februaribeebjes

• Amaaai wat zijn jullie kindjes al groot! Ik weet dat ik eigenlijk niet mag vergelijken aangezien ik een dysmatuurtje heb, maar toch... Hier zitten we net aan de 4kg nu op exact 3 maanden. Ze zit nog steeds onder alle curves, maar ze komt genoeg bij volgens de dokter.
    Ze drinkt 5 flessen van 120cc, maar er zit nog geen ritme in. Elke dag zijn de uren anders. Haar langste slaapje zit meestal nog in de avond, in plaats van in de nacht. Heel af en toe slaapt ze eens door. Ze slaapt nog bij ons op de kamer. Grote broer heeft bij ons geslapen tot hij 6 maand was (toen paste hij ook stilaan niet meer in de draagmand). Ik ga met haar net hetzelfde doen denk ik.

Ik moet maandag terug aan het werk. Zie er zo tegenop sad.gif Ik vind het nog erger als bij haar broertje destijds. Het zal wel komen omdat ze nog zo klein is denk ik. En ook omdat ze nog geen vast ritme heeft en gemakkelijk melk teruggeeft. Wij houden haar een hele tijd na haar voeding rechtop. Een onthaalmoeder zal daar niet veel tijd voor hebben vrees ik. Maar ja het is van moeten hè disappointed.gif Ik neem wel ouderschapsverlof op woensdag, dat breekt de week een beetje.

Qua ontwikkeling loopt ze een beetje achter denk ik, maar dat was te verwachten. In ieder geval begint ze nu naar speelgoed te slaan met haar handjes.

Ann
  • Eindelijk! het was hier zo stilletjes!

Emma drinkt maar 90cc per flesje Nutrilon 1, ze krijgt nu 2 flesjes per dag, en gaat dan nog 3x aan de borst.
    s Nachts slaapt ze door, van 22u tot 6u30, in haar eigen kamer, in haar eigen bedje...
    Ze drinkt eigenlijk vrij weinig vind ik, maar ze komt wel erg goed bij. Volgens K&G mooi gemiddeld, 4,84kg - 57cm.
    Gisteren was ook bij ons controle en eerste inenting, ze huilde uiteraard heel erg, en had s avonds wat diarree, maar verder geen problemen.

T is echt genieten met ons meisje.
    Nog 3 weken en ik ga ook terug aan de slag. Wel leuke maanden om terug te beginnen, toch behoorlijk wat kortere weken he!
    In juli ben ik dan opnieuw een maand thuis.

Grote broer gaat op het potje, we zijn nu bijna een week aan het "oefenen", en thuis gaat het al vlot.
    thumbup.gif

@Ann, ze haalt dat wel in hoor, die "achterstand"! Geef ze maar wat tijd!
    wink.gif
  • hier 5 flesjes van 150)-180. slaapt bij ons op de kamer tot 6 maanden, wordt aangeraden en voel me ook geruster zo, snachts ook wel makkelijk.
  • Hier drinkt onze zoon 5 flesjes van 180 altijd flink op!
    Hij slaapt nu al een weekje in zijn eigen kamer en doet dat perfect tot 6-7u 's ochtends.
    Ons Lente sliep ook al op 2 maanden in haar eigen kamer, dus waagden we het bij onze Wout er ook...
    Hij slaapt lekker en wij nu ook veel beter want hij is nogal een wroeterke tongue.gif

Gisteren naar K&G met hem geweest:
    6,5 kg en 62cm lang! Ze zaten er ook met grote ogen! Ach ja flinke brok.. ik ben het al gewend met ons Lente : 18kg en maat 116 ... en dat voor nog geen 2 jaar.
    Ergens vind ik het wel jammer wilde graag kleine baby'tjes maar ik krijg zo van die dikke grote patékes nu kan k er precies minder lang van genieten van hun 'klein' zijn.

Nu zondag wordt Woutje gedoopt en daarna is het koffie en gebak bij ons thuis. Nog eventjes stressen dit weekend want alles moet nog gekuist worden en moet ook dan ook nog terwijl werken thumbdown.gif
    1 Ding staat al vast: hij en zijn zus gaan er perfect uitzien! Nu nog zien of ik iets vind om aan te doen... (mijn man is minder belangrijk haha da komt wel goed bij hem)
  • Leuk dat het hier wat terug heropleeft!
    Ach ja, iedereen heeft het druk he met die kleine ukkies <3

Hier weer een nachtje doorgeslapen, lukt precies steeds beter, tot een uur of 7-8.
    We duimen dat het stilletjes een gewoonte wordt om door te slapen, maar ach, hij is nog zo klein, dus een nachtvoeding vind ik niet erg.

Onze kleine man moet dinsdag zijn spuitjes hebben, ben ook benieuwd naar hoeveel hij weegt en hoe groot hij is!

Hoe gaat het met de mama's zelf??
    Kan iedereen zich aanpassen aan het ritme met de baby?

wave.gif
  • Piep,

Hier nog steeds een klein prutske...morgen is ze twee maanden en weet ik eindelijk terug hoeveel ze weegt en hoe groot ze is.
    De laatste keer was drie weken geleden en toen was ze net geen 4 kg.
    Maar alles ok via de kinderarts thumbup.gif

Nog steeds ZES voedigen van 120...maar ja, dat kan ineens veranderen!
    Voor de rest is ze superbraaf en hoor ik haar ook enkel als ze honger heeft (wel duidelijk dan bigsmile.gif )

Op 11 mei terug beginnen werken...daar zie ik wel serieus tegenop!

Ben deze week begonnen met op mijn voeding te letten en ik ga ook beginnen sporten, ik moet nog steeds 12 kilo zien kwijt te raken blush.gif

wave.gif
  • Ook ik ben gisteren geweest naar consultatiebureau voor haar 1e inentingen.
    Ze komt nog 6 keer op een dag voor 120cc maar begint nu de nachten soms al door te slapen.

Ze was gisteren gemeten op 59,5 cm lang en 6200 gram.
    Ze was dus op een maand tijd zo een 5 cm gegroeid en 1 kilo bijgekomen.
    En dat valt te zien aan haar, ze krijgt echt lekkere dikke wangen en tja al haar jurkjes zijn truitjes geworden.

Ze heeft een mooi rond hoofdje en gelukkig geen voorkeur houding. Haar broer had dit wel.
    Ze kan haar hoofd ook al best goed optillen.

Ze werd wel heel boos toen ze werd ingeent. Ik had niet eens het idee dat het haar echt pijn deed want met een paar lieve woordjes was ze weer stil. Maar ze gilde echt boos toen ze werd geprikt.
    Ik had het idee dat ze een ietsiepietsie verhoging had in de namiddag maar dat trok snel weg en ze heeft vooral erg lang geslapen. Ze heeft zelfs in de avond vanaf 8 geslapen tot in de ochtend 8 uur!!! En nu is ze lekker vrolijk. En inderdaad ze heeft een favoriete knuffel waar ze de hele tijd mee ligt de frunniken, zo lief!! <3

Ohja en zij slaapt al een hele tijd in haar eigen kamer. Ik zou haar niet echt bij een grotere broer of zus nog durven laten slapen op kamer. Ik zou te bang zijn dat die per ongeluk een stuk speelgoed op haar gooit of uit goede bedoelingen iets fout doet bij haar. Dan zou ik ze ook liever nog even op eigen kamer hebben als de keuze daartussen gaat.Aangepast door Nathaly op 17/04/2012 09:17
  • alle ben blij dat het bij iedereen goed gaat met de prutskes.

Hier is het een echt schatje laat zich ook alleen horen als hij honger heeft en dan wel serieus maarja hij drinkt nu 5 voedingen heeft tot 2 maanden op 7 voedingen gestaan en dan gezakt naar 6 en nu op 5 voedingen van 180ml en s'avonds 210ml maar drinkt nie altijd alles leeg en slaapt van 22u tot half 7 fantastisch vindt ik da eindelijk terug wa meer slaap, alleen zijne kaka is wa groenig maar is misschien omdat hij geen borst meer krijgt heb nog wel wa pijnlijke borsten en ben nog veel moe en bij mij nog 5 kilo eraf en dan zit op mijn gewicht dus maar kgeraak nog nie in mijn oude kleren wa wel frustrend is want nikske voor aan te doen.
    Ja onze toon nog een tijdje bij ons op de kamer kan hem nog nie missen.
    en sinds gisteren is onze oudste naar het school was ook wa toch wa geschreeuwd en wou me nie loslaten is moeilijk voor hem achter te laten maar tis me gelukt en sinds een dikke week is hij zindelijk wa ook zeer fijn is en doet da heel goe geen accidentjes tot nu toe flinke jongen ist.

alle grts fieke
  • Emma zit nu ook bijna volledig op flesjes... Vannacht wer ze (na 7nachten doorslapen) toch nog eens wakker met honger, toen heeft ze bij mij gedronken, maar overdag enkel flesjes... Ze drinkt wel maar 120cc, maar dat zal vermoed ik wel snel vermeerderen.

Hebben jullie kindjes s avonds voor het slapengaan ook een beetje de pakziekte? Emma wil ts 19u en 22u geknuffeld worden. Ze vat dan regelmatig in slaap, maar nooit erg lang, tussendoor drinkt ze telkens kleine betjes (zo'n 3x 40cc). Pas tegen 22u gaan we naar boven en valt ze in een diepe slaap.

Vandaag ikea, vrijdag hadden we al onze meubels verzet, het hele huis ziet er anders uit nu, best leuk, net nieuw tongue.gif

Zo, mijn verkouden jongentje afhalen nu!
    wave.gif
  • Hier ook een pakuurtje hoor. En dat is ineens ook het huiluurtje!
    Rond 19u begint dat, maar is een uurtje erna al meestal gedaan. Wat knuffelen, tutje, wiegen, efkes rondstappen, en dan stillekes in slaap vallen.
    Zal wel normaal zijn denk ik, want heb nog gehoord dat kindjes dat hebben.

We zijn net terug van de eerste prikjes, voorlopig goed doorstaan, hoop dat onze kerel er niet te lastig van wordt.
    Hij is al 60 cm, 't gaat zo snel vooruit!
    't is wel ne flinke, en hij begint ook door te slapen, we krijgen toch regelmatig nachtjes tot 7u...

groetjes! wave.gif
  • Zo, eindelijk hier nog eens geraakt!

Even een update.
    Wij hebben ph metrie laten doen bij onze kleine vent omdat ze dachten dat hij reflux had (onophoudelijk gekrijs van de pijn... stopte enkel als ie rechtop zat)
    wat bleek, helemaal geen reflux!!
    Gelukkig dus maar dat we dit laten testen hebben, anders nam ie zware medicatie voor niks!

De ka zei dat in 2 op 10 gevallen bij bv er koemelkallergie kon zijn... en indien het dat niet is, een huilbaby...
    Dus ben ik beginnen afkolven... en heb hem een week op hypoallergene poedermelk gezet...
    Resultaat: een vrolijk blije baby!
    Daarna terug op bv en het krijsen begon opnieuw.
    Dus eindelijk gevonden wat het was! Ik ben nu aan het afkolven en ondertussen op dieet aan het gaan, vrij van melkproducten. Niet zo evident, maar zou graag bv blijven geven dus... Iemand ervaring mee?

Onze grote meid is maandag gestart met school! Geen tranen (enkel bij de mama) en superenthousiast!

Voor de rest alles goed hier, kan eindelijk wat beginnen genieten!

Groetjes!
  • Wat fijn dat je eindelijk weet wat het is!! En dat je kleintje geen medicatie nodig heeft.

En ik hoop dat jou kleintje er ook overheen groeit. Mijn man had als baby ook koemelk allergie maar kan het nu gewoon drinken.
    Pittig van je hoor dat je zelf op een koemelkvrij dieet gaat! Succes! thumbup.gif
  • Mijn man had ook koemelkallergie, en heeft er ook helemaal geen last meer van! Goed dat je eerst hebt laten testen op reflux en dat jullie nu het probleem gevonden hebben!

Succes!
  • Wij zijn vandaag ook naar K&G geweest, mijn kleine meid weegt 5590 gram en is 59 cm lang. Ze vraagt sinds 2 dagen wel terug 2 nachtvoedingen. Daarvoor sliep ze ongeveer van 9 tot 5, nu wordt ze na 4 en 3 uur wakker. Ik geef BV op vraag.
    Volgens de arts mag ze niet langer dan 8 uur aan één stuk slapen ivm de bloedsuikerspiegel en het risico op wiegedood.
  • hoi hoi
    hier een flinke dame die van 23 a 24u tot 8 a 9 u slaapt
    als je met madam gaat wandelen is ze zo stil overdag dan hier ligt ze niet graag stil ff 5 a10 min gaat dan huilt ze
    maar ze huilt haar zelf ook in slaap het is geen gillen huilen
    maar meer wat klagerig
    wat gaat de tijd snel
    druk aan het klussen andere woning al 3 wkn over een week gaan we erin
    7 mei moet elise naar het kb benieuwd hoe groot en zwaar ze nu is ook dan 1ste prikje

gr kissie
  • Hey meiden!!

Alles goed? Stilletjes hier...

Ons kleine ventje is gedoopt! Superflink geweest en leuk feest gehad!

Wou dat ik de tijd even kon stilzetten... 't gaat allemaal zo snel!

Groetjes
  • ja het is hier weer efkes stilgevallen smile.gif
    Heb ook de indruk dat we - invergelijking met januari en maart mama's - met niet zoveel zijn hier...

Hier alles prima!
    Ons ventje slaapt al een tijdje flink door, tot half negen 's morgens ongeveer. Hij heeft nu vijf flesjes per dag, die meestal volledig worden opgedronken. Daarna gaat hij in de relax, maar door het schudden geeft hij soms wat terug. Gelukkig niet teveel!

Hoe gaat het met jullie en de kids?
    Zijn jullie al terug aan het werk?
    Hoe voelde dat?
    Ik ben nog een tijdje thuis, zou hem nu nog niet voltijds kunnen achterlaten maar ja, ik weet dat het toch eens zal moeten down.gif

HIer is ons ventje niet gedoopt. Voorlopig staat dat nog niet op de planning, mssn binnen een paar maanden.

wave.gif
  • Hoi,

ik start maandag opnieuw met werken, Emma is dan nét geen 3 maand... Een hele verandering, maar ik weet al wat me te wachten staat he, t is niet de eerste keer... Ik zal ze wel missen, maar weet dat ze bij de onthaalmoeder goed zit.
    Haar zakje is al gemaakt...

Emma drinkt nog steeds 6 keer per dag. Ik maak 180cc flessen, maar meestal drinkt ze die maar voor 2/3 leeg. Och, ze zal vanzelf wel meer beginnen drinken, en minder vaak...
    s Nachts slaapt ze bijna altijd door, onze nachten zijn van 22u tot 7u.

Apco, 't is hier inderdaad heel rustig, dus steeds leuk als er dan toch eens iemand wat te vertellen heeft!

Missie, proficiat met het doopsel. Onze kindjes worden (bewust) niet gedoopt, we zijn zelf wel getrouwd, maar niet voor de kerk, wel met een vrijzinnige plechtigheid en voor de wet...

wave.gif
  • Heykes,

Hier gaat ook alles prima, supercontent babyke altijd lachen alleen schreeuwen voor te eten dus drinkt 5 flesjes van 180 en s'avonds 210 en drnkt alles mooi uit en heeft heel graag aandacht en als je zijne ramelaar geeft neemt hij die vast begint meer en meer dingen vast te nemen
    ik ben thuis tot 17 september ouderschapsverlof
    voor de rest loopt hier alles goe, de zin om aan een derde te beginnen is groot maar mijne man is nog nie volledig overtuigd dus en nog effe wachten dus en 27mei worden ze alle 2 gedoopt se

grts hoe ist met de rest?
  • hier ook een lachebekske!
    Slaapt mooi door, weent ook enkel als hij honger of een krampje heeft.
    Zin in een tweede hebben we allebei!
    Maar wil nog even wachten, eerst volop genieten van onze kleine vent nu en wat hij allemaal kan en nog zal leren content.gif

Ik ben ook nog tijdje thuis, dus geniet elke dag van ons kereltje!

Kristien, hoe gaat het met jou en je prinsesje?
    Ging de eerste werkdag een beetje?
    Ik ben ook niet meer naar de postnatale geweest, doe nu zumba.

hebben jullie nog veel kilootjes te gaan na de bevalling?
    Geen fysieke last meer gehad?
    Hier alles in orde, maar moet nog enkele kilo's kwijt. goofy.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld