Nutrilon AR , welke flessen, spenen

• Hallo

Mijn dochtertje heeft enorm last van reflux, ze dronk aan aventspeen nr 2 met gewone nutrilon melk.
    Ben gisteren naar kinderarst geweest en blijk reflux te hebben. Moet nu voor voeding een zalfje op tutje doen, dan nutrilon ar 1 melk geven maar met een 123 speen. en daarna dan nog 1ml gaviscon. Ze morste ervoren al met die speen nr 2 door de reflux maarf nu met die 123 speen morst ze enorm, haar bavet is zo nat. Het komt er zo aanuit, ik moet deze nemen omdat ze die ar melk niet krijgt uit een gewone speen nr 2 of nr 3.

Iemand die dit ook voor heeft? Tips???? Pfffff weety niet echt raad.

Of gebruik ik de 123 speen verkeerd, arts heeft gezegd eerst op 3 streepjes zetten en dan naar 2 draaien.

Kan iemand me raad geven, bedankt alvast
  • hey!

ik heb ook nutrilon AR melk wel in combinatie met beba 1. ik gebruik flessen van Avent met nr 3 speen.
    de 1-2-3 vind ik niet ok. op 1 slokt mn zoontje té erg en gevolg is dat hij gulp terug geeft.
    voor zn laatste voeding en zijn nachtvoeding gebruik ik een 1-2-3 speen van chicco, deze passen op de avent flessen en daar drinkt hij goed uit. (mn zoontje zijn pap is wel ingedikt met nutriton).

succes!
  • ik gebruik nu ook nutrilon AR, met speentje nr 4, nr 3 ging voor hem nog te traag, de 123 weer te snel, amai we hebben lang moeten zoeken, want ik gebruikte eerst chicco flessen en nu dus terug avent met tut 4..
    Voorlopig gaat het goed!
    Merk jij bijwerkingen van de AR? hier deze nacht een vloeibare kakapamper, misschien dat hij moet wennen aan die melk?
  • Wij hadden dat probleem ook bij de kleinste. Na wat zoeken hier op het forum zijn we uitgekomen op de rubberen 123spenen van chicco. Die passen inderdaad op de aventflessen en op 1 dronk ons meisje goed zonder zich te verslikken. We moesten wel om de 4 weken nieuwe spenen komen omdat die platter werden, minder stevig door het steriliseren maar voor ons was het dé oplossing. Succes met je kleintje!
  • Gilles krijgt NAN AR, dus ik veronderstel dat die wel even dik is als die nutrilon AR. Wij hebben ook Avent-flessen en Gilles drinkt met de 1 2 3 spenen sinds zijn 6 weken. Nummer 2 en 3 ook geprobeerd, maar dan kwam er geen melk uit de speen en werd mijn klein mannetje zot. Dan die 1 2 3 spenen gebruikt en de eerste dag dronk hij op nummer 3, ik dacht dat het anders niet ging gaan. Dan eens op nummer 1 geprobeerd en ging perfect! Drinkt nu nog meestal op nummer 1, als hij grote honger heeft doe ik het op nummer 2. Maar nooit last gehad van lekken ofzo... Niets loopt uit zijn mondje ofzo... Is wel een gulzige drinker wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld