Het laatste 10 weken topic....

• @Neuzeke Helaas is het in een keizersnede uitgedraaid, en dat na zowat 11h arbeid tot het persen aan toe maar toen werd het risico te groot en wou ze ingrijpen. Vandaar het verlengde verblijf.
    Hoelang heb jij gekolfd? Ik hoop dat het morgen terug lukt, voorbije dagen ging echt niet aan de borst.
  • Ja ik dacht het wel dat het keizersnede werd
    Ik ben blijven voltijds kolven tot rond de 14 weken en dan de handdoek in de ring. Twas genoeg geweest

• @SV8: dikke dikke proficiat met je kleine meisje! Heel mooie naam ook!
  • Baby Nel is niet besmet met CMV. 100% zekerheid, ongelooflijk, wat een blijdschap.
    Ik heb haar bijna doodgeknuffeld na het telefoontje. 😍
  • Dikke proficiat @SV8, mooie naam voor een prachtige dochter! En dan nog eens het goede nieuws van de cmv! Nu echt 100% genieten.

• SV8 waaaaaw. Dit is geweldig nieuws.
    Genieten nu.
  • @SV8 proficiat met Nel !
    Verloopt alles goed ?
    Geef je borstvoeding of flesjes ?

Ik had laatst hier een heel opstel geschreven maar bij het indienen alles kwijt ...
  • Hier verloopt alles redelijk goed. Geen borstvoeding maar flesjes dus effe zoeken naar de juiste pap want de krampjes waren goed aanwezig.
    Was ik al weer helemaal vergeten die krampen smile.gif
    Doutzen is nu 3 weken oud en paar dagen en ze zou toch al zeker minimum 4uur moeten tussenlaten tussen de voedingen maar daar zijn we nog niet. Ze zit nog aan om de 3u en 70ml. Heel soms drinkt ze toch eens 100ml ofzo. Dan ben ik heel gelukkig omdat ze dan iets langer slaapt smile.gif

Romée heeft serieus moeten wennen aan de komst van de zus. Eerste week weinig tot niets gespeeld en veel geweend. We zijn er gelukkig wat aan door komen. Nu soms als de aandacht voor de zus te lang duurt durft ze het wel een "uit te hangen" maar dat valt al bij allemaal heel goed mee.
    Het moeilijke is dat je aan een bijna 2 jarige moeilijk kan uitleggen wat zo een zusje hebben in houdt. De tijd zal alles wel uitwijzen.

Ik ben bijna hersteld. Mijn onderkant goed ontstoken en ik moet af en toe nog ijs leggen en spoelen en dafalgan nemen tegen de pijn. In dat opzicht was ik met een KS sneller van de miserie vanaf wink.gif
    Nu zo een drie weken na de bevalling zie ik de charme er wel van in van natuurlijk te bevallen. De eerste dagen dacht ik ... oh jee nooit meer! (ik ga het ook nooit meer doen maar ik begrijp dat mensen het idd vergeten en opnieuw natuurlijk bevallen)

Ik voel dat mijn gezin compleet is en daar ben ik blij om !
    En stiekem kijk ik al weer uit naar de nachten doorslapen wink.gif
  • Goh, die krampjes, het teruggeven, ik krijg het allemaal.
    Ik gaf borstvoeding maar ze hapte niet goed aan en mijn tepels lagen helemaal open. Echt pijnlijk. Dan enkele dagen afgekolfd en zo gegeven. Dan terug aan de borst maar te weinig melkproductie, ze kwam niet genoeg bij. Toen werd het heel lastig. Aanleggen, flesje bijgeven en kolven. Dat heb ik niet zo lang vol gehouden want Nel vraagt heel veel aandacht. Ze ziet zo af aan haar buikje, het is echt erg om zien soms. Morgen ga ik naar de kinderarts, beetje vroeger dan voorzien. Hopelijk heeft ze een wondermiddel maar ik vrees ervoor.
    Nel drinkt nu dus ook flesjes. Morgen is ze 3 weken, vorige vrijdag woog ze 3,490 en nu drinkt ze 7-8 keer per dag ongeveer 90cc.

Het is heel lastig hier eerlijk gezegd. Ik krijg heel weinig rust, tijd om bij te slapen is er niet en de nachten ja... weinig slaap voor mij. Ze ligt vaak op mij te slapen want in haar bedje crepeert ze. Ze snakt dan naar adem, vindt geen rust, heel vervelend om er zo naast te liggen.

Ik hoop dat het snel betert maar weet dat het nog wel even kan duren.
  • @SV8 , jammer dat de bv niet gelukt is. Met een lactatiekundige is het mij dit keer wel gelukt. Zo blij!!
    Ik ben nu terug aan het werk en geef al 3,5 maand bv.

Die krampjes is helaas iets waar je door moet.
    Een draagdoek doet wonderen.

De osteopaat raadde mij verder aan om probactiol mini druppels te geven. Je kan die bij de apotheek halen en dit zijn goede darmbacteriën in een flesje. Dat kan zeker geen kwaad en kan maar helpen tegen de krampen.
    Maar een osteopaat kan ik zeker aanraden! Wel opletten want er zitten ook kwakzalvers tussen.

Ook de flesjes niet te groot maken, helpt.

Een warm kruikje op haar buikje kan ook werken en een houding waarbij jij tegendruk geeft op haar buikje. Zoek maar eens 'the hold' op youtube. Werkt heel goed!

Verder gewoon dingen proberen en uiteindelijk zullen jullie wel iets vinden. Ik vond het pas leuk worden na zo'n 7 weken. Dan ken je elkaar goed en weet je wat je baby fijn vindt.

• Die 1ste weken is het ook enorm zoeken e.
    Ik denk dat de meeste kersverse ouders dit wel zullen herkennen. En we moeten er niet flauw om doen.
    De meesten onder ons hebben een partner die af en toe kan inspringen.
    Oké ze zijn ook maar een paar dagen thuis en velen mss snel terug ana het werk maar toch kan er eens gewisseld worden.
    Al is het maar 10 minuten. Dag heb jij natuurlijk niet.
  • Ik heb echt alle middeltjes geprobeerd hier thuis. Zondag wou ze zelfs niet meer in de draagdoek, daar ging mijn laatste reddingsboei!
    Ben dan gisteren nr de kinderarts geweest en heb nu andere melk gekregen. Ik was zelf allergisch voor koemelkeiwitten tot mijn 2-3 jaar dus de kans bestaat dat Nel dit ook heeft. Ik hoop dat de nieuwe melk helpt want anders wordt dit een lange lijdensweg!

En Neuzeke: klopt, al is het maar eens een uurtje ‘s avonds ofzo dat ik op mijn gemak kan douchen of eens gewoon iets anders doen dan Nelleke troosten of snel iets eten. Het is een wereld van verschil als hier iemand is. Maar goed, we moeten door die eerste weken en dan zien we wel weer.
    Ik ben nu al blij dat ik nog thuis ben tot begin maart. Dit jaar nog gaan werken met zo een anti slaap baby... onmogelijk!
  • @SV8 merk je wat verschil met de nieuwe pap? Die eerste weken zijn echt zwaar he. En het is echt zoeken naar een manier om te troosten.
    Ik volg @liemke1709 wel, vanaf 7weken wordt het fijner. Eerst doe je alle moeite tegen die krampen en dan opeens betert het zonder dat je iets veranderd hebt, het gehuil lijkt plots wat te minderen en je krijgt al eens een eerste lachje in de plaats, iets om naar af te tellen!
    Ben blij dat je nog zolang thuis bent, tijd om te wennen en geen stress dat je start datum al dichterbij komt.
    Nog een tip, je weet maar nooit, hier hielp het inbakeren 's nachts tijdens de eeuwig-krampen-fase.
  • Gisteren zijn we terug naar de kinderarts geweest en terug andere melk gekregen. Ze zal aanvraag doen voor terugbetaling. Volgens haar heeft ze serieus last van de koemelkeiwitallergie. En raar maar waar, vandaag is ze echt rustig. Ik hou mijn hart vast, kan nog toeval zijn want is nog vroeg natuurlijk.
    Ze heeft ook enige vorm van reflux maar of het met zuur is betwijfel ik. Ik hoor de melk terugvloeien, ze verslikt haar soms in haar slaap, ‘herkauwt’,...
    Ik wacht het nu weer een weekje af, dan terug op controle.
    Ahja ze kakt nu ook niet (veel) meer. Dat zit ook beetje te duwen en zal ze ook wel wat last van hebben wss.

Kleine meisjes, grote zorgen. Maar alles voor haar comfort he!
  • Ik kom hier ook nog eens meelezen, het is hier bijna afgelopen met 9 maand.
    @SV8 hopelijk is het nieuwe poeder de oplossing voor de krampjes! Als alleenstaande zullen het zware dagen zijn, dus ik duim mee dat het vanaf nu beter gaat!

Onze zoon ondertussen al 12 weken oud, een droombaby die goed eet en slaapt. Gisteren gaan wennen in de crèche, deed toch even pijn in mijn mama hart! Over 2 weken ga ik terug werken en zal hij 5 dagen per week gaan, zullen dat wel snel gewoon worden zeker?
  • Hier nog 10 weken te gaan. De gynaecoloog heeft vorige week gezien dat die al ingedaald is maar maakte zich geen zorgen. Nu moest ik gisteren voor het spuitje tegen kinkhoest. Huisarts vroeg of alles in orde was ik zeg ja hij is ingedaald. "Oh zet uw koffer maar klaar dan!" Toen vroeg hij of de.echo goed was..ik zeg ja ze zei dat hij nu 38cm is en 1kg 450. "Jij gaat die 40 weken niet halen hoor eerder 35/36 schat ik" zei die..nu vind ik 35 weken veel te vroeg en maak ik mij wat zorgen..maar de gynaecoloog heeft er niets over gezegd en dat zou die anders toch gedaan hebben denk ik?
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld