gewicht mama en baby

• 7 weken:
    Liska - 2,4kg

8 weken:
    Hilde + 1,5 kg
    debdav + 0,400 kg

9 Weken:
    Bloeme + 2.7kg
    Deborah + 1.5kg
    vlientje -2.5kg

11 weken:
    Hilde + 2 kg

12 weken:
    Bloeme +3.5kg
    Deborah + 1.5kg

13 weken:
    Bloeme +4.4kg
    Liska - 3kg

14 weken:
    Bloeme +4.3kg
    Liska -2,4kg

15 weken:
    Bloeme +4.5kg
    Liska -2,4kg
    Silk +1.7kg

16 weken:
    debdav + 1,4kg
    Deborah + 2kg

17 weken:
    vlientje +2 kg
    Liska - 2,7 kg

19 weken:
    lieveke + 3kg

20 weken:
    Deborah + 4kg
    Tineke + 6kg

23 weken:
    Deborah + 5kg
    Vlientje +2 kg
  • 7 weken:
    Liska - 2,4kg

8 weken:
    Hilde + 1,5 kg
    debdav + 0,400 kg

9 Weken:
    Bloeme + 2.7kg
    Deborah + 1.5kg
    vlientje -2.5kg

11 weken:
    Hilde + 2 kg

12 weken:
    Bloeme +3.5kg
    Deborah + 1.5kg

13 weken:
    Bloeme +4.4kg
    Liska - 3kg

14 weken:
    Bloeme +4.3kg
    Liska -2,4kg

15 weken:
    Bloeme +4.5kg
    Liska -2,4kg
    Silk +1.7kg

16 weken:
    debdav + 1,4kg
    Deborah + 2kg

17 weken:
    vlientje +2 kg
    Liska - 2,7 kg

19 weken:
    lieveke + 3kg

20 weken:
    Deborah + 4kg
    Tineke + 6kg

22 weken:
    Liska -1,5 kg

23 weken:
    Deborah + 5kg
    Vlientje +2 kg
  • 7 weken:
    Liska - 2,4kg

8 weken:
    Hilde + 1,5 kg
    debdav + 0,400 kg

9 Weken:
    Bloeme + 2.7kg
    Deborah + 1.5kg
    vlientje -2.5kg

11 weken:
    Hilde + 2 kg

12 weken:
    Bloeme +3.5kg
    Deborah + 1.5kg

13 weken:
    Bloeme +4.4kg
    Liska - 3kg

14 weken:
    Bloeme +4.3kg
    Liska -2,4kg

15 weken:
    Bloeme +4.5kg
    Liska -2,4kg
    Silk +1.7kg

16 weken:
    debdav + 1,4kg
    Deborah + 2kg

17 weken:
    vlientje +2 kg
    Liska - 2,7 kg
    19 weken:
    lieveke + 3kg

20 weken:
    Deborah + 4kg
    Tineke + 6kg

22 weken:
    Liska -1,5 kg
    Silk: status quo (gewicht van voor de zw.schap vanmorgen)

23 weken:
    Deborah + 5kg
    Vlientje +2 kg
  • 7 weken:
    Liska - 2,4kg

8 weken:
    Hilde + 1,5 kg
    debdav + 0,400 kg

9 Weken:
    Bloeme + 2.7kg
    Deborah + 1.5kg
    vlientje -2.5kg

11 weken:
    Hilde + 2 kg

12 weken:
    Bloeme +3.5kg
    Deborah + 1.5kg

13 weken:
    Bloeme +4.4kg
    Liska - 3kg

14 weken:
    Bloeme +4.3kg
    Liska -2,4kg

15 weken:
    Bloeme +4.5kg
    Liska -2,4kg
    Silk +1.7kg

16 weken:
    debdav + 1,4kg
    Deborah + 2kg

17 weken:
    vlientje +2 kg
    Liska - 2,7 kg
    19 weken:
    lieveke + 3kg

20 weken:
    Chrisje: +3 kg
    Deborah + 4kg
    Tineke + 6kg

22 weken:
    Liska -1,5 kg

23 weken:
    Deborah + 5kg
    Vlientje +2 kg
    Link naar deze reactie
  • 7weken:
    Liska - 2,4kg

8 weken:
    Hilde + 1,5 kg
    debdav + 0,400 kg

9 Weken:
    Bloeme + 2.7kg
    Deborah + 1.5kg
    vlientje -2.5kg

11 weken:
    Hilde + 2 kg

12 weken:
    Bloeme +3.5kg
    Deborah + 1.5kg

13 weken:
    Bloeme +4.4kg
    Liska - 3kg

14 weken:
    Bloeme +4.3kg
    Liska -2,4kg

15 weken:
    Bloeme +4.5kg
    Liska -2,4kg
    Silk +1.7kg

16 weken:
    debdav + 1,4kg
    Deborah + 2kg

17 weken:
    vlientje +2 kg
    Liska - 2,7 kg
    19 weken:
    lieveke + 3kg

20 weken:
    Deborah + 4kg
    Tineke + 6kg

22 weken:
    Liska -1,5 kg

23 weken:
    Deborah + 5kg
    Vlientje +2 kg

25 weken
    debdav + 10,8kg
  • 21 weken : + 5 kg
  • Pffffff, ik kreeg naar mijn voeten van de gyneacoloog! Ik weeg nu 59kg en ben 22 weken. Aan het begin van de zwangerschap woog ik 51kg. Ik lag toen ook even in het ziekenhuis omwille van erge misselijkheid. Hij zei, dat als ik zo door zou gaan...ik bijna 30kg zou bijgekomen zijn op het einde van de zwangerschap. Hetgeen ik op 21 weken was bijgekomen zou je ( in de regel volgens hem) maal drie moeten doen.
    Wat zeggen ze tegen jullie, wat denken jullie hiervan? Ik ben van mijzelf mager en kan mij niet voorstellen dat ik ineens 30kg bij zou komen!!! nervous.gif
  • Oeioei dan zit ik er ook over !! tongue.gif
    Mijn startgewicht was 52 kg, ik ben nu 25 weken en ik weeg er 60kg en de gynae vertelde mij vorige week dat ik op een normaal gewicht zit??? Denk dat uw gynae verkeerd zal zijn of verkeerd zal gekeken hebben?? Vind het raar dat als je na 22 weken maar 8kg bijkomt, dat je dan al onder uw voeten krijgt?!!
  • @pip: ik denk dat het er ook een beetje van afhangt hoe je start aan je zwangerschap van gewicht, beetje onder het gemiddelde, gemiddeld of boven het gemiddelde.
    Bij mensen die iets zwaarder zijn neem ik aan dat ze er strikt op zijn, gewoon uit gezondheidsrisico's.
    8 kilo op 22 weken is zeker niet weinig, maar als je al mager bent kom je mss ook makkelijker bij.
    Ik vind het wel goed dat je gyn je er op wijst dat het tempo van gewichtstoename alleen nog maar gaat versnellen. Ik heb een vriendin die inderdaad 30 kg bij was en ook mager was voor haar zwangerschap.
    Je kan het ook altijd eens nakijken op een curve he, als je eens googled vind je van verschillende ziekenhuizen wel een curve met wat een normale gewichtstoename is en vanaf wanneer je in de problemen komt.

Maar ja als je niet echt veel snoept of meer eet kan je er niet echt iets aan doen he.
  • Deborah: ik schrok ook wel dat hij dat zei. Ik ben wel een snoeper maar nu niet om te zeggen dat ik de ganse dagen koeken zit te eten. Nou, na de vorige controle durf ik er zelfs niet meer naar te kijken naar al dat lekkers.
    Bij mijn vorige zwangerschap was ik zooooo ziek dat ik bevallen ben op 46kg. Heb dus geen referentie met de vorige keer.
    Chrisje: heb eens gekeken op het net. BMI voor de zwangerschap was te laag dus in principe moet ik bijkomen om een gezond gewicht te hebben. Het gewicht dat ik nu heb is prima voor mijn lengte...
    Ach, ik denk dat de gynaecoloog mij er mss op wilde wijzen dat gezond eten wel de boodschap is. Ik ben benieuwd wat hij zegt op de volgende controle. En anders zal het geen chocolade manneke worden voor mij met Sinterklaas, haha! tongue.gif
  • cry.gif Voor mij zal het niet alleen geen chocolade manneke worden met Sinterklaas, maar gewoon nog 4 maanden zowat alles laten staan, zelfs gestoomde patatjes e.d. moeten afgewogen worden.
    Ben deze zw.schap wel niet veel bijgekomen, op dat vlak helpt het dan wel, maar 't is echt moeilijk vol te houden (ben al 2 maanden bezig nu) en ik zie op tegen de feeten (kerst, nieuw, verjaardag wederhelft). Sinterklaas is hier eigenlijk altijd voor de kinderen, al haal ik voor mijn wederhelft ook een chocolademannetje (voor mij nooit).
  • Silk, ben jij zo zwaar op dieet, dan? Wat lastig...

Misschien klopt die theorie wel, van 3x extra gewicht dat je hebt op 20 weken. Geen idee. Ik merk dat mijn gewichtstoename elke zwangerschap op een andere manier gespreid is, dus ik kan daar precies geen algemene richtlijn uit halen. Ik vermoed dat ik nu toch ook weer aan 20-25kg extra gewicht ga zitten, aangezien ik er nu al 10kg bij ben, en het kindje moet nog serieus groeien (en vruchtwater en placenta ook).
    Ik vermoed inderdaad dat vrouwen die zwaarder zijn aan het begin van een zwangerschap, hun eigen reserves meer aanspreken voor de zwangerschap, en dus (relatief gezien) minder gewicht bij komen, dan mensen die magerder zijn voor de zwangerschap, en die vele reserves moeten aanleggen voor de zwangerschap en de borstvoeding. Lijkt me een logische redenering?
  • ik heb ook naar mijn voeten gekregen mijn start gewicht was 65 en nu 76kg ik verschoot ook wel een beeetje maar zoveel snoep ik nie wel meer dan anders ik weet niet wat ik nu moe doen
  • ocharme, nu dieëten lijkt me een hel horror.gif
    Ik ben nu 3kg bij, maar eet nu niet meer of minder dan voor mijn zwangerschap. Ik was wel gemiddeld qua gewicht.
    Als je al start met ondergewicht en dan wat meer bijkomt begrijp ik het probleem van de gyn al helemaal niet!
  • Silk: wat jammer dat je alles moet afwegen. En patatjes, daar moest ik toen met mijn proteînedieet ook erg mee oppassen. Net zoals groenten met suikers in (kerstomaten, wortelen, ajuin...)En dan nu die feestdagen...das echt een domper op de feestvreugde voor jou. Volhouden hoor!

Akiki: klinkt heel logisch wat je daar zegt. Mss moet ik als magere springboon idd meer reserve aanleggen. Ik gaf de vorige keer ook BV, woog 46kg en eigenlijk zei de diëtiste toen dat dat eigenlijk niet echt verantwoord was voor mijn eigen lichaam.

Ik wacht af wat de gynaecoloog zegt binnen drie weken. In ieder geval ben ik in de verse 'soepmodus' geschoten, en dat zal in ieder geval niet slecht zijn al die lekker groentjes!
  • Wat akiki zegt, klopt wel denk ik. Het aantal kg dat ze aanraden bij te komen, is afhankelijk van hoeveel je ervoor woog.
    Vorige zw.schap ben ik zelf begonnen met 80kg en mocht ik 8kg bijkomen, deze zw.schap begonnen met 90 (helaas) en nu mag ik 0,0 aankomen in theorie. (Het dieet is nu daar niet voor maar voor de suiker maar allé, het helpt ook wel voor 't gewicht).
  • Nou, heb eens effe gekeken en in principe mag ik tussen de 12 en de 18 kg bijkomen voor mijn BMI (voor de zwangerschap). Het is idd zo dat je daar naar moet kijken. Nu ben ik bijna 9kg bijgekomen, dus ik hoop dat ik onder het totaalgewicht van die 18kg kan blijven. Moet toch lukken eh? Ben nu 22 weken...al wil dat ook wel zeggen dat ik net in de periode zit waar je het meeste gewicht (ongeveer 50% van het gewicht dat je zal bijkomen) bijkomt.
    Pfffff...ik maak mijzelf horendol...Stop stop stop!!! annoyed.gif
  • 7weken:
    Liska - 2,4kg

8 weken:
    Hilde + 1,5 kg
    debdav + 0,400 kg

9 Weken:
    Bloeme + 2.7kg
    Deborah + 1.5kg
    vlientje -2.5kg

11 weken:
    Hilde + 2 kg

12 weken:
    Bloeme +3.5kg
    Deborah + 1.5kg

13 weken:
    Bloeme +4.4kg
    Liska - 3kg

14 weken:
    Bloeme +4.3kg
    Liska -2,4kg

15 weken:
    Bloeme +4.5kg
    Liska -2,4kg
    Silk +1.7kg

16 weken:
    debdav + 1,4kg
    Deborah + 2kg

17 weken:
    vlientje +2 kg
    Liska - 2,7 kg
    19 weken:
    lieveke + 3kg

20 weken:
    Deborah + 4kg
    Tineke + 6kg

22 weken:
    Liska -1,5 kg

23 weken:
    Deborah + 5kg
    Vlientje +2 kg

24 weken:
    Hilde + 8kg

25 weken
    debdav + 10,8kg

Sinds vandaag een 6 vooraan op de weegschaal. En je weet dat dat komt als er een baby in die buik groeit, maar toch doet het weer vreemd... Ach ja... ik denk dat ik mij aan de chipsjes ga zetten zie content.gif
  • Vandaag op 25 weken 66,5 kg op de weegschaal,dus 6,5 kg bij van mn derde kindje,dus valt al bij al wel mee denk ik smile.gif
  • 7weken:
    Liska - 2,4kg

8 weken:
    Hilde + 1,5 kg
    debdav + 0,400 kg

9 Weken:
    Bloeme + 2.7kg
    Deborah + 1.5kg
    vlientje -2.5kg

11 weken:
    Hilde + 2 kg

12 weken:
    Bloeme +3.5kg
    Deborah + 1.5kg

13 weken:
    Bloeme +4.4kg
    Liska - 3kg

14 weken:
    Bloeme +4.3kg
    Liska -2,4kg

15 weken:
    Bloeme +4.5kg
    Liska -2,4kg
    Silk +1.7kg

16 weken:
    debdav + 1,4kg
    Deborah + 2kg

17 weken:
    vlientje +2 kg
    Liska - 2,7 kg
    19 weken:
    lieveke + 3kg

20 weken:
    Deborah + 4kg
    Tineke + 6kg

22 weken:
    Liska -1,5 kg

23 weken:
    Deborah + 5kg
    Vlientje +2 kg
    Silk +1kg

24 weken:
    Hilde + 8kg

25 weken
    debdav + 10,8kg
    nathalie +6.5kg
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld