Wanneer doopsuiker vullen?

• Voila, de titel zegt het al smile.gif
    Voor diegene die hun doopsuiker zelf gemaakt hebben... Wanneer zijn jullie begonnen met het echt vullen van de potjes, doosjes, ... ?
    Ik ben nu een 31 weken en men doosjes enzo zijn zo goed als klaar.
    Het vullen en dan de lintjes etc er nog aan doen, is toch nog ff werk.
    Waar bewaren jullie de doopsuiker dan?
    Hoeveel suikerbonen steken jullie in 1 doosje, zakje of potje?
    Een heleboel vragen wink.gif
    Thanx!! thumbup.gif
  • Hey Nes

Ik ben me ook aan het afvragen wanneer ik kan beginnen met het vullen van de doosjes. Ik moet ze ook nog wel in elkaar steken, maar één van de dagen ga ik er zeker wel mee beginnen. Dan staat alles toch klaar voor het geval ik het niet meer zou kunnen om een of andere reden.

Ik zet de doosjes boven op de babykamer. Daar komt toch niemand kijken en daar staat alles koel.

Ik heb mijn doosjes en bonen bij Ava papierwaren gekocht en daar adviseerde de verkoopster om ongeveer 30 à 35 bonen in een doosje te stoppen, maar het hangt er natuurlijk vanaf of je grote doosjes of kleine suikerbonen hebt. Ik heb in plaats van gewone suikerbonen een iets kleinere variant in hartjesvorm gekozen.

Ik hoop dat ik je hiermee al mee kunnen helpen heb.

Lieve groetjes Joke
  • Hey!

Amai, 30 à 35 suikerbonen in een doosje is wel héél veel vind ik hoor! Ik heb hier doopsuikers staan van mijn broer zijn kindje en van een vriendin die onlangs bevallen is en daar zitten max 15 suikerbonen per doosje of potje!
    Dit vind ik al meer of genoeg, wat denken jullie?

Ik ga ook zelf mijn doopsuiker maken en ben van plan om tss de 12 à 15 stuks doopsuiker per zakje, doosje of andere te gebruiken. Denk dat je dat zelf ook een beetje moet bekijken ...

Vele groetjes Katrien wave.gif
  • hier nog een week te gaan en eindelijk is alles van suikerbonen af. de doosjes met suikerbonen (12 in een doosje) zijn hier al een maand ofzo af, zo ook de smarties voor de kindjes (denk trouwens dat er daar idd. 50g in zit). De snoepjes heb ik iets later gedaan. En nu sinds gisteren zijn onze chocoladerepen ingepakt en zit de wikkel errond.
    suikerbonen bewaren heel goed, maar best wel donker.

succes
    sarah
  • Ja, ik ga ze morgen kopen en er stillekes aan aan beginnen met ze te vullen. Ben nog steeds full-time aan het lesgeven en dan valt het me 's avonds dikwijls zwaar om nog aan iets verder te doen, aangezien ik nog veel voorbereidend werk heb voor school
    .Ik was ook van plan om er een 12-tal per doosje in te steken. 30 à 35 vind ik zelf toch ook heel veel hoor, ik denk zelfs niet dat dat in mijn doosjes in kan. Maar ja, mss wil de dame van de winkel dikke zaken doen hé wink.gif
  • hier in italie maken we altijd zakjes en daar gaan 5 suikertjes in. voor zowel geboorte als trouwerij. ik ben wel twee maanden van te voren al begonnen met het vullen van alles. dan heb je lekker de tijd. dat freubelen met lintjes en zakjes van tule enzo vergt toch best nog veel tijd. ik heb alles in een grote box van plastic gedaan en boven op een donkere droge plek gelegd. dan kan er echt niks gebeuren.
  • Hey,

Die van mij zijn sinds vorige week helemaal klaar. Ik was er al langer aan bezig, maar ik moest nog een mand hebben enzo.
    Ik heb doosjes met 12 suikerbonen in, dan kleine balletjes met smarties in (ongeveer een 20-tal) en dan heb ik nog snoepzakjes voor de kindjes.
    Ik heb met twee kleuren gewerkt, badeendjes en overal een kaartje aan met de naam (van hetzelfde als het geboortekaartje)

Groetjes
  • Bij mij zijn alle doosjes gevuld en de kaartjes geschreven en eraan gehangen, maar ze moeten nog in de kistjes gepresenteerd worden. Dat gaat mijn schoonzus echter doen en die laat wat op zich wachten. Het is zo'n twee weken klaar.
  • Hey ,

Bij ons staan de suikerbonen al een maand klaar...
    We hebben in onze doosjes een mengeling van 3 kleuren gedaan en er zitten er 12 in (vier van elke kleur dus)
    Ook in de zakjes die we gekozen hebben zitten er 12 in...
    Onze suikerbonen staan op de babykamer klaar en de radiator staat er af dus zeker in deze periode is het er lekker fris...
    Tegen dat ik in moederhuislig kan de radiator weer opengedraaid worden want dan zijn de suikerbonen er toch weg en dan is de kamer weer op temperatuur tegen dat de baby naar huis mag...
    Ook is dat een voordeel dat ze daar kunnen staan want daar mag nu niemand komen...

Zo ik hoop je van dienst te zijn geweest...
    Groetjes,

Mamaatje
  • wij hebben alle toebehoren vorige week gekocht
    de boontjes zelf gaan we half december gaan halen
    en wss eind december tss kerst en nieuw ga ik ze allemaal vullen
    ik vraag me enkel af hoeveel bonen ik zal moeten kopen (dozen van kg)
    wij moeten een 70 potjes vullen ongeveer, en denk dat we er een 10tal zullen insteken
  • Hey hey,

In een doos van 1 kg, de normale witte suikerbonen met chocoladevulling , ziiten er ongeveer 500 stuks per doos...
    Van de smarties zitten en ongeveer een 1000 stuks per doos van 1 kg...
    Dus nu kun je zelf een beetje de rekening maken he!!!

Groetjes,

Mamaatje
  • Dank je wel
    zal zowiezo dan maar 2 dozen meebrengen
    kan dan nog zien hé
  • Hoi,

Ook ik ben bij Ava geweest om alles te kopen. Ben nu 31 weken ver en ben al bezig met de doosjes te vullen.
    Bij ons zeiden ze dat er ongeveer 7 boontjes in een doosje werden gedaan.
    Zet wel de gevulde doosjes op een koele plaats.
    wave.gif
  • Hey,
    Ik vind Ava daar een fantastische winkel voor... En zoveel keuze he!!!
    We hebben er bijna twee uur binnengeweest eer we onze beslissing genomen hebben. Miss ook omdat we het geslacht niet weten van ons tweede beebje... Dus we moesten nogal een unisexkleurtje nemen...
    Bij ons zijn het witte doosjes met fel groene en turquoise lintjes geworden... Onze kaartjes zijn hetzlefde felgroen en onze enveloppen hetzelfde turquoise... De suikerbonen zijn wit groen en turquoise... Kwestie van in hetzelfde genre te blijven zeker...
    En voor de kindjes hebben we de badeendjes genomen... Vond ik persoonlijk zo schattig...
    En waar is jullie voorkeur naartoe gegaan???

PS: nog 6 dagen en de keizersnede komt eraan...

Groetjes,

Mamaatje
    pregnant.gif
  • Hoeveel kosten de suikerbonen in de Ava? Wij gaan onze suikerbonenverpakking via internet bestellen, maar de vulling kan je via daar of zelf voorzien. Bij die firma kosten de suikerbonen 9,75 euro per kilo, dacht ik.
  • Mag ik vragen waar je die doopsuikertjes juist kan bestellen voor iets meer dan 9euro?
    Ik ben ook op zoek naar schappelijke prijzen voor doopsuiker wink.gif

lisa
  • Ik ben ook aan het speuren geweest op internet. Het goedkoopst heb ik gevonden bij www. suikerzoentje .com. Daar hebben ze ook een goedkoper merk voor 9.25 euro.
    Ik heb op een ander forum gelezen dat de suikerbonen allemaal zijn opgeslagen van prijs, dus ik weet niet wat de prijzen nu zijn.
  • doopsuikeratrikelen

Kom eens een kijkje nemen op onze website doopsuikermartinique.be
    alle prijzen staan op onze site vermeld zowel leeg als door ons opgemaakt ,het aantal suikerbollen dat erin zit enz.
    bij opmaak door ons kan je gratis gebruik maken van de presentatiekorf en de naamkaartjes EN druk zijn gratis.
    als je zelf vult kan je een korf huren aan 5 euro/week
    neem eens een kijkje op onze website
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld