hoogzwanger en seks?

• hoogzwanger en seks?

Dag dames,

Ik ben 36 weken zwanger ( 1ste kindje, 28 jaar).

Laatste tijd krijg ik het fysiek en mentaal moeilijk met seks te hebben. Mijn man en ik hebben altijd een goed seksleven gehad, ik hou van mijn man en vind hem nog steeds heel aantrekkelijk.
    Maar mijn lichaam is zodanig veranderd nu, dat ik mij er niet meer goed bij voel.
    Voordien was ik vrij content met mezelf, sliep altijd in een satijnen niemendalletje, toonde ook zelf veel initiatief.
    Maar nu ben ik veel aangekomen (ookal eet ik niet veel meer dan vroeger sad.gif )
    Mijn buik zit gigantisch in de weg, kan alleen nog maar in XXL onderbroeken van de zeeman, mijn borsten zijn dubbel zo dik geworden en minder gevoelig. Nu slaap ik ook in een groot slaapkleed met bloemekes op.
    Kan mijn overdag wel mooi kleden, maar voel mij echt zo'n Moeke. Als we nu seks hebben voel ik mij een aangespoelde walrus, ik ben serieus beperkt in mijn bewegingsvrijheid. Mag ook niet meer bovenop of mijn man voelt zich verpletterd.
    En als hij aan mijn borsten komt denk ik snel, ok blijf er nu maar van af. Hij vind
    die grote borsten natuurlijk geweldig, maar voor mij voelen ze als dikke melksoezen klaar voor borstvoeding, en totaal niet meer seksueel.
    Heb wel nood aan intimiteit, maar hoogzwangere seks vind ik echt niks. Mijn man snapt het maar deels, hij vindt mij mooi zwanger en zegt dat ik mijzelf zo niet moet bekijken. Ok, maar dat verandert niets fysiek aan mijn lichaam, wordt er toch telkens mee geconfronteerd. En als die kleine nog continue zit te schoppen tijdens de seks, vind ik er al helemaal niks aan.

Zijn er nog mensen die gelijkaardige gevoelens hebben? En hoe vaak doen jullie het nog? Is uw vriend/man begripvol? Of gaat alles nog vlotjes.
  • Wij hadden vanaf 30 weken geen seks meer 😂 ik had overal pijn en mijn vriend vond het vies dat hij de baby in mijn buik voelde
  • Met dat voelen bedoel ik dan dat mijn buik aan 1 kant hard was waar dus duidelijk ons zoontje lag 😉
  • Ik kan je niet helpen...
    wij zijn op non actief gezet van week 18 wink.gif

• Wij hadden vrij weinig seks tijdens de zwangerschap, vond die buik niet zo charmant zo ertussen en had er gewoon geen zin in ook smug.gif
  • Hier ook geen sex. Voel me alles behalve er fijn bij. En ik krijg er buikpijn van na der hand. Dus dat doen we niet meer. Handwerk vind mijn man geen probleen. Zowel zelf als van mij vind die ook prima. Wat is nu een paar maanden op een mens zn leven. Als je echt niet meer wilt zeg dat eerlijk.
  • Hallo,

Bedankt voor de reacties. Ben wel opgelucht dat ik niet de enige ben. Voor mij moet het eerlijk gezegd even niet meer, maar als ik bedenk dat we na de geboorte nog een tijd geen seks kunnen hebben, voel ik mij ergens verplicht om hem niet te lang op zijn honger te laten zitten.
    Het is een heel brave man, en ik moest ik zeggen dat ik tijdelijk geen seks meer wil, zou hij dat zeker aanvaarden. Maar ja, laatste keer dat we probeerden en ik er dan over sprak, was hij uiteraard teleurgesteld en dan voel ik mij schuldig.
    Volgens hem moet ik gewoon positiever denken en neemt hij wel een actiever rol aan, is het gewoon wat aanpassen. Maar daar gaat het mij dus niet om, hij kan natuurlijk ook niet verstaan wat het is om hoogzwanger te zijn, ookal leg ik het met handen en voeten uit.
    Hopelijk voel ik mij een tijd na de bevalling toch vrouwelijker...
    Vind een zwangere vrouw altijd mooi, maar nu ik het zelf ben. Hij ziet er nog altijd hetzelfde uit, maar ik voel mij echt zo'n "dik moeke", alsof mijn lijf alleen nog dient om de baby te doen groeien/voeden.
    Ben ontzettend gelukkig dat ik mama word. Maar is voor mij blijkbaar moeilijk te verzoenen nu, dat zwangere lijf en nog steeds een seksuele vrouw zijn...
  • @elaria

Dat stadium van mij aantrekkelijk voelen is ook voorbij. In het begin met minibuikje was dat nog ok maar nu voel ik me ook een olifant smile.gif
    en ik vind ook dat ik echt lelijker ben geworden...
    ik hoop dat dat snel terug verandert na de bevalling en dat ik mezelf terug wat mooier ga vinden.
  • Het verschilt heel erg van vrouw tot vrouw denk ik. Het belangrijkste is dat je daar open over kan praten en dat je begrip hebt voor elkaars standpunt.

Ik had bij mijn vorige zwangerschap precies het omgekeerde: ik voelde me op en top vrouw en mijn libido was ook een stuk hoger dan voorheen. Na de bevalling heeft het bij ons dan weer een hele tijd geduurd eer we terug seks hadden en leek ik er niet meer van te kunnen genieten. Gelukkig is dat uiteindelijk ook allemaal weer in orde gekomen, en nu terug pril zwanger dus dat belooft bigsmile.gif
  • Sinds 30 weken staat seks ook hier op een heel laag pitje. Ik heb lichamelijk gewoon teveel last, alles voelt stijf aan. Het is ook echt niet handig met die buik in de weg. Ik heb er gewoon geen behoefte aan momenteel. We praten er wel over met elkaar.
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld