februaribeebjes

• Proficiat, Ellen! Lijkt op een sprookje content.gif

ik ga straks op controle. Het wordt tijd dat ze ook komt want deze 40e week is zo zwaar ineens... sinds woensdag heb ik het vrij lastig. Maar ja, nu is het niet lang meer he bigsmile.gif
  • rose, nathaly en kristien hopelijk zijn jullie al bevalllen en ist allemaal wa vlotjes gegaan he alvast proficiat.

Ja ellen das tof dat je zoontje zo reageert die van mij is ook nog altijd lief voor zijn broertje en geeft hem ook aaikes en als hij doorgaat dan zegt hij dada toontje hij kan da dan zo lief zeggen tis precies of hij da allemaal zo vanzelfsprekend vond dat er een kindje bijkwam waar ik heel hard van verschoot.

Ons toontje doet het ook zeer goed, de roze wolk is er ook wel hij heeft al wel in ne groeispurt gezeten en wou constant dan drinken da was wel heel zwaar, mijn tepels waren helemaal voice van constant borstvoeding te geven dus ik denk dat hij goe is bijgekomen maar tis een schatje.

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik mijn banner van de zwangerschap aanpas want tis precies of ik ben nog zwanger wink.gif

grts fieke en de rest die nog nie bevallen zijn je bent er bijna thumbup.gif
  • Sinds woensdag voel ik me niet meer zo goed. Ik voel me uitgeput en mijn buik is ineens ook weer dikker. Ik zit aan mijn maximale draagkracht nu...
    Ik kom net van bij de gyn: je lichaam heeft er genoeg van, zei hij. Hij zei me veel te rusten en denkt dat het voor heel binnenkort is nu. Ik had eiwit in urine en die wordt naar het labo gestuurd. Indien niet ok (eclampsie want bloeddruk was wat hoog ook) dan zla hij me straks nog bellen en zal ik moeten binnengaan denk ik. Hij geeft me anders nog een week de tijd. Dan nog niet bevallen, dan gaan ze inleiden. Hij wil me niet nog langer uitputten dan.
    Dus nu ga ik snel een slaapje doen vooraleer de kids uit school komen... heb het zo nodig!
  • Vlug even vertellen ben deze middag mama geworden van een zoontje Sander, op 39 weken, 3,780 kg en 50 cm, flinke brok he. Ineiding maar is vanzelf zowat op gang gekomen, kreeg al weeen van mezelf. Na vliezen breken, auw zeg, hevige weeenstorm, epi gevraagd. En 2 uur later was hij daar,al na 4 persweeen, heeft max 10 minuten geduurd. alles goed gevoeld daar vanonder, de epi stond,niet zo hard deze keer. Gyn kwam net op tijd aangelopen. Vlotte bevalling dus en flinke mooie baby. Spijtig genoeg wel veel pijn want aambeien. Hopelijk ging het bij de rest ook zo vlot!
  • proficiat rose idd ook een flinke brok he en kristien ook dikke proficiat met jullie meisje!!

grts fieke
  • Rose en Ellen, proficiat met jullie kindjes!
  • proficiat aan de nieuwe mama's! geniet er van!

ik postte volgend berichtje ook al bij 'baby's gezondheid' maar wou ook hier efkes raad vragen aan de andere mama's...

gisterenavond lag ons ventje goed te slapen, maar het was etenstijd en tijd om pyama en propere pamper aan te doen, dus besloten we in de zetel al zijn truitje uit te doen.
    Ineens schoot ons ventje wakker, keek zeer angstig en zijn gezichtje werd rood, zijn blik op een punt gevestigd. We hebben hem direct rechtgehouden en hij ratelde precies een beetje bij het ademhalen. Na twee minuutjes kwam er overtollig speeksel uit zijn mondje gelopen.

Heeft hij zich gewoon verslikt van het verschieten of was er iets anders aan de hand?

We hebben hem zijn pamper aangedaan en hij heeft goed geweend, hij heeft nog goed aan de borst gedronken, heeft een goede nacht met ook een goede nachtvoeding achter de rug... en hij reageerde ook al gisteren direct normaal op alles.
    Hij is nog maar 1.5 week oud...

Graag jullie tips!
  • Oei Apco, dat moet schikken geweest zijn! Ik heb er geen ervaring mee en kan je dus jammer genoeg niet helpen, maar als je je echt zorgen maakt, kan je misschien even naar de KA bellen?
    Aangezien hij normaal reageerde daarna, denk ik dat het 'gewoon' verslikken was. Maar nogmaals, ik heb er geen ervaring mee!
  • ja apco, hier heb ik ook geen ervaring mee maar ik denk ook eerder aan verslikken, misschien op dat moment dat hij teveel speeksel aanmaakte en zich daardoor verslikte en er speeksel uit zijn mondje kwam?
    maar als je ongerust bent zou ik ook eerder naar de huisarts bellen moest hij het nog eens hebben maar zoals je zegt erna was alles ok dus denk ik dat het éénmalig misschien was he.
    tis altijd verschieten als je bebetje even iets anders doet dan normaal he zeker bij een eerste.

grts fieke
  • hoi hoi
    jajajajajajaja ik ben vanmorgen om 10.02 mama geworden van een prachtige dochter elise 3910gram en 51cm

bevallingsverhaal
    8uur werd ik wakker mede door mijn 2 andere dochters
    even wakker te liggen voelde ik zware menstruatie krampen echt laag in mijn buik met behoorlijk wat druk
    papa inspee wakker gemaakt en gezegd naar beneden te gaan om te kijken wat het ging doen
    na 10 min weer boven krampen om de 5 tot 8 min even onder de douche gestapt
    bleef aanhouden 8.30 vk gebeld weeen om de 3 a 4 min en behoorlijke druk mochten naar de ehbo post gaan om te melden voor de kraam afdeling
    even gewacht op de opa en oma om op te passen ondertussen 9.30 in het ziekenhuis
    9.40 vk komt binnen bij controle 8a 9 cm ontsluiting dus eigen persweeen
    iets voor 10uur vliezen laten breken en 10.02 was onze dochter daar gezond en wel

13uur weer thuis en nu aan het genieten van onze prachtige dochter die het goed doet ff om 18uur een half uurtje dat ze alleen maar aan de borst wilde nu zo weer wakker maken voor de borst voeding

groetjes kissie en baby.gif
  • Proficiat, Kissie! En da's wel een heel snelle bevalling he! Geniet van je kindjes! Elise is een mooie naam, was ook een optie hier.
  • Proficiat kissie! Mooie naam, ons Emma heet "Emma Elise..." bigsmile.gif

Alex is ziek, heeft 39°C koorts gehad vandaag. Morgenochtend komt de huisarts. Een voordeel, als Alex ziek is is hij altijd nogal "plattekes", een heel rustig kind dus... Twas hier erg kalm vanavond. Pas op, k heb hem wel liever met wat meer "poeier" in zijn gat hoor!

Emma geeft regematig melk terug, ze is gulzig, en ik heb veel melk... Deze ochtend was haar maagje rustig, ik zette ze even bij Alex op schoot en hup... de hele lading melk op hem.
    De liefde voor zijn zusje was even bekoeld. Hij heeft niet graag "vuil", en dat was dus wel erg nat en stinkend

Emmas navel is al afgevallen! Zo snel! Ik schrok me rot vanochtend!

Iemand een idee hoe ik die tekst over die 42 weken zwangerschap wegkrijg? Ik heb blijkbaar iets verkeerd gedaan?

Ik geniet volop, zeker met dat zonnetje vandaag, heerlijk!
  • Ik heb niet veel tijd om te reageren maar ik heb een gaatje gevonden om even te laten weten wat hier gebeurde bigsmile.gif

Op 16 februari om 12.44 is Charlotte geboren <3
    Ik werd om half 9 ingeleid en dit zou eigelijk met een gel gebeuren. Dit ging niet omdat ze niet bij de baarmoedermond konden komen en ze hebben toen besloten om met zo een slangetje en haak de vliezen te breken content.gif
    Ze had al gepoept in het vruchtwater ook.
    De weeen kwamen toen al gelijk op gang, maar werden nog versterkt door het infuus wat ik kreeg.
    Ik heb 4 uur lang een heftige weeenstorm gehad en toen ik mocht persen duurde het maar 9 minuten voor Charlotte bij me werd gelegd.
    Ze had de navelstreng 2x om haar nekje en zag helemaal blauw. Toen ze bij me werd gelegd hoorde ik haar wel gelijk beginnen ademen en toen is ze snel even weggenomen. We hoorden haar al 2 tellen later flink gillen content.gif en ze mocht weer terug bij me.

Bij het wegen bleek dat ze 4440 gram woog en 53 cm lang is.
    Omdat het aan de grote zware kant is moest ik de nacht daar blijven om haar suikers te blijven controleren. Maar die waren prima en ik mocht de ochtend erop naar huis.

De kleine meid doet hetzelfde als haar broer en gaat niet goed aan de borst. Ze duwt gelijk haar tong omhoog. Kolven gaat wel goed en aan de fles drinkt ze goed dus het is geen probleem.

Verder zijn de nachten wel al wat geradbraakt, ze heeft flink last van krampen. Maar daar komen we natuurlijk wel doorheen
    bigsmile.gif
  • Proficiat mama's!

Nathaly, eindelijk he! Na het lange wachten ligt je meisje nu dicht bij jullie!

Hier alles ok, onze kerel doet het goed, maar ik ben overgeschakeld op flesjesvoeding. Had een borstontsteking (nog niet volledig genezen, hou het warm... als iemand nog tips heeft?)
    en ik kon het eetritme van ons ventje niet volgen.
    Door de flesjes is het totaal anders : hij slaapt goed, weent een pak minder,...
    Ach ja, ik heb het geprobeerd...

Verder volop genieten hier! <3

wave.gif
  • goh, nathaly, klinkt als een niet evidente bevaling!
    Heel mooie naam, die was bij ons erg lang bij de favorieten. mijn ouders dachten dat ons meisje een Charlotte zou zijn
    bigsmile.gif

Alex is erg verkouden en had hoge koorts.Vannacht slaapt hij bij mnmama en morgen is hij daar ook. Hij was vandaag de hele dag thuis, ik hoop dat Emma niet ziek wordt
  • hoi hoi
    nathaly gefeliciteerd met jullie dochter geniet er lekker van

hier ook gestopt met de borstvoeding elise is in 2 dgn tijd 10% van haar gewicht afgevallen
    dat is te veel ik moest 2 borsten voeden en het duurde meer dan een uur voor ze klaar was ze tutte meer vondhet heerlijk dronk 3 slokken en sliep zo weer tenzij je ze weg wilde leggen dan was ze erg onrustig

nu sinds vandaag is ze erg rustig makkelijk kindje nog voeding gaat goed

borsten nu in gepakt tegen stuwingen en het vullen van het melk
    helaas moest ik einde middag toch afkolven ik kon niet meer per borst zat er ruim 200 cc voeding in auwauw
    nu hopen dat het afzakt morgen komt vk langs om elise te controleren en hielprikje te geven en als het dan bij mij niet minder is wil ik vragen of ze een spuit of tab tegen die melkproductie hebben

nu ik stop ik ga onze dame weer is wakker maken voor de fles

groetjes kisie
  • KOm even melden dat Tinne vanmiddag mama is geworden van een dame genaamd Julie.

Ze doen het beiden erg goed...rest volgt als ze weer terug is.

Bevallen op de uitgerekende datum!!!
  • Een dikke proficiaf Nathaly en tinne alle 2 een meisje en mooie namen ook trouwens!!

Ja Nathaly ook een spannende bevalling en een zwaar kindje maarja jij bent ook overtijd gegaan dus dan zijn ze wa zwaarder onze jongen was ook geboren met de navelstreng rond zijne nek was ook effe spannend.

Ja hier ook een jongen met veel krampjes en veel honger is met borstvoeding bijna nie te volgen vooral s'nachts begint het wa zwaar te worden ik slaap 3 à 4 uur per nacht begint door te wegen.
    Sebiet komt kind en gezin eens langs eens vragen rond de krampen want begint nie te beteren en als hij aan de borst ligt dan zuigt hij effe en dan kramp en trekt hij aan mijne tepel wat ook nie zo aangenaam is en dan terug zuigen en zo wel een kwartier dan tot hij eindelijk kan kaka doen en dan is er de opluchting en valt hij int slaap ben curieus of hij goe is bijgekomen ik denk het wel want er zijn momenten dat hij wel goe drinkt zonder krampen te hebben dus.

ja borstontsteking is zeer pijnlijk je hebt zo van die lapjes die je op je borsten moet leggen om af te koelen en bewaren in de ijskast heb ik hier ook en voor de rest kun je weinig doen vrees ikik zit aan 1 borst met een kloof ook pijnlijk maar weinig aan te doen heb wel een zalf voor kloven.

heb chance dat mijn oudste zoontje het momenteel niet uithangt en braaf is en voor zijn broertje lief is tot nu toe dus das al iet maar terug zo'n klein prutske tis zwaar zene en ik wil er eigenlijk nog een derde maar mijne man moet ik nog meekrijgen wink.gif blush.gif

grts fieke
  • Kind en gezin was hier net... ons kleine meisje is op nog geen week tijd 450gr bijgekomen, pffff. Ze gaat razendsnel vooruit, fijn.
    thumbup.gif

We zijn Emma ondertussen gaan aangeven in het stadhuis, altijd een leuk moment, ons trouwboekje weer wat voller!
    De buggy voor Alex eindelijk in elkaar gestoken, maar ik krijg hem niet meer samen geplooid
    tongue.gif

Straks eens gaan wandelen, ik voel me vandaag erg fit en vrolijk. Gisteren was de sfeer hier helemaal anders, met ons zieke zoontje in huis, was het meteen heel druk, een beetje BEdrukkend...

wave.gif
  • Ben hier ook nog eens!

Proficiat aan de kersverse mama's!

Hier ook een druk drinkertje hoor!
    De nachten vallen reuze mee, maar overdag wil ie wel elk uur aan de borst hangen...
    Vaak gewoon om hem in slaap te wiegen... maar wordt dan weer heel snel wakker van de honger...
    Gelukkig is ons grote meid heel geduldig en lief voor broer.
    De vroedvrouw komt nog af en toe langs voor begeleiding met de bv. Hij was ook vlot bijgekomen, bijna 200g op 4 dagen tijd dus was zeer goed.
    Morgen toch naar de kinderarts want ik hoor een hoestje en zie een snotneuzeke... tja, al die bezoekers die het niet kunnen laten te komen met een verkoudheid! Flink vervelend! annoyed.gif

Voor de rest loopt het hier wel, toch weer druk met zo'n kleintje he!

Groetjes!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld