December 2018

• Nog eentje voor december...

Hallo dames,

Proficiat met jullie zwangerschap!
    Ikzelf heb 1,5 week geleden positief getest en na Paasweekend bloedtest laten toen bij de ha. Hcg waarden stonden goed, maar vind het toch allemaal spannend eigenlijk. Ik ben normaal gezien 6 weken + 1 dag.
    Het is ons tweede kindje en ik vroeg me af hoe jullie dat doen met de andere kindjes in het gezin? Ik voel me dag na dag misselijker worden en doodmoe, vind het zo zonde voor mijn zoontje dat ik geen energie voor hem over heb...

Ik hoop dat alles goed mag verlopen voor ons allemaal...
  • Facebookgroep

Hej dames!
    Ik zou graag voor de dames die in belgie wonen een facebookgroep aanmaken.
    Ik zit in zn groep van mijn eerste kindje en vond dat heel makkelijk om verhalen en vragen te stellen...
    we zijn een hecht groepje geworden en hebben zelfs al afgesproken!

De groep zou zowiso geheim zijn dus wie erbij wil graag een privz berichtje sturen met je e-mail adres ofzo...
    Het zou ook enkel over belgie gaan omdat er toch wel een hoop verschil is met nederland qua bevalling, verzekering, opvolging vd zwangerschap,... en zo kunnen we maknelijker ervaringen delen...

Groetjes!
  • @Stephake90 er is al een Facebookgroep hoor. Ben ook van België. Dus je mag altijd pb sturen. De groep is geheim wink.gif

@hunne : dikke proficiat!
  • @Stephake90 en @yunake123 Dikke proficiat!!

Voor ons is het ons eerste kindje. Wij kunnen dus niet echt meepraten over de combinatie met andere kindjes.
    Momenteel voel ik me niet echt moe. 's Morgens wel een beetje misselijk.
    Deze week heb ik nog een weekje verlof maar vanaf volgende week sta ik terug bij mijn klein peutertjes in de klas.
    Als kleuterjuf mag ik eigenlijk onmiddellijk thuis blijven maar ik vind het zo snel om het nu al te zeggen.

Wij hebben 14 rondes geprobeerd om zwanger te worden en nu we het eindelijk zijn, vind ik het toch spannend en heb ik zo wat gemengde gevoelens... Beginnen die hormonen nu al thumbdown.gif?! Aan de ene kant ben ik heel blij en aan de andere kant begin ik te twijfelen of we dat wel goed gaan doen nervous.gif. Hebben jullie dat ook? Is dit normaal?

@Stephake90 en @Mica Ik ga nog even wachten met het fbgroepje tot 11 mei want dan hebben we onze eerste echo love.gif.

Vele groetjes
  • @LNN
    Dat twijfelen is heel normaal smile.gif ik heb dat nu zelfs bij nr twee. We hebben heel lang nagedacht, gewikt en gewogen voor nummertje twee en uiteindelijk toch de knoop doorgehakt. Maar nu komen die twijfels en vragen ook weer de kop opsteken. Pfff hoort erbij denk ik.

Ik ga ook nog efkes wachten tot de echo op 28 april om de facebookgroep bij te treden smile.gif

• Oei, ik bedoel echo op do 26 april... amai ik begin nu al te missen zeg.
  • Hoi meiden
    ik heb vanmorgen positief getest!
    Ik wil graag bij het facebookgroepje! Hoe stuur ik een priveberichtje om erbij te komen?

Proficiat aan de zwangere dames!
    Blijft spannend!!
  • Dat twijfelen is heel normaal. Komt ook mede door de hormonen wink.gif
    Jullie kunnen dat ! Ben ik zeker !
  • Elsa onder mijn naam staat een envelopje. Daarop klikken wink.gif
  • De testen lopen mooi op hier. Vandaag laat ik bloed trekken bij de huisarts en dan kom ik binnenkort ook wel bij het facebookgroepje.
    Ik heb al een zoontje van 21 maanden en ben van het Antwerpse smile.gif
  • Hebben jullie ook allemaal zo veel last van de zwangerschap? Vorige week voelde ik me nog zo goed.... maar sinds begin deze week gaat het van dag tot slechter. Vanmorgen moeten overgeven na het opstaan en voel me echt dooooodmoe, de hele dag door onpasselijk en heb last van mijn darmen. Mannekes toch, wat zo een kleintje met je lijf kan doen he. ik heb heeeel vaak honger en als ik dan begin te eten, trek ik mijn neus op en krijg ik het niet binnen. hopelijk nog mensen met dezelfde ervaring. Ik moet me echt naar mijn werk sleeeeeeeepen.... pffff hopelijk gaat dit gevoel heel snel voorbij.
    Aan de andere kant ben ik wel blij met het goede nieuws natuurlijk, maar het negatieve overheerst voor het ogenblik sterk (hormonen zeker??)
  • Ik ben ook slechter aan het worden.
    Mijn warme maaltijden komen er na een halfuur weer uit.
    Boterhammen lukt eentje... amai hoor dat beloofd. Ik hoop dat het snel over is !
  • @mica

ze zeggen dat de eerste 3 maand de slechtste zijn, maar hier nog maar 6 weken + 2 dagen, tis nog lang zenne eer die eerste 3 maanden voorbij zijn.
    Hier lukt het warm eten nog wel, maar de geur ervan... pfff direct al geen zin meer om te eten. soep smaakt me wel nog, en koffie raar maar waar ook nog steeds. Daar had ik het de vorige keer moeilijker mee ...
    gelukkig is het voor de goede zaak he. anders zou een mens dat niet kunnen doorstaan sad.gif

hopelijk mogen we ons toch sneller beter voelen he!
  • @Mica en @yunake123
    Dat is niet zo fijn. Dat beloofd voor de volgende weken ponder.gif...
    Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat.

Hou oud zijn jullie andere kindjes smile.gif?
    Wij zijn trouwens van Limburg.

Groetjes
  • @LNN

wij hebben een zoontje van 3.5 jaar (in sept wordt hij 4)
    ik ben van het gentse - andere kant van belgië smile.gif

• @yunake123
    Dat is een leuke leeftijd. Dan heb je al veel aan je kleintje en kan hij jou binnenkort ook helpen smile.gif.

Hebben jullie trouwens al gebeld naar een onthaalmoeder of crèche?
    Je moet er naar het schijnt al snel bij zijn...
    Voor ons is allemaal compleet nieuw en ik ben het al eens aan bekijken.
    De meeste onthaalmoeders in de buurt werken volgens een inkomenstarief.
  • @ LNN

ja is idd wel al een leeftijd dat ze een beetje hun plan kunnen trekken (kledij zelf aandoen, schoenen aandoen, eens iets brengen of weg leggen lukt ook al allemaal)
    maar nu is het wel efkes lastig, als je jezelf niet goed voelt - is echt alles te veel... ocharme ons zoontje. hij begrijpt niet waarom mama moe is, zich ziek voelt...
    hopelijk zijn we snel door die fase - is echt elke dag een opdracht om mij naar het werk te slepen ... man man man.

een onthaalmoeder / crèche gaan we pas contacteren na de eerste echo, is maar twee weken meer dus daarop zal het hopelijk niet komen.
    we gaan terug dezelfde crèche contacteren als van bij ons zoontje, waren daar heel tevreden van. Er zijn drie begeleidsters dus je kan niet in de problemen komen als de onthaalmoeder ziek valt, een ongeluk heeft,... wat voor ons wel heel belangrijk is.

ale ik ga me hier verder door de dag slepen ...
  • Heb een privé-bericht gestuurd om bij het facebookgroepje te komen smile.gif
  • @Mica Ik zou ook heel graag in het Facebook groepje komen. Ik heb je een priveberichtje gestuurd smile.gif
  • Hoe gaat het hier nog. Weinig nieuwe mensen precies?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld