Wanneer aankondigen

• Dames,

Hoe lang houden jullie je zwangerschap voor jullie?
    Bij ons is het ons eerste kindje en bevriende koppels hebben het steeds 3 maanden verzwegen.
    Wij zijn nu 8 weken ver, ga volgende week voor het eerst naar de gynaecoloog, maar weet niet hoe lang we het nog kunnen verborgen houden.

Bij de wekelijkse etentjes bij mijn schoonmoeder worden de excuses voor het niet mee drinken van het vaatje rosé heel moeilijk. Spijtig genoeg heb ik dit weekend ongemerkt mijn glas leeggegoten en heeft mijn vriend tussen zijn slokken Duvel ongemerkt mijn glas mee leeg gedronken.

Volgende week hebben we een BBQ waarbij een vriendin aanwezig is die zit te popelen tot wij aankondigen dat we zwanger zijn. Elk teken, hoe klein ook, wordt door haar zeker onder de loep genomen.

En dan half augustus ga ik een week weg met vrienden. 24/24 7/7 samen zijn zal ook geen gemakkelijke klus worden vrees is.

Graag had ik jullie gedacht hierover geweten.

Groetjes,
    Mieke
  • Bij mijn oudste direct gezegd, bij de tweede gezwegen tot 1ste echo (7 weken 4 dagen) en bij deze heb ik het na mijn 2de goede echo gisteren op Facebook gezet en de roddelmolen zal zijn gang wel gaan. wink.gif
  • Wij zijn van plan om zondag onze ouders en broers en zussen in te lichten. De rest moet wachten tot volgende week dinsdag, na de tweede echo.
    Aangezien het ons eerste is wilden wij zo lang mogelijk genieten van ons klein geheimpje (met de nadruk op klein wink.gif ). Aangezien ik niet zoveel kwaaltjes heb is het momenteel niet zo moeilijk om het verborgen te houden.
  • Bedankt voor jullie reactie.
    Bij ons is het niet zo zeer het kunnen zwijgen dat een probleem vormt. Dat zal nog wel 4 weken lukken.
    Het probleem zit hem in het feit dat er zoveel activiteiten met vrienden gepland zijn dat vooral het geen alcohol drinken een teken aan de wand zal zijn.
    Onze hele omgeving zit te wachten tot wij aankondigen dat er een baby komt (zie mijn profiel), dus elk klein teken kan ons verraden.

Hopelijk lukt het om het weekend van mijn bijna 10 weken mijn glas wijn "te doen verdwijnen". Het weekend daarna zal ik er niet van tussen kunnen om het te vertellen. Maar op die 1 week zal het dan ook wel niet meer aankomen zeker?
  • Ondertussen zijn we 15 weken ver. De nekplooimeting was ok en de trippeltest toonde ook geen verhoogde kans op trisomie.

Ongeveer iedereen is op de hoogte. Morgen en overmorgen worden de collega's ingelicht en dan hoef ik nergens mijn mond meer te houden... oef smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld