Hoeveel dagen voor de uitgerekende datum, nam je man/vriend verlof om bij je te zijn?

• Hoeveel dagen voor de uitgerekende datum, nam je man/vriend verlof om bij je te zijn?

Mijn uitgerekende datum is 4 maart, maar ik zou graag hebben dat mijn vriend nu al thuis was. Jammer genoeg kan dit helaas niet.
    Hoeveel dagen voor de uitgerekende datum, nam je man/vriend verlof om bij je te zijn?
  • Niet...
    Bij beide kindjes hebben we ervoor gekozen dat hij verlof opspaarde voor de geboorte.
    Telkens is hij dan 3 weken thuisgebleven zodra de kindjes geboren zijn, en na die 3 weken 1 dag per week thuiswerk.
  • Vooraf nam hij zijn overuren de woensdag op.
    Wij hadden al 2 grotere kinderen en de woensdag namiddag is toch altijd vrij druk.
    Maar verder niets eigenlijk.
    Na de bevalling bleef hij wel langer thuis dan de 10 dagen.
    Dat vond ik plezanter 😄

Bevallen de nacht van zondag op maandag en man was nog van wacht tot zondag 23u30 .
    Perfect getimed dus 😄😃Aangepast door Neuzeke op 28/02/2018 13:50
  • Ook niet... S nachts (10d voor uitgerekende dag) naar ziekenhuis en rond de ochtend gebeld naar werk...
  • Niet. Bij de oudste heb ik hem opgebeld op zijn werk toen mijn water gebroken was (weeën waren al een tijdje bezig). Bij de jongste werd ik ingeleid, dus ik moest om een uur of 10 's avonds binnen. De dag dat ik binnen moest, heeft hij nog gewerkt.
  • Ook niet... je bent er veel meer mee dat hij thuis is wanneer de baby er is.
  • Hier ook niet. Achteraf gezien was het ook niet nodig want op exact 37 weken besloot mijn zoontje de wereld te willen ontdekken dus was toch niet te plannen wink.gif Door een noodgeval op het werk moest mijn man na 3 dagen ook terug aan het werk. Zijn resterend vaderschapsverlof nam hij op in 1 halve dag per week wat wel leuk was vond ik. Is wel ons eerste kindje. Bij een tweede lijkt me dit minder haalbaar.
  • Man was in verlof in de week dat ik uitgerekend was. Dochter is op de eerste dag van zijn verlof geboren. Perfect getimed, maar het had ook helemaal anders kunnen zijn. Zijn ouderschapsverlof heeft na zijn verlof opgenomen, zo waren we een hele tijd samen met de baby. Heerlijk.
    Van mij moest hij niet vroeger thuis zijn, daar heb je toch niet echt wat aan. Veel fijner dat hij er is als de baby er is.
  • Hier ook geen verlof op voorhand. Gelukkig is het niet ver van huis mijn man zijn werk en sowieso was de werkgever op de hoogte dat hij wel eens plotseling zou vertrekken naar huis.
  • Hier ook niet... Gewoon gewerkt tot dag voor de geplande keizersnede. Veel succes met je bevalling!
  • Hier had mijn man ook geen verlof op voorhand.
    Bij de oudste (2 dagen over tijd) begonnen de weeën ’s morgens als mijn man net op zijn werk was aangekomen, dus hij kon meteen rechtsomkeer maken.
    Bij de jongste zou ik ingeleid worden op een maandagochtend (7 dagen na de uitgerekende datum). Man heeft me ’s avonds naar het ziekenhuis gebracht en ging de volgende morgen vroeg terugkomen, maar ongeveer een uur nadat hij terug thuis was is het toch nog spontaan in gang geschoten en is hij dus moeten terugkomen (oudste zoon was die nacht al bij de grootouders).
    Normaal gezien is er wanneer het begint nog ruim genoeg tijd om je man te laten terugkomen van zijn werk en naar het ziekenhuis te rijden.
  • Niet.. uiteindelijk ging ik toch ovetijd...
  • Bij de eerste studeerde mijn man nog. Hij had examen toen ik weeen kreeg. Toen het elke 5 minuten kwam heb ik taxi gebelt. En sms naar mijn man, zodat hij uit zijn examen kon lezen dat ik in ziekenhuis was. Ging meneer na zijn examen naar de supermarkt en belt hij mij op of we nog melk nodig hadden😂😂😂toen maar gezegt dat hij nu wel naar het ziekenhuis mag komen..hij had mijn sms niet gelezen! Daarna begon zijn vakantie!
    Bij de tweede inleiding, nog paar dagen gewerkt toen ik nog in ziekenhuis lag, dan zijn 10 dagen genomen.
    Bij de derde zijn zomerverlof geplant weekje voor uitgerekende datum, 3 weken . Ik ben bevallen op zijn laatste werkdag op 39 weken😊😊😊dus dan is hij nog een maand thuisgeweest bij ons. Zalig!
  • Niet. Bij de eerste hadden we net alle twee een week verbouwingsverlof gehad toen in de nacht van zondag op maandag mijn water brak. Verder gebeurde er helemaal niets. Dus mijn man belt s’ochtends zijn baas om te zeggen dat “hij iets later ging zijn omdat ik in het ziekenhuis lag en mijn water ‘s nachts gebroken was”. Zijn baas (zelf vader van 4 kinderen) heeft toen aan mijn man gezegd dat hij bij mij moest blijven smile.gif uiteindelijk ben ik op dinsdag ingeleid omdat de weeen niet kwamen en heeft mijn man die maandag vooral bezig geweest om onze verhuis die week te regelen, in combinatie met dat ons zoontje 5 weken te vroeg was en ik dus nog niet echt alles in orde had.

Bij nummer twee is hij smorgens ook gewoon gaan werken toen die ochtend de vroedvrouw kwam voor een sessie voetreflexologie om de bevalling in gang te zetten omdat ik al een week over tijd was. Smiddags heb ik hem dan gebeld dat hij best maar naar huis kon komen. Op een paar kilometer van ons huis werd hij nog aangereden op een stuk straat waar wegenwerken bezig waren, dus nog het hele gedoe met aanrijdingsformulieren enzo moeten in orde brengen voor hij eindelijk thuis was. Maar nadien ging het vlot smile.gif hij kwam thuis mijn vliezen braken, hij belde de vroedvrouw die kon heel snel komen en uiteindelijk amper twee uur nadat hij thuis gekomen was werd ons zoontje geboren. Hij vond dat best oke zo smile.gif

Nu zwanger van nummer drie. Buiten het feit dat hij vond dat ik echt wel de volle twee weken voor mijn uitgerekende datum moest thuis blijven zodat ik toch wat meer rust en minder pendel stress had en ik hoop dat ‘s avonds terug thuis is voor onze twee oudsten in bed moeten is het wel goed.... ik hoef hem niet de hele dag hier bij mij in de buurt, nu doe ik tijdens de schooluren gewoon helemaal waar ik zin in heb (of dat is toch het idee smile.gif )

Uiteindelijk een uitgerekende datum is behoorlijk natte vingerwerk, je kan nog dik 10 dagen over tijd gaan voor er actie ondernomen wordt, of je haalt die datum gewoon helemaal niet, alles kan...
  • Niet. Vriend werkt met de nacht. Was zijn 10dagen thuis en nadien gaan werken. Had ik bevallen midden in de week had hij verlof bijgenomen dat hij de ganse week thuis was dan. Uiteindelijk bevallen in't weekend.
  • Niet. En mijn man is zelfstandige dus ook die 10 dagen vaderschapsverlof heeft hij niet. Hij werkte wel van thuis / ziekenhuis uit maar echt vrije dagen? Bestaan niet.
  • Mijn man nam ook geen verlof voor mijn uitgerekende datum.
    Zie daar het nut eigenlijk niet zo goed van in, tenzij om je te ontlasten als je al een ander kindje hebt.
    Ik ben uiteindelijk drie weken voor de uitgerekende datum binnengaan met gescheurde vliezen.
    Daar te horen gekregen dat ze de volgende dag gingen afwachten of het al dan niet spontaan zou beginnen.
    Man is die dag gewoon gaan werken en ik lag in het ziekenhuis tijdschriften te lezen smile.gif
    Bevalling kwam niet op gang, dus ben de volgende dag 's ochtends ingeleid.
    Toen was mijn man er natuurlijk wel bij happy.gif
  • Mijn man is zelfstandig dus kan wel een beetje plannen... Hij is niet op voorhand thuis gebleven maar heb hem wel gevraagd geen werven aan te nemen die heel ver weg lagen vanaf 2 weken voor uitgerekende datum en zeker zijn gsm wat bij de hand te houden.
    Anders zou hij teveel achterstand gehad hebben!
    En misschien gelukkig maar want ik ben bevallen op 42+1 weken dus ja bigsmile.gif
    Hij heeft zowiezo al 4 dagen voor en 4 dagen na de bevalling elke dag naar het ziekenhuis mogen komen dus zijn achterstand in werk was toen al groot genoeg! Hadden we zo niet direct voorzien goofy.gif
  • Hier ook niets hoor smile.gif. Vanaf uitgerekende datum had hij 3 weken verlof gepland, maar dochter is 10 dagen te vroeg geboren. Ik ben hem vrijdagavond nog gaan ophalen na late shift (22u) en 2u later brak mijn water. Dus 's ochtends naar zijn werk gebeld, enkele dagen vaderschapsverlof opgenomen tot de uitgerekende datum en dan zijn 3w verlof, waardoor hij dus +4 weken bij ons thuis is geweest (za-lig! content.gif )2 keer aangepast. Laatste keer door Wasabi op 03/03/2018 15:10
  • Bij mijn eerste zwangerschap werd er bij de laatste controle enkele complicaties opgemerkt waardoor de gynaecoloog adviseerde aan mijn vriend om niet meer te gaan werken. Had controle op zaterdag en moest dinsdagavond naar het ziekenhuis voor een inleiding. Intussentijd moest ik voor ieder klein kwaaltje meteen naar het ziekenhuis (spierpijn, buikpijn, hoofdpijn,...) Gezien mijn vriend ook in het weekend werkt was hij dus vanaf zaterdag thuis om dinsdagnacht de bevalling te laten starten smile.gif
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld