Vaginale bevalling of keizersnede

• Vaginale bevalling of keizersnede

Ik mag, gezien mijn voorgeschiedenis (1e kindje is bij de bevalling overleden), van mijn gyn kiezen of ik een gewone bevalling wil of een keizersnede.
    Mijn eerste reactie was natuurlijk een gewone bevalling. Ondertussen hebben mijn man en ik dit wat laten bezinken en beginnen we nu meer en meer in de richting van een keizersnede te denken.
    De gedachte beginnen een beetje te spelen in mijn hoofd: Wat als....er nu toch iets fout loopt bij een gewone bevalling (navelstreng rond nek, zuurstoftekort,hersenbloeding...) Naarmate de datum dichter komt begin ik meer en meer angstig te worden
    Wat is jullie idee hiervan ?
  • Je moet natuurlijk zelf kiezen waar jij je goed bij voelt.

Mag ik vragen hoe het komt dat je eerste kindje bij de bevalling overleden is?
    Als je voor een vaginale bevalling gaat, moet je er zeker van zijn dat je eerdere ervaring je niet dwars zal zitten... want dit kan de bevalling tegenhouden.

In ziekenhuizen is er natuurlijk genoeg personeel om er alles aan te doen dat je het geen tweede keer hoeft mee te maken maar zij kunnen ook niet toveren en tijdens een bevalling kan het natuurlijk allemaal heel snel gaan plots...

Aangezien je gyn je zelf de keuze geeft, denk ik niet dat hij/zij, zich er zorgen om maakt want anders zou de gyn jou de keuze niet laten.
    Praat er uitvoering over met je man en zorg dat je 100% achter je keuze staat.
    Een keizersnede is geen ramp, en zeker niet wanneer je eerder een traumatische ervaring hebt meegemaakt.
  • Ons kindje heeft een hersenbloeding gedaan tijdens de bevalling, ze hebben nog proberen te reanimeren ook, maar niets hielp
  • Persoonlijk zou ik voor de keizersnede opteren denk ik omdat ik bezorgd zou zijn dat anders angst het zou overnemen en alles zou belemmeren. Maar als je liever vaginaal wil bevallen zou ik dit ook absoluut een kans geven en goed met de arts/vroedvrouwen overleggen wat er mogelijk is in allerlei scenario's (last minute bedenken, paniek tijdens bevalling, wanneer medisch beslissen over te schakelen,...).
    Wij hebben onze kindjes ook verloren en mede om die reden ben ik bij onze dochter ingeleid. Dit gaf voor mij op een bepaalde manier ook rust (zowel mentaal als wetende dat mijn fysieke ongemakken zoals gekneusde ribben op die exacte datum voorbij zouden zijn).
    Veel succes in deze moeilijke beslissing, een mooie geboorte toegewenst (hoe deze er dan ook uit zal zien) & geniet van jullie gezinnetje !
  • Een moeilijke beslissing, maar ook fijn dat je gyn dit met je bespreekt en je de keuze geeft om te doen waar jij je het beste bij voelt.
    Ik heb 2 keizersnede achter de rug, de 1ste wegens zwangerschapsvergiftiging. Bij de 2de mocht ik ook kiezen, en ik heb direct terug voor kz gekozen omdat de 1ste ervaring eigenlijk alle samen ok was, ik heb bijna geen last gehad. Bij mijn 2de keizersnede was alles natuurlijk veel rustiger en geplande verlopen en ik ben na 3 daagjes al naar huis gegaan.
  • In jouw geval zou ik denk ik eerder voor een keizersnede opteren. Alleen al om het feit dat je dan exact weet op welke dag je zal bevallen en je je hier mentaal op kan voorbereiden. Een vaginale bevalling kan heel vlot gaan, maar wanneer je begint te panikeren kan dit ook de boel bemoeilijken. Maar als jij en je partner dit zien zitten is het natuurlijk geen probleem. Je vorige ervaring is heel traumatisch maar, gelukkig, ook erg uitzonderlijk.
  • Kies wat voor jou het beste aanvoelt... Ik moet jammer genoeg verplicht via keizersnede bevallen (uitgescheurd tot aan de darm toe bij mijn eerste bevalling) en ik maak mij er verschrikkelijk veel zorgen in. Ik ben bang van daar wakker op die operatietafel te liggen terwijl ze in mij snijden x) maar het moet voor mijn eigen gezondheid. Ik zou genieten van de keuze dat je hebt en denk er heel goed over na.

Edit: en toen zag ik dat dit een oude post was. Sorry ^^'Aangepast door xMissyx op 04/09/2018 16:01
  • Mijn dochtertje is ook overleden en moest er nog een babytje bijkomen dan kies ik sowieso voor keizersnede.
    Dikke knuffel en nog een goede zwangerschap gewenst!

En toen zag ik ook dat dit een oude post is 😊
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld