grote gezinnen en kinderen met een beperking

• grote gezinnen en kinderen met een beperking

Hallo mama's,

Mijn jongste zoon is 11 weken oud. Hij is zo fantastisch dat ik wel eens durf te dromen over een vierde. Liefst terug een zoon bigsmile.gif Want ik vind het zalig hoe de oudste en de middelste met elkaar samen spelen, dat ik soms schrik heb dat de jongste uit de boot zal vallen. Dus waarom geen speelkameraadje voor de jongste.
    Maar ik ben daar nog steeds in twijfel over. Is dat niet te veel 4 kinderen? Kan ik alle kinderen nog alles bieden?
    Onze oudste zoon heeft ook een motorische achterstand en moet 1x/ week naar kiné. Waarschijnlijk zal dit 2x/week worden en misschien moet hij ook nog naar de logo. Er is ook DCD en ASS bij hem vast gesteld. En dan stel ik mij de vraag, zou ik het dan niet beter bij 3 houden? Maar mijn gevoel zegt dat mijn gezinnetje nog niet compleet is....
  • Mijn gevoel zegt dat mijn gezin ook niet compleet is. Maar ik moet realistisch blijven. Wij hebben zieke kindjes. Vooral Tessa is nog de vraag hoe dat het gaat verlopen.

Wanneer is genoeg echt genoeg? Ik vind dat je alle voors en tegens op een rij met zetten. En bij twijfel, niet doen.
  • Ik heb de indruk dat de twee andere kindjes dan ook nog heel klein zijn...
    eerlijk antwoord: begint er niet aan, autisme is erfelijk, de kans dat een van de andere kinderen ook nog autisme heeft, is heel groot en naarmate ze groter worden, wordt het gewoon moeilijker.
    Ik heb hier nu twee pubers met ass rondlopen en denk vaak genoeg 'waar ben ik aan begonnen'. Ze hebben het zo al zo moeilijk en hoe meer kinderen je hebt, hoe moeilijker je je tijd dan kan verdelen om hen hier ook mee te helpen.
    Moest ik alles eerder hebben geweten, dan was die nummer drie er al nooit geweest.
    Ik ben blij dat die er is, en hoe graag ik ook vier kinderen wou hebben, 3 is genoeg.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld