Thema doopsuiker / geboortekaartjes

• all stars

beste, mijn zus heeft onlangs i de AVA van schoten blauwe all stars schoentjes gevonden voor de gebborte van haar zoon, deze zijn nog van de communie collectie. heel mooi.
  • wanneer is eigenlijk de beste tijd om te bestellen? zo moeilijk he
    Wil alles op tijd hebben, no stress smile.gif
  • die van mij zijn gisteren besteld want maak ze zelf.. materiaal enz.. wij gaan voor tutjes en islamitisch thema ipv beertjes hebben we al eens gehad..
  • Mijn wederhelft heeft het eendjes-idee afgeschoten.
    Op het lijstje van "mwa, eventueel" nu het loterij-idee.
    Op ons kaartje zouden we een eenvoudige tekening van een baby afdekken met zo'n kraslaagje en dan iets van "we hebben het grote lot gewonnen". Doopsuikers in genummerde ballen, misschien verdelen in zo'n "kauwgumballenautomaat", en voor de kinderen een mini-speeltje erbij.
  • hier alles aangekocht nu er nog aan beginne hihi hier s het thema nieuw leven en geluk daarom ook vrolijke keuren en bloemen voor de kindjes kleine bloempotjes met smarties en een grote likstok die de bloem voor stelt
  • @Silk: bij babygrafix hebben ze van die kaartjes waar je de naam, het gewicht enz moet krabben, net zoals een lottobiljet, heel leuk!

Hier is de keuze ook gevallen, binnekort eens naar "de pastorij" om alles in het echt te bekijken en nog wat keuzes te maken voor de suikerbonen.
  • Ik ga zaterdag met de meter op stap om de doopsuiker-aankopen te doen. Deels toch, want een groot deel moet ik online bestellen. En dan nog in elkaar knutselen natuurlijk.
    De tekening voor het kaartje is ook af. Nu nog alles op de computer laten bewerken door een vriend.
  • hier alles al gedeeltelijk af gemaakt alleen nog naamkaartjes en voor meter en peter
  • Voor degenen die het allemaal ook zelf doen, wanneer beginnen jullie de doosjes en zakjes te vullen met doopsuiker? En in welke ruimte bewaren jullie die dan? Heb gehoord van een vriendin dat ze het even op voorhand had gedaan en op een frisse kamer had gezet, zonder verwarming maar de kleuren van het doopsuiker zijn beginnen uitlopen op elkaar en ze is op het laatste moment opnieuw moeten beginnen!
  • Wij hadden dat bij nummer 1 zowat op 't laatste gedaan, en hebben de doopsuikers ook aangevuld terwijl we ze uitdeelden (dus niet alles in 1 keer klaargemaakt, wel al genoeg "verpakkingen" liggen zodat we gewoon een doos suikertjes moesten opendoen en dan klaarmaken maar).
    Omdat de doopsuikerverpakkingen niet echt veel knutselwerk waren, was dat geen probleem (ik kan me voorstellen dat je niet de dag van de bevalling of de week ervoor in de stress wilt zitten als je zelf gaat knutselen aan de verpakking, bijv. mijn eerste blokjeseend-idee waarbij toch alle eendjes in elkaar gezet moeten worden).
  • Ik begin meestal rond 7 maanden met doosjes te plooien en te vullen enzo. Hoewel ik met het vullen de laatste keer ook wel wat gewacht heb. Het is toen lang warm gebleven en we deden toch een babyborrel...

Eigenlijk gaat dat goed vooruit hoor, op een paar uurtjes heb je veel gedaan.
  • Ik ging suikerbonen doen na onze verhuis. Maar zoontje is geboren midden in de verhuis upset.gif het was zomer, super warm en in mijn ziekenhuis kamer was het puffen geblazen. Ik heb dan de dag na de geboorte wat doosjes gevuld, was vrij simpel: doosjes vouwen, boontjes erin, sticker erop. De snoepzakjes heeft mijn man gedaan, dat vond ik op die moment teveel gedoe smile.gif

Mijn zoontje lag op Neonato, dus ik had weinig bezoek in het ziekenhuis...

De rest heb ik in stukjes gedaan toen ik thuis was. Ik zorgde dat het kasteel mooi gevuld was, als het leeg geraakte maakte ik bij. Zo had ik ook altijd verse snoep. Voor de bonen was het minder een probleem. Maar warmte is wel de vijand van suikerbonen, je moet dat echt toch wel een beetje koel kunnen zetten.

De enveloppen voor de geboortekaartjes heb ik ook gewoon in het ziekenhuis geschreven op een ochtend toen ik toch niet meer in slaap geraakte.

nu met de volgende baby ga ik toch proberen van al iets op voorhand in orde te hebben smile.gif maar zeker niet alles op voorhand, ik doe liever tussendoor eens verse snoepjes in de zakjes.
  • Zowat half december had ik spullen besteld voor de doopsuikers van de Kleinste Meneer. Een deel nog steeds niet aangekregen (rest was pakje van andere webwinkel), en gisteren mocht ik klagen als het nog niet geleverd was (tot dan was het "normaal"). Bleek dat er wel een handtekening op staat (niet de mijne) dat het geleverd zou zijn, beweerden ze gisteren "misschien bij de buren" maar die weten ook van niks, en intussen heb ik dus mijn spullen niet en wel betaald. sad.gif Een hele tijd terug las ik dat in NL tegenwoordig vaak postpakjes verdwijnen dus ik vrees daar nu ook slachtoffer van te zijn. Het kan natuurlijk ook door de BE post gebeurd zijn, door mij niet te achterhalen, en ik ben er ook niet mee geholpen. Via de track&trace heeft de verzender bewijs dat zij verstuurd hebben, dus ik vrees dat mijn enige optie is om na nieuwjaar winkels af te lopen in de hoop in BE iets bruikbaars te vinden (opnieuw bestellen durf ik niet meer nu), tenzij de post (BE of NL) ervoor verzekerd zou zijn en mij kan verderhelpen (maar dan moet ik wel weten welke post de schuldige is). Het verzendende bedrijf heeft bij de post een onderzoek aangevraagd, geen idee hoe lang dat kan duren en wat eruit gaat komen, maar 'k vind het in elk geval niet fijn.
  • wat een verhaal! als jouw handtekening er niet onder staat zou ik het er zeker niet bij laten hoor! anders kan iedereen wel aftekenen voor jouw spullen he! hoop voor je dat het opgelost is geraakt!
  • hier ook problemen met de post ik krijg van augustus mijn post al niet aan. alle een deel ik mis veel belangrijke papieren en pakketjes. ik ben niet meer te spreken over de post. heb klacht ingediend maar het komt maar niet in orde
  • hier alles zelf gemaakt! stoffen zakjes in 3 verschillende stofjes en confituurpotjes met dezelfde 3 stofjes op de dekseltjes.
    bellenblazers voor de kindje met dezelfde wikkel als het geboortekaartje. net een display gekocht in de action, ziet er heel professioneel uit al zeg ik het zelf! smile.gif
  • Hier sinds vorige week alles gevuld.. Gestapeld enz want we hebben een taart.. Hoop wel dat ze volledig aankomt int ziekenhuis want is vrij hoog en breed... Voor 100 volwassenen en kindjes potlood met zakjes... Heb voor zekerheid kaartje gewisseld want heb een zwangerschap die lijkt op die van de zoon ipv dochter en gym zei dat er daar wel foutjes kunnen gebeuren dat het mss te vroeg was om geslacht 100% zeker te zien en nu was het te laat kon nx meer zien. . Pff afwachten dus.. Hier. Alles aant klaarmaken voor babyborrel moet 7 d na bevalling dus schaap gaan bestellen zaal aant zoeken die kan enz enz...
  • Hi mama's en papa's,

Zouden jullie aub deze enquête willen invullen?
    15 korte vraagjes, 5 minuutjes werk.

Ik kan geen URL in dit tekstveld zetten, dus aub vraag het in een privebericht smile.gif

Alvast bedankt,
  • Vervolg enquête

Hierbij de vraagjes

1)
    Woonplaats en postcode:

2)
    Heeft u kinderen?
    Ja
    Neen

3)
    Wanneer is uw kind geboren (dag/maand/jaar)?
    Wanneer zijn uw kinderen geboren (dag/maand/jaar)?

4)
    Heeft u geboortegeschenkjes (*suikerbonen en toebehoren) aangekocht?
    * verpakking, naamkaartjes, linten, presentatiemateriaal (mand, kist, ...)
    Ja
    Neen

5)
    Waar heeft u de geboortegeschenkjes (suikerbonen en toebehoren) aangekocht?
    Fysieke winkel
    Online webwinkel
    Andere

6)
    Hoe ging u te werk?
    Benodigdheden aankopen en zelf knutselen
    Kant-en-klare geboortemand bestellen
    Andere

7)
    Hoeveel euro heeft u besteed (schatting)?

8)
    Heeft u nog 'andere benodigheden' aangekocht?
    Ja
    Neen

9)
    Indien u op de vorige vraag 'ja' hebt geantwoord, kan u dan ook meer informatie geven omtrent u aankoop?
    Welke 'andere benodigheden' heeft u aangekocht?

Peter en meter geschenk bij aanzoek om deze rol te vervullen
    Peter en meter geschenk bij de geboorte
    Grootoudergeschenk bij de geboorte
    Ooievaar
    Fotokader
    Kaarsen
    Geboorteballon
    Andere

10)
    Waar heeft u deze andere benodigheden aangekocht?
    Fysieke winkel
    Online webwinkel
    Andere

11)

12)
    Heeft u geboortekaartjes aangekocht?
    Ja
    Neen

13)
    Waar heeft u de geboortekaartjes aangekocht?
    Fysieke winkel
    Online webwinkel
    Andere

14)

15)
    Hoelang heeft u moeten wachten op de geboortekaartjes nadat u de laatste gegevens (gewicht, uur/datum geboorte) had doorgeven?

BEDANKT!!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld