februaribeebjes

• Hey mama's!

Kristien, ik zou al iemand anders beginnen zoeken als back-up,
    en de onthaalmoeder zelf al melden dat je niet opgezet bent met het feit dat ze in haar maxi cosi ligt? En haar knuffel niet bij haar heeft? En dan nog met gezichtje naar de muur... plezant thumbdown.gif

En als het niet betert, gewoon naar iemand anders hoor!
    Dan heb je het als mama al moeilijk om je kleintje achter te laten, en dan zie je die dingen bij de om... sad.gif

Hier heeft onze kerel zijn eerste kampeeruitje eropzitten!
    We zijn twee daagjes naar de Ardennen geweest en hij is meegeweest in ons klein caravannetje. Ging vlot, en hij heeft goed geslapen.
    En seffens nog een wandelingetje in het zonnetje content.gif
  • Amai zeg, dat zou ik toch ook niet toelaten hoor...
    De maxi cosi is niet om in te slapen...

Ik heb onze oudste voor minder weggehaald bij 2 onthaalmoeders... (jaja... moeilijke mama zeker...)
    Bij de eerste omdat ze haar in een kamertje apart liet krijsen en huilen omdat ze ontroostbaar was... terwijl dat arme drommeltje thuis nog niet eens wist hoe ze moest huilen, echt nooit huilbui gehad.
    Klacht ingediend bij kind en gezin waardoor ze toch extra controle kreeg. En zij maar beweren dat het een huilbaby was upset.gif
    Bij de tweede omdat ze niet wou eten en de onthaalmoeder toch eten in haar mond had geduwd... waardoor ze moest overgeven en nog eens gestraft werd bij. Bleek dat hummeltje toen gewoon ziek te zijn.

Ik verwonder me toch steeds over het gedrag van sommige onthaalouders. En hoe dat allemaal kan met die controle enzo.

Gelukkig zitten er ook hele lieve mensen tussen die het WEL doen met hart en ziel!
    Dus mijn raad, zoek iemand anders als je er geen goed gevoel bij hebt!
    Succes alleszins!

Hier alles ok, ons ventje is morgen 100 dagen!!

En eindelijk mooi weer in het vooruitzicht! Haal die korte broekskes en factor 50 maar boven!!

Grtz
  • Nog eens dubbel en dik genoten van ons prutske dit weekend...
    Met enkele mensen erover gesproken en er wordt ondertussen gekeken naar andere vrije plaatsen moest er niets veranderen.

Als mijn man ze straks ophaalt en ze zou in de maxi cosi liggen gaat hij eens een hartig woordje met hen praten.
    Als er geen verandering komt gaan we naar K&G en horen we wat ze zeggen en/of voorstellen...

Nu nog effe mentaal voorbereiden om ze af te zetten...maar...voor alles is een oplossing! thumbup.gif
  • Bah Kristien,

dat zal echt niet fijn geweest zijn om je kleintje zo op te halen!

Wij hebben ook even moeten bijsturen, maar we hebben een onthaalmama waar we gelukkig goed en duidelijk mee kunnen praten.

Heerlijk, dat verlengde weekend. We zijn nu wel doodmoe, van het ravotten met onze grote jongen in de tuin, maar ik heb extra genoten, van de dagen met onze 2 sloebertjes!
  • Hallo allemaal! Lang geleden dat ik hier nog eens ben geweest maar het was/is inderdaad wennen met zo'n kleine prutskes. Bij Isa is het de eerste weken echt wel moeilijk geweest qua reflux/darmkrampjes. We zijn nog altijd niet zeker wat het was. En dan al die tegenstrijdige meningen van kinderarts, kind en gezin, osteopaat,... echt wel zwaar zo als nieuwe ouders. Ze is vandaag 16 weken en sinds vorige week zijn we gestart met groentepap omdat ze heel moeilijk begon te doen bij haar flesjes. Intussen een weekje ver en het gaat redelijk. Wel elke keer protest, zeker bij een nieuw smaakje. Ze zit nu aan 60gr groentepap (wel uit potje want zijn op vakantie en geen babycook bij wink.gif) en dan meestal 120ml pap. De rest van de dag drinkt ze 180ml per keer. Ons schema:

6u45: 180ml pap
    10u45: groentepap + 120ml pap
    14u30: pap
    18u30: pap
    21u45: pap

Die laatste pap sloebert ze helemaal leeg. Meestal slaapt ze dan door en 's ochtends (af en toe wel eens wakker rond 4 of 5u maar met tutje terug in slaap) en dan maken we ze wakker omdat ik binnenkort terug moet gaan werken en ze dus toch in dat ritme zal moeten komen. Ze heeft het tussen die voorlaatste en laatste pap wel moeilijk. Slaapt dan bijna niets meer wordt lastig tot we haar in badje steken en als ze dan aangekleed wordt kan het niet snel genoeg gaan tot ze haar pap heeft en in bedje kan. Ik zal echt blij zijn dat ze op 4 voedingen zit en dus wat vroeger in haar bedje kan want die avond is zowel voor haar als voor ons supervermoeiend. Maar heb echt de indruk dat ze nu die 5 pappen nog nodig heeft. Volgende week toch eens horen bij de kinderarts...

Nu slaapt ze sowieso niet fantastisch overdag, ze is liever wakker en heeft nood aan veel aandacht wink.gif, lekker vermoeiend! Als ze in totaal aan 12 uurtjes slaap komt is het veel. En dat is echt al weken zo. Dus 's nachts slaapt ze zo'n 8 uurtjes, na pap 1 een 2,5u. Na de groentepap (pap2) 45min, na pap 3 een 45min - uurtje en na pap 4 soms een half uurtje of niets en dan is ze echt wel lastig. Weet niet hoe dat bij jullie zit maar had al bij enkelen gelezen dat ze hun beebjes enkel horen als ze honger hebben en verder niet, daar kan ik dus alleen maar van dromen wink.gif Verder lacht ze wel veel hoor, zeker als je ermee bezig bent, ze frazelt ook af en toe en begint veel dingen vast te nemen maar er echt meer rammelen ofzo nog niet. 13 juni begin ik terug te werken en gaat ze voor de eerste keer een hele dag naar de creche. Ga ze ervoor wel al eens een halve dag laten gaan want heb er toch ook schrik voor. Bang dat ze lastig gaat doen, niet zal willen slapen en ze haar dan ook gaan laten huilen of ergens in een hoekje zetten. Kan me voorstellen Kristien dat dit echt een teleurstelling voor je moet zijn, hopelijk doet ze dat niet meer!!

Verder moeten er bij mij ook nog wat kilo's af maar moet echt eens tijd maken voor sport want anders gaat het niet lukken!

Hoe is het met de rest van de mama's? Sorry voor het lange verhaal maar had wat in te halen wink.gif
  • Hallo mama'tjes,

Goed nieuws...ons prutske lag al elke dag in haar bedje te slapen wanneer één van ons ze ging ophalen bij de onthaalmoeder.
    En we zijn iedere keer op totaal andere uren gegaan. wink.gif
    Ze hebben dan toch gedaan wat we hebben gevraagd dus voorlopig ben ik tevreden. thumbup.gif
    Haar knuffeldoekje lag er ook steeds bij nu...

Gisterenavond naar Kind & Gezin geweest...ons spruitJE is nu 59 cm groot en weegt 4.700 gram...maar blijkbaar vinden ze het niet te weinig omdat het mooi in stijgende lijn gaat (weliswaar onderaan de curve) en ze drinkt ook goed dus...gene stress! goofy.gif
    Ze is gewoon zoooo actief met beentjes en armpjes als ze wakker is dat ze heel veel energie verbruikt en daardoor is haar gewichtje aan de lage kant...zeggen de dokters en verpleegsters..

Als wij vakantie hebben is Anaïs vijf maanden, dan is het misschien het ideale moment om eens te proberen met groentepap..ben benieuwd!

Tot de volgende!
    wave.gif
  • Hey mama's!

Kristien, leuk dat ze dan toch rekening houden met jullie -terechte-opmerkingen!

Margoke, hier ook vijf voedingen, maar nog niet begonnen met groentepap. Dat zal voor volgende maand zijn,als onze kerel dik vier maand en een half is. Ben er wel benieuwd naar!

Voorlopig zitten wij al een hele tijd op volgend schema :
    8u30 - 11u30 - 14u30 - 18u30 - 22u30
    Dit lukt goed en alle flesjes worden duchtig opgedronken.
    Onze kerel brabbelt er op los, lacht veel en is echt vrolijk als hij dingen kan ontdekken.

Vanavond was het wel moeilijk om ons ventje in slaap te krijgen. Door de warmte had hij wel wat meer overdag geslapen als anders, mssn daarom?

Eindelijk mooi weer, echt genieten! Hopelijk wordt dit weekend even mooi -hoeft niet zo warm te zijn - kunnen we nog veel wandleingetjes doen met onze prutskes!
    Oneglofelijk he, tijd gaat zo snel, ze zijn al bijna 4 maanden... <3

wave.gif
  • Hallo!

Kristien, leuk! Je voelt je vast een stuk geruster! Nu gaat het ook veel vlotter op het werk zeker?

Onze kleine meid was gisteren met haar papa bij Kind en Gezin. Je kan het je wel voorstellen, al die mama's vol lof
    "wauw, jij komt zelf met je dochterje"
    "ze reageert wel leuk op je he?!"
    "wat kan je ze vlot aankleden"
    ...
    Ons meisje weegt nu 5,720kg en is 61,5cm groot. Een flinke meid dus! Ze hebben ze 2x gewogen, omdat ze vonden dat ze er lichter uitzag, hihi.

Het wordt een héérlijk weekend, ik heb er al zin in.
    Veel plezier mede-mama's
  • Hallo allemaal,

Hier ook allemaal positief nieuws: ons meisje is nu 4,5 maanden oud en ze weegt nu ongeveer 5,2 kg. Ze heeft nét de onderste curve bereikt nu, en is dus mooi aan een inhaalbeweging begonnen. Het verschil is zo groot: ons prematuurtje waarvan het vel rond haar beentjes flubberde, tegen de michelin armpjes en beentjes die ze nu heeft wink.gif .
    Wij zitten op 4 flessen van 150 cc, met soms om 23u nog een klein extra flesje. Sinds een tweetal weken slaapt ze door (klokje rond soms!).

Wij gaan binnen 3 weken een weekje naar zee en dan ga ik met groentepap beginnen. Ze is dan een dikke 5 maanden.
    Ons meisje slaapt overdag niet zoveel, en ze is het gelukkigst als ze mensen rondom haar ziet. Maar de muziekmobiel boven haar parkje houdt haar ook wel effe bezig als het nodig is wink.gif

Met mezelf gaat ook alles goed. Ik ben al een klein maandje terug aan het tennissen en ik ben meer afgevallen dan dat ik bijgekomen was door de zwangerschap (wellicht door alle stress rond de zwangerschap). Mijn broeken zakken af nervous.gif

groetjes,
    Ann
  • Leuk om te lezen dat het zo goed gaat Ann! Wat goed dat je zoveel gewicht kwijt bent! Ik heb nog 7kg te gaan...
    blush.gif

Wij steken ons meisje nu om 19u30 in bed, tesamen met broer. Ze krijgt kort daarvoor een flesje, dan een badje, dan in bed. Tegen 21u wek ik ze dan nog even voor een laatste fles.
    Momenteel heb ik de indruk dat ze die nog nodig heeft, want ze drinkt ze helemaal leeg.
    Ik start in juli met fruitpap, 2 weekjes later ook groentepap.
    Dan zou ze ook moeten toekomen met 4 voedingen...
  • Ik moet ook nog altijd enkele kilootjes kwijt hoor! Maar ik kan al wel efkes terug in al mijn broeken content.gif

Ons ventje zit nog op vijf voedingen. Hij heeft echt z'n vaste uren, en terwijl hij enkele dagen geleden zijn laatste fles de helft liet staan, drinkt hij die nu helemaal leeg. Ik denk dat het dus echt nog nodig is, die vijf flesjes.
    's Nachts slaapt hij wel goed!
    Hij vertrekt altijd recht in zijn bedje, om dan 90° te draaien en dus dwars wakker te worden 's morgens. Probleem is dat zijn hoofdje tegen die spijlen zit en hij ook ver even groot is als het bedje breed is!
    Denk dat ik er links en recht een opgerolde handdoek ga ondersteken, dat hij in een "kuipje" ligt.

Wij beginnen ook pas met groentepap als hij vijf maanden is.

Met de anderen alles ok?
    wave.gif
  • Heykes mamas,

Ja ik moet ook nog altijd 5 kilo kwijt maar kblijf precies hangen maarja het zal er wel afgaan zeker hopelijk want ik kan nog nie in mijn meeste kleren een paar broeken al wel maarja ik draag dus altijd hetzelfde nie leuk, is wel ne stimulans om af te vallen he.

En met ons toontje alles ok wel wat last van eczeem maar julleke heeft da ook dus beide gevoelig velleke heb ikzelf ook dus kmoet nie ver zoeken en hij heeft klammige handen en voeten ja da heeft hij van de papa echt kindjes van ons maar tis zo'n schatje mijn klein dikske bij de kinderarts woog hij van de week 8 kilo dus stevig brokje.

Hij zit nog altijd op 5 voedingen bijna altijd op hetzelfde uur en s'avonds laatste pap om 21u30 en dan bed in om te slapen tot half 7 mijn beide kindjes worden op dezelfde moment wakker, ons toontje slaapt nog wel altijd bij ons op de kamer en da gaat nog effe zo blijven kvindt daa zalig en hij slaapt goe en ikke ook kvindt da fijn hem zo dicht bij lmij te hebben.

Ik merk wel dat hij heel gehecht is aan mij maarja das ook nie moeilijk ik geef hem altijd eten en knuffel hem veel en als iemand anders eten wil geven schreeuwt hij en wilt nie drinken na wa aandringen drinkt hij wel zene maar tis zo'ne lieve altijd lachen en hij zal rap kunnen zitten want kan nu al stevig zitten.

hij heeft nu wel wa last van slijmpjes en zo wa ne vettige hoest slijmpjes ophoesten dus wa spoelen zijn neusje met fysiologisch en hopelijk is hij er rap van af.

ik begin volgende week met groentepap dan is hij 4 maanden we zullen da eens proberen he

hoe ist met de andere mamas?
    grts
  • een weekendje zee achter de rug, héérlijk.
    De kindjes gingen samen in bad, zo grappig. Emma lachtte zich een breuk elke keer als grote broer haar vastspatte. En hij vond het natuurlijk fantastisch dat zijn kleine zus echt een beetje met hem "speelde".

Ze worden zo ontzettend snel groot?!
  • Hier gestart met groentepap.
    Kleine uk vind die hypoallergene melk maar niks en at nog 6 voedingen aan ongeveer 120cc...
    Groentepap gaat echt vlot, 160 g op zijn gemakske... maar de melk, die lijkt nu nog minder lekker.
    Volgende week naar K&G, wegen en benieuwd wat ze nu weer zullen zeggen...
    Tja, ik kan het ook niet helpen dat mijn venteke die melk niet lust, kan het er ook niet ingieten he.

Voor de rest een vrolijk bazeke die motorisch erg aan het ontwikkelen is. Hij zou al willen zitten, maar kan dat natuurlijk nog niet en maakt vrolijke buitelingen in zijn park.
    's nachts slaapt hij nog niet door, nog steeds wakker om 4u. Maar hij slaapt dan wel al rond 20u. Heb al geprobeerd om hem te wekken om 23u en een fles te geven, maar hij wil dan niet drinken.
    Och, ja dat ventje heeft het al erg te verduren gehad met zijn koemelkallergie, dus ja...
    Hij heeft nu bovendien de windpokken gekregen van grote zus...

Met mij alles goed, af en toe wel heel moe!
    De kilo'tjes waren er dan ook snel af!

Groetjes!!!
  • Ons kereltje had een moeilijk weekend.
    Hij wou niet gaan slapen, zeurde regelmatig, moest gepakt worden...
    Op kind en gezin zeiden ze dat het wel een sprongetje kon zijn : hij is 5 cm gegroeid op 4 weken en dat kunnen ze voelen.
    Ik weet het niet, maar in ieder geval was het na drie dagen voorbij.

Gisteren laatste 2 spuitjes gekregen (voorlopig toch) en sindsdien 2 flesjes half laten staan, ook moeilijk gaan slapen, gepakt moeten worden. Zou dat aan de spuitjes liggen, denken jullie?

Vandaag is elke fles al goed opgeraakt content.gif
  • hey apco,

hier ongeveer hetzelfde verhaal was ook 5cm gegroeid op 4 weken en de laatste dagen ook veel zeuren en moeilijk zijn slaap vinden en liefst ook altijd gepakt worden heel vermoeiend he?
    hij at s'morgens wa minder dan ook maar hier ist momenteel ook gedaan dus het zal ook aan de sprongetje gelegen hebben hij was ook heel actief dan wou alles verkennen en vastpakken teveel energie had hij en op den duur oververmoeid hier dus maar nu ist beter hoewel hij moeilijk zijn slaap vindt s'nachts wel niet maarja in den dag veel wakker

groentenpuree gaat nie slecht elke dag wa meer spuugt nikske uit dus doet da goe.

grts fieke
  • Onze dochter zit middenin de sprong volgens mij smile.gif
    Jongedame wou gisteren en vandaag niet slapen, niet spelen, enkel gepakt worden...

Wij zijn zaterdag met fruitpap gestart. Dat vond ze héél leuk, na de eerste hap wist ze meteen hoe het moest. We zijn best trots!

Grote broer heeft een oorontsteking, vannacht dus niet veel geslapen. Voor vanavond kreeg hij een Nurofen-suppo, ik verwacht dus dat deze nacht een pak rustiger zal verlopen ... als kleine zus niet in actie schiet tenminste goofy.gif
  • Hey allemaal...wij moeten ons prutske caloreen poeder (koolhydraten)bijgeven omdat ze niet goed genoeg bijkomt.
    Ze weegt net geen 5 kilo en wordt bijna vier maanden, ze zou al zes kilo moeten wegen. sad.gif
    Bij Kind & gezin zeiden ze altijd dat het geen kwaad kon dat ze onderaan de curve zat omdat ze goed drinkt en omdat ze de (onderste) lijn volgt maar we zijn naar de kinderarts geweest omdat ze diarree bleef hebben en die vindt het gewicht niet goed...
    Als we dinsdag terug gaan en ze is niet serieus bijgekomen gaan ze onderzoeken doen disappointed.gif pfff
    dus hopen maar dat de koolhydraten goed helpen en dat er geen probleem is dat bv haar lichaampje iets niet opneemt of zo.. candle.gif
    Ze drink super goed, is altijd aan het lachen, slaapt goed enz...het is een echt schatje!!! <3

Amai jullie hebben blijkbaar geen probleem om de kilotjes kwijt te raken...ik dus wel..nog 10 te gaan blush.gif ik was er in het totaal 21 bijgekomen...mijn eetlust van tijdens de zwangerschap is nog steeds aanwezig...oeps

Het mag eens zomer gaan worden!
    wave.gif
  • hoi hoi
    hoe gaat het hier met alle mamas en de kleintjes

elise doet het goed
    gisteren weer 2 prikjes gehad gelukkig weinig hinder van

elise ligt met veel boven het gemiddelde maar dat wisten we al maar wel allemaal in een nette lijn

vorige week geprobeert om fruithapje te geven maar ze weet er nog geen raad mee duwt alles met der tong er weer uit

nu zit ze op de volgende schema voeding voor hongerige babys de cc zijn de kale water waar nog de schepjes voeding bij in gaan

9.30 a 10.00 180cc voeding
    13.30 a 14.00 210cc voeding
    16.30 a 17.00 210cc voeding
    19.30 a 20.00 210cc voeding
    23.00a 23.30 180cc voeding met 2 scheppen rijste bloem
    niet alle flessen gaan leeg
    ze groeit goed en gaan proberen de laatste fles eraf te krijgen en dan de fles van 19.30 a 20.00 te rekken en die tegen 20.30 a 21.oo te geven met rijste bloem
    wordt ze misschien iets eerder wakker maar dat geeft niet

hier gaat elise niet naar een opvang gelukkig kan opa oppassen

elise woog gisteren jaja 6700gram en is 65cm lang ponder.gif <3

mw draait bijna op der buik
    en ook in bed hebben we een speciaal goedgekeurde band gekocht om der vast te leggen
    ze lag opkop dwars in bed en dat was niet meer veilig horror.gif
    nu gaat het perfect

groetjes kissie

ik ben nog niet echt met afvallen begonnen moet nog wel een keer maar nog geen zin te veel aan mijn hoofd
  • ach, die kilootjes, dat komt wel. Ik merk dat mijn lichaam de laatste weken weer verandert... Tvalt weer wat in zijn plooi. DE broeken passen weer beter, kleedjes vallen mooier.

Nog 11 werkdagen, en ik heb een maand, verlof, ik heb er zin in!

Emma eet nu fruitpap. Haar uurtjes nu
    7u30 flesje 180cc
    10u30 flesje 180cc
    grote dut van 12u - 13u30
    14u30 fruitpap (1 koek + 1 stuk fruit) + ev fles
    17u30 flesje 180cc
    naar bed om 19u30
    21u00 laatste fles 180cc en verder slapen

Binnen anderhalve week patatjes, en dan dus 2 flesjes (die van 10u30 en die van 14u30 laten vallen en de overige flesjes verhogen, en zo naar 4 voedingen)
    thumbup.gif

Maandag hadden we een afspraak met de kindercardioloog in het UZG. Bij Emma werd kort na de geboorte een ventrikelseptumdefect (VSD) vastgesteld (een gaatje in het hart ts de tussenschotten van de kamers). Onze kinderarts wou zekerheid over de grootte en de ligging. Ze zal wel verder worden opgevolgd, maar hij was er gerust in dat het gaatje vanzelf zal dichtgroeien en zeker geen problemen bij het opgroeien zal veroorzaken. Positief dus...
    Ik heb ze even op de weegschaal gelegd, 6,250gr op 4maand. Een perfect gemiddeld gewicht voor onze dochter
    <3

Ze heeft haar sprongetje terug goed doorstaan, het inslapen verloopt wel iets moeilijker. Ze huilt 5 minuutjes hartverscheurend, en beslist dan om toch maar naar dromenland te gaan.

Grtjs!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld