Na de bevalling

• Hier vannacht een super goede nacht maar het mocht ook wel na de nacht ervoor. Grote broer heeft blijkbaar de waterpokken en heeft er echt vanaf gezien en de papa zit natuurlijk net nu in het buitenland voor zijn werk.

Vannacht heeft ze dan geslapen van 22.00u tot 04.30u met dan een hele erge hoestbui waar ik dacht dat ze in zou blijven. Dan wou ik haar een flesje geven maar blijkbaar had ze er nog niet echt zin in want ze dronk 40 cc en sliep toen terug zo vast dat ik haar maar heb neergelegd. Vanmorgen om half acht werd ze dan wakkeer en dronk ze met gemak een flesje uit van 165 cc, wat ze ook nog maar sporadisch doet. Ben dus supertrots op ons meisje, maar hoop dat haar verkoudheid snel tot het verleden behoort want die hoestaanval s' nacht vind ik toch minder... Als het vrijdag niet beter is maar terug naar de huisarts
  • Onze kleine meid is ondertussen 7 weken!
    bij mij was borstvoeding vanaf dag 2 zeer pijnlijk! tepelkloven, maakten het voor mij echt geen pretje,maar met een tepelhoedje kon ik de pijn nog wegbijten... de tranen kwamen regelmatig naar boven maar ondanks alles vond ik het super fijn dat alleen ik mijn meisje kon voeden wink.gif mss een beetje egoistisch van mij maar nu ben ik erg blij dat ik heb volgehouden. ik vind het zo super handig om altijd melk bij te hebben en me geen zorgen te moetn maken om die te kunnen opwarmen! tis de eerste week dat de borstvoeding geen pijn meer doet, maar mn meisje is zo gewoon om met een tepelhoedje te drinken, dat wanneer ik bv zonder geef, de melk over haar kin en t-chert loopt... lang leve de wasmachien! -> dus toch zoveel mogelijk met dat domme tepelhoedje wink.gif

De voedingen over dag varieren wel erg veel tussen 2 of 3 uur. maar ik geef gewoon wanneer ze dorst heeft. Echt zalig wanneer ze me aankijkt en haar hand op mn borst legt om te zeggen "deze is van mij" smile.gif

sinds maandag slaapt onze meid ook door! normaalgezien had ze steeds een tussenpauze rond 2 u snachts, waardoor ik automatisch wakker wordt. om 2U gekeken, niet wakker, 3u wakker geworden, ze sliep nog steeds, om 4u was ik zooo bezorgd dat ik haar naast me in bed heb gelegd en verder heb geslapen met mijn hand op haar buik zodat ik haar buik op en neer voelde gaan... (overbezorgdheid bij een eerste zeker? wink.gif) om 5u haar dan toch wakker gemaakt om een voeding te geven
    haha

-> sindsdien slaapt ze elke nacht van 21u tot 5u30 (zaaaaaalig!)om 5u30 staan mn borsten wel op springen waardoor ik in tegenstelling tot devoorbije 6 weken alleen maar opgelucht ben dat er wat melk weg is wink.gif

sinds maandag begint ze ook spontaan te lachen naar mij en mn man... komt door de goeie nachtrust zeker smile.gif

kortom, alles verloop bij ons eerste super goed, maar 2 dezelfde krijg je nooit zeker? smile.gif
    nu ik en mn man hebben al gezegt dat we niet te lang gaan wachten voor een volgende, want we zouden ons meisje een beetje te veel gaan verwennen wink.gif tongue.gif
  • Leen, ik ben stiekem jaloers. Bij Roan 7 maanden borstvoeding en nu is het zo mislukt, ach ja zolang ons meisje het maar goed doet...
  • Hallo!

Wat doen jullie kindjes heel de dag?
    'spelen' jullie al met je kindje en hoe?
    Ik weet niet goed wat hele dag te doen met haar...
  • Hier kom ik ook nog even piepen!
    Ons zoontje doet het ook erg goed.
    Hij is ondertussen zeven weken en slaapt al een hele tijd door.
    Hij drinkt 5 flessen per dag, van 200ml en weegt ondertussen dan ook al meer dan zes kilo.
    Dinsdag gaan we naar kind en gezin om hem nog eens te laten wegen en meten.

Het enige 'probleem' is hier nog dat hij een ontzettende voorkeurshouding heefT. We zijn al verschillende keren naar osteopaat geweest en het is al beter, maar tis zeker nog niet over.
    Zijn hoofdje groeit echt scheef dus ik hoop dat het nog zal overgaan zodat hij een mooi gevormd hoofdje zal hebben.

Ivm het spelen: hij houdt ontzettend veel van zijn mobiel en sinds vandaag hebben we een speelmat gekocht met zo'n boog erover. Hij slaat naar het spiegeltje en ook tegen het beertje dat geluid maakt. hij begint precies te begrijpen dat er reactie komt als hij iets doet.
    Verder praat ik veel tegen hem en dan moet hij ook lachen.
    En ik zing veel met hem als hij op het verzorgingskussen ligt. En daarbij maak ik dan gebaren met zijn handjes, vindt hij ook wel leuk.
    Hij zit ook graag in zijn eetstoel, gewoon rond te kijken naar wat wij allemaal doen. Als ik strijk vindt hij het enig om gewoon toe te kijken.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld