verdere opvolging

• hallo, hier nog even update van de groei van onze dochter: ze is al 68 cm groot en 7.4 kg zwaar
    voor de rest zit ze al bijna zelfstandig, maar ze haat het om op haar buikje te liggen, daarom rolt ze nog niet echt.
    tandjes heeft ze ook nog niet, al had ze vorige week last van koorts, en diaree...
    voor de rest eet ze 4 keer ped dag, s'morgens flesje 210 ml ( niet altijd ), dan groetepap met vlees of vis, fruitpap en s'avonds haar flesje 210 ml

hoe gaat het met jullie baby's?

groetjes

Tessa.
  • Hier ook super enkel 2 voedingen meer in de morgen elke 2 U flesje 120 ml ( wil niet meer) middag fruit of groenten dan na 3 u opnieuw maar dan wat ze tijdens middag niet had en in de avond opnieuw 2 flesjes van 120ml
    Verder kan ze al enkele sec alleen zitten brabbelt super veel wil enkel papa zeggen:( en heeft sinds vorige week 2 tandjes niet ziek van geweest. . Gewicht en lengte weet ik volgende week woensdag..
  • hallo dames,

deze week bij de pediater geweest, mijn kleine meid heeft schimmelinfectie aan haar poepje, maar ze mag van haar dr nu al kaasje eten ( petit gervekjes) zou ze fijn vinden!
  • Mijn Meneertje eet dus nog steeds zo goed als niks buiten de borstvoeding. En ik heb ondervonden dat telkens ik hem brood geef, hij systematisch gaat overgeven, dus ondanks dat hij daar wél graag op knabbelt, is het geen goed idee. sad.gif
    Iemand tips trouwens over wat ik hem in de plaats zou kunnen geven waar hij dan (hopelijk) niet op reageert?
  • Hier moeten wij terug aerosollen na meer dan een maand zwaar hoesten en piepen....

bij 7maand en half 72cm en 9.07kg
  • Amaai, lollie, niet fijn. Bij de oudste moesten wij dat ook een aantal keer doen en Meneer had er zo géén zin in... Zacht gezegd... En aan een baby kun je ook nog niet uitleggen dat het voor zijn eigen goed is hé. Hopelijk zijn jullie er snel mee klaar.
  • Silk, je kan eventueel rijstwafeltjes kopen? In bio-winkels vind je er zonder toegevoegd zout. Ook boekweitwafeltjes, speltwafeltjes,...
  • ik mag onze kleine meid al kaasjes geven van danone en ze krijgt stukje appel of wortel om te lekken, ook kinderkoekje en brood krijgt ze van ons, maar altijd onder toezicht - en ze geniet van al dat eten...proberen waard.

vraagje: wanneer mag kindje in gewone autostoel?

groetjes Tessa.
  • Hier krijgen de kids wat ze willen... ka zei als ze het verdragen niets weigeren... Onze meid eet mee van tafel kan goed met brood overweg rijst lukt vlees lukt alles in kleine brokjes niets meer paperig.. Vingerkoekjes af en toe vind ze super zeker als ze iemand anders ziet eten roept ze om ook te proberen.. Enz enz.. Nu in ziekenhuis met haar door bloedinfectie en urineweginfectie toevallig ook cyste ontdekt bij controle nieren.. Maak me meer daarover zorgen ipv voeding en ontwikkeling deze zijn volgens mij perfect geen klagen erover...
  • Je laat je kindje het best in de Maxi-Cosi zolang het hoofdje er niet bovenuit piept. Ook al kan je kindje al stevig zitten, mocht er iets gebeuren, dan is dat nekje nog heel zwak, en dus veel beter beschermd in de Maxi-Cosi. Ik zou in ieder geval zeker tot 1 jaar wachten. De benen mogen er gerust uitkomen, die plooien ze wel. Wat ikzelf doe, is de maxi cosi gewoon in de auto laten, dus ik haal ons kind er gewoon uit, en gebruik het dus net als een autostoel. Want zeulen met die Maxi-Cosi...pfff.. ik zie er ook wel naar uit om een gewone stoel te gaan gebruiken, maar toch nog maar wat wachten...
  • Tegenwoordig zijn er vaste stoelen die je kan draaien met of tegen de richting vanaf geboorte echt super... Nu omwille van mijn bevalling binnen 6 w is dit echt wel handig!!!
  • Intussen is het een echt Meneertje Kruip hier, hij begint zich aan alles op te trekken, en ik lig regelmatig plat met dat tongetje dat uit zijn mondje komt piepen en zijn guitige "schelmenlachjes".
    De rijstwafeltjes gaan redelijk en brood gaat ook binnen zonder overgeven nu. De dokter zei dat dit in het begin allicht nog niet goed verteerde, aaneenklonterde in de maag en daardoor er weer uit kwam. En hij heeft allicht gelijk gehad. smile.gif
    Groentjes eet hij nog steeds niet goed, gepureerd wil hij niet, dan is het Meneertje Lippen Stijf, in stukjes wil hij wel maar dan gaat er weinig binnen. Omdat ik niet genoeg melk meer heb, heeft hij nu toch al een 3-tal flesjes poedermelk naar binnen.
    Verder vooral zorgen om de oudste en de zindelijkheid. Het heeft lang geduurd eer hij zover was, en eigenlijk hebben we nog steeds vrij regelmatig ongelukjes. En tegenwoordig ook gemiddeld 2 keer per week een nat bed of een natte luier (soms wil hij de luier echt niet aan en blijft hij spoken tot wij in slaap liggen). Ik moet dringend extra beddengoed gaan kopen want nu moet ik alles altijd direct wassen en drogen want ik leg het laatste propere op. En de donsdekens moet ik ook nieuwe (kleinere) omdat deze in onze machine niet kunnen en anders is dat ook direct 15 Euro per keer om te wassen, fijn als je er dan elke week bijna 2 te doen hebt. (Meneer slaapt in een tweepersoonsbed, moest het nog niet duidelijk zijn). Gelukkig maakt Meneertje tegenwoordig geen vuile bedden meer.
  • Hier gaat bijna alles vlot van eten, heel anders dan grote zus smile.gif.
    Hier voor de zoveelste keer aerosollen.
    Zoonlief heeft een zware bronchitis, de pediater is bang dat hij er een longontsteking zal bijkrijgen dus 3xd antibiotica siroop bijgeven.
    Dus hier is de gezondheid terug minder.
    Hier kruipt hij ook zo snel, dat het zeer leuk is om te zien.
    mama zeggen doet hij al een eindje en deze week ook al eens papa love.gif
    van liggen naar zitten doet hij ook, maar het hem op het moment zien doen jammer genoeg nog niet
    Hij probeert zich recht te trekken/staan maar dat lukt nog niet zo vlot.

.
  • hier alles ok, vandaag bij k&g geweest met T. ze is ook al 9 maanden, alles ok, ze is al 8.050 kg en 72 cm, heeft 4 tandjes, eet bijna alles, zit nooit stil en babbelt veel, vrolijke meid! ze kruip wel nog niet maar kan zich al rollend verplaatsen, mooi om te zien, is ook voor niemand niet bang; oh wat ben ik blij om mama te zijn, het wordt leuker en leuker! soms heb ik ook moeilijke momenten, zeker als ik niet alles gedaan krijgt wat gepland was, maar van andere kant heb ik liever zoiets van : je hebt zo lang moeten wachten op je kindje, laat de rest nu maar wachten!
    hopelijk tot binnenkort

groetjes

Tessa.
  • Hier geen 9 mnd-afspraak bij K&G want Meneertje was ziek. Ze hadden pas een open slotje in januari, dat zal dan meteen de prik worden denk ik (BMR).
    Verder doet Meneertje het goed, en zijn jaarfeest is ook bijna geregeld (nog juist de gastenlijst met het gekozen menu doorgeven).
  • Hoi dames hoe gaat het met de kids:) hier na enkele moeilijke momenten ivm jaloezie voor de kleine broer alles opnieuw rustig enkel etenslust is verminderd en buikgriep:( heel veel last ook van oorontstekingen de laatste tijd
  • Hier gaat het redelijk goed smile.gif.
    M. Heeft ook veel last de laatste tijd van oorontstekingen en zware bronchitis, met aerosollen tot gevolg.
    Hier is onze "kleine man" bijna een jaar. Binnen 13 dagen is hij al een jaar.
    Hij stapt al zeer goed met een "loopkader", voor zich en eindelijk heeft hij al 1 tandje en de tweede is onderweg hihi.
    Het is wel een zeer grote deugniet, luisteren is totaal niet aan hem besteed, zoals grote zus eigenlijk.
    Hier wel 2 dagen eens in de kliniek gelegen om allerlei onderzoeken te doen, hij heeft 24/24 maagzuur in zijn slokdarm die heel de tijd zijn slokdarm en longen/luchtwegen irriteren daarom dat hij hier continu zware bronchitis heeft. We hopen dat zijn maagklep nog vanzelf wilt sluiten, anders wordt het een operatie sad.gif.
    Maar anders is ons ventje een zeer gelukkig en blij kindje bigsmile.gif♥♡♥.
  • Hoi dames alles ok met de kids? Anissa is een beetje achter met groei en gewicht ( niet elk kind kan groot en dik zijn) maar voor de rest ok heeft sinds mei buisjes omwille van chronische oorontsteking maar voor de rest alles super gaat ook sinds eind april naar de creche en ze is er super blij.. Ze heeft kleine broer aanvaard en het is gewoon super hun samen te zien spelen:)
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld