Namen

• Hier geen lijstje (tot nu toe)...

Man heeft al een meisjesnaam in gedachten van voor ik zwanger was. Hij gaat er vanuit dat het deze keer een dochter zal zijn smile.gif moest de 20weken echo uitwijzen dat het toch terug een zoon is: paniek! Dan gaan we nog hard ons best mogen doen om een jongensnaam te vinden smile.gif
    bij de zoon was het omgekeerd, toen hadden we van in het begin een troetelnaam (maar dat was dus wel een jongensnaam) en uiteindelijk is het die naam gebleven smile.gif geen lijstjes, geen discussies... Alleen even de avond voor ik moest bevallen gecheckt met man of we nu effectief die naam zouden kiezen smile.gif
  • Paniek!!!!

Dus toch wink.gif

We zullen dan blijkbaar toch een lijstje moeten maken smile.gif
    Liefst geen te korte naam en iets dat past bij de naam van grote broer: moeilijk!!!
  • En hoe heet die flinke grote broer?
  • Hier ook nog geen naam in gedachten, bij manlief.
    Al een paar "voorstellen" gedaan, maar niets.
    Als het een meisje was geweest, hadden we wel al een naam bigsmile.gif .
    Wij vinden een jongensnaam vele moeilijker dan een meisjes naam wink.gif .
    De naam moet dan ook nog een beetje passen, bij zus haar naam en de achternaam smile.gif .
  • bij ons anders om: lijstje met jongensnamen is veel langer dan de lijst met meisjesnamen...niet simpel..
  • Leonor, hoe heet je zoontje?

Hier staan de namen vast. Was uiteindelijk niet zo'n moeilijke beslissing, ik had het erger verwacht.
  • Hier staat de naam sinds een paar dagen ook vast. We hadden een paar namen die we allebei wel mooi vonden en waar we nogal moeilijk een knoop over konden doorhakken. Maar zie, de beslissing is dan toch gevallen content.gif

Hilde
  • We hebben hier al een Augustinus rondlopen smile.gif
    Dus ik ben op zoek naar een niet te korte naam, iets katholiek of middeleeuws van stijl.
  • Nou, de kids van mijn zus heten Arwen en Boromir (van Lord of the Rings). Persoonlijk vind ik Boromir niet mooi, maar Arwen wel. Als is dat wel een meisjesnaam (in de film toch), ik vind het ook prima kunnen voor een jongen. Een vriend van ons heet Martijn, maar op zijn paspoort staat Martinus. Wel weer -US op het einde zoals jullie eerste zoontje...
    Pepijn vind ik ook mooi...niet meteen Katholiek denk ik maar het doet mij op één of andere manier aan de Middeleeuwen denken (door Merlijn de tovenaar denk ik).
    Ben wel benieuwd naar jullie uiteindelijke naam!
  • Hilde: ik gok op een Thomas of Tobias bij jullie! Geen idee waarom... haha...
    Wat leuk die namen zoeken!!!
  • Leonor: of neem ons zoontje zijn naam. Die heet Cisse, maar dat komt van Franciscus! Katholieker kan niet eh, hihi tongue.gif
    Al heet die bij ons Cisse van Ciske de Rat (heeft zijn naam niet gestolen! wink.gif )
  • Als je terug -us wilt, kan je vele moderne namen vervormen tot hun oorspronkelijke vorm, denk ik.
    Even nadenken.
    Johannes
    Martinus
    Cornelius
    Marcus
    Julius
    Constantinus / Constantijn
    Carolus
    Philippus
    Petrus
  • Op mijn lijstje staan tot nu toe Cornelis en Johannes bovenaan. Maar mijn man is er niet echt voor. De eerste naam klinkt te Hollands, de tweede naam... Tja, de peter in spe noemt Hans... Dat vindt hij er dan ook weer over.

Pepijn en Merlijn zijn ook wel heel mooi.
    Het zal nog wel een paar weken discussie worden vermoed ik voor we er uit geraken smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld