februaribeebjes

• @Nathaly:Hihi ja als een meid plast zonder luier dan kan je haar meteen versschonen he...hele rug onder en halve tafel hihi.En bij lucas was het een streep water die je moest ruimen tongue.gif maar het kind en kleding bleven meestal droog.

Gelukkig gaat het beter met haar.Hier wilt ze juist niet krom zitten zoals maxo cosi en wipper wnat dan komt de melk terug omhoog.Dus mss toch alleen krampjes bij je meisje idd.
  • Ik ben gisteren wezen wegen content.gif
    Ze woog 4455 tegen 4280 vorige week dus lekker weer bijgekomen en weer voorbij haar geboortegewicht!! bigsmile.gif

Tja het boeren wil precies niet goed lukken. Ze lijkt haar moeder wel, die kan ook niet boeren.
    Als ik boer, is het meestal omdat ik daarna moet overgeven.
    Maar ze is wel over het algemeen vrolijk en ze slaapt steeds langer.
    Wel kun je haar nog beetjes zien spugen tot de volgende voeding.
    Maar goed, het zij zo?
    Ze merkt het zelf niet eens vaak lijkt wel.

Mijn ouders zijn ook langs geweest en vonden het natuurlijk fantastisch. Volgend weekend gaan wij daarheen voor mijn papas verjaardag.

Ik ben aan het nadenken over wanneer ik haar in haar eigen kamer leg...bij Finn deden we dit al in week 2 maar ik wil haar nog even langer bij me hebben. Niet eens uit de angsten die ik had bij Finn maar gewoon uit verwennerij hahaha <3
    Ik weet dat velen overtuigd zijn dat ze veel langer op de kamer moeten bij de mama maar ja...vorige keer was Finn helemaal gelukkig toen hij in zijn eigen bed mocht.

Ik vind het maar niks dat ik nu nog steeds aan het bloeden ben en nog steeds 1 lekkende tiet heb. bored.gif Ik wou dat het alle twee stopte.
    Ik heb namelijk al een aantal dagen zin om weer wat te doen wat niet mag als je nog bloedt goofy.gif
  • hoi hoi
    nathaly is snap hem wink.gif en daar heb ik ook last van helaas bloed ik ook nog steeds al lijkt het wel langzaam af te nemen
    gelukkig ben ik helemaal vanmijn stuwingen af
    op de fles doet elise het super heb nu alleen voeding voor baby met krampjes en moeizame ontlasting kijken of het werkt
    je merkt dat ze toch flink onrustig is ivm krampjes

voedingen iets terug spugen doet elise ook

gisteren is ze gewogen en ze weegt 80 gram meer dan bij haar geboorte nu dus 3990gram

nu heerlijk genieten van de kleine meid al moet ik zeggen dat ze het best goed doet ze is makkelijker dan haar zusjes destijds
    en bij een derde wordt je ook makkelijker
    al vind ik rust in huis wel belangrijk der zussen spelen niet boven als ze ligt te slapen
    met wandelen ligt ze heerlijk te slapen in de bak of maxi cosi
    snachts is nog verschillend ene keer komt ze om de 3 u dan om de 4u
    maar laatst heeft ze van 1 tot 7uur geslapen 6u dus
    vannacht heeft ze goed 5u geslapen

voeding zit ze nu op 120 cc en dan komt er 4 schepjes voeding bij
    gisteren heeft ze hem 2 keer niet leeg gedronken zat er nog bijna 50 cc in maar we zijn ook pas gisteren op deze hoeveelheden over gestapt dus niet erg

hoe gaat het met de rest van de dames????en de babys natuurlijk
    hier is het oude ritme weer ik allen thuis papa aan het werk kids naar school dus ja ff genieten ik moet begin mei weer werken pppffff ff nog niet aan denken
    al voel ik me super hoor gelijk eigenlijk ik ben ook al 15 kilo kwijt helaas gaat de rest minder snel ik moet nog 12 kilo dan zit ik weer op mijn oude gewicht

dag dames
    groetjes trotse mama baby.gif
  • Heykes dames,

hier gaat het goed ons toontje is ne echte schrokaap en eet heel goe weegt nu een 5kg 250 en 55cm dus das ne 1kg En 300gram meer dan bij de geboorte tis ne stevige baby alle ik kan nie meer zeggen dat het ne platte is hij gaat naar maatje 62 dus heeft af en toe nog wa krampen en wa huiluurtjes maar als je hem pakt dan ist over dus aandacht is al heel alert en ziet veel rond ziet heel veel naar zijn mama <3 <3 en sinds een week glimlacht hij naar mij super <3 en zijn grote broer is er nog lief voor alleen is die wa ziekjes en ja dan heeft hij nie graag dat ik de aandacht geef een toon maarja.

Ik moet zeggen tis toch zwaar met 2 kindjes alleen thuis heb geen hulp van man want die werkt constant en ja ouders ook geen hulp dus ben heel veel moe en ja da bloedverlies is nie zo veel meer maar zin in andere dingen wink.gif heb ik nog nie ben gewoon te moe tot frustratie van manlief maarja heb ook zo'n schrokbaby die s'nachts nog om de 3uur eten vraagt dus ja hij moet da maar verstaan wink.gif

en hoe ist met de andere dames?

grts fieke xxx

toch ist zwaar met 2 kindjes toch blijft het kriebelen voor een derde maar mijn omgeving verklaart me zot en mijne man ook wel dus zal het bij 2 blijven zeker?
  • Hoi!
    hier gaat het goed hoor! Emma is een flink kindje, en inderdaad, ook al heel wat minder "plat". Ze volgt mooi, schenkt kleine lachjes, ligt te spartelen met de armpjes ne beentjes...
    Vannacht kreeg ze plots een snotneusje, een zeer moeilijke nacht tot gevolg. Deze ochtend had ze ook wat koorts. Ik heb morgen - voor de zekerheid- een afspraak met de kinderarts, en heb ze vandaag een perdoan voor babys gegeven. De koorts is onder controle, ik maak me dus geen zorgen.

Nathaly, ik begrijp dat je je kleintje bijna in de eigen kamer wil leggen hoor. Emma zal ook niet zo lang bij ons op de kamer liggen. Het hangt van haar voedingen af, als ze de nachtvoeding niet meer nodig heeft, gaat ze naar haar eigen kamer. Er is bij ons echt geen verhoogd risico op wiegedood, en met een goede babyfoon...

Ik zit nog steeds op mijn roze wolk... als ik kijk naar hoe mooi ze nu ligt te slapen in haar relax, zo lief, en mooi en klein
    <3

Bloedingen beginnen te minderen, maar echt zin... Eerst een pil aub, ik heb genoeg aan mn 2 kindjes!

Ik probeer me niet blind te staren op mijn kilos. Ik heb ook nog 13kg te gaan. Mijn streefdoel is nu vooral om eerst zo snel mogelijk terug in mij normale broeken te kunnen!
    Ik heb vandaag ook een zalf gehaald voor de behandeling van striemen. De laatste weken van de zwangerschap heb ik er een aantal op mijn buik gekregen, en die zou ik toch wel weg willen krijgen!

Groetjes!
  • hoi allemaal!

Hier is ook alles in orde. <3
    Ik geef nu flesjes en voel me een totaal ander (en beter) mens!
    Ik ben rustiger, controleer onze man zijn voedingen, en ons kleintje is voldaan en ook een pak rustiger.
    Daarbovenop kan ook de papa eens een flesje geven en het is in het totaal gewoon een pak minder vermoeiend dan borstvoeding.
    Pas op, ik vind het nog altijd jammer dat ik niet langer heb kunnen volhouden, maar na die borstontsteking waren de flesjes een verademing.

Onze man drinkt 150 cc en 5 schepjes, en de fles is meestal helemaal leeg. Het is een goei eterke dus! Hij heeft ook echt nog nood aan zes voedingen per dag. (waarvan een snachts)

En die kilo's... ik heb er ook nog enkele te gaan (nog vijf) maar ik geraak ook nog niet in alle vroegere kleren...
    Heb de indruk dat mijn heupen toch verbreed zijn. thumbdown.gif

Kristien, ga jij postnatale doen? En wanneer?
    Dan zien we elkaar nog eens!

Bloedverlies is hier zo goed als gedaan maar ook eerst zoals Ellen zegt de pil want direct weer zwanger zijn is niet de bedoeling blush.gif daar wacht ik nu liever mee tot ons ventje iets groter is bigsmile.gif

wave.gif
  • Hoi hoi

Hier ook met de twins naar he consultatie bureau geweest en
    Thygo weegt 3665 gram en is 51.5 cm lang (was 2790 gram en 48 cm lang)
    Thomas weegt 3485 gram en is 49.8 cm lang (was 2770 gram en 46 cm lang) Ze zitten nu in de net in de groeicurver, maar ja ze zijn ook prematuur dus valt het me niet tegen.

Ze krijgen nu ook vanaf gisteren 6x 120 ml water en 4 schepjes voeding maar Thomas maakt het altijd nog niet op. Hopelijk gaan ze binnenkort de nachten door slapen want ´s nachts is het wel vermoeiend een 2ling. Voor de rest genieten we vollop van de twins.

Ik ben al ruim 16 kilo lichter dan voordat ik zwanger was van de twins en alles qua kleding is mij te groot. Maar ja ik was ook maar intotaal 5 kg aangekomen in de zwangerschap ivm het vele spugen. Maar moet nog wel 7 kg afvallen voordat ik dan te vreden ben dan weeg ik wee 80 kg maar of het me gaat lukken?

Fijne dag allemaal

Groetjes Dianne
  • verkeerd gepostAangepast door Liesbeth op 08/03/2012 11:54
  • Ook hier zit Charlotte nu op 120 cc met 4 scheppen. Ze drinkt het ook steeds leeg.

Ze lacht al zo leuk naar mij met haar hele snoetje en maakt al pruttel en ergernis geluidjes. Bijvoorbeeld als ze haar speentje niet in de mond krijgt.

Hier is nu het bloeden sinds gisteren serieus verminderd. Ik heb enkel nog wat rozig oud slijm, maar geen bloed meer!
    Maar inderdaad ook hier wil ik aan de pil, en een zwaardere als de micro 30 want daar had ik spottingen mee tussen Finn en Charlotte in.

Charlotte heeft wel al sinds haar geboorte flink last van niezen en heeft vaak heel veel snot wat eruit komt. We hebben gevraagd maar dit is volgens de verloskundige gewoon omdat ze nog geen neushaartjes heeft om stof te filteren.
    Nouja ik houd het in de gaten he..

Heeft iemand nog tips hoe de grote broer bezig te houden?
  • och nataly de grote broer bezighouden das nie gemakkelijk hier zit ik ook nog met ne peuter die ik moet bezighouden hij gaat in april wel naar school maar zolang zit hij bij mij en das nie zo simpel Op zich kan hij zich wel alleen bezighouden met zijn speelgoed want ja ik geef borstvoeding en das om 3u of soms om de 2u dus ik heb nie veel tijd om met hem te spelen maar na 4u gaat de tv hierop en das nie zo goe misschien maar dan is er efkes rust wink.gif en hij ziet heel graag babytv verschrikkelijk is da maar hij ziet da graag.
    En dan nog erbij moet ik mijne oudste zindelijk krijgen liefs binnen 3 weken pff nie simpel als uwe andere aan de borst ligt.
    Iemand hiervoor tips?

x
  • Fiekr da zindelijk krijgen heb ik hier al opgegeven. Hier ook veel tv. Soms kan het echt niet,anders.
  • alle rose ben blij dak nie alleen da probleem heb.maar we blijven proberen hier want hij moet naar het school zene anders wordt ik hier zot! horror.gif
  • Hey!

Hier lukt het aardig met de oudste. Ze houdt zich heel gemakkelijk alleen bezig en tijdens de borstvoeding nemen we een boekje bij de hand om samen te lezen.

Ze moet ook in april naar school en is zindelijk van in januari. Met een popje dat pipi kon doen op het potje en zij deed dat dan ook. Ook mocht ze telkens een stickertje plakken als ze op het potje ging. Op 2 dagen proper dag en nacht! Superi

Hier lukt de borstvoeding nog aardig. Om de drie uur eten, ook 's nachts... dat begon wel te wegen. Dus eens afgekolfd en manlief een nachtvoeding laten geven... nu weer helemaal uitgerust!

Voor de rest, alles in orde...! Het gaat veel te snel....!!
  • Onze kleine meid is al een maand! Wat gaat het vlug! Door dat grote geweld in huis (grote broer) hebben we veel minder tijd om zo in alles op te gaan, als bij Alex... De dagen vliegen voorbij!

Emma is al veel wakkerder dan in het begin. Ze reageert op mij en mn man en schenkt dan lieve glimlachjes en een heel lief kraaigeluidje.

Ik zag op FB dat bij Ushi het kindje al doorslaapt, en in een eigen bedje!
    Ik zit nog dagelijks tot 22u - 22u30 met Emma beneden. Ze is dan wakker, tenzij ze op mij in slaap valt. s Nachts ligt ze nog in de draagmand, bij ons op de slaapkamer, en wordt ze 1 à 2x wakker voor een voeding.
    Ik hoop wel dat die nachtvoedingen snel stoppen, maar ik heb er gaan idee van wanneer dat bij Alex was. Kzal eens in de boekjes moeten duiken die ik van hem heb
    wave.gif
  • Hier een zoontje dat sms na zijn eten snachts een uur klaarwakker is. In de dag dan weer niet. Hij heeft nog geen vaste uren, overdag is hij daar om de drie en halfuur en snachts laat hij al eens 5 uur tussen. Mijn vorige sliep op 2 maand door weet ik nog. Nu zo snel moet je dat nog niet verwacen he. Hier zit ik met krampjes en verborgen reflux, 2 a 3 u na elke pap begint hij te wenen van de pijn echt zielig , ben nu naar osteopaat geweest, hopelijk helpt dit. zijn nek was ook geblokkeerd en helemaal gespannen. Hopelijk heb ik sne een vrolijker babytje. Volgens osteopaat komt dit door de inleiding en snelle bevalling.
  • hoi hoi

nu dankzij speciale flesvoeding tegen krampjes is onze meid veel rustiger en tevredener
    natuurlijk nog wel een wakker uurtje en wat onrust uurtje meestal rond etens tijd of er net na
    gelukkig is dat niet iedere keer zo en kan ze steeds meer rustig in haar eigen bedje liggen

bij ons heeft de kleine van begin af aan in haar eigen bed op haar eigen kamer geslapen dat gekreun en gezucht naast mij kan ik niet en ben ik klaar wakker en ga ik er op liggen
    ook laat ik ze gerust ff huilen overdag en savonds maakt niet uit je merkt dat ze even huilt weer stil is dan weer huilt en ga zo maar door dat kan ze zo een half uur tot een uur vol houden tot je ze eruit haalt
    snachts kan ik haat gelukkig zo weer terug leggen heel enkel wil ze nog even 5 min wat jammer maar thats it

hier drinkt ze bijna altijd de fles leeg van 120 water met 4 schepjes
    al zit ze nog wel op 7 voedinging met nacht er bij dan he

maar goed vandaag is onze popje alweer 3wkn oud wat gaat de tijd snel

door slapen doet ze hier nog niet meestal om de 3 a 4 uur komt ze heeeeel soms 5 uurtjes maar die tijd komt vanzelf

de grote zussen zijn ook goed gewent aan hun zusje

groetjes kissie
  • Vannacht bijna 6 u tussengelaten en overdag 4 u, osteo heeft precies toch wat geholpen.
    Laten huilen doe ik niet, toch iet langer dan 5 minuten.
  • ons meisje was gisteren een maand oud.
    Grote broer gaat sinds twee weken naar school en ik geniet wel van die rustige voormiddag, gelukkig gaat hij zelf ook heel graag. Ik heb de zindelijkheidstraining met een pamperbroekje gedaan, zo moest ik niet telkens alles opkuisen en wassen. nu laat ik hem ook voor elke voeding op het potje gaan zodat er dan geen ongelukjes gebeuren.
    Nu het mooier weer wordt, ga ik vaak op stap met de kindjes zodat de oudste zijn energie buiten kwijt kan.
  • Eens nagekeken, van 2 maand oud sliep onze oudste de nacht door en in zijn eigen bed. Ik heb dus nog een maandje wink.gif
    Ik hoef ze niet te laten wenen, want Emma huilt gewoon niet.
    Pure luxe, en ook wel wennen. Je zou soms vergeten dat ze hier is.

Zalig weer, de tuin helemaal opgeruimd, laat de lente maar komen! Straks fijn bloemetjes planten met Alex!
  • Hier heeft Charlotte overdag nog 3 uur ertussen maar in de nacht wil ze al soms een voeding overslaan en er 5 of 6 uur van maken.

Verder huilt ze niet, alleen word ze soms geergerd door het verlies van een speentje.

Ze groeit lekker, je ziet de beentjes en dat lekker koppie boller worden.
    Ze lacht vaak en lieftallig en is een echt mamma's meisje. Ze drinkt zelfs de fles niet bij pappa.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld