Februari 2018 baby'tjes

• @Jesske Ik heb er geen ervaring mee maar heb wel al verschillende keren gelezen dat je je niet mag blindstaren op de waarde, niet elke vrouw maakt evenveel hcg, het is vooral de stijging dat telt blijkbaar. Kan je donderdag geen bloed laten trekken en vrijdag al het resultaat kennen?
  • @Jesske Duurt het bij jou zo lang eer je de resultaten van een bloedonderzoek krijgt? Als ik 's ochtends voor 10u bloed laat nemen in het labo van het ziekenhuis dan belt de vroedvrouw mij ten laatste 's avonds al. Vorige keer zelfs al om 13u 's middags. Misschien moet je aan je huisarts vragen of hij je een voorschrift voor een bloedonderzoek wil geven. Dan kan je 's ochtends vroeg gaan, bij ons in het ziekenhuis hoef je daar geen afspraak voor te maken. In het ziekenhuis hier hebben de bloedafnames die voor 10u worden gedaan ook prioriteit en ben je zeker dat 's avonds de uitslag binnen is. Als je bij je huisarts bloed laat nemen moet het buisje eerst nog in het ziekenhuis geraken en eens het daar is heeft het geen prioriteit en dan kan het een paar dagen langer duren (zeker als er een weekend tussen zit).

Ik ben nu net geweest om 16u en de verpleegster die mijn bloed nam zei zelfs dat de resultaten misschien vanavond al doorgestuurd worden naar mijn vroedvrouw.
  • Ik heb bloed laten trekken rond 14u bij de huisarts en 's avond tegen 22u heeft hij me nog opgebeld om de zwangerschap te bevestigen en de hcg waarde mee te delen...
  • Ja huisarts heeft het resultaat de volgende dag pas... Ik weet ook niet hoe dat komt! Hij was er trouwens wel gerust in en zei dat ik me geen zorgen moest maken zolang ik me goed voelde. Mss gewoon proberen de echo van 28 juni af te wachten. Als ik effectief op 9 juni pas zwanger was klopt de waarde wel maar heb ik totaal geen zicht op mijn cyclus...

Ook een beetje van de kaart omdat mijn bloedwaarden bij mijn dochter vorige keer boven de 5000 lag en ik dus goed zwanger was en overeen kwam met mijn normale cyclus!
  • Ik denk dat ik een miskraam aan het krijgen ben sad.gif Net naar de wc geweest en bij het afkuisen zat er een klein beetje bruin op het papier. Ik heb dan om zeker te zijn dat het geen vreemd vuiltje was met het papier een centimeterje of 2 diep geweest in mijn vagina en er zit duidelijk bruin-rood achting slijm op sad.gif Niet veel, ik heb geen vlekken in mijn onderbroek of er is langs de buitenkant niet echt bloed. Maar een goed teken is het niet sad.gif
  • Dat heb ik nu ook @sandy.b, vorige zwangerschap zelfs helder rood bloedverlies gehad en dat is goed afgelopen! Bruin wil zeggen oud bloed!
    Toi Toi Toi ik duim voor je!
  • @Jesske Mijn vroedvrouw heeft net gebeld met de resultaten van mijn bloedonderzoek en het was niet goed. HCG is gedaald van 300 naar 1 dus ik heb een miskraam gehad, waarschijnlijk al enkele dagen geleden. Had het ergens wel verwacht, maar het blijft toch een zware klap. Ze zei dat we een maand konden wachten met proberen mochten we dat willen, maar ik heb gezegd dat we liever direct terug eraan beginnen. Anders is er weer een maand voorbij. Ik hoop binnen de 3 maanden terug zwanger te zijn, maar dat heb je natuurlijk niet te kiezen. Hopelijk heb jij meer geluk dan ik. Ik zal voor je duimen! Ik blijf hier ook nog even hangen om te kijken hoe het bij de rest van de dames verder verloopt.

En nu ga ik mezelf een gin tonic maken, met dit warme weer had ik daar zo'n zin in. Nu mag het terug, hopelijk maar voor eventjes smile.gifAangepast door sandy.b op 19/06/2017 21:59
  • net getest

Hallo,

Mag ik mij hier bijvoegen? Ik heb net vandaag een positieve test gedaan bigsmile.gif
    Ik weet nu wel niet goed. Zou het nog voor februari zijn of begin maart. Ik ga afwachten op bezoekje gynaecoloog daarvoor.

Ik ben al een mama van 2 jongens van bijna 3 en 1 jaar. Het zou leuk zijn moest dit nu een meisje zijn, maar een 3e jongen is meer dan welkom!
  • @sandy.b een heel dikke knuffel meid. Weet wat e doormaakt. Probeer dit eerst goed samen te verwerken. Hopelijk ben je snel weer zwanger

@Jesske Ik ben ook laag gestart met mijn hcg waarden. was toen al 5 dagen overtijd en stond toen maar 46 ofzo. Niet elke vrouw heeft direct een hoge hcg. Het is gewoon belangrijk dat het om de 2 a 3 dagen verdubbelt. Maar bij de een gaat dat ook sneller als bij de ander. ik zelf ben nu ook minder ver dan zelf gedacht.

Ik maak me ook snel zorgen. Vandaag terug aan het werk gegaan en had redelijk veel pijnlijke steken in mijn buik. En dan het gevoel dat ik iets verlies, want dan wel witte afscheiding is. Maar daardoor ook meer naar het toilet gelopen om zeker te zijn. Hier wat last van pijnlijke borsten en af en toe een vlaag van misselijkheid.
  • Oooh nee @sandy.b wat een verschrikkelijke nieuws! Heel veel sterkte! Ik hoop dat je snel weer zwanger bent!

@mama-14 proficiat! Als ik jij al 3 weken terug geschoven zal worden is het hier mss ook begin maart als het goed blijft gaan.

@tijgertje85 ja bij mijn dochter was het deze tijd al hoog dus vandaar de zorgen. Volgende week woensdag een echo. Normaal zou ik dan jijna 8 weken moeten zijn maar ik bereid me voor om nog niet te veel te zien gezien de lage hcg waarde en het feit dat ik pas op 10 dagen 'over tijd 'positief testte. Die krengen van dienst gynaecologie bij ons opt secretariaat hadden echter geen oren naar mijn verhaal en konden alleen maar gerommelen dat ik zo laat belde... hopelijk loopt het voor ons beide goed af!
  • @sandy.b Veel moed gewenst! Sterk hoe je ermee omgaat!

@Jesske Hopelijk binnenkort goed nieuws!
  • @sandy.b Veel sterkte!

@Jesske Vriendin die ook zwanger is, heeft zaterdag bloed laten trekken. Huisarts zei dat die waarde haar op 6 weken stelde. Vandaag eerste echo bij gynaecoloog gehad, en die heeft haar nu op 8 weken en een dag gezet. Dus aan de hand van hcg kun je het termijn echt niet nauwkeurig bepalen. Op de dag dat ik mijn menstruatie had moeten krijgen (volgens de app, heb een wisselende cyclus) was mijn hcg 89 en dokter zei dat dat goed was. Opnieuw bloed laten trekken heb ik niet gedaan, omdat er geen reden voor was. Hopelijk goed nieuws op 28 juni voor jou!

@mama-14 Proficiat!
  • Ik voeg me ook voorzichtig toe...
    Gisteren en vandaag licht positieve testen, ben vandaag een week overtijd.
    Morgen bij de huisarts om bloed te laten trekken... bigsmile.gif
  • Vandaag ben ik 6 weken ver en buiten de vermoeidheid heb ik eigenlijk weinig last! 7/7 eerste echo.
    Spannend smile.gif)

@Jen. Als je op het envelopje onder mijn naam klikt, kan je mij je e-mailadres geven en dan voeg ik je toe. We zijn nog maar met 4 maar Facebook is wel gebruiksvriendelijker om te babbelen smile.gif
  • @Hellebel welkom en gefeliciteerd! Ik wens je een super zwangerschap toe!

Heb net eens gelezen over de NIPT-test , wie laat deze doen?

Groetjes x
  • @Sandy.b dat meen je niet! Veel sterkte en dikke knuffel. Zijn je maandstonden er al echt doorgekomen?

@mama-14 en @Hellebel dikke proficiat!
  • @sandy.b wat een verschrikkelijk nieuws zeg, sterkte.

Gefeliciteerd aan alle nieuwe zwangere dames!

Hier al goed last van maagzuur, bah bah bah....
  • @Hellebel Proficiat!

@Jen Wij laten hem zowiezo doen, voor het geld moet je het al niet laten. En zo weet je het geslacht al vroeg met zekerheid 😀 En moest er iets zijn, dan wil ik het zowiezo weten.
  • @Roetje ja ik ga ook zo een NIPT-test doen, dan heb je idd meer zekerheid e, en is blijkbaar gewoon maar bloed laten nemen smile.gif
  • Proficiat @Hellebel ! Komen we mekaar met een gelijkaardige start toch tegen!!

Hier weer een onzekere periode! Het bruinverlies is er nog steeds, al sinds zondag, niet meer, paar druppels op een dag in een inlegkruisje en bij het afvegen. Maakt me zo onzeker en humeurig! Zal zo blij zijn dat ik iets weet volgende week na mijn echo!

Als hier alles goed loopt doen wij enkel een nipt bij een verhoogde kansberekening bij de combinatie...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld