Babynamen

• Omdat ik nu al weet dat het hier weer een helse zoektocht zal worden, wilde ik even horen wanneer jullie beginnen aan de grote namenzoektocht. Of hebben jullie misschien al namen gekozen?

Wij zoeken een naam die zowel in het Nederlands als in het Duits gemakkelijk uit te spreken is en die past bij Andreas en Corneel. Liefst dus meerdere lettergrepen en een beetje klassiek.
  • Hier hebben we een idee, maar het is nog niet zeker. Voor een meisje wel duidelijk 2 favorieten, voor een jongen ook ééntje, maar daar zijn we nog niet helemaal van overtuigd. Vind het ook wel niet makkelijk, want Asa is een redelijk unieke naam, die ik (en de meeste mensen die ik heb gehoord) toch wel heel mooi vind ook ... maar om een even unieke naam te vinden die ik ook mooi vind, is niet simpel. De namen die we nu in gedachten hebben zijn dan ook iets minder uniek, maar wel erbij passend denken we (ik ga ze niet hier op het forum zetten, eventueel wel in het fb-groepje wink.gif )
  • Namen, zucht. Ik heb een duidelijk idee voor een meisje, mijn man een duidelijk idee voor een jongen. Maar we zijn niet gek van elkaars idee. We hebben ook een bijkomende moeilijkheid. aangezien mijn man van laten we zeggen ergens in de buurt van India afkomstig is, zoeken we namen die zowel daar als hier gemakkelijk te gebruiken zijn. En dat zorgt ervoor dat de mogelijkheden wel zeer beperkt zijn.
  • Wij gaan pas echt beginnen met zoeken als we het geslacht weten. Maar voor een meisje hebben we al wel een idee. Een jonge ook maar daar ben ik nog niet echt van overtuigd...
  • onze jongensnaam staat vast! een meisjesnaam hebben we nog niet!
  • Hier ligt een jongensnaam ook al vast. Zelfde naam als toen onze dochter mogelijk een jongen had geweest. Maar voor een meisje weten we het echt nog niet. Wij gaan ook het geslacht afwachten om te zien of we ons hoofd hier wel over moeten breken of gewoon onze jongensnaam kunnen gebruike! wink.gif
  • Hier ligt onze jongensnaam ook vast, over een meisjesnaam gaan we pas denken als het nodig is (dus als we het geslacht kennen...)
  • wij hebben wel wat inspiratie bij een meisje, maar niks ligt vast. zal ni nodig zijn wss zal het terug een jongen worden (als ik naar de klus-timing kijk)

niks ideeën voor een klein knulletje dus zal weer het namenboek openslaan dan.

eerst de 16-weken echo afwachten voor ik men energie daar in ga steken.
    één naam zoeken is al moeilijk genoeg wink.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld