Migraine

• Migraine

Hoi mama's!
    Gisteren heb ik een paar uurtjes in het ziekenhuis gespendeerd...
    Ik had al een dikke week last van hoofdpijn, misselijkheid,... het hele pakketje eigenlijk.
    Eerste gedacht was natuurlijk zwangerschapsvergiftiging, maar uiteindelijk bleek mijn bloed en urine goed te zijn, dus was dat GELUKKIG uitgesloten.
    Wel is er uit mijn bloedresultaten gekomen dat ik migraine heb met linkse uitval. Dit verklaard natuurlijk ook al mijn andere symptomen, zoals mij niet meer kunnen concentreren, gekke vlekjes zien, niet goed tegen fel licht kunnen,...
    Echt allemaal heel vervelend!
    Voor mijn zwangerschap heb ik dus nog nooit echt migraine gehad... Hoofdpijn is iets waar ik amper last van heb...
    Zijn er hier nog die wat tijdens hun zwangerschap migraine hadden, terwijl ze dat voor hun zwangerschap nooit hadden??
    En eventueel tips wat ik er tegen kan doen? Dafalgan pak ik al smile.gif
    Groetjes
  • Hallo,
    Ik heb al jaren last van migraine, als ik een aanval heb moet ik zware medicatie nemen maar die helpt niet altijd, de beste oplossing is nog altijd donker en slapen.
    Nu ik zwanger ben, mag ik die medicatie niet meer nemen, en heb ik nog steeds last van aanvallen. De dokter en gynae zeiden dat ik wel dafalgan mag nemen (zelfs 1gr) maar dat helpt niet bij mij. Het enige wat hier helpt is slapen, stilte, donker. En dan nog lig ik soms te kermen in mijn bed. Mijn werkgever weet dat ik migraine heb en weet nu dat ik zwanger ben ik geen medicatie mag nemen. Dus als ik een aanval heb is het enige wat ik kan doen in mijn bed kruipen.
    Wat ik wel weet (door al die jaren migraine) is dat mijn aanvallen veelas worden uitgelokt door bepaalde zaken: stress is daar een grote van! Maar ik mag bijvoorbeeld ook geen chocolade (enkel pure chocolade, 70%) of kaas eten. Dat heb ik ontdekt door een dagboek bij te houden wanneer ik voor het eerst last had van migraine.

Je hebt er misschien niet veel aan, maar ik vrees dat je er ook niet veel aan kunt doen.
    Veel sterkte.
  • @Twinkle omg, ik doe dus niks anders dan chocolade eten... Ben sinds mijn zwangerschap echt verslaafd aan Nutella, muizenstrontjes en ontbijtchocolade... Ik eet dit dus ongeveer 3-4x/dag (al weken aan een stuk!!!!!)
    Zit zelfs nu een boterham met muizenstrontjes te eten... (al het andere beleg is op!)
    Ik ga dus de chocolade eens laten en kijken of dit effect heeft, want had dit toevallig vandaag nog ergens gelezen!!
    Dafalgan doet hier ook niet veel af...
    Nu ik er zo over nadenk zou het echt puur van de chocolade kunnen komen, want ik eet heel veel brood en zo goed als altijd met iets van chocola ertussen!
    Dus even afkicken van de chocola en hopelijk gaat het dan beter!!
    Merci voor de tip! x
  • Ik had vroeger last van migraine en dan hielp Dafalgan of een andere klassieke pijnstiller voor geen meter.
    Die dure, specialse migrainepillen wel, maar daar werd ik heel suf van.

Migraine werkt toch vaak met "triggers", zo heb ik zelf ervaren.
    Bij mij was een trigger als ik in de auto zat en het zonlicht scheen op een bepaalde manier door het raam en in mijn linkeroog, pats, dan had ik het zitten.
    Chocolade zou inderdaad ook een trigger kunnen zijn, munt heb ik ook al gehoord.
    Dus inderdaad chocolade een tijdje schrappen, ook al is het moeilijk, en kijken of het effect heeft.
    Veel succes.
  • Ook al jaren last van migraine. Enkel speciale medicatie helpt. Gelukkig niet in mijn zwangerschap gehad. Mijn triggers zijn fel zonlicht, stress, vermoeidheid en cola. Het duurt even voor je weet welke triggers de jouwe zijn. Vaak is het ook hormonaal gelinkt. En idd zoals @Twinkle zegt: een dagboek bijhouden, zo kun je een patroon ontdekken en zien wat je kan veranderen om een aanval te voorkomen.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld