Wat nu?

• Wat nu?

Hoi iedereen,

Dit moet me toch even van het hart want ik zit hier momenteel op het werk met enorm veel stress en paniekaanvallen. Momenteel in mijn derde trimester (32 weken) en had vandaag een afspraak bij mijn gyneacoloog voor opvolging. Op het einde van de afspraak zegt deze echter doodleuk dat ik voor de rest van de opvolging en geboorte een andere gyneacoloog moet zoeken want er is geen plek meer voor me. Nu zit ik hier dus met mijn 32 weken, eerste kindje, ongerustheid ten top en natuurlijk zo goed als gekkenwerk om nu nog een andere gyneacoloog te zoeken voor de volgende afspraken op 34, 37 en 39 weken.

Ik vind mijn gyneacoloog nog steeds super en je zal me geen enkel slecht woord horen uiten maar om nu nog vertrouwen te krijgen in een andere 'vreemde' gyneacoloog en je gerust te voelen tijdens de aanloop naar het grote gebeuren... Ik voel me echt gebroken en wordt zelfs angstig. De eindopvolging kan in mijn ogen nooit goed gebeuren zo. Wat als er iets mis loopt en men is er niet tijdig bij door dit hele perikel? Er razen wel duizend scenario's in mijn hoofd.

Zijn er per ongeluk lotgenoten of personen die vrijwillig van gyneacoloog veranderd zijn in het laatste trimester die me eventueel kunnen geruststellen?

Ik weet het...misschien veel heisa voor niets maar ben toch niet meer gerust in het hele gebeuren nu...
  • Hoi erin, wat jammer dat het zo moet lopen. Is er een reden waarom? Behalve dat er geen plaats meer is? Want aangezien je al 32 weken bent zou de gyn goch moeten weten dat je die afspraken ook nodig hebt? Is het een vrouwelijke gyn? Ze is misschien zelf zwanger? Of misschien minder gaan werken? Ik moest zelf voor 1 controle bij een andere gyn omdat de mijne in verlof ging (was de afspraak rond 35 weken. En ik vond datcook niet aangenaam... bel rond en ga langs bij verschillende (ja op zo'n korte periode) en zoek iemand waar je je goed bij voelt
  • Eerst en vooral vind ik het eigenlijk degoutant dat je gyn je zo in de steek laat op het einde van je zwangerschap! Maar het is nu zo...
    Verder denk ik niet dat het een groot probleem is dat een andere gyn je begeleidt die laatste weken en tijdens de bevalling. Voor hetzelfde geld beval je snachts en heb je de gyn van wacht. Alles staat toch genoteerd in je zwangerschzpsboekje? En Mss kan je nieuwe gyn de oude contacteren om info uit te wisselen. Dus niet stressen en hoor eens rond of er niemand een goede (en betrouwbare, deze keer) gyn kent. Bel die op en leg de situatie uit. Komt goed!
  • Hoi Amyra,

Bedankt voor je berichtje. Voor zover ik weet is er geen enkele andere reden maar blijkbaar zit haar agenda overvol en moeten er mensen 'afvloeien'. We hebben ook bij het afsprakencentrum gepolst maar ook zij bevestigen dat er in de komende maanden zelfs nog geen kwartiertje vrij is voor verder opvolging. Ik ben druk aan het zoeken naar een gyneacoloog die beschikbaar is, bereid is om de verdere opvolging te doen en bereikbaar is qua locatie voor me. Ik werk nog full-time dus even een uur rijden naar een doktersafspraak is geen optie, daar kan de werkgever in elk geval niet mee lachen.
  • Zo raar. Mijn gynaecoloog legde op de eerste afspraak meteen alle afspraken vast tot aan mijn uitgetekende datum. Net om te vermijden dat haar agenda te vol zou zitten. Vreemde manier van werken toch!
  • Ik vind het erg onprofessioneel dat de gynaecoloog je in zo'n moeilijke situatie plaatst. Mocht hij zelf ervoor gezorgd hebben dat je bij een collega terecht kan, zou ik het nog begrijpen. Een arts mag uiteraard patiënten afwijzen, maar als hij een patiënt die reeds in behandeling is plots afwijst, moet hij toch de continuïteit van de zorg garanderen.
  • Vind het ook erg vreemd dat jouw gynae je in deze fase nog doorverwijst! Logischer zou zijn dat ze geen "nieuwe" patiënten mee aanneemt! Zo zie je maar dat elke praktijk er een andere werkwijze op nahoudt.

Mijn vaste gynae zou in mei stoppen om te doctoreren. Dit werd mij direct gemeld toen ik maanden terug belde voor een eerste afspraak ivm de nieuwe zwangerschap. Heb dan de optie gekregen om 1) toch bij de vaste gynae te gaan tot mei en dan bij een collega of 2) onmiddellijk bij een collega. Heb voor het laatste gekozen, exact omwille van de continuïteit! En idd, bij de eerste afspraak worden ook gewoon alle volgende afspraken vastgelegd. In onze regio moet je al maanden wachten voor een routine-afspraak, dus het was zelfs bij het begin al puzzelen om alle afspraken vast te leggen (en ik ben dan nog erg flexibel).

Hoop dat je snel iemand vindt waar je je goed bij voelt. Maar erg onprofessioneel dat jouw gynae niet eens voldoende begaan is met haar patiënten om zelf enkele collega's voor te stellen of je door te verwijzen. Je zo in de koud laten staan, totally not done!
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld