dat wij voor dit alles een 600 betaald hebben, er waren ongeveer 200 personen aanwezig.

Ik weet niet hoeveel je precies zou betalen als je alles laat regelen, maar ik denk dat dit toch een pak duurder is.
  • Ja het is een pak goedkoper als je het zelf laat doen hé! Wij doen onze babyborrel in een restaurant in de buurt.
    Het is 19 euro per persoon. Dus als je dan rekent, dan weet je al snel hoe duur het is in vergelijking met het zelf te doen in een parochiezaal.
    Wij verkiezen om het volledig te laten doen omdat ik al van veel mensen heb gehoord dat je mensen moet optrommelen die helpen aan de bar en dergelijke en dat deze mensen er dan ook niks aan hebben.
    Mijn zus deed haar babyborrel in hetzelfde restaurant en ze was echt content.
    WIj hebben ongeveer een 80 personen dus dit zal op een 1500 euro komen éh! Is wel veel maar heb het er wel voor over! Is mooi verzorgd en lekker buffet... wink.gif
  • Amai, ik verschiet als ik die prijzen hoor! 19 per persoon.. Als je als koppel gaat is 38 terwijl wij gemiddeld maar 30 à35 cadeau kregen. Is idd wel gemakkelijker, je hebt geen voorbereiding, geen opruimwerk maar ik moet zeggen dat ik mij graag bezig hou met dingen organiseren, zaal aankleden,...

Wij hadden een geluk dat mijn zus in de chiro zat en er een aantal meisjes bereidt waren om te komen helpen. Heb ze als bedanking elk een cadeaubon van de H&M gegeven, Zij content en wij content want wij konden ook genieten van het feestje.. smile.gif
  • Hallo,

Wij hb al twee keren een babyborrel laten doen , wij moesten toen, das 5 en 6 jaar geleden 12,5 euro pp betalen en voor de kids 7 euro per kind. En het was maar van 15 tot 17u , allé tot 17.30u gerekend.
    Het was drank en taart, versiering en bediening, we hebben toen telkens 2000 euro betaald.

Grtjs
  • babyborrel

Hey,
    Van Fero hebben wij de babyborrel ook zelf gedaan (zaaltje gehuurd en dan bbq aan 6euro per persoon met groentjes en alles in, bestek namen ze zelf terug mee). Dan gekeken voor drank in drankencentrale en zelf bediening gedaan. Er was een speelpleintje bij waar de kindjes konden spelen.
    Is veel goedkoper als je 't zelf doet met klein zaaltje ma ja dan moet je zelf inderdaad ook wat doen, eventueel familie, vrienden...

Voor ons meisje gaan we wachten tot ergens aan de zomerkant. Dan doen we Fero's tweede verjaardag en babyborrel samen in één feestje. Terug zaaltje huren denk ik met bbq of broodjes ofzo...

Ik vind dat je veel minder volk ziet in moederhuis als de mensen weten dat je babyborrel geeft, vandaar dat we de uitnodigingen voor de babyborrel nu afzonderlijk, pas later gaan versturen.
  • Wij hebben van ons eerst ook een babyborrel gegeven, het was toen zomer en we hebben buiten 2 grote tenten gezet. Mijn neefjes en nichtjes waren heel enthousiast om te helpen. We hebben de babyborrel in 2 keer opgesplitst, 1 voor de familie en 1 voor de vrienden. Op die manier heb je toch iets meer tijd om met de mensen te babbelen.

Ik twijfel nu nog steeds of we een borrel gaan geven of de mensen gewoon thuis gaan ontvangen. Je hebt aan beide voor en nadelen. Voorlopig denken we om terug een borrel te geven, je hebt wel minder tijd om iedereen te zien en te bedanken en zo maar je hebt tenminste nog rust in het weekend. En dat er in het moederhuis niet veel volk komt vind ik helemaal niet erg hoor, de vorige keer heeft al dat bezoek me veel (te veel) energie gekost.
  • Ja ik doe ook een babyborrel omdat ik niet wil dat er veel volk in materniteit komt...wil de eerste dagen alleen met mijn kindje en dichte familie zijn! bigsmile.gif
  • hier komt er ook een babyborrel
    zaaltje deze week eens vastleggen.
    is toch wel een 175 euro huur hoor, (zaal + keuken), drank moet je ook van daar afnemen (maar ik ook wel makkelijk natuurlijk)

Ik denk dat we weer gewoon belegde broodjes voorzien en taart en desserten ... heb vorige keer veel zelf gemaakt en mijn zus, mijn moeder, ...
    Hulp denk ik dat ik ook wel kan krijgen van verschillende personen. hier hadden we een soort shift zodat sommige eens een uurtje ofzo moesten helpen (naaste familie)

Op zich vond ik het niet zo kei veel werk!
    Als je elke week volk moet ontvangen en elke keer ook iets moet voorzien pfff.
    Tis natuurlijk wel een rare situatie want we zouden het wel samen doen dan (dat de ex-schoonfamilie ook kan komen)
    nog de uitnodiging maken wink.gif maar heb het tekstje al!

Wanneer doen jullie dit? Ik dacht nu aan half februari (begin jan uitgerekend?) Bij mijn dochter vond ik het zelf redelijk laat (was eind maart uitgerekend dus hadden half mei genomen, maar ze is toen begin maart gekomen dus was ze al twee maanden)
    groetjes!
  • Ik doe de babyborrel pas op 29/04. Mn beebje is dan 3 maanden smile.gif Hebben dan tijd genoeg om ons ons plooi te komen éh! wink.gif
  • Ik doe de babyborrel pas op 29/04. Mn beebje is dan 3 maanden smile.gif Hebben dan tijd genoeg om ons ons plooi te komen éh! wink.gif
  • Wij gaan de onze doen op 18 februari, dan zou baby 1 maand oud zijn en zo vermijden we ook dat er toch mensen op bezoek komen bij ons thuis, want als je babyborrel te laat is , heb je er toch die de baby vroeger willen zien en komen dan langs bij je thuis!

Succes iedereen!
  • hier hebben wij ook een babyborrel zelf georganiseerd. Er is héél wat voorbereiding aan en je hebt toch wel wat helpende handen nodig.Wij hebben een uitgebreid dessertbuffet gedaan. Het meeste hebben we zelf gemaakt.
    Het kwam op 5 euro pp, alles inbegrepen ( drank,dessert, huur zaal, tafelpapier, versiering, ... )
    We hadden het ook opgesplitst in familie en vrienden wegens te veel volk. De vrienden hebben helpen afruimen, bedienen, ... als de familie kwam en onze ouders, broers, zussen hielpen bij de vrienden.Zo had iedereen er iets aan.
    We hebben de babyborrel gedaan toen onze dochter 6 weken was. Het is zo wie zo een drukke dag. Ik zou ook niet te lang wachten want dan hebben de mensen misschien iets gekocht van je geboortelijst die je misschien al nodig hebt maar ja dat is allemaal persoonlijk hé

veel succes ermee !
  • ook wat vraagjes over babyborrel

Hey,
    'k Ben momenteel 25 weken zwanger en zit ook met allerlei vragen voor de babyborrel die we zouden doen. Normaal gezien zou ik begin april bevallen en 'k wil de babyborrel half mei doen, maar mei is een superdrukke maand voor vele mensen (trouw/ communnie/ bbq/...) Uitstellen tot juni zie'k niet zitten omdat veel mensen dan sowieso thuis gaan langskomen en dan heeft een babyborrel niet veel zin meer, denk ik...

Naar eten toe denk ik aan borrelhapjes (chips, kaasjes, nootjes, rauwe groentjes), belegde broodjes, rijstpap, chocomousse en cake. We willen zoveel mogelijk zelf doen, maar is dit voldoende?

Groetjes
  • Ik vind dit zeker voldoende. Het is een borrel, geen diner bigsmile.gif
    Mensen die we kennen hebben een soort buffetje gemaakt. Broodjes en dan allerlei soorten beleg en de mensen konden dan zelf smeren. Zo was er wat werk voor hen gespaard.
  • Wij organiseren op 11 maart onze babyborrel. We hebben een zaal gehuurd ( met springkasteel voor kids als het goed weer is smile.gif en speeltuin) en werken samen met een traiteur - broodjes, tapasbordjes,.... En voor de kindjes voorzien we snoeptaarten.

De babyborrel zou plaatsvindeni n de namiddag en en de voormiddag de doop van ons kindje.
  • Wij hebben er thuis een gedaan, de hele dag door. Dus niet iedereen kwam tegelijk. Al maar goed, want 't was een hele hoop!

Wij hadden voorzien: chips, nootjes, belegde sandwiches, (zo van die kleintjes in de helft gesneden en dan met verschillende dingen erop, dank u stiefoma) en een groot dessert buffet met zelfgemaakte en gehaalde taarten, rijstpap (dank u, oma), tiramisu (dank u, meter), ....

We hadden uiteraard veel te veel, maar qua prijs viel dat heel goed mee! We hadden ook plastieke bordjes en bestek gehaald om afwas te besparen, ook de cava-glazen waren uit plastic.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld