Ervaringen gezinnen met 4 kinderen gezocht :-)

• Hier ook 4 kids.

Van de puber hebben we amper 'last' die begint zijn eigen leventje te leiden maar helpt mama waar kan en waar nodig en apprecieer dit enorm.
    Dan hebben we onze 6 jarige...de drukste van het gezin...als ik een eerste grijs haar krijg zal t van hem zijn lol.

En dan heb je onze 2 jarige en onze pasgeborene.

Je hebt soms ogen tekort. Als de ene rustig is spookt de andere wel iets uit.
    Koken is voor een heel leger. Dus grotere kookpotten zijn gewenst.
    Je kan niet overal meer naartoe, of toch niet tesamen. Grote gezinnen zijn spijtig genoeg niet overal gewenst. Zelfs niet bij de zogezegde vrienden.

Je was draait overuren.

En toch, ik zou het allemaal zo weer overdoen. Iedereen heeft zoveel liefde voor elkaar. Drukke maar gezelligheid in huis.

Ik ben wel fulltime thuis, hier hebben we echt voor gekozen, als ze allemaal naar school gaan begin ik weer part time te werken.
    Wij rijden met een citroen Picasso 7 zitter.
    En ik heb ook nog een kleinere wagen waar ik mee rondhol als de andere op school zitten.

• Beste Sandra,
    Als je alleen maar twijfelt voor de achterklap dan zou ik me daardoor niet laten leiden. Ik heb een eindeloze bewondering dat je het nu al klaarspeelt en nog een kindje bij zou kunnen krijgen. Ikzelf heb een dochter van 7, zoon van 5 en tweeling van 3 jaar (2jongens) en ik weet niet meer waar mijn kop staat, bij wijze van spreken. Als jullie dat zien zitten emotioneel, financieel dan is het jullie eigen beslissing toch, daar heeft niemand zich mee te moeien.
    Veel succes met je keuze.

Groetjes
    Flora
  • Ben ik weer... De twijfel is nog steeds erg sterk aanwezig. Ml heeft nu alleen aangegeven dat hij het niet meer ziet zitten... Pfff... Ik vind dit heel erg jammer. Hij vindt het nu te druk met drie. Nog een vierde erbij kan hij niet aan zegt hij. Tja, dan houdt het op. En toch kan ik het niet van me afzetten... De jongste wordt binnen een dikke maand 2 en ik ben al 34. Ik wil nu ook niet meer te lang wachten voor een 4de. Maar als hij niet mee wil dan stopt het hier. Maar ik vind het heel heel moeilijk. In gedachten zie ik ons vierde dutske hier al rondlopen ponder.gif
  • twijfels.

Ben blij dat ik hier ook eens wat ervaringen kan lezen....
    Wij hebben momenteel 3 kindjes, 6, 4 en 8 maanden. Ook hier is de twijfel voor nog een 4de.
    Wij zijn zelfstandige, mijn man werkt 70 uur per week en ik werk tijdens de schooluren en in de vakanties tijdens de opvanguren (dus iets langer)
    De laatste die er is bijgekomen daar hebben we bijna geen last mee, die horen we niet en gaat gewoon mee met de andere 2. Met de middelste hebben we veel meer last. Hij is degene die ons wat tegenhoud voor een vierde. (omdat hij een heel sterk karakter heeft)
    Ook zijn we aan het bouwen en zijn er maar 4 slaapkamers voorzien waardoor er dus 2 op dezelfde kamer moeten slapen als er nog eentje komt...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld