ouderschapsverlof 4 maanden vanaf 8 maart (niet eerlijk)

• Hallo,

Ik hoor vanmorgen op de radio over het ouderschapsverlof dat verlengd gaat worden tot 4 maanden.

MAAR om de kosten te drukken gaat dit pas in voor kindjes die geboren worden vanaf 8 maart! Zo oneerlijk!
    Waarom niet vanaf 01/01/2012 toch veel makkelijker en klinkt toch eerlijker dan 8 maart!

Sorry maar moest even mijn gal spuwen, ik vind dit totaal oneerlijk!
    Dat is niet meer iedereen gelijk voor de wet!

Wat vinden jullie?
  • Inderdaad belachelijk. Meer kan ik daar niet op zeggen!! thumbdown.gif
  • Echt of wa miljaar ja echt schandalig ze hadden anders gezegd eerst vanaf 1 januari dat het zou ingaan alle dan vallen we er buiten en ik heb ouderschapsverlof aangevraagd voor na de bevalling.
  • mss is er nog hoop

"Voor 2013 en de volgende jaren wil ik proberen extra budgetten te vinden om de uitbetaling van de vierde maand ook uit te breiden naar oudere kinderen", zegt de minister. Het voorstel komt vrijdag op de ministerraad.
  • Nou weeenremmers dan maar tot 8 maart smile.gif
  • Echt?
    Lap... ik neem mijn ouderschapsverlof op in sept 2012 tot dec 2012 maar zal dus nog de 3 maanden hebben aangezien ons ukkie binnen 1.5 week komt normaal...
    pfff thumbdown.gif
  • ja zeg, ik had nu toch ook gerekend dat ook wij 4 maand gingen krijgen...
    hoe belachelijk is dat niet!

Grrr!!!
  • En ging het in voege op 1/1/12 dan kloegen die, dat bevielen op 31/12/11 wink.gif
  • Hup dan moet k dus een maand onbetaald nemen pfff
  • Ja, da's natuurlijk ook waar, er vallen er altijd naast...

Maar hadden we eerder een regering gehad, dan was dit allang gestemd en konden ook wij daar recht op hebben.

Bovendien kregen er een heleboel mensen bij de vorige aanpassing recht op. Toen was het ipv tot 6, tot 12 jaar...

Ik dacht dat de aanpassing er ging komen voor iedereen met kinderen onder de 12... dus is voor een heleboel mensen een dikke tegenvaller in dat geval....

Ik vind het ook heel jammer... maar het is niet anders zeker!

Laten we afwachten en hopen he...
  • Laat ons gewoon hopen dat er geld vrij komt voor de andere (wishfull thinking??)
  • De wetgeving is de vertaling van een Europese richtlijn. Europa legt ons land die vierde maand op. Men hoopte er nog vanaf te komen door die vierde maand wel te geven, maar dan onbetaald, maar helaas... Wie gaat dat betalen?
  • amai, ik vind het ook niet eerlijk, hoor! Ik maak geen kans... voor de baby'tjes van 7 maart bv. is dat wel heel erg spijtig he! Ik dacht dat ze het vanaf 1 jan, gingen zetten... nee, ben ook heel ontgoocheld maar ja, wat kan je ertegen doen he??
  • had het vanmorgen ook gelezen..daar geraak je een klein beetje gefrustreerd door he..idd mensen die in december bevallen zijn zouden ook klagen maar het zou toch veel logischer zijn als het vanaf 1 januari zou tellen.. maar ja...we hebben geen lap te zeggen he!
    upset.gif
  • oudeschapsverlof 4 maanden

Amai, ik heb een afspraak voor 7 maart voor een keizersnede.
    Die zal ik nog proberen te verzetten naar 8 of 9 maart dan.
    Want euh, een maand ouderschapsverlof er bij en dan nog overdraagbaar, daar wacht ik wel graag 2 dagen voor.
  • hoi hoi
    ik neem helemaal geen ouderschaps verlof op
    want dan krijg ik het toch niet betaald het is onbetaalde ouderschapsverlof
    dus voor mij maakt deze regel totaal niet uit
    als het nou om zwangerschapsverlof zou gaan ja
    maar goed als je daar in gaat verdiepen merk je ook dat dat oneerlijk is
    ga maar is kijken naar zweden of zo
    daar krijgt zelfs de man nog heel veel en de vrouw super veel
    ik meende bijna een jaar

maar goed
    ik vind het zo wel goed ik vind het ook wel weer lekker om aan het werk te gaan
    dag in dag uit alleen met je kleine bezig te zijn en huishouding dan komen de muren ook wel op je af

kissie
  • Ik was er helaas ook op voorzien om 4 maand ouderschapsverlof te nemen. Valt dat even tegen. Ik zal er zeker en vast ook net buiten vallen. Jammer maar helaas. Er was inderdaad sprake van dat het vanaf 1/01/2012 zou ingaan, later was het geloof ik 01/03/2012 en maakte ik nog een waterkansje. Nu is het 8 maart en hoe jammer het ook is, het is voor iedereen gelijk he. Welke datum ze er ook uitpikken, er zullen er altijd naast grijpen. Maar 1 januari was toch handig geweest wink.gif
  • Deze informatie heb ik ontvangen via mijn werkgever:

Europa wil dat het recht op ouderschapsverlof uiterlijk op 8 maart wordt uitgebreid van drie naar vier maanden. Europa verplicht niet om die maand te betalen, maar Minister van Werk De Coninck wil dit wel doen. Ze werkt aan een voorstel om de vierde maand voorlopig enkel uit te betalen voor de kinderen geboren na 8 maart 2012.

Voorlopig is de regeling van 4 maanden ouderschapsverlof nog in onderhandeling. Dit wordt normaal gezien dit jaar nog goedgekeurd, maar nu moet de regeling van 3 maanden nog toegepast worden.

Dus het is aangewezen om tijdens uw ouderschapsverlof zeker eens contact op te nemen met de RVA om te horen of er iets veranderd is.

Dus voorlopig nog niets zeker en blijft de oude regeling van toepassing.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld