tekst geboortekaartje en babyborrel en ziekenhuiskoffer

• tekst geboortekaartje en babyborrel en ziekenhuiskoffer

Hoi

Met het gedacht dat ik eerder ga bevallen, ben ik een beetje in paniek geschoten en weet totaal niet waar en hoe te beginnen...
    We hebben nog helemaal niks en ik weet ook niet waar wat en hoe ik eraan moet beginnen.

Bv wat heb je in begin zeker nodig, stel dat het ineens begint?
    En komt er iets van de babyborrel op het gehoortekaartje staan?
    wat moet in de koffer van het ziekenhuis zeker zitten?

ohhhh geraak een beetje in paniek smile.gif
  • Wij hebben gisteren de proefdruk van het geboortekaartje ontvangen en suikerbonen en -doosjes zijn besteld. 12/03 mogen we die laatste gaan afhalen (en dan stempelen we de naam, vouwen en vullen we doosjes). Ik denk dat het eerder de 'gewoonte' is apartje kaartjes voor babyborrel bij het kaartje van de personen te stoppen die je wil uitnodigen (wij doen geen borrel).
    Wat je écht nodig hebt; vorige zw brak mijn water op 38w 3d en had ik ook niets klaarstaan van koffer (uiteindelijk is dochter 'pas' 15u later geboren, dus man had makkelijk nog naar huis gekunnen). Wat had ik uiteindelijk mee: propere kleren voor mezelf, bv-bh en -kussen, eerste kleertjes voor dochter, zwangerschapsboekje, identiteitskaart en kaart van DKV. De rest (handdoeken/toiletgerief voor mij, wat drank voor het bezoek, de suikerbonen) bracht mijn man de dag nadien mee... Heb je via je gynae of vroedvrouw geen info gehad wat je zeker moet meenemen? Daarin raden ze ons bv ook aan druivensuiker en Aquarius mee te nemen (al kreeg ik da laatste gewoon in het zh).
    Ik moet zeggen dat ik nu ook veel 'minder voorbereid' ben dan bij de eerste zwangerschap bigsmile.gif muv de ziekenhuiskoffer was alles al klaar op 26w ongeveer tongue.gif
  • Wij zetten de info over de babyborrel wel op het kaartje. De mensen die een geboortekaartje krijgen, mogen ook naar de babyborrel komen. Ik vind het raar apart uit te nodigen: wie krijgt dan wél een kaartje maar mag niet komen babyborrelen?

Over wat mee te nemen naar het ziekenhuis, dat is in elk ziekenhuis anders. Staat er op de website van je ziekenhuis niet wat zij voorzien (tetradoeken, compressen vb) en wat je zelf moet meebrengen?
  • @Veer In vele gevallen raden ze je een kraam en baby koffer aan.
    Eerste gebruik je tijdens bevalling, tweede is meer vanaf he naar kamer gaat.
    Je moet maar eens googlen op kraamkoffer en je vindt tal van checklists...
    Belangrijkste:
    Ruime T-shirt/kamerjas
    Adapters!
    Handdoek
    Washandje
    Toiletspullen
    Pakje mega maandverband
    Eventueel videocamera/fototoestel
    Propere kledij
    Iets comfortabel voor je man (kledij, tijdschrift enz)
    Trouwboekje of attest van erkenning
    Stickers mutualiteit
    Warme sokken (blijkbaar ‘in’)
    Eventueel zwemkledij als je in bad gaat/je man zijn kledij
    Kleingeld voor de automaat
    Druivensuiker-aquarius
    Elastiekjes voor je haar als je dat wenst of diadeem
    Sommige willen zo’n waternevel spray
    Massage olie

Dan de babykoffer:
    Eventueel verzorgingsproducten maar die krijg je meestal op Materniteit
    Body’tjes in maat 50-56
    Sokjes
    Mutsjes
    Tetradoeken
    Eventueel borstkolf (zoogcompressen)
    Bv bh

Zijn heel veel dingen volgens mij die je man achteraf kan halen...

Als het een troost mag zijn:
    Koffers niet klaar
    Babykamers niet klaar
    Kaartjes niet klaar
    Suiker niet besteld
    En ik lig plat sinds mijn 20w door risico op vroeggeboorte smile.gif

Uiteindelijk nemen ze je op, ergste geval krijg je zo’n ziekenhuisschort. Die hebben ook del wat handdoeken en co.
    Enige wat ik standaard in handtas heb, is adapter voor gsm.

Geen paniek 😀
  • @Louise2017

oef dan ben ik niet alleen smile.gif
    Ja hier hij is gemeten als 32w op 29w, en ik ben zelf klein en fijn gebouwd en kamp al van 18w met constant harde buiken
    ze hebben al 2x getwijfeld om mij toch in het ziekenhuis te houden daar mijn harde buiken toen om de zoveel minuten kwamen op de monitor maar uiteindelijk deed het niets met de baarmoederhals en moest ik rustig aandoen en pillen nemen.
    dus hij zou nu dan een 33w zijn en ondanks de pillen komen de harde buiken vrij hard door en een soort rugweeen en soms druk na onder toe dus ik denk dat mijn lichaam toch ermee bezig is...
    dan heb ik nog 7w he ruim getelt, de gyn ging pas 9/2 mijn baarmoederhals opnieuw meten ze was toch vrij gerust erin

maja toch kreeg ik het vandaag benauwd van shit stel dat het vandaag begint... Ik heb echt nog niks ja een maxi cosi,
    maar kan zelfs de baby nog niks aandoen! zelfs geen pamper smile.gif
    en toen kwam het, ja moet ik een pamper meenemen? en ja welke maat? en welke maat romper? februari maart korte mouw of niet?
    en kleertjes of meer zo pakje? en welke maat?
    en idd wat ga ik aandoen?

en toen vroeg mijn vriend ja en het kaartje wat moet erop staan? want we gaan een babyborrel geven, maar staat dat op het kaartje of weten mensen dat pas achteraf en staat er niks van op het kaartje? want als de mensen niks weten dan komen ze toch thuis en op de borrel en dat is net niet de bedoeling denk ik dan?
    dus als het niet op het kaartje staat dan weet niemand dat toch op het moment van de geboorte.
  • @Veer Heb je geen vroedvrouw die je hierbij wat kan helpen?
    Of gewoon even de Materniteit bellen? Staat trouwens ook op meeste sites een brochure voor de Materniteit: in welk ziekenhuis ga je bevallen?
    Alst een troost mag zijn: hier zelfs nog geen maxi cosi smile.gif

Ik zou persoonlijk apart kaartje voor babyborrel erin steken.
    Is handig voor de mensen (moeten ze niet hele kaartje meenemen voor adres etc) en je stuurt toch ook vaak een kaartje ‘omdat je ouders graag hebben dat hun vrienden op de hoogte zijn’ maar die je niet perse op de borrel vraagt?
  • Hier ook nog niet veel klaar hoor smile.gif De bovenverdieping is nog in verbouwing dus we kamperen voor de moment allemaal beneden. Het zou wel moeten af zijn tegen dat de baby er is en verwacht die nu ook niet vroeger, maar toch, het begint dicht te komen. door die verbouwing en de volle beneden nog niets van babygerief van zolder kunnen halen, want heb geen plaats om het te zetten. Dat sorteren en alles wassen moet dus allemaal nog gebeuren.
    Het kaartje hebben we het ontwerp af, 1/2 gaan we naar de drukker voor proefdruk. Doopsuiker heb ik gisteren eens 2 verpakkingsdingetjes besteld. De vulling en afwerking moet ik nog allemaal kopen/bestellen.

Om op je vragen te antwoorden:
    Wij hadden bij zoontje kaartje voor babyborrel apart gestoken. Er waren immers toch een aantal mensen/instanties die wel een kaartje krijgen maar niet worden uitgenodigd voor de babyborrel. Zo krijgen bijvoorbeeld kinderdagverblijf en hoofdbestuur van mijn werk een kaartje maar werden zij niet uitgenodigd op de babyborrel. Nu doen we geen babyborrel, lekker makkelijk wink.gif
    Qua checklist heb ik weinig toe te voegen aan diegene die hier al gepost werd. Gezien je blijkbaar kans hebt op vroeggeboorte zou ik een klein koffertje voor het verloskwartier in de auto leggen, dan heb je dat al klaar. Goed voor de gemoedsrust smile.gif

Voorzie voor de baby kleertjes in maat 50 en 56 en mutsje maat newborn. Of je liefst pakjes aandoet of broekje/truitje is je eigen keuze. Vorige keer hebben wij hem een schattig pyjamaatje aangedaan (dus 1 stuk). Nu weet ik het nog niet.
    Zelf droeg ik bij vorige bevalling een kort pyjamakleedje (meer een groot t-shirt). Ga hetzelfde aandoen denk ik. Als je borstvoeding gaat geven is het wel handig als je ook iets meeneemt waarmee je gemakkelijk de eerste borstvoeding kan geven.
    Bij ons moet je in het ziekenhuis meteen douchen na de bevalling dus dan is het handig wat toiletgerief mee te nemen. Ik had ook mijn lenzengerief en bril mee. Aangepast door Bondje op 24/01/2018 09:22
  • Baby bevallingskamer
    4 bodys. 1lange mouw 50, 1korte mouw 50, 1lange mouw 56, 1korte mouw 56.
    Hetzelfde met de kledij 1 dik pak maat 50, 1dunner pakje 50, 1dikke pakje 56, 1 dunner pakje 56.
    Kousjes voor bij de dunnere pakjes en mutsjes (ik hou nogal van setjes dus bijpassende mutsjes 😄😃).
    Het gekozen setje was al beplast nog voor hij het aanhad 😄😃.
    Dus ik was blij dat ik er nog eentje extra meehad.
    In het begin worden ze heel lekker ingeduffeld door de vroedvrouw of vroedman.

Ook in de koffer voor de materniteit had ik 2 zakken.
    Dus alles van maat 56 mocht direct terug mee naar huis .
    Ik moest niet meer sorteren, gewoon de zak meegeven.

Pampers moest bij ons niet mee (volgens mij nergens).
    Verzorgingsproducten kreeg je van het ziekenhuis.
    Wat deed ik nog mee ? Badcapes om de baby op te leggen als hij uit bad kwam. Afdrogen doe je met de tetra doeken die voorzien zijn in het ziekenhuis.
    Krabwantje had ik mee maar niet gebruikt.
    Wikkelcape en eigen lakentje om de baby wat in te duffelen en bij mij te leggen.
    Tutje.

Voor uzelf in de bevallingskamer.
    Iets makkelijk om in te bevallen.
    Als je thuis voelt dat het begonnen is kan je thuis al uw makkelijke kledij aandoen. Ik was dolgelukkig bij mijn laatste bevalling dat ik daar niet meer moest aan beginnen. Gewoon bh uit, legging uit en met mijn topje aan het bad in.
    Washandje en handdoek voor na de bevalling . Als je onderwater bevalt een handdoek voor als je na de bevallig uit bad komt .
    Kledij voor na de bevalling. Ik heb na iedere bevalling een netje en groot maandverband aangeschoven gekregen dus geen reuze oma slip nodig.
    Ikzelf heb nooit een pyjama gedragen. Wel een soort van losse broek (buik is toch nog effe gezwollen dus moet makkelijk zitten), borstvoedings bh en top en daarover een trui met knoopjes.

Voor uw partner.
    Extra kledij, deo,

Extra
    Druivensuiker, kauwgom, deo, laders, gsm, foto toestel, nummer van de hospitalisatie, trouwboekje, nummer van de drukker, iets voor het haar bij elkaar te houden, eventueel boekje of eigen cd.
    Toiletspullen, bril, ...

Koffer voor uzelf op de materniteit.
    Kledij die je makkelijk vind.
    Grote slips.
    Sokken
    Iets om makkelijk aan de voeten te steken (als onze 2 oudste op bezoek kwamen liep ik met hen eens rond op de afdeling.
    Toiletzak
    Medicatie
    Borstvoedings kussen.
    Bril/lenzen

Wat ik mee had en niet nodig was.
    Borstpads en grote maandverbanden.

Borstkolven, tepelpads, tepelhoedjes,....
    Allemaal aanwezig in het ziekenhuis.

Extra doopsuiker, drank, knabbelke, plastiek glazen en bekers.

Aangepast door Neuzeke op 24/01/2018 09:34
  • ik denk nog aan iets: slippers! Ik had heel mijn zwangerschap geen gezwollen voeten gehad maar de 2 dagen na de bevalling had ik echt olifantenpoten. Ik kon niets anders aandoen dan mijn slippers, kon ook geen kousen verdragen nervous.gif
  • Geen probleem dat je nog niet klaar bent toch?
    Hier ook nog niet klaar hoor, maar uiteindelijk heeft een pasgeboren baby echt niet veel nodig in het begin dus ben daar wel relaxt in.

Heb gisteren de bekleding van de maxi cosi gewassen zodat de baby toch beetje proper zit. Eerste kleertjes zijn gewassen, maar daar stopt mijn voorbereiding toch ook.

De rest ga ik op mijn gemak bekijken eens ik thuis ben van werk.

En als de baby onverwacht vroeger komt: we hebben zijn naam en heel veel liefde om hem te ontvangen. De rest is vlug aangekocht smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld