wie geeft er hier al groente of fruitpap?

• Hoi hoi

Aangezien sommige de 4maand nadere of al zijn, wou ik is even informeren wie al gestart is met vaste voeding of gaat starten!

Hoe jullie het gaan aanpakken, en wat en hoeveel je ze geeft!
  • Ik start pas met papjes op 6 maanden, dan zijn hun darmpjes er helemaal klaar voor en maken ze minder kans op allergieën (ik geef borstvoeding).

Eerst met groenten, dan met fruit (zodat ze niet enkel het zoete willen).

Als ik het mij goed herinner bij de oudste, was dit wel een leuke bedoening smile.gif Maar het vraagt ook veel tijd en energie!

Succes ermee!
  • hier ook vanaf 6 mnd bijvoeding a la rapley. Begin met fruit denk ik...
  • Ons Tine is met Pasen begonnen met fruitpap. Ze was toen 3m,5d. Bij ons was dit wel op aanraden van de kinderarts. Ze heeft vreselijke reflux dus raad mijn arts het aan om al vroeg te starten. Ik ben begonnen met appel en appelsien met een betterfoodkoekje. Ze was er meteen mee weg en deed het supergoed,dus ik ben niet moeten stoppen omdat ze er nog niet klaar voor was. Nu ze 4m is start ik met groentenpap.
    Meestal starten ze bij reflux met patatjes herinner ik mij,maar omdat ons meid nogal een zwakke maag heeft gingen die patatjes op zo jonge leeftijd veel te zwaar vallen.
    Moet zeggen dat ze haar fruitpap wel zeer goed verteerd. Ben benieuwd voor de patatjes.
    Succes aan alle mama's die binnenkort ook aan de slag gaan met patatjes of fruitpap wink.gif
  • Onze meid is dinsdag begonnen met groentepap. Op 6 mei wordt ze 4 maanden. Ze was er echt klaar voor en het was een succes! Vandaag heeft ze maar liefst 60g patatjes naar binnen gesmuld. Ze doet het héél goed, zonder veel te morsen en ze vindt het beduidend lekker! Morgen wat meer maken want vandaag was alles op! wink.gif
    Binnen een 3tal weekjes begin ik ook met fruitpap...
  • Wij zijn na lang twijfelen gistere ook begonnen!
    Het ventje is nog maar 13weken maar had ook zware reflux van ar melk kon hij moeilijk kaka doen en liet hij veel protjes dus over geschakeld naar omneo met nutriton maar toch vleef de reflux!
    Ha had voor gesteld om dan met groentepap te beginnen maar twijfelde omdat hij zo jong was!
    Ben uiteindelijk wel blij dak het gedaan heb want het gaat uiteindelijk vrij vlot!

Traag maar het lukt smile.gif
  • Ik ben op 6 mei begonnen met groentepap. Mijn dochtertje is volgende week 4 maanden. Bij mijn zoontje was ik ook begonnen op 3,5 maanden.
    Ons zusje leek me klaar voor groentepap en ja hoor 60 gram groentepap (patatje + worteltjes) gemaakt en alles op. Wauw! En dat voor een eerste keer. Mijn zoontje deed er 2 weken over vooraleer goed te eten.
    Gisteren heeft ons zusje al 100 gram groentepap gegeten. Ze doet het dus fantastisch.
  • Van mijn zoontje 5 jaar geleden begonnen aan 10 weken!
    Nu is ons Renée vandaag 4 maanden en ze drinkt beba 1.
    Ze heeft omeprazole voor haar reflux en ik moest ook vroeg starten van KA, MAAR... ze heeft altijd enorrrrme krampen gehad en nu ga ik ze even gerust laten en dank pas te starten aan 6 maand hopende dat de darmpjes het gaan aankunnen.
    Ze is wel een flinke eter en als wij aan tafel zitten zwieren haar beentjes en handjes in de lucht en opent ze haar mondje smile.gif Grappig...
    Misschien drinkt ze dan haar laatavondfles (22 of 23u) niet meer????
  • Ik zou bij reflux en zware medicatie daarvoor precies toch niet wachten tot 6 maand. Dokter heeft ons ook aangeraden op 4 maand te starten. Dan kunnen we langzaam proberen de medicatie af te bouwen. Hoe minder lang ze dat moeten nemen, hoe beter denj ik.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld