koffer materniteit

• Hey iedereen,

Ik vraag me af wat jullie allemaal meenemen naar het moederhuis...of ik dus niet vanalles en nog wat ga vergeten als ik het niet vraag!
    blush.gif
    Ik dacht aan:

-nachtkledij
    -wasgerief
    -bortsvoedingsbeha's
    -babykleertjes
    -papieren (trouwboekje, sis kaart,..)
    -pantoffels

Zijn er dan nog veel dingen waar jullie aan denken?

Ben benieuwd...

Groetjes,

Kristien

wave.gif
  • Hey meid,

Dit is wat er bij de kraamafdeling van het ziekenhuis opgegeven werd:

Wat brengt u best mee naar de kraamafdeling?

Administratief

identiteitskaart
    bloedgroepkaart
    SIS-kaart
    klever mutualiteit
    verzekeringsformulieren
    eventuele verwijsbrief van de arts of moederboekje
    eventueel bewijs van erkenning
    eventueel patiƫntenbadge van het ziekenhuis

Persoonlijke verzorging

toiletgerief
    nachtkledij
    handdoeken en washandjes
    voldoende ondergoed
    eventueel borstvoedings-BH
    eventueel zwangerschapskussen (slangvormig)
    Gelieve afzonderlijke bagage te voorzien voor het verloskwartier!
    slaapkleed of T-shirt voor de bevalling
    eerste pakje voor de pasgeborene (hemdje, babypakje, navelband)

Babyverzorging

6 babypakjes
    6 hemdjes
    6 paar sokjes
    10 navelbandjes
    1 paar krabwantjes en 1 mutsje
    12 slabbetjes
    kammetje
    6 gewone handdoeken (geen badhanddoeken of tetraluiers)
    Indien u dit wenst, kan u op de kraamafdeling de verzorgingsproducten voor uw baby aankopen.

Maar denk dan ook aan fototoestel, batterijen, boekjes, borst compressen, borstvoeding BH, spuitbus water voor bij de bevalling eventueel,...
  • Super!

Mercikes he...

thumbup.gif
  • Ik ga nog wat moeten shoppen denk ik content.gif

Ik heb mezelf voorgenomen om dit weekend de kleertjes nog eens uit te sorteren (heb nog maar een deel gewassen) en in de kerstvakantie mijn valies te maken.

Dat is 6 weken op voorhand... zal wel goed op voorhand zijn denk ik blush.gif

wave.gif
  • Ik moet ook nog shoppen gaan zie ik. Voor een beetje een degelijke nachtjapon, sloffen en nog een zwangerschapsbh. Ik moet eerlijk bekennen, ik heb de vorige 2 bh's al die tijd nog gebruikt. Nog steeds dus. Ze gaan niet stuk, staan supergoed, en zitten lekker. Deze keer koop ik dus weer zo eentje bij prenatal. Die witte gebruik ik alleen onder witte kleding, die is minder gewoon. Maar die zwarte met kant, daar zie je het verschil amper met een gewone bh. En al mijn bh's gaan altijd stuk, de bandjes, de houders, de sluitingen.
    Wat een verhaal over bh's haha. goofy.gif

Verder moet ik zeggen dat ik nog absoluut niet de neiging heb om mijn koffer in te pakken ,dus ik wacht nog een paar weken content.gif
  • Ok, ik ben aan mijn valies begonnen. smile.gif
    Krijg wel het gevoel dat het nu allemaal heel dichtbij komt, maar dan ben ik zeker dat alles klaarstaat en ik op het laatste niet nog vanalles moet bijeenzoeken.

In mijn valies zitten pyjama's, losse broeken en t-shirts voor overdag, ondergoed, borstvoedingsbh's, pantoffels, sokken, toiletzak, leesboek, borstcompressen (denk wel dat ik dat in ziekenhuis krijg)

Vergeet ik nog dingen?

Dat kraamverband, ik las eerder dat sommigen dat in het kruidvat halen, maar is dat dan gewoon maandverband? Of echt een pak "kraamverband" ik vond dat precies niet en heb dus nog niks gekocht.

De kleertjes voor de baby leg ik morgen rustig klaar.
    En fototoestel, borstvoedingskussen,... is pas voor als we vertrekkensklaar staan content.gif

wave.gif
  • Nee bij de kruidvat zou je ook echt de pakken kraamverband moeten krijgen. Ook bij de DA of een andere drogist.
    Al is een extra pak maandverband ook niet weg voor na de eerste erge dagen.
  • Kraamverband krijg je gewoon in het ziekenhuis hoor
  • Ja maar daar had ik geen genoeg aan. En ik heb maar 3 dagen gebloed.
  • ik heb 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en dan krijg je toch zolang je vraagt? daarna heb ik er nog een aantal meegekregen en always nacht gebruikt
  • ik kom hier eventjes inmengen hoor.

i.v.m het kraamverband.
    gebruik GEEN maandverband!
    Daar zit plastic in en dat kan voor infecties zorgen.

Gewoon de kraamverbanden van het ziekenhuis gebruiken en bijvragen als je niet genoeg hebt.
  • Ik ben bevallen in het ziekenhuis en mocht 3 uur erna alweer naar huis. Heb geloof ik maar 2 verbandjes gehad daar. (omdat in 1 pak 2 stuks zaten).
    Gedurende de kraamweek thuis had ik dus zelf mijn eigen verband nodig.
  • Nou, ik had zojuist de ingeving om toch de vluchtkoffer maar in te pakken dan tongue.gif

Het enige wat ik er nog niet in heb zijn normale kleren voor erna aan te doen.
    Bijna niks past me nu, en wat me wel zou passen is stuk.
    Ik heb nog maar 1 goede passende broek en die heb ik bijna constant aan.
    Soms wissel ik af met een spijkerbroek waarvan die zwarte band half los is gekomen, zodat deze in de was kan.
    En om voor 1 week nog een nieuwe broek te kopen zie ik niet zitten.

Hmmm heb wel 1 of 2 broeken die misschien na de bevalling wel kunnen. Misschien.

Ohja en de toiletspullen nog niet, de tandpasta en tandenborstel dagelijks nodig uiteraard haha bigsmile.gif
  • Ik denk dak hier ook mijn koffertje eens ga maken want ge weet nooit he.
    grts
  • Hier ligt koffertje al helemaal klaar... enkel toiletzak erin steken wanneer t moment aanbreekt. Voordeel hier bij ons is dak het ziekenhuis maar 2 km vandaan is dus als we iets vergeten zijn (wat ik hoogst waarschijnlijk betwijfel) kan men man het nog rap gaan halen!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld