Decembermama's 2015

• @Kathy , hoe gaat het met jou?

@misslipgloss da's ook heftig! Je hebt wel alle pech he... Hopelijk moet je niet geopereerd worden!

@Ruuhne Blij om te horen dat het bij jou al beter is!

Hier alles goed, mijn buik begint al goed te groeien, dus hoog tijd voor de laatste aankondigingen smile.gif Ik kan al niet wachten om ons beebje te voelen bewegen! En de crèche is hier ook geregeld, dus da's alvast een belangrijke stap. Nu wachten op de solden om vol enthousiasme de eerste aankopen te doen!
  • @Cybele13 hier is het stilletjes....zo een emotionele rollercoaster....huis moet verkocht worden,de hele rompslomp daarrond....nu de meisjes nog inlichten dat ze niet in hun huisje kunnen blijven dat word heel moeilijk om te zeggen,maar het moeilijkste is nog dat zij niet weten dat ik zwanger ben...na het overlijden Sieg zo ver in de zwangerschap,wou ik ze de stress besparen,want je kqn niet tegen een kind zeggen dat dit babytje niet gaat sterven,want dat weet je niet....
    Ik heb veel schrik of ik het allemaal wel ga aankunnen...ik ben verpleegkundig een werk ook in shiften dus dat is niet altijd gemakkelijl om de kinderen op te vangen...mijn oudste meisjes zijn bijna 5 en 6 en dan terug klein prutske erbij....
    Ik weet het allemaal niet zo goed.
    Vorige week echo gehad en deze was in orde...niptest was in orde dus daar geen stress over....maar deze zwangerschzp gaat een heel zware worden om alleen uit te dragen...zowiezo de stress van vorige ervzring erbij het plotse overlijden van Sieg op 37 weken en dan de stress vzn huis verkopen...scheiden een kind op de wereld zetten en ne verhuis,want er zit voorlopig niks anders op om even terug naar mijn mama te gaan...tot ik terug wa sterker in men schoenen sta....

Dus we zien wel....
  • hey, ik ben nieuw op dit forum smile.gif een beetje laat zo te zien smile.gif
    ik ben uitgerekend op 10 december en ben dus morgen 16 weekjes. We weten al dat het een jongentje word.
    We heben 2 jaar geprobeerd en het is er eindelijk van gekomen!
    groetjes xx
    @Kathy ik wens je veel moed toe!

@misslipgloss kan je me ook toevoegen aan het groepje?
  • @Kathy dat lijkt me inderdaad heel moeilijk om in je eentje allemaal bol te werken, ik hoop dat je kan rekenen op je mama en je omgeving, echt rot hoe sommige mensen zich kunnen gedragen... Ik wens je alvast heel veel goeie moed sadhug.gif

@liefdesbaby , proficiat met je zwangerschap en welkom! leuk dat je het geslacht al kent, dan kan het shoppen beginnen wink.gif
  • amaai, 't is hier stillekes tongue.gif
  • Ja he, ik kom af en toe eens kijken maar zag weinig activiteit in dit item.

Hoe gaat het met iedereen? Met ons is alles goed, morgen ben ik 20 weken ver, raar om te beseffen dat ik nu in de helft zit. Mijn buikje is goed aan't groeien (is ook m'n 3e kindje) maar ik ben nog niks aangekomen qua gewicht. Ik zit nog steeds op mijn gewicht van voor de zwangerschap.

Tijdens de vorige echo zei de gynaecoloog dat de placenta vooraan lag, hierdoor voel ik de baby een stuk minder maar af en toe voel ik toch een trapje love.gif love.gif
  • Hallo,

Ik ben intussen goed 17 weken zwanger en ben uitgerekend voor 30 december.
    Wat een spannende datum!
    Hopelijk komt hij/zij wat vroeger want zo tijdens de feestdagen bevallen, ik weet het toch niet zo goed.
    Maarja, het komt wanneer het komt natuurlijk he:)
  • @Lu-He hey smile.gif

hier vanaf 14-15 weken voelbaar en voor andere van week 20, vanaf toen zag je haar ook stampen. Heel uitgeput en weer misselijk hier.
    Mensen zien blijkbaar pas wat een fulltime huismama doet 24/24 7op7 een heel jaar door als ze het zelf eens een paar jaar doen, dus niemand snapt het daarbuiten. Als de gyn zegt, rust wat, vraag ik: Hoe? Ik heb geen opvang, creche of babysitentourage helaas en mijn zoontje is nu eenmaal enorm energiek en blijft gaan. Ik kijk uit naar september, eindelijk naart schooltje, hoop dat ik dan wat rustmomenten krijg en wat voor mezelf kan zorgen. Vannacht ben ik superkwaad geworden omdat men zoontje om 1u niet wou stoppen met wenen en niet wou zeggen wat er was, terwijl papa gewoon beneden zijn 'emails' aan het lezen was sad.gif. Ik had er de laatste 10 dagen meestal alleen voorgestaan, nu was hij thuis en wou hij niet mee gaan slapen, met als gevolg dat ik ook weer geen nachtrust krijg....o wat ben ik venten even beu sad.gif
    Ik heb ook veel rugpijn en spierpijn en hoofdpijn de laatste weken sad.gif
  • @Ruuhne: heel herkenbaar, jouw post!

Toen ik bevallen ben van onze dochter ging ons zoontje nog niet naar school. Maanden deed ik niks anders dan flesjes maken, steriliseren, eten maken, pampers verversen,... Ook hier lukte het rusten niet, en dan nog een huishouden erbij, t was soms achter de feiten aanhollen!

Nu hebben we t wel makkelijker. Ze zijn 6.5 en 4 jaar en zijn al wat zelfstandiger. Ik moet zelden opstaan s nachts en, als ze geen ruzie maken, kunnen ze flink samen spelen en elkaar bezig houden! Ook helpt mijn man wel waar hij kan, ik mag zeker niet klagen!

Vrijdag moeten we terug naar de gynaecoloog. Deze keer gaat m'n zus mee, zij wordt meter. K verlang al om de baby te zien. Intussen voel ik hem / haar ook wel duidelijker. Vooral als ik s avonds op mijn gemak in de zetel lig wordt de baby heel levendig, maar zo zalig om die schopjes te voelen. Ik ga wekelijks naar de kine omdat ik last heb van m'n bekken. Gelukkig heb ik geen lastig werk want ik wil zo lang mogelijk aan het werk blijven zodat ik langer thuis kan zijn bij de baby, maar we zien wel

Groetjes
  • Ik ben uitgerekend voor 15 december, nu 20 weken.
    Vooral veel last van bandenpijn en vaak hoofdpijn, nooit misselijk geweest.
    Geen antistoffen voor toxo en cmv, moet dus heel erg opletten.
    Voel sinds een tweetal weken al beweging in mn buik en voel het steeds freqenter,
    Ik ben voor de 1e maal zwanger dus het is een beetje afwachten allemaal hoe alles zal verlopen.
  • Hallo, mag ik ook bij jullie faceboekgroepje? Ik heb hier nu geen profiel dat ik kan gebruiken.
    Ik probeerde hier een profiel aan te maken maar lukt niet, had eentje gemaakt een maand geleden, Paswoord werkt niet meer en als ik Paswoord vergeten doe krijg ik helemaal geen mail om het aan te passen. Ook een nieuw profiel aanmaken lukt niet want mijn mailadres is al in gebruik. Al gemaild naar het forum zelf een paar dagen geleden maar ook respons.
  • als ik je naam weet kan ik je toevoegen
  • prive bericht gestuurd ruuhne wink.gif
  • Kinderopvang Gent/lochristi

Beste Mama's,

Eerst en vooral allemaal proficiat met jullie zwangerschap!
    We weten allemaal dat het moeilijk is om een opvangplaats te vinden aangezien er lange wachtlijsten zijn.
    Daar heb ik voor de mensen omgeving Gent een oplossing voor.
    Pimpampukje opent namelijk haar deuren in Lochristi op 4 april 2016 en wij hebben nog plaatsjes vrij!
    Wij werken kindgericht en samen met de ouders. Wij zijn méér dan enkel opvang!
    Meer info vinden jullie alvast op pimpampukje.be.

Hopelijk heb ik hierbij enkele mama's kunnen inlichten en volgt van hieruit een inschrijving smile.gif
    Geniet nog van jullie zwangerschap.

Met vriendelijke groeten,

Tifany Minnaert Verantwoordelijke Pimpampukje
  • hallo

dag decembermama's!
    ik ben precies een late joiner, maar ook voor december wink.gif
    veel succes allemaal!
  • Kan iemand mij toevoegen in de geheime facebookgroep? Ik was uitgerekend voor 28 november, maar ben ondertussen al over tijd aan het gaan zodat ik toch een december-mama wordt smile.gif
    Graag zou ik mee kletsen met jullie! Groetjes
  • Hoi
    Ik ben op 25-12-15 bevallen van ons eerste zoontje Lex.
    Zou iemand me willen toevoegen?
    Weten jullie of er op FB ook n groep is voor december 2015 mama's??

Lieve groetjes Sanne vdo
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld