februaribeebjes

• hoi hoi
    kijk aan ik ga toch maar is door zetten met die fruit hapje

ik was vergeten te zeggen woensdag is ze ja naar het cb geweest
    nu heeft die arts daar bedacht dat ze misschien wel een heupafwijking kan hebben aan de linker kant
    op basis waarvan
    ze kon der ene knietje verder omlaag krijgen dan de andere kant
    zucht
    nu een brief bij de ha ingeleverd kijken wat die wil
    ik moet vanmiddag bellen
    of echo/fotos laten maken of/en naar een orthopeet
    hopelijk heeft ze het verkeerd en valt het allemaal mee horror.gif

groetjes kissie
  • Mijn meisje had een onsymetrische plooi net als de broer.
    Dus moest ik ook naar het ziekenhuis voor een echo van de heup.
    Gelukkig was ook bij Charlotte alles goed.

Ik ga wel graag want de tante moest vroeger in een spreidbroek en alle achternichtjes van mijn man ook.

Charlotte doet het goed. Ze begint al fruit en groentehapjes te hebben en is dol op sperziebonen!
    Ze rolt biiiijjjjna ,ze kan tot op dat kieppunt komen weet je wel, dat je al zo goed als Jaaaaa roept en dan nee toch niet tongue.gif

Zelf ben ik de laatste tijd wel blij. Mijn man is denk ik bijgedraaid en wil over paar jaar ook een derde. Althans hij heeft het er veel over, wil niet alle spullen wegdoen en maakt gewoon soms van die opmerkingen dat er nog wel een meisje of jongen zal volgen in het een of ander. <3
  • Hey mama's! Het is weeral eventjes geleden maar de tijd ontbreekt me soms om hier te komen kijken, maar dat zullen jullie wel kennen wink.gif Alles ok met de beebjes? Het gaat toch snel eh, ons poppemieke is al 20 weken!! Jammer genoeg is wat verkouden, dus aerosollen en neus spoelen met fysiologisch water. De aerosol is niet haar dikste vriend amai...ze brult héél de buurt bijeen! Maar ja, het helpt, dus volhouden eh!

Intussen ben ik ook terug gaan werken. Ik mis ons meisje wel maar het doet toch ook deugd om terug bezig te zijn én tot april volgend jaar werk ik 4/5de dus ik geniet echt van dat dagje met haar samen content.gif En ze doet het goed in de crèche dus ik ben wel gerust!

Ze is intussen al een dikke maand bezig met groentenpap en nu begint het stilletjes aan beter en beter te gaan. Ze vindt het nog altijd niet geweldig of lekker maar ze preutelt al iets minder smile.gif Binnen 2 weken denk ik om ook te starten met fruitpap. Kunnen jullie me misschien zeggen hoe je dan van 5 naar 4 voedingen gaat? Want dat is me nog niet helemaal duidelijk... Momenteel zitten we op dit schema:

06u30 - 7u: pap 210ml + 7 schepjes (laat ze meestal toch nog wel wat van staan
    10u30-11u: groentenpap (zo'n 150-180gr)+ beetje water
    14u30-15u: pap 180ml + 6 schepjes
    18u30-19u: pap 180ml + 6 schepjes
    22u: pap 210ml + 6 schepjes (laat ze meestal ook nog wel een beetje van staan)

Dus begin juli zou ik willen starten met fruitpap, die zal dan normaal gezien de pap van 14u30 vervangen geloof ik? En wat dan? Laat je gewoon ineens de laatste pap weg en geef je de voorlaatste vroeger en dan meer in elke fles? Of hoe gaat dit precies? Tis ons eerste dus ik ken er echt niks van! bigsmile.gif Bedankt!!
  • Hoihoi

Je dochtertje is net 1 dagje jonger als mijn zoontje!
    Wij zitte al een hele tijd op 4 voedingen!
    Ik merkte dat wanneer ik hem zen fles van 22u gaf hij altij maar 60 a 120 meer dronk en dan heb ik die is weg gelaten en gezien of hij 's nachts achtereen zou vragen maar da hij nooit gedaan smile.gif

Dit is zijn schema
    7u 7u30. 240ml + 8schepjes
    11u30 12u. 200gr groentepap
    15u30 16u 200gr fruitpap sinds vorig weekeind
    20u 270ml + 9schepjes

Hij heeft altij al heel grote flessen gedronken en die uren heeft em zelf grotendeels bepaald!
  • Hihi leuk! En was jij ook uitgerekend voor februari? Of altijd voor januari?

Wooow dat zijn inderdaad grote flesjes! Ik krijg er bij Isa overdag nooit meer in dan 180ml water en 6 schepjes... 's ochtends eet ze ook zoiets en om 22u drinkt ze de laatste pap van 210ml met 7 schepjes meestal wel uit... Dus ik denk dat ze die toch nog nodig heeft... Ik denk dat als we binnen 2 weken beginnen met de fruitpap en ze die goed op hoe het dan staat met de rest van de voedingen. Is het zo dat ze na fruitpap meer verzadigd zijn en langer toekomen? Zodat ge dan op die manier de laatste twee pappen mettertijd kunt samenvoegen tot 1?
  • Oef, een zware keelontsteking achter de rug, met 2 kleintjes wel heel druk en vermoeiend!

Emma ROLT van buik naar rug! Vorige zondag legde ik haar op haar buikje... en hup... ze was vertrokken!

Fruitpapje blijft vlot gaan, binnenkort aardappeltjes, vermoedelijk pas volgend weekend, dit weekend even rust.

Ivm die laatste fles, naarmate je andere voeding geeft (fruitpap en groentepap), zitten de maagjes beter en langer vol. Je kleintje zal vanzelf wat beginnen afbouwen.
    Bij Alex maakte ik eerst de tijden ts de andere flessen wat langer, bvb die voorlaatste fles standaard om 19u geven? En toch 210ml proberen?
    Vroeg of laat moet je je stoute schoenen aandoen en gewoon eens geen extra fles geven, dat komt wel goed, je kleintje zal vanzelf overdag meer gaan eten!
  • hoi hoi

hier nu net over op 4 flessen

hier krijgt ze nu
    9.00-9.30 210 water en 7 schepjes
    13.30-14.00 210 water en 7schepjes
    17.00-17.30 klein potje met fruithapje
    18.00 klein flesje 120 a 150 cc
    20.45-21.00 210wter en 7 schepjes en 2,5 schepje bambix met vannille smaak

elise drinkt alle flessen leeg fruit hapje gaat nog niet helemaal op
    ook spuugt ze nog erg veel maar goed ze groeit wel

warme hapje krijgt ze wel als ze de lepel goed pakt en helemaal aan gewent is
    dan ga ik tussen de middag fruithapje geven en savonds als wij eten zij ook warm eten

slapen doet ze perfect
    ze slaapt van 21.30 tot smorgens 9uur of zo bigsmile.gif thumbup.gif

groetjes kissie

ohja en hier absoluut geen 4de meer bij
    ik was al aan het kijken om me te laten helpen alleen die onkosten jeetje zeg dat kost wat en bijna niks vergoed thumbdown.gif belachelijk
  • Ben hier ook nog even!!

Hier gaat het goed...

Allez ja, ons venteke blijft maar prutsen met zijn hypoallergene melk, jakkes, lust ie echt niet... nog steeds met moeite flesjes van 120!! jaja, dus elke fles, ook 's nachts is meegenomen!

Groentepap eet hij 200g en fruitpap, ja, ook daar een allergische reactie, dus hij eet nu geprakte banaan...

Ka zei dat zijn gewichtje niet meer mag zakken van curve nu, want anders willen ze een darmonderzoek doen.
    Mag nu wel 2 X groentepap geven omdat hij dat wel eet!

Voor de rest, een alert, heel actief bazeke, rolt vlotjes van rug naar buik en omgekeerd, een echte acrobaat!

Groetjes!
  • @margoke

Ik was idd ook uitgereknd voor februari voor den 10de! smile.gif

Ik heb die laatste fles der gewoon is afgelaten omdat hij zen nacht begint rond 8 a 9u en ik pakte hem dan om half 11 uit zen park en gaf ik die laatste als droomvoeding maar Rune werd veel wakker en toen heb ik de tip gekregen van medemama's hier om is te probere die fles weg te laten zodat ik hem niet uit zen vaste slaap moest halen!
    hij heeft eigelijk altijd om de 4u pas honger gehad maar in de kribbe gaven ze soms ma 3u al wat niet zooo erg is natuurlijk maar heb hun dan wel gevraagd dat nu niet meer te doen want dan zou zijn laatste fles om 7u zijn en das wa vroeg eh smile.gif
  • Heykes mama's,

Hier ook een zeer vlot bazeke kan sinds een dikke week van rug naar buik en omgekeerd rollen precies of tis nikske zo vlotjes gaat da en terwijl hij dat allemaal doet in zijne box gaat hij heel den box rond en kruipt (alle nog nie echt kruipen)heel den box vooruit heft zijn poep op en zijn benen en zo kruipt hij naar boven en opzij niet te doen zo actief was onze eerste nie en zo rap ook nie.

Ja qua voeding nog steeds op 5 flessen maar kheb den indruk dat het aan het veranderen is zijn schema is zo:

6.30u: nu eindelijk 210ml drinkt ervoor nauwelijks 180
    10u: 210ml drinkt dit ook meestal op
    14u: 140gram groentepap en toch nog 140ml pap
    18u: 210ml
    21.30u: 210ml

Ik heb een bazeke dat nog altijd veel honger heeft altijd gehad weegt nu 8,5kilo dus zeker zwaar genoeg en hij heeft altijd nutrilon omneo gehad maar waarschijnlijk toch allergisch voor koemelk en nu krijgt hij de soja had ook veel exczeem dus zou ook van die pap zijn dus nu wa afwachten hoe deze pap goed gaat zijn stoelgang is nu hard dus hopelijk is deze pap de juiste
    Binnen 2 weken met fruitpap beginnen en hoepelijk naar 4 pappen maar tis een plezant bazeke altijd lachen en kan toch al bijna zitten vindt dit fantastisch wilt in zijne relax ook met zijn poep opheffen wilt eruit, en als wij eten zit hij te draaien met zijn tong en mond open echt voor mee te eten tis echt een curieus bazeke wilt aales zien.

alle grts hier weten we het nog nie voor een derde ik wil nog maar tis gewoon practisch al zwaar met 2 kindjes dus we zullen zien.

grts xxx
  • Vlot overgeschakeld op patatjes, fruitpap eet Emma nu al 2 weken... De draagmand is ook de deur uit, onze buggy kan helemaal plat, dus nu nemen we die mee.
    Blijkt heel handig. Ik neem een draagdoek mee, en als onze grote jongen zijn beentjes moe worden, gaat Emma in de draagdoek en kan Alex uitrusten in de buggy!
    Het gaat allemaal ZO ontzettend snel!
    Nog een week en ons meisje is 5 maand!

Alles goed bij de andere mama's?

Ik ben net aan mijn ouderschapsverlof begonnen, na 2 maand werken, nu 1 maand thuis!
    bigsmile.gif
  • Wij zijn ook met groentepap begonnen.
    Eerst twee dagen worteltjes, ging vlot, alles (150 gr) was bijna op, daarna nog beetje water.
    Vandaag courgette, maar amai, bij elke hap wenen en 't was zeker niet zijn favoriet! Heb dan nog een kleiner flesje van 120 en 4 schepjes bijgegeven.
    Daarna nog hapje courgette laten proeven en dat ging wel beter.

Ben dus van plan morgen toch ook nog courgette te geven en te proberen zonder flesje erna. Hij moet de smaken leren kennen he...

We zijn ook even op verlof geweest, leuk! Efkes genieten en onze kerel heeft het super gedaan!
  • Hoi meiden,

Wat hebben jullie mooie schema's zeg met jullie beebjes. Hier gaat dat helemaal zo vlot niet. Seppe is een hele kleine eter. Hij krijgt nog steeds bv op vraag en ook al patatjes en fruitje. Hij eet ongeveer om de 2 uur soms eens minder ertussen, soms eens meer. 1 ker per dag krijgt hij ook nog een flesje en zelfs dan eet hij maar 90ml. Meer krijg ik er echt niet in. Hij vraagt 's nachts ook nog 2 soms 3 voedingen.
    Zijn 'schema' is ongeveer zo:
    6u: bv (1 kant)
    8u: bv (1 kant)
    10u:bv (1 kant)
    12u: patatjes max 100gr
    13u-13u30 nog wat bv
    15u-15u30: fruitje
    17u-17u30 bv of flesje
    19u- 19u30: bv
    soms om middernacht-1u nog een voeding aan 1 kant
    soms pas om 3u, half 4
    2 kanten aanbieden heeft geen zin want hij geeft het dan allemaal over. Ik krijg er dus echt niet meer in.
    Ik heb er mij geen vragen bij gesteld tot ik hier nu lees dat jullie kindjes zo'n mooie schema's hebben. Rollen doet hij nog niet. Hij ligt ook helemaal niet graag in zijn park. Hij zit liever in zijn relax. Tja, dan leer je ook niet rollen. Maar daar maak ik me geen zorgen om. Hij kan al bijna alleen zitten, dus daar is hij dan weer snel in.
    hmmm wat denken jullie?

groetjes
    kelly
  • Ik denk Kelly dat het aan die BV ligt? Onze kindjes drinken flesvoeding ondertussen, en die is toch wat zwaarder?
  • Kelly: mijn dochtertje krijgt ook BV en ik zit op ongeveer 6 borstvoedingen per dag en een beetje groente- en fruitpap, hier zit er 3-4 uur tussen de voedingen, ook 's nachts.
  • Hier ook bv, ook telkens aan 1 kant en snel afgeleid. Hij drinkt om de 3 a 4 u enkel nog borstvoeding nog geen papjes. S nachts slaapt hij wel door.
    Elk kindje is anders, onze eerste at nu al groenten en fruit en dronk flesvoeding. Hij had een heel ander schema.
    Vooral geen zorgen over maken en niet teveel vergelijken wink.gif
    wave.gif
  • Toch heel even, omdat ik heel trots ben op onze kleine pruts. Ze heeft de hele nacht doorgeslapen, zonder haar late avondfles. 18u30 dronk ze samen met grote broer melk, en daarna allebei flink in bed!

Grote broer deed een plasje EN kaka op het potje, helemaal uit eigen beweging, wat een grote kindjes!
    <3
  • Yayy Charlotte blijft rollen van haar rug buik en terug! bigsmile.gif
  • Heykes mama's,

Ja Kelly dat is omdat je de borst geeft ik ben ermee gestopt op 8 weken en dat was echt een verademing terug wa structuur in zijn schema khad misschien beter wa langer de borst gegeven want hij blijkt een koemelkallergie te hebben en krijgt nu de nutrilon pepti en eindelijk deze pap is goe na alle pappen geprobeerd te hebben.

Ja onze toon kan rollen op 4 maanden en doet niets liever dan op zijn buik te rollen en dan zijne box rond te kruipen hij geraakt goe vooruit want ligt soms aan de ene kant van de box en 5 min later aan de andere kant hij trekt zijn benen omhoog en zo sleept hij zich van de ene kant naar de andere kant en super dat hij da vindt hij zit nie graag in zijne relax is liever actief maar hij blijft zo'n lieve baby echt toch een groot verschil met mijn eerste zoontje toen hij klein was den toon lacht altijd en zo vrolijk en met zijn broer klikt heel goed tzijn de beste vrienden amai de jull brengt den toon altijd aan het lachen en toon houdt de jull constant in de gaten.

qua gewicht en lengte toch terug goe gegroeid denk ik en qua gewicht valt het mee van bijkomen hij heeft natuurlijk afgezien met die verschillende pappen en daardoor wa stabiel van gewicht gebleven maar ik denk dat hij nu bijna 9 kilo zal wegen heeft nu maatje 74 maar den 80 ligt klaar toontje heeft ne dikke buik waardoor t'shirtje rap te klein worden dat is wel spijtig want kan nie lang kleertjes aandoen en ja ne 74 of 80 dat zijn geen babykleertjes meer das al voor ouder kindjes terwijl hij maar 5 maanden is maarja niets aan te doen he.

Toon zijn schema ziet er nu zo uit:

6u-6.30u: pap 240ml
    11u: groentepap 150gram ongeveer (is gene liefhebber van groenten alleen wortel gaat er goe in) en nog 150ml pap maar drinkt nie helemaal leeg
    15.30u: fruitpap toch 200gram gaat goed binnen en een beetje pap erna nog maar nie veel
    20u: 240ml pap
    20.30u - 6u: slapen slaapt gans de nacht goed door al sinds 9 weken.

grts doe da goe mamas xxx
  • Hier ook vlotjes maatje 74, maar dan voor de lengte...
    Het gewichtje is met 6600g niet zo veel!
    Het baby'tje wordt groot he!!!

Groetjes....
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld