Wij gaan voor ons 4de :-)

• Succes met de eerste schooldag!
  • Veel succes voor jullie ook. Hier is het goed gegaan. Emma die was als eerste van de klas. Haar juf heb ik nog niet gezien dat is voor straks. Tibo en Bram zitten nu op hetzelfde gedeelte van de speelplaats en ze bleven kort bij elkaar happy.gif Ben benieuwd naar hun verhalen. Ben deze morgen al boodschappen gaan doen nog een paar extra dingen in huis gaan halen. Ja nu moet je terug de klok in het oog houden. Ik ga hier nog vlug even verder doen
  • Hier ook alles heel goed gegaan geen gezeur geen traantjes ... en Siebe heeft voor de eerste keer zijn deken thuis gelaten !!!! vreugdedansje bigsmile.gif
    Ik ben ook benieuwd hoe ze het gehad hebben ze zullen wel veel te vertellen hebben content.gif
  • Vonden ze het leuk hun eerste dag?
    Emma zei niet veel ze vroeg naar de juf van vorig jaar en ze zei onderweg naar huis. Ik ga niet meer naar school. We gaan naar huis. Deze morgen terug ik wil niet gaan maar eens op school ging ze toch flink spelen. Hoop dat ze haar nieuwe juf snel gewoon is. De jongens doen het goed. De lopen direct de poort binnen. Gisteren al boeken mogen kaften en papieren moeten invullen.
  • Ja ze waren heel enthousiast!
    Quinten gaat wel iets minder graag maar toch gaat hij graag genoeg dus het is niet een drama waar ik in terecht kom.
    Het uit zich vooral in zijn eten smiddags thuis eet hij flinker.
    Nu het werken op zich het klasgebeuren gaat hem wel af hij keek zelfs uit naar het huiswerk dat hij vandaag krijgt.
    Sara die vind het super dat ze nu bij haar broer zit he.
    Siebe heeft vandaag een foto mee die plakken ze op een grote zonnebloem voor de aanwezigheden en een knuffel voor in het houten poppenhuis doen ze ook iets mee voor aanwezig en afwezigheid.
    ik moest nog achter sloefjes voor in de klas heb er deze voormiddag gevonden met een dinokop ... geef hem dino's en hij is de rest van den tijd zoet ... dus ik hoop hij blij gaat zijn!
    Gisteren ook veel papieren moeten invullen en overal namen opschrijven maar ik doe zoiets wel graag dus het was geen straf voor mij eerder een leuke bezigheid bigsmile.gif
    Vandaag is het normaal infodag maar aangezien mijn man laat thuis is ga ik niet gaan.
  • Hier is het infomoment morgenavond. Mijn man is thuis dus ik kan gaan. Volgende dinsdag moet ik voor Tibo en Bram en dan zal mijn man mee moeten en Yordi op de broers letten. Want anders kan ik ook niet gaan. Heb al terug mogen kaften. Tibo zijn agenda zag er nogal uit goofy.gif
    De drinkbus die Tibo kwijt was gisteren is ook terecht. Hij heeft dezelfde als Bram en die hadden ze in de broodbak van Bram zijn klas gezet. Het eerste huiswerk voor Tibo is ook gedaan. Hij moest diertjes inkleuren en bolletjes tekenen. Zijn eerste letter kent hij ook al de letter I
    Bram die heeft vrijdag al toets spelling en heel zijn agenda stond al de hele week vol met huiswerk. Heb ondertussen de reden achter Emma haar moeilijk doen te weten gekomen. Haar vriendinnetje is naar het 2de kleuterklasje samen met nog een heel deel. Ze hebben ze per jaar gezet spijtig genoeg.
  • De klassen gaan alles netjes op papier zetten zodat de ouders die er niet konden bij zijn toch op de hoogte zijn.
    Ons Sara heeft net een cadeautje gekregen van haar vorige klas ik was er echt door geraakt superlief is het !
    Ik ben nu aan het denken wat ik haar kan laten teruggeven uit dank.
  • Oh dat is fijn dat ze een kado kreeg. Ik weet waarom Emma het lastig heeft. Ze hebben kindjes uit haar klas naar het 2de kleuterklasje laten gaan omdat die nog van 2015 zijn. Spijtig genoeg zat haar vriendinnetje daarbij. Ik heb gisteren geprobeerd ze te tellen en ze zit met 18 of 19. Eens ze op school is lukt het wel maar ik merk dat ze de juf nog niet goed kent. Ben benieuwd wat ze straks gaan vertellen op de infoavond
  • Ja snap Emma ocharme wel vriendinnetje weg nieuwe juf mss wat nieuwe kindjes in de klas waar ze moet aan wennen...
    Het is ook wat voor zo'n kleintje he.
    Denk de eerste week wel wat zoeken is voor haar maar ze zal zich wel beter beginnen voelen !
  • Hoe ging het vandaag met Emma?
    Hier weer een kus en een knuffel en direct naar de speelplaats.
    Siebe die mag ik in de klas brengen samen boekentas leegmaken jas weg hangen en liep al meteen naar vriendjes om te spelen maar ik wil altijd iets zeggen als k wegga dus hij draaide zich om kwam een knuffel geven en een kus en ging met de dino's spelen met zijn vriendjes terwijl ik nog efkes met de juf een babbeltje deed (wij komen uit hetzelfde dorp)
    Sara had gisteren een cadeautje mee van de vorige klasgenootjes en een uitnodiging om de zondag naar een verjaardagsfeestje te gaan dan worden er 2 kindjes gevierd.
    Ben blij voor haar dat ze haar niet vergeten en ze er nog altijd bijhoort.
    Ze hebben toch samen 5 klasjes gedaan.
    Ik kan weer rustig mijn ding thuis doen wel fijn eraan zo een leeg huis.
  • Het ging vandaag beter. Gisteren was het infoavond en heb een hele uitleg gekregen. Deze juf gaat er wel werk van maken dat ze leren puzzelen. Ze gaat met beloningskaarten werken. Ze zingen veel liedjes in de klas. Veel spelen. De juf vraagt wel dat ze elke dag fruit meebrengen ipv 1 dag de week. Geen probleem. Koek is voor in de namiddag. Emma zit met 20 kindjes in de klas het dubbele van vorige jaar. Er zitten 4 kindjes van vorig schooljaar in haar klas. 7 kindjes zijn naar het 2de kleuterklasje. Dus eigenlijk een hele nieuwe klas. Een nieuwe juf het lokaal is hetzelfde gebleven. Deze week mogen ze de kippen verzorgen en als ze genoeg eitjes hebben gaan ze iets maken. De juf trekt veel foto's en heeft een groep gemaakt op facebook zodat we kunnen volgen. Dat vind ik al super want Emma zegt niet veel wat ze doet. De directie heeft besloten dat ik Emma maar tot aan een bepaalde streep mag afzetten en dan zou ze alleen moeten verder gaan. Ik had het deze morgen eens geprobeerd maar het lukte niet ze wou dat ik meeging. Dat is iets dat ze vorig jaar wel deed ze liep de speelplaats over en nu nog niet. Kan nog komen misschien.

Dat is wel fijn voor Sara dat ze naar een feestje mag gaan. Tibo die zijn agenda had ik dinsdag terug mogen kaften het was helemaal gescheurd gelukkig niets aan de agenda. Morgen heeft Bram zijn eerste toets van spelling.
  • Sommige dingen die je verteld over de werking in Emma's klasje is hetzelfde als bij ons.
    Wij hebben dan weer wel een fruitbeleid dus elke dag 2 stukken fruit in de boekentas enkel op verjaardag mag je iets anders meegeven.
    Ze drinken ook uitsluitend water.
    Dat is al behoorlijk snel dat hij toets heeft! toi toi!
    Is zo een kaft in rekbare stof geen optie voor de agenda?
  • Waar kan je zo'n rekbaar stof vinden?
    Emma maakt daar geen probleem van om fruit te eten. Het blijft wel op mijn maag liggen dat haar vriendjes in het 2de kleuterklasje zitten en ik merk aan Emma dat ze niet zo enthousiast is als vorig jaar. Kan er alleen niets aan veranderen. Mijn man had in de week nog gezegd is dit geen verloren jaar? Deze morgen stond haar vriendinnetje Juliette te wachten met haar step dacht dat het zou helpen om Emma alleen te laten gaan naar het afdak maar ik moest mee. Gelukkig zeggen de juffen er nog niets van.
    Ben ook benieuwd hoe Bram zijn toets zal zijn.
    Tibo had gisteren een nieuwe letter geleerd de K hij kan al het woord Ik maken. Voorlopig lukt het met hem goed. Volgende week mogen ze gaan zwemmen
  • Toen ik deze morgen Siebe in de klas afzetten zei de juf tegen mij dat ze den indruk heeft dat Siebe zich heel goed voelt in de klas.
    Deed me goed te horen !
    Hij zegt ook zelf wel dat hij het leuk vind bij de juf en in de klas maar dat de juf dat ook zelf opmerkt zegt nog meer he.

Van 't weekend ist herfstbraderie int stad.
    Allee begint vandaag al tot en met de zondag.
  • Zo'n kaftjes heb ik al in de hema gezien in den action bij den blokker ... denk waar ze wat schrijf of schoolspullen hebben dat je dat daar wel vind.
  • Ik hoop voor jullie en Emma dat ze zich snel kan aanpassen aan de nieuwe dingen dit jaar.
    Quinten kwam ook al trots vertellen dat hij "ik" kon lezen en schrijven al kan hij nog meer kleine woordjes en kan hij al goed "hakken" van woorden heel goed voor de spelling.
    Tellen gaat ook al redelijk kan veel sommen maken zonder op zijn vingers te tellen.
    Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat evolueren in de loop van 't schooljaar.
  • Ja hakken en plakken moeten ze hier ook doen. Gisteren had Tibo een huistaak bij met prentjes op en hij moest alles inkleuren waar hij de letter I in hoorde. Hij had zich met 1 prentje vergist. In de vakantie was hij ook al bezig met tellen.

Hoop het ook dat het met Emma gaan lukken. Zal veel tijd vragen volgens mij omdat alles nieuw nu is voor haar. Heb nog maar een paar foto's van Emma gezien als ze met het speelgoed aan het spelen is meer nog niet. De juf zingt graag en ze heeft 3 liedjes de kindjes geleerd maar Emma kent ze nog niet. Straks zal ze wel haar boekje bij hebben dan zal ik wel iets meer te weten komen
  • Fijn te zien hoe ze er klaar voor zijn en opgroeien.
    Quinten wou alles goed doen maar ik zei ook fouten maken mag , je gaat geen ruzie krijgen omdat je iets fout doet of iets niet weet je gaat naar school om te leren.
    Hij was er veel geruster op.
  • Ben gisteren naar de juf geweest en ze zei dat Emma nog fel moet wennen aan haar klas en de nieuwe juf. Ze zei dat ze heel stil is en flink naar het wc gaat. Ik hoor eigenlijk hetzelfde als wat de juf in het instapklasje zei. Hoop echt dat ze binnenkort het goed gewoon is en laat zien wat ze kan. Want hier thuis verteld ze heel veel
  • Mijn kids zijn ook zeker niet hetzelfde thuis als op school.
    Bekijk het van de goeie kant Emma zegt veel tegen jullie !
    Hier zeggen ze ook vaak meer tegen ons dan tegen de juf of zijn op school verlegen en thuis flappen ze er alles uit goed of slecht.
    Ik ben daar blij om en bij problemen kan je dat terugkaatsen naar de juf.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld