Uitstrijkje door gynaecoloog of vroedvrouw?

• Uitstrijkje door gynaecoloog of vroedvrouw?

Vandaag moest ik naar de gynaecoloog en zij vertelde mij dat er een uitstrijkje werd uitgevoerd door de vroedvrouw.

Ik heb al paar maanden een vroedvrouw en zij vertelde mij dat dit werd gedaan door de gynaecoloog.
    Dus ik stond versteld wat ik hoorde, ik heb meteen een mail verzonden naar mijn vroedvrouw en mijn vroedvrouw vertelde dat ze dat niet deed. Nu sta ik daar mond vol tanden.

Ik ben nu bijna 33 weken zwanger.

Bij wie lieten jullie dat uitvoeren?
  • Tijdens deze zwangerschap heb ik er nog geen moeten laten doen. Bij de vorige was dat 2 keer de gyn die dat deed hoor.
    De huisarts doet dat ook wel
  • 6 weken na mijn bevalling moest ik op controle bij de gynaecoloog en hij heeft dan een uitstrijkje gedaan.
    Tijdens mijn zwangerschap was een uitstrijkje niet nodig.
  • Gaat het echt over een uitstrijkje of de GBS test? Want ik geloof dat vroedvrouwen soms dat uitstrijkje voorky streptokokken wel doen.
  • Die wissers werden bij ons inderdaad enkel door de vroedvrouw gedaan op 36 weken zwangerschap.
  • Het zal wel op de wisser voor gbs op te sporen gaan .
    Word in het ziekenhuis waar ik ga ook door de vroedvrouw gedaan.
  • Ja de GBS-test was bij mij vorige keer ook door de vroedvrouw, waarschijnlijk bedoelt ze dat. Stelt ook niet veel voor hoor, ze gaat gewoon eventjes met een wattenstaafje langs je bilspleet smile.gif
  • Dat voor streptokokken werd ook gedaan bij de vroedvrouw op 36w dacht ik. En 6w na de bevalling tijdens de nacontrole deed gyn dan het uitstrijkje.
  • Streptokokken wisser was gewoon bij de gynaecoloog (BelgiĆ«) mijn vroedvrouw doet dit ook niet.
    Groetjes
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld