Ziek zijn op 38 weken

• Ziek zijn op 38 weken

Dag mama's

Op een ochtend werd ik wakker met keelpijn. De volgende dag zaten mijn oren toe, mijn neus verstopt en had ik een stijve nek.
    Door de stijve nek kreeg ik hoofdpijn. In de nacht had ik ook even last van misselijkheid en buikkrampen.
    Maar dat kan zijn omdat ik iets verkeerds gegeten heb ofzo, helaas ben ik daar gevoelig aan.
    Het is al heel lang dat ik ook last heb van gezwollen enkels, handen en gezicht. Ook zie ik af en toe sterretjes en voel ik me draaierig.
    Ik voel koortsig zonder koorts te hebben. Mijn spieren voelen raar aan maar dat zou door de stof "relaxine" komen. Maar mijn bloeddruk blijft laag behalve als ik een harde buik heb.
    De harde buiken zijn begonnen aan mijn 37 weken elke avond en komen elke 7 tot 8 minuten opzetten voor een halve minuut tot soms een minuut.
    Nu ben ik 38 weken en 4 dagen, de harde buiken gaan gepaard met lage rugpijn en af en toe wat steken in mijn onderbuik.
    De baby is nog niet ingedaald, alles zit potdicht, geen opening noch versoepeling te voelen en de baby zou nu ook achter staan op de ontwikkeling. De gynaecoloog had een dysmatuur voorspeld.
    Nu, ik heb deze symptomen al meerdere keren aangekaart bij de gynaecoloog maar die heef er niet veel op geantwoord buiten dat het normaal is.

Ik ben bang dat ik zwangerschapsvergiftiging heb. De symptomen zijn relatief hetzelfde.
    Zijn er mama's die verkouden zijn geworden in de laatste weken? Of mama's die kunnen praten over hun ervaring met zwangerschapsvergiftig? Mijn huisarts is er enkel om geld te verdienen, dus deftig onderzoek levert die ook niet. De gynaecoloog had er geen oor naar. En de materniteit nam me ook niet bepaald serieus... Wat kan ik het best doen?

Alvast bedankt voor het antwoord!
  • Ik denk toch dat je best nog eens naar spoed gaat dan.. ze moeten je wel serieus nemen!
  • Gewoon naar spoed gaan en alles zeggen. Je bent hoogzwanger, dus moeten ze je wel serieus nemen.
    Eventueel als er meerdere ziekenhuizen in de gebuurte zijn naar een andere gyn gaan.
    succes
  • Is er geen (vrije) consultatie bij andere gynae? Sowieso kan je ook naar de materniteit om de klachten te brengen en aan de monitor te liggen. Ze kunnen en mogen je klachten niet blijven negeren...
  • Ik denk niet dat je je grote zorgen moet maken. Verkouden op het einde van je zws is echt wel normaal. Je hebt verminderde weerstand. Bij mijn zoontje was ik snipverkouden op het einde. Dus ik denk dat je baby'tje zich wel snel gaat aanmelden nu. Hoe zit het met je bloeddruk? Als die te hoog is dan kan het wel een zws - vergiftiging zijn. Als je toch ongerust bent, bel eens naar materniteit. Daar is altijd iemand die je vragen kan beantwoorden en die jou eventueel aanraden om dan langs te komen of als het s nachts is kan je altijd via spoed binnen.
    Succes
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld