Februari 2018 baby'tjes

• @tatjana gefeliciteerd, super mooi na zo'n lange tijd.
  • Bedankt @Jesske , het is ons eerste kindje dus alles is nieuw 🙂 Idd, spannend, zeker een heel weekend wachten. Ik duim mee voor een positief resultaat.

Merci @kinderwens

@Tatja super nieuws, proficiat!

Ik ga ook nog effe wachten met het fb groepje tot na mijn eerste echo.
  • Proficiat @tatjana!!! Super nieuws na zo een lange periode!!!

Merci @Karolien85 ! Fijn dat je ook nog even niet overstapt naar Facebook anders zou het hier al heel stilletjes worden!
  • @Jesske ik blijf hier ook hangen hoor, maar het is hier wel stil smile.gif
  • Proficiat aan de nieuwe zwangere dames.

Ik blijf hier ook nog ff hangen. Na de eerste goede echo voeg ik me ook misschien wel toe aan het FB groepje.

Hier Gaat het goed, heb geen pijn meer. Van zwangerschapskwaaltjes gaat het op en af. Als ik een dag minder misselijk ben, dan sla ik al in paniek. Maar probeer zo positief mogelijk te blijven.

Geniet van het zonnetje. Hier zijn de kindjes al volop in het zwembad aan het spelen.
  • Hier begint de tijd eindelijk wat rapper vooruit te gaan. In het begin leken de dagen echt voorbij te kruipen..
    Voel me de hele dag door lichtjes misselijk. Hierdoor eet ik niet genoeg, want heb er gewoon geen zin in.
    Ik wacht dus eigenlijk tot ik hongergevoel krijg en eet dan iets kleins.
    Gelukkig ben ik niet zo misselijk dat ik moet overgeven.
    Heb van de dokter primperan gekregen, maar is geen wondermiddel, na 1 uur is de misselijkheid er weer.
    Ik zal eens achter canada dry moeten gaan smile.gif
  • Dinsdag een positieve bloedtest, zwanger dus! Maar nu deed ik gisterenochtend uit nieuwsgierigheid een clearblue test en die was negatief. Nu maak ik mij toch wel ongerust. Had ook pijnlijke borsten na de ovulatie, maar enkele dagen voor NOD waren die verdwenen. Ook geen enkel zwangersschapskwaaltje. Dinsdag terug een bloedtest om te zien of alles goed evolueert. Ik loop de muren op van onzekerheid. Een week heeft nog nooit zo lang geduurd! Duimen jullie voor mij dat de bloedtest dinsdag goed is? Ik kan het mij zelfs niet voorstellen dat we terug maanden opnieuw zouden moeten proberen zwanger worden met al die pillen, bloedonderzoeken, echo's, spuiten,...

Gisteren toch al de eerste babykleertjes en nog wat andere spulletjes gekocht om mijn gedachten wat te verzetten. Uitverkoop van Froy & Dind in Berchem. €140 betaalt voor spullen met een totale waarde van over de €500. Me happy! smile.gif Heb ze allemaal mooi opgevouwen in de kast gelegd en kan het niet laten om af en toe de kast open te trekken om er even naar te kijken smile.gif Die kleertjes zijn zo klein en schattig he, krijg het er helemaal warm van vanbinnen.
  • @sandy.b ik heb wel symptomen (veel vaginaal witverlies, gisteren en vandaag moeten kokhalzen en elke dag meer en meer gevoelige borsten). Ik zou me er niet op blindstaren, elke vrouw en elke zwangerschap is anders.

Ik kan wel geloven dat je ongeduldig bent, moet je bij de huisarts bloed laten trekken? Ik heb vrijdag in het ziekenhuis al (zwanger met behulp van Clomid en Pregnyl) bloed laten trekken en had 3 uur later al het resultaat. Ik was ook vol spanning aan het wachten 🙂 Uiteraard duim ik mee voor een positief resultaat.

Naar kleertjes heb ik nog niet gekeken wel naar een babyboek waar ik herinneringen in kan schrijven en foto's kan plakken enz.Aangepast door Karolien 85 op 18/06/2017 19:38
  • Leuk dat er nog wat blijven plakken hier!!!

@sandy.b hopelijk gaat de tijd snel vooruit en krijg je snel goed nieuws 🍀!

Vandaag echt een baaldagje! Al het hele weekend vage hoofdpijn en je gaat toch maar door hé! Vandaag een dag voor ons gezin dus best een leuke dag maar ik ben zo moe en die hoofdpijn is slopend! Vanmiddag ook wat oud bloedverlies, beetje bruin... vorige zwangerschap echt helder rood bloed verloren en toen was er geen probleem maar ben toch ook nu wat ongerust!
    Maar doordat ik zo moe ben, erg pijnlijke borsten heb en humeurig ben toch wel symptomen die me gerust stellen.

Hoop me snel beter te voelen! Sorry voor het geklaag!
  • Vandaag een positieve zwangerschapstest. Ik moet nog wel langs de huisdokter voor een bloedtest. Ik kan het nog steeds niet geloven. Zwanger voor de derde keer. Bij mij zal het 27/02/2018 zijn.

Veel succes allemaal !!!
  • @Jesske donderdagavond had ik ook licht bloedverlies bij het afvegen, de verpleegster zei dat ik me geen zorgen moest maken maar dat doe je toch hè. Daarnet ook witverlies met bruin-roze schijn, het is precies allemaal gevoelig vanonder. Wanneer moet jij bloed laten trekken of echo?

Proficiat @Riet!
  • @'Karolien 85' Ik laat in het ziekenhuis mijn bloed nemen, de resultaten worden dan doorgestuurd naar de vroedvrouw die samenwerkt met mijn gynaecologe en zij houdt mij dan op de hoogte. Ik ben ook zwanger geraakt via clomid en pregnyl. Eerst 5 maanden geprobeerd zonder resultaat en nu de eerste maand clomid & pregnyl en meteen zwanger! Ik was zo blij maar nu ben ik zo ongerust dat ik zelfs niet meer blij durf zijn. Misschien kan ik morgen al bloed laten nemen. Ze heeft het voorschrift voor het bloedonderzoek donderdag opgestuurd met de post, als dat morgen op tijd in de brievenbus ligt weet ik misschien morgenavond al de uitslag.

Mijn witverlies daar kan ik niets uit opmaken want ik moet 3 maal per dag een vaginale capsule utrogestan opsteken (is beter voor de innesteling en het blijven zitten van het vruchtje blijkbaar). Die capsules smelten en er loopt zoveel uit dat mijn dijen 's ochtends aan elkaar plakken en er witte plekken op bed zijn. Echt een heel onaangenaam gevoel. Overdag moet ik iinlegkruisjes dragen of mijn onderbroeken zijn doorweekt.!
    Voor de rest ben ik wel heel moe. Gisteren ben ik pas opgestaan om 12u en om 21u 's avonds was ik zo moe dat als ik mij in bed had gelegd ik volgens mij direct in slaap zou zijn gevallen. Daarnet om 20u na het avondeten ben ik ook bijna in slaap gevallen bij mijn schoonouders. Misselijk ben ik niet, maar mijn mama is ook nooit een dag misselijk geweest bij haar zwangerschap. Eten smaakt mij wel niet zo goed meer dan anders, en ik ben nochtans helemaal geen moeilijke. Gisteren vol au vent gegeten op restaurant. Ik vond het zo zout dat ik het bijna niet binnen kreeg terwijl mijn vriend en schoonmoeder er niks mis aan smaakten. En die hamburger van vanmiddag vond ik ontzettend droog terwijl mijn vriend hem gewoon lekker vond. Misschien heb ik dan toch zwangerschapkwaaltjes?

Ik zou graag het boekje mijn 9 maanden dagboek van Pauline Oud kopen, maar ik ga ik er nog even mee wachten tot ik meer zekerheid heb. Ik heb de voorbije maanden al wat spulletjes 2dehands gekocht. Heel goede deals gedaan! Als je alles zo in 1 keer moet kopen ben je toch een smak geld kwijt ineens. En ik vind het ook gewoon leuk om spulletjes te kopen en zo die babyuitzet te zien groeien. Dan ben je er toch al een beetje mee bezig. Ik heb ook al een volledige geboortelijst in een excel bestandje staan, ik vind dat zo leuk om mij mee bezig te houden. Mijn vriend wordt er soms gek van smile.gif

@jesske Voor dat 'geklaag' moet je je echt niet excuseren, ik merk dat ik ook de hele tijd zit te zagen als ik over mijn zwangerschap begin tegen mijn vriend of hier op het forum. Dan wil ik iets positief zeggen of schrijven en voor ik het doorheb ben ik ineens ongerust en begin ik te klagen en te zagen tongue.gif Als je zoveel symptomen hebt zou ik me niet ongerust maken. Ik las ergens dat als je een miskraam krijgt de symptomen een paar dagen voordien abrupt stoppen, weet natuurlijk niet of dit waar is. Erg goed tegen hoofdpijn is trouwens excedryn, kan je zonder voorschrift halen bij de apotheker. Als ik migraine heb is dat het enige dat helpt. 1 pilletje en na een kwartier geen pijn meer te bespeuren. Misschien wel even opzoeken of je dat mag nemen als je zwanger bent, daar ben ik allemaal nog niet echt in thuis.

• Bedankt @sandy.b ! Gelukkig vanmorgen geen hoofdpijn meer! Wel nog doodmoe! Dochterlief had een moeilijke nacht en ben gestopt met tellen en op de klok kijken 🙄! Gelukkig sliep ik al vroeg gisteren! Excedrine mag je niet nemen tijdens de zwangerschap! En ik neem liever helemaal niets! Moest het nu echt een migraine aanval zijn ofzo kan je niet anders, maar voor zeurende hoofdpijn liever niet! Vorige zwangerschap in totaal 2 dafalgan genomen en ik heb toen een griep gehad!
    Goh ja dat 'witverlies' is lastig! Hoe lang moet je dat nog doen? Is allemaal voor de goede zaak hé!

@karolien85 ik mag vandaag bellen voor de resultaten van mijn bloedonderzoek! Hierna pas vellen voor afspraak bij gyn. Bij mijn vorige zwangerschap was dat pas op 12 weken! Hier nog steeds een beetje bruin bloed. Ben niet meer zo in paniek gezien de bloeding bij mijn eerste maar dat is gewoon niet wat je wil hé? Ik loop zo veel op een dag naar de wc... 🙄

@Riet oooh wauw proficiat! Een derde kindje! Wat zullen ze ook veel aan mekaar hebben!
  • Proficiat aan alle nieuwe zwangeren! Welkom smile.gif

Erg vreemd, maar ik krijg dus NU al een buikje?? Normaal gezien heb ik een platte buik en nu merk ik echt dat het wat boller staat dan anders! Het is nochtans mijn eerste zwangerschap... Nog mensen die dit merken bij zichzelf?
  • @Jesske Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang ik die utrogestan nog moet gebruiken. De vroedvrouw zal het wel melden wanneer ik moet stoppen zeker? De postbode is al geweest vandaag en nog steeds geen voorschrift voor een bloedonderzoek ontvangen. Ik ben hier net helemaal in tranen uitgebarsten. Ik dacht echt dat ik vandaag nog zou kunnen gaan en dan vanavond misschien al de uitslag zou hebben. Ik denk dat er iets is misgelopen bij de post want normaal zou ik het vandaag zeker moeten gekregen hebben. Ik ga niet afwachten of het morgen nu wel of niet in de bus zit. De postbode komt pas tegen de middag, dan heb ik waarschijnlijk pas woensdag de uitslag. Ik heb nog snel de laatste afspraak van vandaag genomen bij mijn huisarts en hoop dat zij mij een voorschrift voor een bloedonderzoek wil geven. Dan kan ik vanavond nog gaan en heb ik morgen sowieso de uitslag. Ik snap niet waarom ik niet gewoon in het ziekenhuis dat papier mocht gaan halen. Mijn vroedvrouw is daar hoofdvroedvrouw dus ik had even goed snel het papier kunnen halen in haar kantoor en dan op het gelijkvloers bloed laten nemen in het labo. Maar neen, het op de post doen is blijkbaar logischer voor haar. Ik had dinsdag aan de telefoon ook gevraagd of ik niet bij mijn huisarts een voorschrift mocht gaan halen maar op die vraag heeft ze niet echt gereageerd. Ik denk dat ik al snap waarom; als zij mij een voorschrift voorschrijft zet ze daar de stempel van mijn gynaecoloog op (die niet geconventioneerd is). Ineens gaat de rekening van dat bloedonderzoek dan van €10 naar €30 want er wordt €20 ereloon aangerekend (zo was het toch bij mijn eerste bloedonderzoek), en dat geld zullen mijn vroedvrouw en de gynaecoloog wel delen. Als mijn huisarts een voorschrift schrijft verdienen ze niets aan mij. Moest je er dan nog een goede begeleiding bij krijgen zou ik daar geen probleem van maken. Maar als ik een sms stuur krijg ik pas de dag nadien antwoord, en ik heb net proberen te bellen en ga meteen naar voicemail.
  • @Sandy.b daarin versta ik je volledig, ben ook blij en ongerust tegelijkertijd. Donderdagavond had ik licht bloedverlies dus was ook al direct ongerust en heb de volgende dag bloed laten trekken. Sindsdien niks meer tot gisterenavond, toen bruin-roze en deze morgend bruin. Ondertussen is alles weer gestopt maar op aanraden van de verpleegster terug bloed laten trekken. Hcg is verder doorgestegen naar 1700. Ik had het zwanger worden en uiteindelijk zwanger zijn toch minder zenuwslopend voorgesteld. Hopelijk kunnen we er binnenkort van genieten.
    Heb je vandaag bloed kunnen laten trekken? Volgens mij zijn dat toch ook zwangerschapkwaaltjes dat jij hebt.

@Jesske laat je weten hoe het geweest is? Dat naar het wc lopen herken ik. Het zwanger willen worden en zijn doet precies wel veel met een vrouw. Normaal gezien ben ik altijd afwachtend als ik iets voor heb en denk dat het wel vanzelf zal overgaan. Behalve nu... 🙂

@Lotje Bedankt! Jij ook proficiat! Dat heb ik niet, vorige rondes (toen ik nog niet zwanger was) had ik altijd een gezwollen buik vanaf de eisprong tot aan de NOD, precies of ik al goed zwanger was. Maar nu ik écht zwanger ben is hij nog ”plat". Ik denk dat, bij jou, de hormonen er voor iets tussen zitten.
  • @Sandy.b ow sorry, ik was aan het typen toen je je bericht postte. Ik zou doen waar je je goed bij voelt. Als jij liever naar de huisarts gaat, moet je dat zeker doen. Da's ook geen begeleiding, wanneer je onzeker bent en hulp vraagt, verwacht je toch dat ze er voor jou zijn.
  • Hy dames

De moed zinkt me nu wat in mijn schoenen. Vandaag belde ik mijn huisarts en die zei dat mijn hcg waarde op 454 staat wat dus nog heel pril is... Ik zit zo in de knoop met al het gerekend nu! Volgens huisarts zou ik nu 4 weken zijn. Ik testte echter 10 dagen geleden al positief wat hcg van 25 min wil zeggen... dat zou nu toch hoger moeten zijn? Moet 28 juni voor een echo bij de vroedvrouw zijn. Dat is niet meer zo lang maar vrees het ergste! Plus dan gaat er op die echo toch nog niets te zien zijn! Wat zullen het nog lange dagen zijn tot dan! Iemand een verhaal wat goed uitgedraaid is om te delen?

Huisarts zei dat ik wel terug mocht gaan voor een hcg onderzoek einde van de week maar dan heb ik het resultaat pas als de echo bijna is.
    Wat een rollercoaster is zwanger zijn toch!
  • @Lotje. Mijn buik is ook al wat dikker. Mijn baarmoeder is al redelijk hard en komt al boven het schaambeen uit. Mijn buik zelf komt waarschijnlijk door de darmen, het toiletbezoek gaat niet meer zo vlot als voordien (sorry voor de tmi smile.gif )
  • Proficiat aan alle nieuwe zwangeren!

Hier vanochtend voor de eerste keer echt moeten overgeven.. gelukkig maar éénmalig! De misselijkheid lijkt ook minder te zijn als de voorbije weken. Misschien dat dat keertje overgeven toch niet zo slecht was! (Sorry voor het onsmakelijke onderwerp bored.gif ).

Voor de rest voel ik me OK, buiten de lichte hoofdpijn dan toch happy.gif Ik zal zo blij zijn als we al 4 weken verder waren; dan konden we het eindelijk tegen iedereen vertellen!

Groetjes!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld