februaribeebjes

• Hallo!

Ik kom hier nog eens reageren, fijn dat alles kindjes het zo goed doen
    NOah is sinds het weekend ziek en heeft deze nacht terug een nachtvoeding gevraagd, hij kon niet slapen van zijn vastzittend neusje, ocharme. Zijn koorts gaat op en af, en moet seffes bellen voor de resultaten van bloed, dan zullen ze kijken of hij opgenomen moet worden of niet, hopelijk niet nog eens down.gif
  • hallo allemaal,
    Lang geleden dat ik hier eens ben komen kijken wink.gif
    Bij ons zit er nog totaal geen regelmaat in. Het zal wel met ons meisje haar vroeggeboorte en lage gewicht te maken hebben veronderstel ik. Ze is nu 8 weken oud en nu pas weegt ze 3kg. Ze krijgt nog 6 voedingen, maar elke dag is compleet anders qua uren. Heel af en toe slaapt ze eens 5 à 6 uur aan een stuk 's nachts. Ze drinkt nog maar flesjes van 90cc en dan nog gaat dat meestal heel moeizaam. Ze doet er dikwijls een gans uur over of ze laat de helft staan of zo. Ze lijkt ook wel een krampjes te hebben na de voeding. Wenen doet ze niet, maar ze wringt zich dan zo in allerlei bochten precies...
    Ik hoop dat ze nu toch stilaan een beetje ritme zal krijgen, want binnen 4 weken moet ik helaas al gaan werken.

groetjes,
    Ann
  • hoi hoi
    huilen doet elise wel
    als ze wakker is huilt ze wel
    en ik ben vrij makkelijk en laat ze zo huilen
    vannacht kwam ze binnen 3u weer voor voeding dus heb haar laten w8en en ben in slaapgevallen zij ook anders had ik der zussen wel wakker gehad later kwam ze na 5 helf uur netjes

elise is verkouden roggelt wat en der neusje is wat snotterig ze hoest wat als ze roggelt maa volgens mij nog geen koorts ik heb nog niet getempt ze voelt niet abnormaal warm aan
    eind maart krijgen we de sleutel van een andere woning dus wordt klussen en dan hopelijk binnen een maand over
    ik zal 2de week mei weer moeten werken zucht dus zal dan 1 a 2 wkn hebben om bij te komen

gisteren in alle drukte 1ste afspraak bij cb vergeten nu pas 26maart horror.gif thumbdown.gif

pebbles wat een klein popje heerlijk elise is al ruim 4 a4,5 kilo en denk tegen de 54cm

achja
    zo maar is van het mooie weer genieten vind alleen moeilijk n te schatten wat elise aan moeten klein jasje in de maxi cosi of alleen voeten zak of alleen een klein dekentje zucht als ze slaapt krijgen ze het sneller koud door dat ze stil liggen en elise is een echte kou kleum als ze uit bed komt wil ze graag een fleece dekentje om in te liggen anders trilt der onder lip en gaat ze huilen

dag dames

groetjes trotse mama
  • Zo een klein babytje laat je toch niet huilen? Hier ook soms huilen maar blijkt door reflux te komen. Dokter ze ook als ze zo klein zijn 5 minuten max laten huilen, ze hebben hun ma'a nog zo hard nodig.
  • Heykes,

Ja vorige week is oudste zoontje ziek geworden, ikke ziek geworden en ja ons Toontje begon ook wa ziek te worden maandag toch maar naar de kinderarts geweest en ja die zei best opgenomen te worden want reutelde op de longen en hij is nog zo klein dus dan nemen ze geen risiso hij zei dat hij brochitis had en ze dachten rsv ik dacht al oei oei en ikke maar bleiten ons klein ventje int ziekenhuis dus zijn we van maandag tot woensdag int ziekehuis gebleven hij had geen rsv maar wel een variant ervan maar we mochten gisteren naar huis al een chance want ziekehuis is nie alles maar als ons ventje maar beter werd he.
    dus nu aerosol en hoestsiroop geven en hopen dat hij snel beter wordt, nu eet hij terug veel beter weegt toch al 5,5kg dus chance dat hij gene platte meer is en dat hij tegen wat tegen kan maar toch zo klein en dan da hoesten maar ondertussen ben ik nog altijd ziek en doen mijn sinussen pijn heb constant hoofdpij en met borstvoeding mag je nie veel pakken en dafalgan helpt nie dus afzien maar ik wil zo graag terug wa beter worden omdat ik bang ben dat ik terug mijnn kindjes aansteek en dat alles terug begint pfff.
    morgen begin ik af te bouwen met borstvoeding kheb alles in huis want het is nie meer te combineren met ander zoontje dat thuis is en voor wa structuur te hebben want nu kan hij zo drinken soms 2 uur later enzo.
    alle hopelijk wordt ons toontje wa beter

xx
  • Oei Fieke, dat zal inderdaad spannend geweest zijn!

Ons madammetje sliep vannacht van 22u tot 4u, joepie! Ik schrok wel even toen ik besefte dat ik ze al 6uur niet gehoord had thumbup.gif

Het zonnetje deed erg deugd... Gisteren was een echte RUSTdag, een dutje met Emma samen, lekker buiten zitten, terwijl kleine meid in haar parkje lag, met het zonnetje op haar buikje, ... Manlief die wat tuinwerk deed in de late namiddag en samen met onze zoon wormen zocht...

Tijd voor de lente!

PS, ik laat Emma ook maar een minuutje of 5 huilen. Even geduld moet ze hebben, ik kan Alex moeilijk laten vallen als ik met hem bezig ben. Maar bij onze kleine pruts is wenen toch steeds een teken dat er echt iets is, honger, een krampje, eenzaam, geschrokken...

Groetjes!
  • hoi hoi!

Hier ook alles in orde. Onze zoon is een rustig ventje, en we horen hem enkel als er iets is : een pamper, honger, krampke. Het is echt een vrolijk en actief ventje. <3
    Ik laat hem ook maar max vijf minuutjes huilen, en je herkent het gehuil ook wel : is het een honger-huiltje, krampjes,... Maar ik ga altijd snel kijken en laten huilen doe ik zeker niet! Ok, ze moeten even geduld hebben en je kan niet altijd alles laten vallen, maar toch.

Onze man drinkt heel goed, zit ook nog op 6 voedingen per dag, ons ventje heeft zijn eten 's nachts echt nog nodig. Hij slaapt voor en na zijn nachtvoeding telkens wel 4 of 5 uur door.
    Kunnen dus niet klagen, we zien wel wanneer het doorslapen lukt.
    Hij drinkt zes flesjes van 150 cc en die zijn telkens op... een goei eterke dus content.gif

Hoe gaat het met Noah ondertussen?

Gisteren een fijne, zonnige dag, maar helaas vandaag weer grijs weer... de lente zal wel komen binnenkort!

wave.gif
  • hoi hoi
    vandaag komt de ha even langs
    elise heeft 3 witte puntjes achter in de keel spruw??
    en voor de verkoudheid komt hij langs hopelijk valt het allemaal mee ze klinkt erg vol

huilen kan geen kwaad bij mijn vorige dochters was ik ook wat sneller aan het bedje maar daar zeiden ze als ze eten hebben gehad en net een schone pamper dan is er niks ernstigs en kunnen wel even huilen daar was toen gezegd ongerveer 30 min

elise huilt haar zelf wel vaker in slaap is niet altijd stil ik kan niet de hele dag er achter aan lopen
    het gezin draait om iedereen ook om de 2 andere en ook andere verplichtingen roepen die stel ik wel uit maar het is niet zo dat ik het helemaal laat liggen voor de kleine
    samen zijn we een gezin en elise krijgt iets meer aandacht omdat ze nog zo klein is maar het draait niet alleen om haar

en misschien ook een voordeel we zijn net big brother hier hahaha we hebben een baby foon met beeldscherm dus ik kan haar zien dus weet hoe ze ligt en zo ik kan zelfs kamer temp zien dus ja heb er wel vertrouwen in zo

26maart moet ik weer naar het cb dus ben benieuwd hoe ze het doet qua gewicht en lengte
    ze drinkt goed en is snel tevreden met de fles al moet ik vaak wakkeer maken omdat ze intut tijdens het drinken en nadien wil ik ze weg leggen en is ze wat wakker en huilerig wink.gif

achja ik moet zeggen elise is wel de makkelijkste baby van alle 3 nu
    en ik wordt zelf ook makkelijker en handiger met meer kinderen
    heb zelf ook wat meer rust en vertrouwen in hoe het gaat als destijds bij mijn andere 2 ik was toen ook een stuk jonger misschien heeft dat er ook mee te maken

nou doei doei

groetjes kissie
  • hoi hoi
    gisteren was de ha hier
    het geroggel is een kikker in der keel het zit niet in de longen gelukkig

de 3 witte puntjes stipjes achter op haar gehemelte was een klein afwerking foutje

het blijkt bij het sluiten van de gehemelte dat het niet zo netjes is gebeurd en zo heeft ze dus die 3 puntjes wat niks voor stelt
    waarschijnlijk blijft dat voor altijd zo ze heeft en kan er geen hinder van hebben
    gehemelte zit dicht alleen ipv mooi glad heeft ze dan die stippies

nouja vooruit

verder heb ik elise overdag nu ingebakerd liggen niet zo strak als echt inbakeren maar 1 die ik heb geleerd van de kraamhulp
    je legt als ware de handen naast haar neer en pakt het in een doek om haar heen
    ik moet zeggen dat gaat super ze slaapt overdag nu veel vaster en moet haar echt na 4 u wakker maken voor een voeding thumbup.gif

nu nog de nachten en helemaal top
    maar ik klaag niet ze doet het super ze is morgen alweer 4wkn een maand oud <3

hoe gaat het met de rest van de kleintjes hier en de mamas

groetjes kissie
  • Hey Apco,

Hier helemaal hetzelfde als bij jou behalve de hoeeelheid in de flesjes...

Ze huilt idd alleen als er iets is...fijn! content.gif

Ik laat ze ook maar max 5 minuutjes huilen hoor...ze is nog zo klein ocharme! ponder.gif

Hier drinkt ze ongeveer 6x90 maar ze komt goed bij..ze zit wel vrij laag in de groeicurve maar het is gewoon een klein fijntje... <3

Weet je toevallig al iets van de postnatale?

Groetjes,
    Ikke
    wave.gif
  • eindelijk tijd om nog wat te typen, lees hier vaak bij maar van reageren is niet altijd sprake wegens slaapmoment zoon = huishouden doen en anders is het wakkere zoon = flesjes, pamper, badje,...
    We weten wat doen hier content.gif

Kristien, de postnatale is elke dinsdag van 20u tot 21u en je mag invallen wanneer je wil. Ik zou graag deze dinsdag starten. Ik vroeg of de baby's meemochten, maar ik kreeg als antwoord dat dat niet gedaan wordt en er dus nooit baby's aanwezig zijn.
    Aangezien mijn ventje dan werkt, moet ik dus elke week de oma vragen om te babysitten (dat werd natuurlijk met veel plezier onthaald ) content.gif

Hier ook goei flesjes-drinker, en op 10 dagen tijd 600 gr bijgekomen!
    Dit komt wel doordat ons zoontje eerst teveel was afgevallen en dus nog wat schade moest inhalen.

Nachtjes gaan hier nog goed, eerst kleine zes uur slapen en dan nog een vier uurtjes nachtrust na de nachtvoeding dus we kunnen niet klagen blush.gif

Kristien, heb je zin om ook nu dinsdag al te gaan naar de postnatale?
    Ik moet echt dringend van de laatste kilootjes af... en terug wat buikspieren kweken content.gif goofy.gif

wave.gif
  • Ja hoor, de eerste VOLLEDIGE nacht is een feit. Emma sliep van 22u30 tot 6u00!

T was een druk weekend, vandaag dus maar even genieten van het feit dat we nog middenin het zwangerschapsverlof zitten!

Weekend van de 31e gaan we met ons gezinnetje naar zee, ik kijk er al naar uit. Kan maar best op tijd aan mijn lijstje beginnen van wat er allemaal mee moet smile.gif
  • Vandaag moet ik naar consultatiebureau met Charlotte. Ze is alweer 1 maand geweest awe.gif
    Ze drinkt nog altijd 120cc flesjes met 4 schepjes.
    Maar ik moet zeggen, ik vind wel dat ze enorm veel spuugt. Nog tot de volgende voeding aan toe.
    Ik zal eens overleggen met het cb, of ze wel op de goede voeding zit of ze omneo moet hebben.
    Ze is al 1 keer omgegaan van standaard naar HA maar dat was dus al gelijk na de 1e week.
    Ik wissel niet graag van voeding maar als het nodig is...even horen wat ze zeggen daarvan.
    Ik ben benieuwd naar haar gewicht. Volgens mij is ze flink bijgekomen hoor! content.gif

De nachten gaan wel goed. Ze komt nu om de 4 a 5 uur ongeveer. Ik vind het niet erg om er 1 keer in de nacht en 1 keer in ochtend uit te komen, dat is goed te doen. Beter als 3 keer! content.gif

Tja en toch.... Al de hele zwangerschap van Charlotte lang zit ik me ook te bedenken of ik wel een 3e wil of niet. Maar als dat zo is, zie ik dat wel over 3 jaar! Ik denk eigenlijk dat ik het tegen die tijd wel wil als het kan. content.gif
  • heykes dames,

Ja amai er zijn er al die wa doorslapen die van mij heeft rare uren s'avonds van 8u tot 1u en deze nacht was het terug 3u en dan half 6 en dan om half 7 was hij er weer ze zeggen 6 weken ne groeispurt maar die van mij heeft wel regelmatige groeispurten hij is giga aan het worden zene er zijn zelfs t'shirtjes van maat 62 die te klein worden da kan toch nie zene zeg die moet minder gaan eten hij zit nog altijd aan 7 à 8 voedingen en soms geen 3 u ertussen daarom dak aan het afbouwen ben met borstvoeding maar da verloopt nie wauw hij is echt kwaad omdat hij uit die fles moet drinken en bekijkt mij dan zo kwaad dak mij schuldig voel maar ik hou vol tis gewoon te zwaar aan het worden die borstvoeding fysiek ben ik moe.

Ja nathaly ik zit ook al met die vraag van een derde van tijdens de zwangerschap en bij mij blijft mijn gevoel hetzelfde kwil dolgraag een derde en da gevoel neemt nie af hoewel mijne man da ook wilt maar bang is dak het nie zou aankunnen ik ben daar ook mee bezig zene maar tis da gevoel van een derde zou het compleet zijn en da mag zeker terug ne jongen zijn het maakt nie uit alst maar gezond is daar heb ik wel bang voor kheb nu 2 gezonde jongens dus we zullen zien maar als we ervoor gaan dan zou het nie te lang duren nu ook nie direct maar binnen een jaar stoppen met de pil ofzo.

alle hoe ist met de andere dames ik lees graag de verhalen hier hoe het bij de rest gaat.

xx
  • Charlotte is nu 55 cm lang en 5,2 kilo. Ze doet het dus goed. Ze adviseerden niet te veranderen van voeding omdat ze het goed doet en niet teveel krampjes of zuur heeft bij het spugen.

Helaas bleek gisteren niet zo een leuke dag sad.gif
    Mijn katje kwam helemaal ziek binnenlopen en ik ben met spoed naar de dierenarts gegaan. Helaas bleek er niets meer voor hem te doen en heb ik hem moeten laten gaan cry.gif De keuze was makkelijk, ik kan gewoon geen kat in huis hebben die geen controle heeft over zijn ontlasting met 2 van die ukkies in huis. Maar het besluit was moeilijk cry.gif
  • Hier een vermoeide mama met koppijn.
    Sander is 54 cm en 4,5 kg, geboren op 17 feb
    Hier ook verborgen reflux, en hij krijgt daar sinds eergisteren medicatie voor die binnen de 4 dagen zou moeten werken. Overdag is hij rustig en slaapt hij goed, alleen soms wat gulzig drinken van de fles en dan te veel lucht. Maar savonds tussen zijn pap van half 8 en half 12 krijsen krijsen. En dan is hij soms klaarwakker na zijn volgende pap tot 1 u en wil hij dus niet slapen. Gelukkig laat hij dan lang tussen tot ongeveer 6 uur. Die uren durven wel eens veranderen. Hij drinkt nu 6 flesjes van 120-140 beba.
    We gaan ook naar osteopaat en isndaar wel al rustiger door geworden. Enkel savonds,nog dat probleem. Hopelijk kan hij snel dag van nacht onderscheiden en heeft hij savonds niet te veel last meer, bijslapen is voor,mij ook te moeilijk,met nog een peuter in huis hoor. Slaap nu gemiddeld 5,5 a 6,5 u .
  • Dat doorslapen van Emma was (voorlopig) eenmalig hoor! Maar ik heb wel genoten van de lange nacht...

Ik heb net eens afgekolfd, zodat papa vanavond een flesje kan geven. Leuk voor Emma, papa en mij! Ik wil er graag eens een avondje tussenuit kunnen met 2, en dan moet er dus wat voorbereid worden.

Ik ben ook begonnen aan mijn buikspieroefeningen, en heb mijn eetpatroon grondig aangepast, nu maar hopen dat de kilo's mooi verdwijnen!

Emma is 53,5cm groot en weegt 4,250kg. T is een gemakkelijke drinker. Ze houdt zich wel niet aan specifieke uren. De ene ochtend kan ze bvb drinken om 8u, 10 en 12u30, om daarna dan wel bijna 6u te slapen. s Avonds drinkt ze dan weer 3x, 18u30, 20u en 21u30, daarna is bedtijd...
    Meestal is ze s nachts 1x wakker, zo rond 3u.Geen slecht ritme vind ik!

Zalig he dat weer, ik hoop dat jullie er ook van kunnen genieten!
    Ik ga nu lekker de tuinmeubelen terugzetten, heb het terras eens goed geschrobd.
  • Nu ik lees over die verborgen reflux vraag ik me af of ons meisje dat ook niet heeft ipv 'gewoon' een huiluurtje.
    Overdag hoor ik haar amper, ze slaapt goed, zit graag even in de relax of ligt op de speelmat, maar tegen half zes gaat haar alarm af. Met tussenpozen krijst ze dan heel luid en is ze niet te troosten, ook niet met de borst. Ik heb nu een draagdoek besteld zodat ik ze bij mij kan dragen en toch iets anders kan doen.
    Rond half acht drinkt ze dan eens heel goed om tegen 8 uur in slaap te vallen tot een uur of 1-2, na de nacht- en de vroege ochtendvoeding valt ze ook direct terug in slaap.
    De BV verloopt hier goed, vaak is ze al voldaan na 10 minuten, en ze laat tussen de 2 en 4u tussen haar voedingen, wat een verschil met mijn zoon die bijna constant aan het eten was.
  • Hey An, ik ben geen dokter he, maar aangezien je kindje enkel savonds een uurtje of 2 huilt, lijkt het me toch het typische huilmoment, en geen reflux. Bij reflux hebben ze echt continu na de voedingen last?
    Grtjs
  • Ellen hier ook enkel savonds hoor, door dat het door de dag zich opbouwt, het zuur, doet het tegen savonds pijn.
    Maar reflux herken e duidelijk door het slikken, kokhalsgeluidjes enzo, krijsen , hikkzn, nieaen, wringen enzo
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld