haar verven tijdens zwangerschap

• hallo allemaal

ik heb eens een vraagje rond het verven van haar tijdens zwangerschap.
    Ik lees hierover verschillende info.
    Zou het verven van je haar schadelijk zijn?
    Ik ga het sowiezo vanavond eens navragen bij mn gyneacoloog.
  • het verfen van je haar is zoiezo schadelijk. Maar dan voor je haar zelf.
    Het komt niet in je bloed geloof ik dus voor baby niet schadelijk. Wel kan het zijn dat door de hormonen je haar anders reageert en dus anders gaat kleuren. Ik doe het dus niet.
  • nee het is niet schadelijk voor je baby en kan helemaal geen kwaad. vorige zw was ik hier ook nog paniekerig over en liep ik 9 maanden met uitgroei rond, nu verzorg ik me zelf en kleur ik het thuis met kleurshampoo smile.gif
  • Hoi,
    Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen, zit eigenlijk in een ander periode maar wou toch even reageren.
    Zat ook met dezelfde vraag en toch is het schadelijk omdat permanente kleuring zo doortastend is dat het tot binnenste van het haartje gaat. Het haar zit tenslotte in je hoofdhuid waar ook bloed doorstroomt en zo komen de schadelijke stoffen toch in je bloed, had dit door mijn kapper als info gekregen ik denk wel dat er een verschil is tussen kleurshampoo en permanente kleuring.

Groetjes
  • Kali dat is een fabeltje hoor
  • Bij lucas deed ik het ook nog 1 maand voor de uitgerekende datum.Het effect was......dat alles gekleurd was behalve mijn paar grijze haren.Daar pakte het niet op.Kleurverschil niet gemerkt want ik pakte toen mijn eigen kleur.
  • Heb het nog eens nagevraagd bij mn gyneacoloog, zij zegt dat het geen kwaad kan maar moeten kleuringen zijn zonder ammoniak.
  • Hallo,

Ik laat mijn haar al jaren kleuren bij de kapper en ook toen ik zwanger was van mijn eerste kindje en ons kindje is helemaal gezond.

Nu zwanger van tweede en ben gisteren nog naar kapper geweest voor mijn keur.

Het kan echt geen kwaad hoor smile.gif

Groetjes
    wave.gif
  • ik heb hier een balliage gedaan en mijn kapster zei ook dat kleuren (int geheel) geen kwaad kan.
  • Mijn gyn zei dat het geen kwaad kon.
    Mijn kapper zei ook dat het geen kwaad kon maar dat je best wacht tot na het eerste trimester omdat de kleur anders kan zijn dan verwacht, door de hormonen.
  • Haren zijn hier zonet gekleurd...ziet er goed uit! Geen ander kleur geworden bigsmile.gif
  • Ik zie dat iedereen hier niet echt een probleem mee heeft... ik kleur mijn haar niet, daar het moet ontkleurd worden en daarna gekleurd en wil dit risico niet nemen. Alles voor de beeb! Ik weet ook zeker dat als ik mijn haar zou kleuren, ik hiermee bezig zou zijn en zou denken dat het schadelijk is... vandaar nog een paar maandjes met uitgroei rondlopen... hihi niet zo erg...
  • Hier ook haar gekleurd en alle grijze haren zijn weg tongue.gif .
    heb 2 doosjes dus over 3 a4 maanden (maandje voor bevaling) weer eens verven.Idd zonder ammoniak enz.
  • Ik lees hier verschillende berichten over maar waarom zou je enig risico lopen? Ik ben op zoek gegaan naar een veilig alternatief en gevonden. Gebruik nu sinds 4 maanden colourwell en ben er erg gelukkig mee. Het is 100% natuurlijk en ik hoef dus niet bang te zijn voor schadelijke stoffen.
  • Ja deze zwangerschap pakt de verf wel hihi.

En ik geniet ook nog van biefstuk, zalm enz.

Ben geen zieke he maar zwnager tongue.gif en ga niet als een zotje gek lopen doen met wat wel en niet mag hoor.
    Komt niet in je bloedbaan dat verf.KOmt goed thumbup.gif
  • Ik heb het niet gelaten om mijn haren te kleuren... en alles gaat nog perfect wink.gif!
    Je hoort zoveel dingen...
  • Ik zie dat dit topic reeds enkele jaren oud is, maar zit nu ook met dat "dilemma".
    Moet eigenlijk dringend mijn ballayage laten bijwerken maar weet sedert vorige week dat ik zwanger ben..

Ikzelf denk dat dit geen kwaad kan, maar mijn vriend is er resoluut tegen. bored.gif
  • Ik heb mijn haar altijd gekleurd en heb allemaal gezonde kinderen.
    Het enigste waar je wel mee moet oppassen is dat je haar anders kan kleuren door de hormonen.
    Bv blond word blauw. Vriendin van me heeft dit zo eens meegemaakt. Dus zowiezo eerst een stukje testen alvorens al je haar te doen.
    Rood kan dan weer minder goed pakken.

Maar gewoon doen hoor, als je een gezonde zwangerschap hebt kan t heus geen kwaad
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld