februaribeebjes

• zo leer ik weer iets bij thumbup.gif
  • bigsmile.gif Ik ben helemaal blij vandaag.
    De zon schijnt en dat helpt mee, maar vooral gaat het goed tussen Finn en Charlotte bigsmile.gif

Hij wilde vandaag de baby op schoot, hij kroop zelf de bank in. Iets wat hij nog niet kon en nu zo graag wilde dat hij het gewoon deed content.gif
    Daarna hield ik Charlotte vast op zijn schoot, hij sloeg superlief een handje om haar heen en met het andere handje aaide hij haar hoofdje.
    Vervolgens zag hij dat ik de speen had van haar, dus die pakte hij af en deed heel voorzichtig in haar mondje bigsmile.gif bigsmile.gif
    Het mooiste was dat Charlotte vervolgens superlief naar hem lachte!!!!
    Met gevolg dat de speen eruit viel en hij nog eens met alle liefde in haar mondje deed! Ohhhh zooo schattig! Daar smelt je toch van?!!

Nouja goed toen was het wel weer genoeg voor Finn en ging hij weer de bank uit, maar dat verwachtte ik ook wel van een peutertje van nog geen 2!
  • Hier duurt die liefde ook nooit lang hoor Nathaly... Alex helpt mee let haar pampertje, neemt ze al eens op schoot, kruipt eens mee in het park, maar dat is steeds een minuutje of 5, maximum 10... Gisteren was hij vooraan aan het fietsen. Hij wou even naar binnen en een buurjongen kwam mee. Alex liep meteen anar het park, "kijk, zusje!". Wel fijn als hij zo duidelijk wil aantonen dat hij een kleine zus heeft en ze fier wil voorstellen!

Zijn heel boze buien van dit weekend en begin deze week zijn wat verminderd. Hij is weer mijn vrolijke jongen.

Emma sliep vannacht weer van 22u tot 5u. Niet slecht! Gisteren lag ze s avonds ook voor het eerst een aantal uur in haar eigen kamer te slapen, en had ik de babyfoon beneden bij me.

Vandaag "voorstelling" van ons meisje op het werk van mijn man, ik heb er zin in!
  • Vannacht ook een nacht geslapen van 22.00 tot 5.00 toevallig.
    Lekker als ze gewoon doorslapen content.gif

Mijn grote knul is opgehaald door opa vandaag dus ik heb weer een dagje alleen met mijn meisje. Ik ga straks boodschappen doen en misschien ergens wandelen in een centrum ofzo, dan heb ik eens wat te zien.
  • hallo,

ten eerste proficiat met jullie spruitjes!

Ik heb een maartbaby die heel veel last heeft van krampjes. Nu vroeg ik me af of hier nog mama's dit hebben gehad of hebben en vooral wat ze hieraan doen?

Lees veel over druppels maar heb al zoveel merken gezien dat ik het echt niet meer weet.

Hopelijk kan iemand me helpen.
  • Je kan eens van water veranderen of eventueel van pap? Bij ons werkt geen enkele van die druppeltjes, hij heeft het vooral als hij te gulzig gedronken heeft. Krampjes en reflux...
  • heykes,

krampjes ja idd gelijk rose zegt veranderen van water of pap maar soms hebben ze gewoon last van krampen maarja hoe erg ist he? kheb hier ook baby met soms krampen maar nie zo heel erg dus tis te zien of erg hoe die krampen heeft he.

hier nog altijd flinke brok ondertussen 6 kilo voor bijna 7 weken kan ook nie anders wilt veel eten nog altijd aan 8 voedingen gisterenavond wakker gemaakt om 10u en eten gegeven in de hoop dat hij doorslaapt en heeft geslapen tot 4u das al veel vindt ik dus en voor de rest is hij vrij veel wakker en nieuwsgierig rondzien en lachen heel lief kheb zeker geen moeilijk boeleke tegenover mijn eerste die de eerste 3 maanden veeel geschreeuwd heeft is dit een verschil al een chance want met nog ne kleuter in huis na de paasvakantie gaat hij naar school hij is gisteren ingeschreven wat wel raar deed maar het zal goe zijn voor hem hij is nog nie echt zindelijk maar kheb nog 3 weken hij doet wel pipi op het potje maar gaat nie uit zijn eigen op de pot zitten en mag hem nog nie in broekje alleen laten rondlopen want hij zit met stoelgangsproblemen en hij neemt movicol en nog iet dus zijne kaka is plat en voelt dit nie zo dus nog effe in optrekpamper en hopelijk volgende week proberen met broekje alleen.

alle dames mijn blabla kunnen opschrijven hoe ist met de rest en hoe ist met Isa margit? kweet dat ze het moeilijk met de pap had en osteopaat hoe ist nu met haar?

grts fieke x
  • voor die karmapjes... bij onze eerste hielp zonnebloemolie in de melk. Een theelepeltje of 2.
    Groetjes
  • hey,

Hier olijfolie gebruikt. Gewoon een theelepeltje in z'n flesje deze morgen en mama had wel na 16u prijs een mooie stinkende pamper maar mijn manneke heeft de hele dag rustig geweest.
  • Goeiemiddag!

Wat een zalig weer! Genieten jullie er ook zo van?

Ik ga straks flessenvoeding halen voor Emma. Vanaf vanavond krijgt ze een flesje s avonds, en zo gaan we rustig afbouwen. Volgende maand moet ik terug aan de slag, en ik wil graag wat meer vrijheid s avonds. Bovendien drinkt Emma nog 7x per dag, hoe zit het bij jullie?

Ze wordt zo snel groot! In haar relaxje speelt ze al een beetje met de speelboog, en in haar parkjes tatert (kirt) ze tegen de mobieltjes. Ze lacht volop en duwt zich wat af met de beentjes. Zo fijn.
    Ik merk wel dat ze meer aandacht VRAAGT, als ik de kamer uit loop durft ze te beginnen wenen, ommeteen stil te zijn als ik ze oppak... Vooral bij het badritueel van broer is dat soms vermoeiend.

wave.gif
    tevreden mama
  • Mijn dochtertje is ook van 10/2, ik tel de voedingen niet maar we zitten zeker ook nog aan 7. Ze slaapt wel van half 9 's avonds tot pakweg 2 uur, vannacht tot 4 uur, dus ik zou best eens weg kunnen 's avonds. Ik moet pas half augustus terug werken dus ik blijf nog verder doen met de BV, ik heb ook een kolf maar die heb ik nog niet gebruikt.
  • Flesje is supergoed naar binnen gegaan, 120ml/3,5 schepjes, gewone Nutrilon 1. Ze heeft gewoon bij mij haar flesje aanvaard, zo een gemakkelijk kind!

thumbup.gif
  • hoi hoi
    hier ook 1 met krampjes in gebruik infalcol ontlasting wordt dan ook niet zo dik

hier zit elise op zon 4 a 5 voedingen per dag a 150 water en 5scheppen voeding
    hier slaapt ze van ongeveer 22u a 23u tot de volgende morgen 7 a 8u heerlijk er snachts niet uit te hoeven

nu al een dikke week bezig met het verbouwen van onze andere woning over 3,5 week moet we er al in dus druk met behang krabben en opruimen veel kleppen met de auto naar bouwmarkt
    gelukkig had ik van mijn werk nog uren staan dus kan nu eind mei begin juni beginnen heerlijk

elise lacht ook aardig wat af spuugt de laatste tijd wel veel echte flinke golven of het komt door haar verkoudheid ze hoest flink
    van de ha bisolvon gekregen longen waren wel schoon gelukkig

elise woog 26-3 4740gram en was bijna 57 cm hoofdomtrekje 37,9

hier een zeer te vreden mama die echt geniet van de kleine ik kan me niet zonder haar indenken het went snel

groetjes kissie
  • Hier Charlotte weer terug naar voedingen om de 3 uur. Ze drinkt vaak niet eens haar 150cc op, dus het is niet omdat de voeding omhoog moet.
    Ook in de nacht komt ze nou weer steeds.
    Maarja het wordt vanzelf wel weer beter smile.gif

Ze lacht heel veel en wil niks liever als aandacht. Ook als de ooms spelen met de jongens in de familie en flink herrie maken kan ze daar flink om lachen. tongue.gif
  • een 8 weken sprongetje... ik wil gepakt worden, denkt onze kleine meid! en flesjes lust ik niet, enkel de melk bij mama! tsss...

Maar... ze slaapt reeds 3 nachten in haar eigen bedje in haar eigen kamer!
  • Hier ook een brave beebie!
    Hij is nu 10weken weegt 5kg350 en is 57cm
    Drinkt 5 voedingen van 180ml water en 6 schepjes nutrilon ar maar na deze doos overschakelen op omneo en aandikken want heeft last van krampjes en laat heel veel protjes zo erg dat hij er zelfs wakker van word!
    Dus hoop dat dat met die andere melk beter gaat zijn want hij krijgt zen laatste fles om 22u en slaapt dan tot 7 a 8 uur maar door die protjes word hij constant wakker waardoor ik er constant uit moet voor zen tutje dus vast en uitgerust slapen zit er niet in voor mij sad.gif al heb ik het wel nodig want 23 april moet ik terug beginnen werken

Ik baker hem nochtans al in maar zelfs dat helpt niet sad.gif

Nu ook een dikke verkoudheid
    Zijn al naar de KA geweest moete nesivine druppels geven en spoelen met fysio water
  • Ik wou dat Charlotte ook wat meer dronk, maar ik denk dat ze gewoon nog een te klein maagje heeft voor veel te drinken.
    Ze zit telkens maar op 120 cc wat ze opdrinkt. Of ik nu meer aanbied of niet. Maar vannacht heeft ze de hele nacht doorgeslapen!!!
    bigsmile.gif

En ik heb het idee dat ze een favoriete knuffel heeft, zo schattig als ze is daarmee <3
  • hier ook ne brave alleen als hij wilt eten dan moet het rap zijn want dan brult hij zo hard dat hij er bijna in stikt kheb kinderen met pit zene oudere broer was ook zo ge hebt zo'n kindjes die wa mussen omdat ze honger hebben maar nie die van mij brult alles bijeen.
    hier drinkt hij 5 à 6 voedingen op ne dag van soms drinkt hij 160ml soms 180 en s'avonds toch 200ml ben volledig gestopt met de borst en tis ook sindsdan dat hij slaapt van ongeveer half 10 tot 5u dus ikke content alleen zit ik nog met harde borsten maar het mindert dus effe afzien hij kreeg eerst nutrilon ha maar nu krijgt hij omneo 1 en daar is hij content mee want is dikke pap (ha is heel voeilbaar) en minder bijna geen protjes daardoor en geen krampen dus ik denk dat ik bij die pap blijf en is nog een beetje hypoallergeen dus.
    en hoe ist met de mama's al wa gewoon?

grts fieke
  • Nog een vraagje slapen jullie kindjes al op hun eigen kamer of bij broer of zus op de kamer?
    hier slaapt hij nog bij ons want hij gaat samen met broer op de kamer slapen en ben wa bang dat het niet gaat gaan ofzo en ik heb graag toontje nog bij mij.
  • Hier ook een brave zoon! <3
    Hij slaapt al af en toe door tot 7 à 8u,
    soms nog een nachtfles. Maar hij huilt amper, enkel als hij honger heeft of er echt iets scheelt, heeft amper krampjes (protjes laten kan hij wel haha content.gif ) en hij is echt flink.
    Overdag slaapt hij wel niet zoveel. Meestal 's morgens een dutje, soms smiddags ook nog klein dutje en verder spelen op de speelmat of lekker rondkijken.

Vijf voedingen hier, al drie weken zo op dezelfde uren, dus ben blij dat er ritme is!

Hij slaapt nog bij ons op de kamer. Als hij drie maand wordt (binnen drie weken, hij is nu negen weken), dan verhuist hij naar zijn kamertje. Hoop dat hij tegen dan ook doorslaapt wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld