februaribeebjes

• hoi hoi
    hier loopt het voor mij doen super

elise had gisteravond 2uurtjes dat ze geen houding wist en hongerig was daar na bijna iedere keer wakker maken voor de voeding
    ze drinkt nu goed
    de overstap van borst naar fles is voor haar super geen geouwehoer meer
    nu ik nog van de stuwingen af duimen dat het vlot verloopt maar helaas vanmorgen zaten de borsten zo vol dat ik ze af moest kolven 200 cc weer in elk borst zucht nu zit ik met bevroren maand verband op mijn borsten te koelen tegen de druk en borsten ook strak ik gepakt tegen stuwing hopelijk mag het baten en is het morgen al wat minder

verder heeft elise vandaag de hielprik gehad ze deed het super even ietsjes huilen en klaar

verkoudheid ja elise niest ook wat en klinkt hees en peipt wat waarschijnlijk ook door het huilen schreeuwen van de laaste dagen
    mijn dochters zijn helaas ook verkouden maar tja verder met bezoek doen wij het rustig aan niet iedere keer iemand over de vloer en laten elise ook zoveel mogelijk boven in haar bedje en laat der naast opa en oma en wij zelf en een keer de zusjes niet van hand op hand gaan

tinne proficiat met je dochter geniet ervan
    kaartjes allemaal de deur uit alle verplichte dingen zijn gedaan heerlijk nu kunnen we deze week richten puur op mij en elise en wat rust pakken samen
    volgende week kids weer naar school iets meer rust en ik denk dat dan ook de bezoekjes wat meer op gang gaan komen maar we zien het wel dan is elise ook wat ouder

nou dat was het wel weer

allemaal mamas geniet van de kleintjes en dames die wachten het duurt nu niet lang meer en ik leef met jullie mee en duim dat alles vlot en mooi mag verlopen

groetjes kissie
  • hey!

aan alle kersverse ouders een super dikke proficiat!!
    en nu maar lekker genieten hé!!
    aan die dat nog moeten bevallen veel succes en nog een beetje geduld en dan is het ook jullie beurt!!

vele knufjes xjessyx
  • Het allemaal,

Proficiat aan al degenen die ondertussen bevallen zijn. thumbup.gif

Ik heb eindelijk eens wat kunnen bijlezen hier...

Wij zijn op 17 februari de trotse ouders geworden van een wolk van een dochter "Anaïs", ze woog 3.380 gr en is 50 cm groot. <3

In het kort mijn verhaal...
    Op donderdagavond om 20 u binnen om ingeleid te worden.
    Om 23 uur zijn ze een ballon komen steken die de weeen meteen volop op gang brachten. Om 6 uur 's morgens epi gekregen en dit legde alles stil.
    Baxter gekregen, nog eens verhoogd, en nog eens en nog eens.
    Ondertussen enkele uren later ontdekken ze dat het mede traag gaat door de epi en omdat ze een sterrenkijertje is dus ik moet op m'n linkrzij gaan liggen...slecht idee!
    Heel de linkerzijde volledig verdoofd (been lam) en rechterzijde niets meer.
    Pfff..laatste uren en bevalling dus alles gevoeld.
    Na 19 uur weeen was ze daar dan...maar ze was de zware bevalling meer dan waard!!! <3
    Wel ademhalingsprobleempjes gehad bij de geboorte door de lange duurtijd en even vastgezeten achter de schaamboog waardoor ze op een andere afdeling heeft gelegen aan de monitor ter controle. cry.gif
    Een paar keren haar bloed nagekeken en sinds zondag mocht ze dan eindelijk bij me op de kamer. thumbup.gif
    Volgende week even terug op controle...dan ben ik zelf ook gerust..
    Wij zijn sinds gisteren thuis..zalig! <3
    Borstvoeding begint nu goed te lopen (wel pijnijk) maar heel veel last van m'n knip upset.gif ...een hele grote blauwe plek ook blijkbaar op die plaats omdat ik wat te actief ben geweest. Na de bevalling meteen enkele keren naar de andere afdeling gewandeld om m'n prutske te zien en eten te geven en dat had ik dus met een rolstoel moeten doen zeiden ze...
    Ach ja, dat zal ook wel minderen zeker... candle.gif

Ale, ik ga nog wat genieten en ons kleintje knuffelen... <3
  • De onthaalmoeder is ziek... Het worden dus best nadere dagen dan ik en de papa ons hadden voorgesteld. We zouden vandaag en morgen met 3 zijn, maar zitten nu met ons kleine snottertje in huis. Alweer een goed onderbroken nacht door zijn koortsdromen, maar deze ochtend werd hij wakker zonder verhoging, oef!

Emma drinkt om 23u en zo rond 3u, ze wordt tegen 7u-8u wakker s ochtends; Een gemakkelijke nacht dus.
    Van haar "pakziekte" s avonds is ze ook af De eerste dagen wou ze enkel bij mama of papa liggen tussen 18u en middernacht...
    Zo, naar de kindjes kijken, ze beginnen lawaai te maken..
  • Wauw, veel nieuwe februaribeebjes! Proficiat allemaal! 'k Vind het stuk voor stuk ook prachtige namen!

Hier gaat alles z'n gangetje. Aymeric begint stilaan een vast ritme te krijgen, wat het allemaal stukken rustiger en gemakkelijker verloopt.

Inmiddels is hij alweer bijna een maand oud, 't gaat allemaal zo snel! Vorige week hadden we de gehoortest, die hij met glans doorstond. Toen woog hij zo'n 4100 gram (600 gram bijgekomen op 3 weken), gisteren al 4450!

Is iedereen intussen bevallen? Of zijn er nog 'wachtenden'? Succes in elk geval, aan iedereen! tongue.gif
  • Idd, ik vind het ook allemaal heel mooie namen!

Hier zijn we ook volop aan het genieten van onze kleine man!
    De eerste week thuis was het wat zoeken naar ritme en vooral sukkelen met de borstvoeding, maar nu hebben we dat ritme perfect gevonden!
    Om de 4 uur eet ons ventje, en verder slaapt hij supergoed.
    Hij wordt enkel wakker voor een volle pamper of als hij honger heeft.

We kunnen dus echt niet klagen denk ik!

Doen jullie babytjes nog een nachtvoeding?
    Hoorde dat er zelfs enkelen zijn die dat al overslaan, maar den onze heeft zijn voeding 's nachts toch echt nog nodig!

wave.gif
  • Charlotte komt om de 3 uur voor een flesje. De borstvoeding ging niet goed, ze was te weinig aangekomen.
    Wel moet ik toch 2x per dag kolven om mijn borsten weer te laten ontspannen, die melk krijgt ze wel. Dat is nu nog ongeveer 80cc in totaal.
    Hopelijk loopt het snel helemaal terug, ik zit toch liever dan volledig op 1 type voeding.

Ze lacht al best veel, had in het begin veel krampen maar de laatste 2 dagen gaat dat ook super. Ze komt nu dus enkel voor een voeding of een pamper.

Finn begint te realiseren dat de baby bij ons hoort en begint zich nu dus ook iets te bemoeien. Hij vertelt tegen iedereen welk geluid de baby maakt en begint dat kei hard te kaken hahaha goofy.gif
    Hij heeft haar al eens een kusje gegeven maar verder moet hij er nog maar weinig van hebben.

De gehoortest was prima verlopen en tja hielprikje is altijd afwachten dus smile.gif Ik verwacht dat alles goed is.

Het is wel jammer, ik wilde mijn moeder in het begin er niet TE veel bij hebben, omdat ze zich overal bij bemoeit en nogal verstikkend kan zijn, maar dit is weer een ander uiterste.
    Ze had 2 dagen voor de bevalling ineens de echte griep. Dus ijlen op bed met koorts en niks binnen kunnen houden.
    We zijn inmiddels al meer als een week verder en haar koorts is net gebroken. Nu nog uitzieken dus voordat ze ons wil zien en wij haar. Maar het is toch sneu dat mijn ouders hun kleindochtertje nog niet gezien hebben sad.gif
  • Dat is inderdaad jammer Nathaly, je wilt je mama als trotse oma er toch bij he...Nog heel even wachten en dan dubbel genieten!

Ik was met de kindjes een dagje aan zee. Zalig genieten, lekker wandelen, en thuis komen bij een ontspannen man, die brownies heeft gbakken! Heerlijk.
    Zoontje ligt nu in bed, dochter ligt op mijn borstkas te slapen,
    bigsmile.gif

Tzijn zo flinke gemakkelijke kindjes. Nu Alex terug beter, gaat het weer helemaal vlot!
  • Vandaag de 1e dag dat ik helemaal alleen ben met de zorg voor mijn 2 lieve kids.
    Het is toch wel een beetje eng.
    Maar ik heb de was al gedaan en gevouwen, ze zijn al aangekleed, hebben gegeten en zijn verschoond. Dus zo slecht is dat niet goofy.gif

Wel heb ik besloten vandaag om te gaan van voeding van Kruidvat Standaard naar Nutrilon Hypoallergeen.
    Waarom? Charlotte heeft toch echt teveel krampen, ze kan er soms uren last van hebben. Ze spuugt heel veel en ze groeit amper. En de kraamhulp die ik had zei wel bij de voeding van kruidvat dat een aantal gezinnen waar ze was geweest een kindje hadden die er niet van groeiden. Ook niet afvielen, maar ook niet aankwamen. En dat ze enorm bijkwamen zodra ze op een ander merk zaten. Dus tja dat speelt ook nog in mijn achterhoofd.
    En hypoallergeen zou het meest lijken op moedermelk, plus dat mijn man dus ook allergisch was...
  • Nataly zeker dat het altijd krampen zijn? Hier dacht ik dat ook eerst maar iseigenlijk verborgen reflux, 2 uur na de fles huilen van de pijn, Witte tong, slikken. De hypo allergeen heeft eigenlijk alleen zin als je ze van in het begin geeft, die bevat nog bepAalde bestanddelen en dient alleen,omde allergie te voorkomen. Die is ook heel lopend,en licht verteerbaar. Wij gaan nu de ar melk proberen. Je hebt ook nutrilon omneo speciaal voor krampjes maar ook,heel,lopend.
  • De mevrouw van consultatie bureau is langs gekomen om te komen wegen.
    Ze is 100 gram erbij en groeit dus wel goed van de kruidvat voeding content.gif Omdat haar plasjes en ontlasting ook goed zijn mochten we wel erop blijven van die mevrouw. Ze zou hooguit voor het spugen inderdaad de omneo aanraden. Dus heeft mijn man een pak gehaald. thumbup.gif
    Hopelijk gaat het nu dan helemaal goed.
    smile.gif
  • Onze kerel is ook al goed bijgekomen!
    Hij drinkt flink zijn flesjes zo goed als op, en meestal mooi op zijn uur.
    Alleen wordt hij tussen twee voedingen door wel soms wakker, dan huilt hij alsof er toch kleine krampjes zijn en moet ik hem in slaap sussen.
    Iemand tips hiervoor?
    Zou dit op verborgen reflux kunnen verwijzen? Hij geeft niet vaak terug, soms een beetje maar dit kan ook een uurtje na de voeding zijn.

Voor de rest is alles ok hier, wij genieten nog van ons ventje <3

Denk dat iedereen het druk heeft met de ukjes, want het is hier een pak minder druk content.gif
  • T is inderdaad heel rustig hier op het forum!

Met Emma gaat het nog steeds heel goed. Ze geeft makkelijk melk terug, maar zonder wenen, waarschijnlijk omdat ik zoveel melk heb, en ze vaak te gulzig en teveel drinkt. Haar sneller doen stoppen heeft niet veel nut, ze blijft dan onrustig tot ze meer melk krijgt. De enige oplossing is, zoals ook bij ons zoontje, haar een kwartier recht houden.
    Vooral s avonds en snachts is dat vermoeiend, maar als dat het enige "probleem" is, dan ben ik al lang tevreden...

Alex wordt volgende maandag 2! Wat gaat de tijd snel. Hij is ondertussen ingeschreven op een schooltje in de buurt, gek idee, dat hij in november braaf naar school gaat gaan
    bigsmile.gif
  • Charlotte is ook heel stipt wakker wat betreft haar voeding.
    Prompt om de 3 uur en in de nacht om de 5 uur.
    Enkel het boeren gaat nog steeds niet zo geweldig en ook hier moet ik haar na het drinken een kwartier recht houden omdat ze anders spuugt.
    En als ik haar daarna neerleg zonder te hebben geboerd, gaat ze toch weer wurmen om haar speen en huilen.
    Dus pak ik haar opnieuw en opnieuw tot ze boert, het kan inderdaad vermoeiend zijn vooral in de nacht.
    Maar ik red het goed hoor, ik ben niet moe.

Ik ben dit keer toch een stuk redelijker vind ik voor mijn man. Ik verwacht geen luiers van hem en geen voedingen.
    Hij werkt en moet in de ochtend al rond 5 uur opstaan. Dus alles omtrend de kids komt bij mij. Ik vind het enkel jammer.

Ja ook hier ben ik langzaam aan t denken over de 2e verjaardag van Finn! Wat gaat de tijd toch hard! Ik weet nog niet wat ik hem zal geven of hoe we het precies vieren hoor. Maar inderdaad ik wil hem toch gaan inschrijven bij de creche. Maar ik wil hem nog niet echt loslaten nervous.gif
    Maar als hij een ochtend daar heen zou gaan, zou ik met mijn meisje kunnen gaan zwemmen.
    Ik weet alleen nog niet hoe ik met Finn moet gaan zwemmen zonder Charlotte. Zal dan toch een babysit moeten regelen of met beide gaan en dat is ook niet zo handig he.
    Maar ik wil zo graag dat Finn bij zijn huidige zwemclubje blijft nu hij al die kinderen toch kent.
  • @Nathaly:Hier heeft ons meisje ook verborgen reflux blijkbaar...na 4 dagen bijna constant krijsen en huilen.Vandaag nutriton bij de omneo moeten doen...en zantac erna en sinds dat ze dat heeft gehad...een engeltje weer zoals ze was.

Ben zo blij dat ik toch door heb gezet bij de huisarts want een mama gevoel is toch vaak juist.Goed opletten want Emma had dus nergens last van tot ineens afgelopen zaterdag het begin en vanaf maandag het ineens een huilbaby was. Maar die melk brandde hele tijd...en ze sliep al 3 nachten door...en de laatste 2 nachten ineens niet meer.

Die omneo met nutriton is hier iig super bevallen..ze vind eht zefs lekker...en de zantac..tja....even afwacthen maar het ziet er hoopvol uit.

En idd hier 20 min tot 30 min na de fles omhoog houden ivm die relux andes is het geheid speenvarken gehuil.En bedje staat nu 20 graden omhoog aan 1 kant.Verder leggen we haar nu op haar buik te slapen op advies van cb en huisarts toch omdat ze dan bijna gen last heeft...en nu zelfs helemaal niet meer.
  • hallo allemaal,

Lang geleden...
    Hier gaat alles nog steeds heel goed, vandaag op controle geweest bij de kinderats omdat ze een moeilijke start had gehad en alles is ok qua longetjes en hartje enz. dus ze zal er niets van over houden...oef!!! thumbup.gif
    Alleen is ze nog steeds niet bijgekomen alhoewel ze goed drinkt. sad.gif
    Ik ben sinds gisteren aan het afkolven ipv aan de borst omdat ik dan weet hoeveel ze drinkt..maar misschien is mijn mamamelk niet voedzaam genoeg of zo...ik ga wat flesvoeding bijgeven en dan zien we wel...
    Voor de rest doen we niets anders dan genieten van ons prinsesje.. <3 en ik ga er al regelmatig mee naar de winkel enz..wel leuk!
    content.gif
    Hopelijk gaat alles goed bij jullie..
    wave.gif
  • Heykes iedereen,

ik heb nog eens wa tijd gevonden om hier iet te schrijven.

Hier gaat het goed behalve korte nachten hij blijft om de 3 uur eten vragen dag en nacht deze nacht was het wel om de 4 uur maar das toeval denk ik.
    Tis een braveke alleen weeral veel eten gelijk onze eerste dus ja ik ben natuurlijk wel blij dat hij goe eet en niet terugspuwt of reflux ofzo heeft maar ne hongerige baby vraagt heel veel energie zeker met borstvoeding alleen heeft hij nog altijd wa last van krampen maar nie ne hele dag want hij doet wel goed kaka dus.
    Ondertussen is het door het vele eten ne serieuze brok geworden en ja hij kan nie meer in ne 56 dus nu maatje 62 al alleen is da natuurlijk iets te groot maar ne 56 is echt krap dus ik ga straks pyamakes kopen zonder voetjes.
    Onze oudste blijft er goe mee omgaan geeft heel veel aandacht aan toontje is er precies toch blij mee tot nu toe he wink.gif

alle ik hoop dat het bij iedereen goed gaat xxx
  • hey!

Hier ook nog eens geraakt!
    Heb hier ook een frequent eterke... zowel overdag als 's nachts om de 3 uur nu... Maar het gaat nog voor mij, dus ik zet door met de borstvoeding. Hij eet heel gulzig en geeft dan ook wat terug, maar ik denk nog niet aan reflux, omdat hij daarna wel rustig kan slapen.

't Is wel druk met 2 kapoenen!
    En moeilijk om nog op stap te gaan ook... borstvoeding voor de kleinste en middagdut voor de oudste... niet zo evident om dan nog een gaatje te vinden tussendoor. Om nog maar te zwijgen van de hele verhuis die ik dan moet doen!

Maar wel genieten hoor!!!!
  • De krampjes zijn minder geworden sinds de andere melk.
    Gelukkig. Al geeft ze toch nog wel vaak mondjes terug.
    Ik laat haar overdag soms even in de maxi cosi zitten. Ze gaat dan helemaal glimlachen dus ze ligt schijnbaar toch graag iets verhoogd.
    Maarja ze mag er natuurlijk niet te lang in.

Ik heb haar ook heel veel vast, ze is een echt mama's kindje.
    Tja Charlotte heeft ook een ruime 56 maar vooral een kleine 62.
    Ik heb al veel dingen met een los broekje of mallootje.

En een meid die zonder luier plast is in mijn ervaring nog steeds lastiger als een jongen die zonder luier om plast haha bigsmile.gif

Ik ben wel blij, morgen gaan mijn ouders haar eindelijk zien!!!!!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld