opvang geregeld?

• Hallo meiden,

Hebben jullie de opvang voor de baby al geregeld?
    Wij zijn er nog niet goed uit... Ik ga halftijds werken na zwangerschapsverlof, maar opvang vinden in een creche voor maar de ene week 2 dagen en de andere week 3 dagen is geen evidentie! De grootouders willen wel eens bijspringen, maar geen 3 dagen op een week, wat ik begrijp... Tweede punt is dat de meeste creches/onthaalmoeders al volzet zijn en ik hoorde ook dat voltijdse plekjes voorrang krijgen op halftijdse plekjes, waar ik trouwens helemaal in kan komen. Maar argh, het lijkt of we nu helemaal geen oplossing hebben? Is bij jullie alles dan al geregeld of zijn er nog mama's in spe die problemen hebben met de opvang voor het kleintje?

Groetjes!
  • Hey
    bij mijn eerste zoontje had ik hetzelfde probleem: maar 2 of 3 dagen opvang daar staan veel crèches niet voor te springen. Uiteindelijk heb ik een plaatsje gekregen in de stedelijke opvang en hij zit daar geweldig, ze doen ook helemaal niet moeilijk als hij eens niet komt en ik moet niet betalen in de vakanties. Ik hoop dat mijn tweede kindje er ook terecht kan, we staan op de wachtlijst. Nu wel voor 3 of 4 dagen omdat ik minder lang ga werken.
    Een zelfstandige crèche is voor mij geen optie, hier in de buurt betaal je voor 4 dagen dan 450 euro per maand en mag je maar 20 vakantiedagen nemen, dan blijf ik liever thuis.
  • ik heb ook een leuke creche gevonden, is ook 380 euro voor 4 dagen in de maand. maar met ons inkomen zitten we in de stedelijke creches bij de grote inkomens dus is het ook heel duur, deze zitten ook al stampvol tot binnen een jaar en half zelfs hier.
  • Wij zijn zelfs nog niet begonnen aan de zoektocht naar een creche! We wachten eerst onze 12w echo af. Dan kunnen we't aan de vrienden vertellen en eens rondvragen bij vrienden met kids waar zij opvang vonden...
  • Hoi, wij hebben al een tijdje een plekje gevonden bij een onthaalmoeder. Zij vraagt 21 Euro voor een hele dag, moeten dan int begin papjes meegeven, pampers en slaapdoekje. Als beebje groter is, dan is de verse voeding mee inbegrepen in de prijs. Ik vond dit geen overdreven prijs. Het zou 2 dagen per week gaan (dan 2 dagen naar de oma's en 1 dag bij mij, als mijn 4/5de ouderschapsverlof afgelopen is en ik het niet zo verder neem of mag nemen dan gaat de papa zijn ouderschapsverlof opnemen in 4/5de wink.gif) Die 2 dagen waren absoluut geen probleem voor haar, zelfs 1 dag mocht. Die flexibiliteit vond ik echt wel een pluspunt en verder zitten ze er met maximum 6 kindjes per dag (maar meestal minder) wat ik niet te veel en lekker gezellig vind wink.gif
  • als ze naar 2 verschillende oma's ren onthaalmoeder gaan, vind ik het wel wat ingewikkeld voor een kindje, dat gaat op 4 plaatsen 4 verschillende 'regels " krijgen denk ik. 1 of 2 dagen is ook heel weinig om aan de onthaalmoeder gewoon te worden
    ik zou dit ook kunnen doen maar heb gekozen voor volgend kindje enkel onthaalmoeder en mezelf, nu deden wij ook de oma's erbij maar die verwennen hem zo hard dat het soms te is wink.gif
  • Hallo allemaal!
    Voor degene die dat nog niet in orde hebben, zo snel mogelijk zoeken zou ik zeggen! Bij ons eerste hadden wij ook gewacht tot 12w, maar dan toch wel moeten zoeken, al veel vol voor het komende jaar, sommige zelfs langer!
    Nu is het ons tweede kindje en hebben we een week na de zwangerschapstest al een plaatsje gereserveerd. Gelukkig want nu zit alles vol voor 2013!
    Je moet er dus echt rap bij zijn hoor... Hier toch allesinds!
    Veel succes met zoeken!!!
  • @ rose: zou kunnen dat het ingewikkeld is, dat zal ik pas weten als het zover is natuurlijk. Tis een eerste kindje dus dan is alles nieuw. Feit is dat het gewoon niet anders geregeld kan worden en het zo de beste oplossing is. Qua "regels" zitten we allemaal nogal op 1 lijn gelukkig dus ik ga er gewoon vanuit dat het allemaal nog wel zal meevallen. Momenteel ga ik me er nog geen zorgen over maken, we pakken een eventueel probleem dan wel aan als het zich voordoet wink.gif
  • Ik heb ook een beetje schrik voor de "verwennerij" van de oma's bigsmile.gif
    Maar 't is ook hier een eerstje kindje en dan is alles nog wat zoeken he.
    De ene zegt : bij een creche leren ze zoveel bij, de andere verkiest toch een oma of familielid.... De meeste creches die we bellen hebben in ieder geval pas plaats vanaf 3 dagen, de anderen zijn uiteraard al volzet.
    Ik denk dat dit iets is wat bij een tweede kindje toch veel vlotter verloopt qua beslissingen nemen welke opvang te nemen

wave.gif
  • ja tis verschieten voor een plaatsje te vinden,
    wij zijn vollenbak bezig met zoeken, ben ook inmiddels aan het bezien voor ouderschapverlof te nemen deeltijds , want idd we zitten op wachtlijsten, alles vol tot januari 2013 ongelovelijk ,
    xxx
  • ik doe nu volledige opvang bij de grootouders en mijn zoontje is gelukkig maar ik erger mij toch dikwijls omdat ze toch altijd hun eigen zin doen, qua eten en dit en dat. in de opvang is dit toch allemaal wat stricter geregeld. het voordeel is dat uw kindje (als het een goeie weerstand heeft denk ik) bijna nooit ziek is. in de creche zal dat vaker zijn.
  • Hier ook al een aanvraag gedaan bij stad Gent, nu moet ik wachten tot 5 maand voor de aanvang van de opvang. Dan pas zal ik pas te horen krijgen als er plaats is of niet... Best onpraktisch eigenlijk.
  • ik had al mijn onthaalmoeder als ik 6 weken was. En nog was ik de laatste voor 2012! wel een supergoede onthaalmoeder, mijn zoontje is bij haar nog geweest...zo snel mogelijk bij zijn zou ik zeggen

groetjes tam
  • Hallo,

wij zijn ook al ingeschreven bij een créche. Vanaf week 9 ben ik eigenlijk op zoek gegaan. Mijn ma wou ook op het kindje passen, maar geen ganse week. Dit zie ik niet zitten, mijn ma en ik hebben een heel andere definitie over opvoeden. En ik denk idd dat het ingewikkeld voor de baby is als hij op de ene plaats wel dingen mag die ergens anders niet mogen. En ik ken mijn ma.. Het kindje zou nogal verwend worden. Zij is van de veronderstelling:"als het hier is doen wij er toch mee wat wij willen" En dat vind ik dan weer dat niet kan.. Daarom dat wij dan ook gekozen hebben om de baby elke dag naar de creche te doen. Als ik mijn vrije dag heb natuurlijk niet hé wink.gif
  • Als mijn zwangerschapsverlof erop zit en ik dus terug ga werken is het juist ook de 1ste schooldag van mijn dochtertje!
    Ons babytje mag dus haar plaats innemen in de crèche waar ze nu gaat. content.gif
  • hallo,

hier ook vandaag net contract getekend onze kleine heeft opvang , oeftie,... was niet makkelijk te vinden zenne ,...
    Maar tis gelukt bigsmile.gif

xxx
  • hier ook een creche vanaf september 2012, 4 dagen in de week.
  • kinderopvang mechelen

Hallo,

We zijn momenteel op zoek naar een kinderopvang in Mechelen. Meer bepaald hebben wij enkele crèches op het oog en zoeken wij mensen die er ervaring mee hebben. Het gaat om de volgende crèches: Prutske&Baby Pruts, Dol-Fijn, Stijn&Stientje en De rakkertjes. Zowel positieve als negatieve reacties zijn welkom!
    Mocht iemand een goede onthaalmoeder weten in de buurt van Mechelen-Neckerspoel, het station Neckerspoel of centraal station van Mechelen, zijn ook deze tips altijd welkom!
    Groetjes,
    Zanskar
  • hey, mijn zoontje is in de kribbe geweest het speelhoekje dat zijn 4 creches die samenzijn waaronder de rakkertjes en kwas daar heel content van want het volgende kindje gaat daar terug heen.
    grts fieke
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld