babyborrel

• Hoi meiden,

gisteren zijn we al eens gaan rondkijken voor geboortekaartjes en suikerbonen en kwamen daarbij weer tot het punt "babyborrel" : doen of niet doen?

Nu, wij zijn eigenlijk niet zo te vinden voor een babyborrel,
    maar aangezien we een grote familie hebben en in enkele verenigingen zitten waar ook veel vrienden lid van zijn, dachten we dat het toch interessant was te organiseren.
    Voordeel is dat het bezoek thuis was gelimiteerd wordt, alhoewel ik me afvraag of mensen toch niet graag apart nog eens komen kijken?
    Ik weet het allemaal niet goed,
    een babyborrel vraagt organisatie maar elke avond bezoek thuis zie ik dan ook weer niet zitten.

Wat doen jullie? Babyborrel organiseren of thuis bezoek ontvangen?

Bedankt voor alle info content.gif

wave.gif
  • Hey meid,

Met zo een babyborrel zit je natuurlijk wel weer met een hoop organisatie werk éh, zaal huren, eten drinken voorzien. Mensen uitnodigen en antwoord krijgen zodat je alles kan bestellen al gaat dat van taart, tot chips tot drank... Thuis bezoek krijg je sowieso hé. En misschien zelfs al kraambezoek. Afhankelijk hoe je het op je kaartje zet of laat weten aan de mensen.
    Nu de voordelen zijn wel dat je alles ineens groepeert bij een babyborrel en je ineens ook veel kado's kan krijgen. Dus dat is dan ook weer stof om over na te denken smile.gif

Hier is het enkel mijn familie dat me komt bezoeken in het ziekenhuis, thuis hier en daar wat vrienden en misschien wat collega's maar dan nog ik zal dat toch beperken want eens thuis zal het druk genoeg zijn.

Dan weer een babyborrel organiseren, zie ik totaal niet zitten...
  • Hoi!
    Is het een eerste kindje of niet? Bij een eerste komen er meer dan bij een tweede. En is het een eerste kleinkind? Of één van de eerste baby's in de familie? Dan ga je ook iets meer bezoek hebben.
    Wij hebben zelf ook een grote familie en vriendenkring, maar hebben geen goed gevoel bij een babyborrel. Ikzelf vind dat het eigenlijk gewoon cadaus's afgeven is en goed contact met de ouders of baby heb je niet.
    Hier dus geen babyborrel geweest, niet bij de eerste en nu ook niet.
    Je krijgt idd wat volk over de vloer, maar de meeste houden zo n bezoekje ook wel kort hoor, het is toch niet de bedoeling dat je uren blijft bij jonge ouders? En doen ze het toch dan vraag je gewoon of ze t kort willen houden, dat je rust nodig hebt.
    Voordeel van veel bezoek te hebben is wel dat je niet alleen bent. Ideale remedie tegen eventuele depressie of neerslachtige gevoelens!
    Iedereen doet gewoon wat hij het beste vindt, de ouders hebben altijd gelijk!!!
  • Heykes Apco,

Wij gaan deze keer ne babyborrel doen, wou dit ook al voor eerste kindje maar da ging nie.
    Ik vindt da persoonlijk gemakkelijk iedereen tegelijk das wel druk maar dan ben je er ook ineens vanaf en die van mij gaat ook door pas eind april tegen dan ben ik wa gerecupereerd he.
    natuurlijk maak je zelf van je babyborrel iets heel groot of eerder bescheiden bij ons gaat er zo'n 50 man komen ongeveer denken we en wij zitten een fritkraampje dan kunnen de mensen een frietje eten en we voorzien drank maar niks speciaal gewoon bier en frisdrank en ik ga wa snoepjes zetten voor de kindjes en misschien wa broodjes ofzo.
    Je maakt je eigen babyborrel zo duur als je zelf wilt, het voordeel is bij ons dat we het bij ons thuis kunnen doen hebben een grote tuin en alst regent wij hebben een magazijn dus das ook wel gemakkelijk.

Maar ik krijg bezoek ook int ziekehuis maar ik had alle bezoek in het ziekehuis van het eerste kindjes en da was nie goe bij mij kwam de borstvoeding nie goe op gang ons julleke schreeuwde ne hele nacht waardoor ik 5 nachten in het ziekehuishuis nie geslapen heb en dan veel bezoek was ontzettend vermoeiend maarja da weet je niet op voorhand he.

Maar ieder zijn ding natuurlijk ik vond het persoonlijk gemakkelijk ne babyborrel.

grts
  • wij hebben er ook over nagedacht (2e kindje) maar gaan het niet doen. ten eerste heb je bepaalde cadeaus toch graag snel en wanneer doe je dan die babyborrel. je moet die dan al plannen voor je bevalt en je weet niet hoe je je gaat voelen na de bevalling of hoe snel je hersteld bent, hoe het met je baby gaat. ten tweede kost dat super veel geld. dat wil ik er niet aan geven. ten tweede gaan er zowiezo toch nog mensen ook zo op bezoek komen die niet willen wachten tot de babyborrel. ik vind het ook altijd zo een moeilijke situatie, moeten ze dan 2 x een cadeau geven? het is ook dan zo druk, al dat volk, vergt wat organisatie, je kleintje moet daar dan ook bij zijn , misschien wat druk allemaal, iedereen zo tegelijk pff . nee, ik zou het niet zien zitten. wij hebben vorige keer thuis bezoek ontvangen en dat valt goed mee, mensen blijven heus niet lang plakken en niet iedereen komt langs hoor. je kiest zelf uw dagen en uren en moet niet elke dag iemand laten komen he.
  • Hoi! Ik zie dit topic vanvoor staan dus ik kom even reageren.
    Ik ben tegen babyborrels omdat ik het heel onpersoonlijk vind, veel mensen moeten blijkbaar van het kraambezoek af zijn. Ik vind dit een beetje ondankbaar naar vrienden en familie toe. Ik genoot trouwens wel van het kraambezoek thuis, dit kon ik ook zelf regelen. Wij woonden ook op een appartement met een videoparlefoon en als er iemand onverwachts langs kwam en ik had geen zin in bezoek deed ik gewoon niet open. smile.gif Het is wel druk met al dat bezoek, maar plan tussendoor ook family-time, ik vond het ook leuk om afwisseling te hebben en even afgeleid te worden van de zware nachten met baby.
    Bij ons 2de kindje hebben we een babyborrel-ontbijt gedaan. Ik ben 1 week overtijd bevallen en dus was onze dochter 2,5 weken oud op dat moment. We hebben gekozen voor een babyborrel omdat we nu in het buitenland wonen en dus onmogelijk iedereen konden ontvangen, de babyborrel hebben we gehouden in de stad van waar we komen. We hebben een ontbijt gedaan zodat het niet te vermoeiend werd omdat het te lang zou duren (voor baby, grote zus en mama) en zodat het naarmate de babyborrel vordert geen zuipfestijn zou worden. (we kennen onze vrienden en familie die graag blijven plakken) smile.gif Het was uiteindelijk dik in orde, heeft ons wel een kleine 900 gekost voor iets meer dan 100 personen, maar ik vond het jammer dat ik enkel hallo en daag hebben kunnen zeggen tegen veel mensen. Mensen die aankomen komen iets zeggen en kadootje geven en degenen die vertrekken ook, dus om tussendoor eens efjes ergens bij te gaan zitten had ik geen tijd en dat vond ik dan ook wel enorm jammer. Ook wilden vele mensen onze kleine meid eens vastnemen, maar omdat ze zo jong is en ik moeilijk kan zeggen 'jij wel en jij niet', hebben we zo goed als de hele tijd ons meisje zelf vastgehouden. Bij kraambezoek thuis zou dit wel gelukt zijn, maar ik wou niet dat ze overstuur zou zijn door te veel van arm te wisselen.
    De mensen willen je baby'tje ook wel eens vasthouden, maar in jou geval zou ik me dat niet veel aantrekken, je loopt niet weg en je blijft toch nog in je verenigingsleven he? Kansen genoeg dus! De echte dichte vrienden en familie zullen wrs bij jou thuis ook nog eens langskomen, maar dat zijn er meestal niet te veel en is ook geen 'opgave' he.
    Bij ons was het wel handig dat we alle kadootjes dan snel kregen zodat we alles wat nodig was meteen weer mee nr huis konden nemen. smile.gif
  • Hallo,

Ikzelf ben ook tegen babyborrels, maar we gaan er zelf één geven. We hebben 120 kaartjes te versturen. Als je rekent dat deze allemaal bij je thuis moeten komen, ben je goed voor 4 maanden elke dag bezoek! En aangezien mijn man voetbalt en maar 3 avonden in de week vrij is, is dit voor ons niet haalbaar. Daarom doen wij een babyborrel. Is wel vrij onpersoonlijk, maar dichte kennissen komen toch nog eens langs thuis. Ik denk dat wij van Marie maar 3mensen thuis over de vloer hebben gekregen, wat dus wel heel goed meevalt!

Wij doen onze babyborrel 5 weken na de geboorte, zodat je toch snel je cadeau's hebt. En de meeste zijn wel verstandig en gaan geen dingen kopen die je onmiddellijk nodig hebt!
  • lieve loes, als je zelf een doet ben je er niet tegen he smile.gif
    wij hebben vorige keer een 100 kaartjes gestuurd maar denk je dat die dan allemaal op bezoek komen? (van die 120 zijn er al bij voor het werk, de geboortelijst, aan deur ziekenhuis, gyn, creche enz...)pakt dat er in ziekenhuis een 15 tal op bezoek zijn geweest en achteraf nog max 20 bezoekjes gespreid over enkele maanden. de rest bestelde gewoon via internet of stuurde een kaartje. die 100 mensen komen dus niet allemaal langs en zeker niet bij een 2.
    dat kost ons dus bijna niks. wij doen dus geen babyborrel, veel te duur en die mensen komen anders toch allemaal niet op bezoek.
  • Wij doen het zo:

Na ongeveer 8 weken geven we een familie babyborrel voor iedereen die familie is. Met sommige tantes heb ik een goede band, die komen dan ook nog eens thuis. Vind ik gezellig. Andere tantes ken ik amper (zie ze evenveel, maar gewoon andere interesses) en dat zou ik dan raar vinden als ik die thuis een namiddag op gezoek heb. Die vinden het zelf dan ook leuker, denk ik, om met de hele familie samen te zijn.

Vrienden komen gewoon thuis.

Wij kopen zelf de dingen die we echt nodig hebben en als andere mensen een cadeau willen kopen hoeven we dat niet onmiddellijk te hebben...
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld