februaribeebjes

• Hey allemaal,

Hier momenteel iets minder goed...ons prutske heeft een buikgriepje en lichte verkoudheid. cry.gif

Ze wordt 's nachts bijna altijd wakker door teveel lucht in haar darmpjes (lees: vollen bak windjes aan het laten in haar slaap waardoor ze wakker wordt blush.gif )

Dus doorslapen kennen wij hier spijtig genoeg nog niet.
    Maar alles op z'n tijd! thumbup.gif

Ik las op facebook dat sommige van jullie al begonen zijn met groentepapjes...is dat niet vroeg?

Apco, ik moet nog steeds 10 kilo kwijtgeraken..ben vorige week begonnen met start to run...ben benieuwd! tongue.gif

Ons poppemieke wordt gedoopt op 8 juli...

Groetjes
    wave.gif
  • ja idd kristien er zijn er die al begonnen zijn met groentepap maar onze toon nog nie zene vanaf 4 maanden zeggen ze bij kind en gezin ik denk dat je mag beginnen vanaf 3 maanden vooral als je kindje reflux heeft en zoals bij mijn eerste die heeel veeel honger had mocht ik ook starten met groentepap op 3 maanden maar normaal starten op 4 maanden.

oei das nie goe buikgriep en verkouden hopelijk wordt ze rap beter.
    Alle apco ook een content boeleke das leuk he.

ik moet nog 5 kilo afvallen maar ze willen er nie af heb nie echt den tijd om te gaan sporten vermits met toontje thuis jull gaat nu wel halve dagen naar het school maar heb gene opvang en zitten met een bedrijf hier dus ik help daarin mee dus das ook veel beweging maar ik merk aan mijn lichaam na een 2de zwangerschap het vlot nie zo als na mijn eerste alles gaat trager en maar het komt wel goe ben nog veel moe maar tis aan het beteren, hebben jullie da ook?

grts
  • Hoihoi

Ik ben idd al begonnen met groentepap!
    Door het feit da Rune hevige reflux had en niet tegen AR melk kon!
    En het gaat super goed!!
    Eet zo ongeveer 60gr groentepap en daarna nog een fles!
    Hij zat ook al aan 5 flessen van 210ml dus meer melk mocht ni meer!
  • Hoi mama's,

hoe lang blijf je eigenlijk vijf voedingen geven?
    Onze man drinkt nu vijf flesjes, meestal leeg buiten de droomvoeding van half elf,die blijft half staan.

Groentepapa wil ik hier starten als onze vent vijf maanden is, om dan tegen zes maanden er mee weg te zijn (lees : een goei portie te kunnen geven). Maar ik heb ook gehoord dat je vroeger mag starten bij hevige reflux.

Hoe ziet jullie dagindeling eruit?

Kwestie van wat bij te leren en ervaringen uit te wisselen he content.gif
  • Wij zijn gestart me groentepap op 13weken door idd de hevige reflux!

Hier is ons schema zo!

7u30 210ml
    10u30 11u groentepap meestal rond de 60 gr en dan een fles van 180ml
    15u 210ml
    19u 210ml
    22u 22u30 tussen de 60ml en de 100ml
  • heykes,

ons dagschema van toontje is:

6.30 - 7.00u: 180ml
    10u: 180
    14U: 180
    17.30u: 180
    21.30u: 210

das ongeveer he en groentepap begin ik op 4 maanden ben curieus of het ook zo gemakkelijk gaat gaan dan bij ons eerste zoontje.
    Hij drinkt altijd alles mooi leeg.

grts
  • Onze dokter is dan weer tegen het vroeger starten met groenten omwille van de reflux. Mag pas beginnen op 4 maand omdat je anders weer meer risico hebt op allergien. Als je bij de groentenpap nog een fles geeft gaat het ook voor de reflux niet veel uitmaken denk ik. Is de bedoeling van dan al een pap te vervangen volgens mij.
  • in tegenstelling tot ons zoontje, eet Emma echt onregelmatig.
    Ze drinkt haar eerste fles meestal helemaal leeg, maar daarna drinkt ze echt wanneer ze er om vraagt; meestal drinkt ze 6 keer per dag
    7u15
    ca 10u
    ca 12u30
    ca 16u
    ca 18u30
    ca 21u
    Ze slaapt wél de hele nacht door.
    Ik geef flesjes van 180ml, maar daar drinkt ze maar zo'n 120ml.

Och, ze zal haar ritme wel beginnen vinden zeker?
  • @rose het is idd de bedoeling dat die groente een fles vervangen maar aan gezien we nog maar net gestart zijn en hij nog niet zoveel groentjes eet heeft ze wel gezegd tot hij meer eet nog melk bij te geven maar hij eet die fles meestal niet uit!
  • Mijn poppetje doet het ook erg goed.
    Ze drinkt nu een fles van 150 water met 5 scheppen.
    Ze spuugt niet meer zo veel als eerder en wilde ook al een nr 2 speen want nr 1 ging haar te langzaam. En tja dan werd ze boos he tongue.gif

Slapen gaat ook goed, meestal rond 10 uur a half 11 de laatste fles en dan hoor ik haar pas weer rond 5 uur, half 6.

Ze groeit als kool, en kan inderdaad ook al een rammelaar pakken om mee te rammelen. Ze is dol op rammelaars in tegenstelling tot haar oudere broer.
    Ik denk ook niet dat het lang meer duurt voordat ze omrolt want ze is zo enorm beweeglijk en zit al af en toe op het kieppunt.

Met de oudste gaat het echter minder goed. Hij heeft een enorme spraak terugval. Hij doet nu het meerendaal non verbaal. Dus hij pakt bijvoorbeeld mijn hand en brengt dat naar een voorwerp toe zoals zijn beker. In plaats van dat hij zegt drinken, hebben , of woordjes als die, dat of dit. Hij zegt ook vrijwel geen ja en nee meer en gaat enkel jammeren als hem iets gevraagd wordt.
    Aangezien hij niet echt jaloers is en dol is op zijn zus zie ik geen connectie hiermee maar het zou evengoed kunnen natuurlijk.
    Zijn oren zijn vandaag gecontroleerd door de huisarts en nu moeten we met hem naar de logopedie. Hij mag zelfs de wachtlijst voorbij aangezien ze het een acuut geval vond upset.gif
    Nouja we zullen het zien. Op positieve noot mag hij over 2 weken gaan beginnen op de creche smile.gif
  • Nathaly, ik zou me nog niet teveel zorgen maken! Je kleine man is en peuterpubertje die niet zo lang geleden een zusje kreeg. Elk kind reageert anders... Misschien moet hij even door die periode heen?
    We hebben met Alex (kleine 2 maand ouder dan jouw Finn) ook een moeilijkere periode achter de rug. Hij ging van erg zelfstandig (nergens bang voor, veel zelf proberen doen), terug naar een klein kind... Het was de hele dag "mama pakken, mama doen, mama knuffel..."
    Nu is hij er weer helemaal door!

Ik werk nu bijna een week opnieuw... Tot nu toe ging alles goed met de kindjes bij de onthaalmoeder. Alex vindt het duidelijk leuk dat Emma mee gaat met hem. Ik merk wel dat de onthaalmoeder nog wat moet zoeken. Emma is een heel gemakkelijk kindje, en slaapt héél veel bij haar "moeke". Ik heb dus gevraagd haar toch wakker te maken voor voedingen... 2 van de 3 dagen bij de onthaalmoeder dronk ze ts 7u30 en 17u30 maar 1 fles! Met de fles die ik s ochtends geef, en de 2 flesjes s avonds, kwam ze dus maar aan 4 voedingen in totaal, te weinig voor mijn kleine prutsje!
  • Hey mama's!

En, hebben jullie moederdag gevierd?
    Wat hebben jullie gekregen?

@Ellen, de onthaalmoeder gaat daar toch in de fout denk ik. Je moet toch weten dat één fles gedurende een hele dag te weinig is?

@Nataly : goed dat je meisje het zo goed doet! Hier ook laatste flesje rond half elf. En dan nachtje doorslapen, zalig ook voor ons!
    Dat je oudste ineens spraakachteruitgang heeft, kan ook een fase zijn. Heb dat nog gehoord bij kindjes die een zusje/broertje krijgen. Om meer aandacht van mama te eisen, doen ze terug kinds en zijn ze heel hangerig.

@Kristien : hoe gaat het met jullie meisje nu? Is ze al genezen? Onze kleine man had ook een snotneus, en nu heb ik die - een serieuze verkoudheid zelfs - bweik annoyed.gif
    Doet jullie meisje het goed bij de onthaalmoeder?

Raar, die tegenstrijdige raad over groentepap en fruitpap. DIe van kind en gezin zei dan weer tegen mij dat fleskindjes de pap zo beu zijn tegen vier maanden, dat je daarom bij flesjes beter op vier maanden kan starten met groentjes. Ik ben echter niet van plan om dan al te starten, want het gaat heel vlot met de flesjes.
    Dacht eerder aan vijf maanden hoor... zal wel een bedoening worden content.gif

Hier na het snotneuzeke alles dus weer in orde met ons kereltje, nu heb ik een serieuze verkoudheid - vooral nog keelpijn en een neus die pottoe zit - maar gisteren nog wel gezellig gaan eten met ons drietjes voor moederdag <3
  • Hier zit het kleine ventje al 3maand met slijmpjes en snottebellen!!

Ik word der echt moedeloos van!!
    Na nesivine en eucaliptusstopjes zijn we 2 weken geleden aan het aerosolle geslagen en 2 weken na kine geweest voor slijmpjes los te krijgen...eindresultaat...

Nog steeds snottebelle!! sad.gif

Ik vrees echt dat het blijvend zal zijn voor het komende jaar en half!! sad.gif
  • Hoi!

een heerlijke moederdag, en dan zo n mooi weer, t was zalig! Het eerste weekend na een week werken, dubbel genieten van de kids dus, nu apprecieer ik het weekend weer!

"Moeke" vond zelf ook dat Emma bij haar te weinig dronk, vrijdag heeft ons Emma dus wel 2 flesjes gekregen, eentje rond 10u, eentje rond 14u... Om 14u sliep ze nog half, en duurde het 3 kwartier, maar moeke hield vol!

Het was veel fijner om mijn meisje op te halen terwijl ze vrolijk lag te spelen in het park!
  • Blij te lezen dat jullie kindjes het zo goed doen!!

Hier een prutske hoor, maar wel een hele vrolijke alerte baby!

Overgeschakeld op hypoallergene poedermelk voor koemelkallergie. borstvoeding bleek geen optie meer, want hij reageert op elk spoortje melk.
    Jammer wel, want die melk is echt slecht van smaak en ons ventje prutst ongelooflijk met zijn eten. Met moeite een fles van 12Oml. Hij komt dus ook niet voldoende bij, maar dat is wel vaker bij kindjes met allergie, hoor ik.

Grote zus wordt ook hier wat hangerig, pakken en help mij... hoor ik vaak. Maar ik geef er ook een beetje aan toe hoor nu, het is immers wekenlang moeilijk geweest met kleine broer, dat ze nu ook wel wat extra aandacht verdient!
    Ze gaat in de voormiddag naar school en dan kan ik kleine uk verwennen!

Hier zijn de kilo'tjes eraf gevlogen, van de stress alleen al...

Voor de rest kijken we hier uit naar mooi weer!!!!!

Groetjes!
  • hoi hoi
    volgende week vrijdag begin ik weer met werken
    ik heb totaal geen zin meer

met elise gaat het goed
    ze woog bijna 6kilo en was 61cm hahaha onze kanon
    hier krijgt ze 5 voedingen a 180cc
    elise spuugt erg veel en we gebruiken nog steeds lefax tegen de krampjes
    en johannes broodpitmeel moet in het flesje zodat het wat in dikt maar werkt het mmmhh neeh
    verder ze lacht en is erg bewegelijk
    savonds nog steeds 1 a 2 uurtjes dat ze aan het nukken is
    meestal van 19.30 tot aan de laatste fles om 23u ongeveer blijft ze beneden ze vertikt het dan om boven te gaan liggen
    en vannacht vond mevr het nodig om half 5 om wakker te worden ggggrrr.
    normaal slaapt ze van 22.30 a 23u tot 8 a 9 u

een 4de is hier van de baan
    niet dat ik het niet wil dragen maar meer financieel en ook de ruimte
    al moet ik zeggen een 3de doe je idd er zo bij
    maar als er al behoorlijke leeftijd tussen zit zoals bij mij dat de jongste al 6 is pppppfff
    het valt me de geblehr en gesleep met spullen erg tegen
    ik merk ook dat ze ik ze makkelijk kan laten huilen geen last van doet me weinig
    ben misschien veel gewent van de andere 2
    dus ik wil geen 4de meer hahaha
    babys leuk maar bij anderen

en jajaja ik word wel tante mijn broer en zijn vriendin krijgen een kleine medio nov joepy

dag dames

groetjes kissie
  • Hey mama's,

Woensdag nog eens naar K&G voor de tweede spuitjes...en eindelijk nog eens wegen en meten. We zijn benieuwd!
    Vandaag is onze spruit 3 maanden geworden. <3

Vorige vrijdag terug beginnen werken...ik keek er serieus tegenop om ons kleintje te moeten afgeven en terug te werken maar het werk zelf went héél snel... upset.gif maar valt uiteindelijk wel mee.

Het afgeven bij de onthaalmoeder daarentegen niet..vreselijk! cry.gif
    Elke dag gaat dat wel iets beter, dat afgeven maar nu na vier dagen zijn we eigenlijk serieus teleurgesteld...drie van de vier keren dat één van ons ze ging ophalen lag ze te slapen in haar maxi cosi die in de hoek van de kamer staat met haar gezichtje naar de muur en de andere keer lag ze in de relax voor de tv.

Ik heb woensdag gevraagd waarom ze niet in een bedje lag en ze zeiden dat ze in het bedje regelmatig wakker wordt, in de maxi cosi slaapt ze veel beter...maar daar dient een maxi cosi niet voor he...haar "kip", een pluche beestje met allemaal dingen eraan die geluidjes maken en waar ze heel graag mee bezig is zit 's avonds nog steeds in haar verzorgingstas. upset.gif

Ik heb het nu dus nog veel moeilijker om haar te brengen omdat ik de indruk heb dat ze er totaal niet mee bezig zijn buiten een flesje geven als ze honger heeft...

Iemand goede raad? candle.gif
  • Oooh nee zo erg!! surprised.gif

Ik zou da absoluut ni laten gebeuren!
    Ofwel zeggen ofwel gewoon andere zoeken!
    Zal wss wel ni makkelijk zijn om andere te vinden maar denk da je die moeite wel wil doen!

Het is normaal dat het moeilijk is om je kleintje achter te laten maar nog veel moeilijker als je weet dat het er zo aan toegaat!

Onze kleine man slaapt nooit apart en al zeker ni in zen maxi cosi, ni zitten en ni slapen...

Hij heeft ook heel de dag zen fantje (zen knuffel/slaapbeertje) bij hem!

Ik zou het er toch ni bij laten!
  • Af en toe lees ik hier mee en amai, was echt geshokeerd toen ik dit las!
    Is echt het slechste dat er is voor hun rugje!
    En vermits dat zij er 3 van de 4 keer in zat, zal zij er wel dikwijls in zitten hé!
    Geen puur toeval meer!
    Gewoon eens zeggen tegen haar,
    En als je dit dan daarna nog eens ziet gebeuren, gewoon bij kind en gezin melden!
    Of werkt ze niet via kind en gezin?
    Mijn moeder is ook onthaalmoeder geweest en ze kreeg toch af en toe controle hoor!
    En ze kregen toch vele regels dat ze moesten volgen!
    Hopelijk zie je dit niet meer gebeuren!
    Liefs
    XJESSYX
  • Hoi dames,
    ik lees altijd mee maar heb nog niet gereageerd sinds de geboorte van ons dochtertje. Maandag wordt ze al 3 maanden! Ze krijgt 3 flesjes en 3 BV-beurten. Ze gaat om 22h30 slapen en ze is wakker om 8h maar soms ook om 5h30 als ze erge honger heeft. Alles gaat prima anders! Ze is toch vrij veel wakker overdag. Ik ga pas terug werken midden augustus, dus nu nog even genieten bigsmile.gif

Wel, ik zou mijn kindje daar niet meer kunnen brengen. Precies of ze het verwaarlozen. Dat kan nu toch niet! Bellen naar kind en gezin en niet meer gaan. Bij andere crèches of onthaalmoeders bellen en op de wachtlijst laten zetten. Kan je overbruggen met familie of zelf ouderschapsverlof nemen? De andere kindjes die ze opvangt; hoe lopen die erbij als je er bent? Worden die ook zo "behandeld"? Je onthaalmoeder wil precies gemakkelijk zijn op die manier.

wave.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld