Het laatste 10 weken topic....

• uw postnataal verlof veranderd zowiezo niet hé.. Als je overtijd gaat heb je zogezegd langer prenataal verlof gekregen maar het postnataal gedeelte blijft altijd hetzelfde.
    Alhoewel ik me nu bedenkt dat het misschien anders is als je zoals jullie blijft doorwerken tot één Week voor de uitgerekende datum? surprised.gif

Hier gisteren de hele dag erge harde buiken gehad. Nooit gehad zo bij Emma, toen had ik wel harde buiken maar nooit een hele dag zo sterk. Nu vandaag doet heel de onderbuik pijn happy.gif Alsof de spieren stijf zijn laat maar zeggen… bij het lopen trekt het helemaal!
    Zou van indaling kunnen zijn dus daar hoop ik sterk op goofy.gif
    Misschien dan toch niet ingeleid worden deze keer??? thumbup.gif We shall see……
  • @HappyJ postnataal verlof wordt korter als je prenataal verlof verlengt he.
    je hebt 12 weken waarvan 1 verplicht op te nemen voor je bevalt.
    Dus mijn verplichte week start nu zaterdag 24/08 omdat mijn datum 31/08 is. Hierna zou ik nog 11 weken verlof hebben nadien.
    Stel dat ik toch nog een week overtijd ga dan heb ik nadien maar 10 weken verlof meer.
    Het totaal wijzigt niet maar de verdeling wel wink.gif

Ik hoop dat je baby idd al goed aan het indalen is.
    Bij mij was dit rond week 34 denk ik .
  • Je hebt toch recht op 15 weken en geen 12 of ben ik nu zo mis?
    En minimum 1 week voor uitgerekende datum moet je stoppen (in mijn geval). Ik stop 2 weken voor mijn datum en heb dus 13 weken erna.

Die harde buiken zijn soms zo vervelend he.
    Ik ging daarnet om de verzorgtafel en in de auto kon ik bijna niet zitten, best vervelend.
    Nu efkes rust en dan monteren en dan langs de kapper, moet ook eens gebeuren voor ik aan baby vasthang smile.gif
  • ik dacht 12 weken ...
    ik hoop dat ik mis ben en dat het er 15 zijn smile.gif
  • Ja 15 hoor
  • Zou 15 weken zijn voor werknemers en 12 weken voor zelfstandigen.

Hier krijg je 16 weken in totaal smile.gif 6 weken ervoor en 10 weken na en je kan slechts 3 weken overzetten als je een attest van de gyn voorbrengt dat dit voor hem toegestaan is (Frankrijk)
  • oh dat is goed nieuws smile.gif
    dan ben ik vanaf 31/08 nog 14 weken thuis.
    Zal eens tellen dan bigsmile.gif
  • 9/12 terug gaan werken dan normaal... BRRR.
    normaal neem ik ook twee weken verlof van 23/12 tot net na nieuwjaar.
    Dus heb ik twee weken ertussen die ik zou moeten gaan werken.
    Zal ik nog moeten kunnen overbruggen op een of andere manier bigsmile.gif
    Mss gewoon een maandje ouderschapsverlof bijnemen en mijn verlof overzetten naar volgend jaar wink.gif
  • Nog niemand bevallen, zo te zien.
    Mijn meisje is ondertussen al 1,5 maand oud.
    Ik heb 9 weken bevallingsverlof. Mijn groot verlof ga ik achteraf nog opnemen tegen het einde van het jaar.
  • @Zeefje je was voor je bevalling dan langer thuis?
  • Ik voel al zoveel sinds vorige week dinsdag... op en af...
    vandaag weer.
    word er zo moedeloos van want ik weet eigenlijk echt niet meer wat ik moet voelen of wat echt is en wat niet.
    Ik denk elke keer "ja het is begonnen" en dan loopt het weer effe volgens de klok en dan weer niet meer.
    sad.gif
  • Ik droomde deze nacht dat ik bevallen ben, my god.
    Gewoon in mijn bed, mijn moeder naast mij, geen dokter, geen vroedvrouw. Floep, ze was er. Dan toch een dagje ziekenhuis en naar huis.
    Ik wist niet wat te doen en huppelde gewoon vrolijk rond te verkondigen dat *** geboren was. (Twas de echte naam in mijn droom).
    Ik moet zeggen dat ik blij was toen ik wakker werd, dat ze nog steeds in mijn buik zit. 😳
  • @Asil Je moet maar denken dat alles wat je nu voelt, wel al iets kan doen, wat voorbereidend werk ook al valt het telkens stil. Je bent nog steeds maar 39 weken. Probeer zo niet te focussen en probeer elke dag nog iets te doen, zo passeert de tijd vlugger. Je lichaam schiet vaak pas in actie als je er rust en vrede mee hebt. Het komt wanneer het komt, en als het echt zo ver is dat je gaat bevallen, zal je niet twijfelen wink.gif
  • @Dreamy ja dat is waar. Je hebt helemaal gelijk. En mijn hoofd weet dat ook maar ik kan echt wel janken vandaag sad.gif Maar idd niets te doen dan wachten. Maandag naar gyn. Kan me al voorstellen dat ze me dan toch een KS gaat aansmeren... So be it dan.
  • Je kan er inderdaad niet veel aan veranderen hé…. en dan heb je mensen die je beginne vertellen "ooooooh…. maar de laatste maand is de laatste dag hé!! Nu kan het zo maar eens gebeuren"
    annoyed.gif
    Dus bij elk krampje denk je dat het misschien wel eens een begin kan zijn om dan na de 41w bij de gyn te zitten in de hoop dat hij ze er eindelijk gaat uitroken goofy.gif

Vandaag rustig dagje werk en dan nog 2 weekjes!!! Joepie bijna thuis!!!!
  • @Asil : Ik heb echt met je te doen. Sterkte.
    Ik ben moeten stoppen nog voor ik 34 weken was, omwille van vruchtwater verlies. Ik ben dan bevallen op 35+3.
    Dus in totaal 11 weken bevallingsverlof.

@Mammie84 : Geen nieuws van jou. Zou het dan?
  • @Asil: waarom zou de gyn je maandag een keizersnede proberen aan te praten? Je bent dan toch nog ‘maar’ begin 39 weken? Of is er iets in je voorgeschiedenis waarom dat noodzakelijk zou zijn? (ik heb niet al je posts in even groot detail gevolgd)

Ik vond die laatste week wel iets hebben. Je bent dan eindelijk thuis en je kan je mentaal dan echt beginnen instellen op die naderende baby (ervoor was het hier toch nog altijd erg druk met het afwerken van de laatste loodjes op het werk, dus ik was steeds blij dat ik niet te vroeg beviel en dan echt nog even de tijd had om over te schakelen naar ‘mommy to be-modus’.)

Ik moet er wel bij zeggen: ik had steeds een een hele moeilijke eerste helft van de zwangerschap (extreme misselijkheid, zoals @Lynne denk ik), maar naarmate de zwangerschap vorderde voelde ik me steeds beter. De laatste tien weken waren voor mij dus ideaal smile.gif

Veel succes in ieder geval voor wanneer je bevalling echt in gang schiet!
  • @Zeefje : baby zit nog in de buik. Steeds meer en meer voorweeën.
    Maar dat heb ik nu al weken.... En soms echt pijnlijk.
    Nog steeds slapeloze nachten en nu heb ik ook nog eens last van aambeien blush.gif vreselijk veel pijn.
    Ik neem ondertussen al enkele dagen medicatie en zalf. Maar het doet precies niet echt iets. Aiai als ik moet bevallen. Dit had ik bij de andere kids niet. Enkel bij de oudste wel naar dan na de bevalling en redelijk snel vanaf geraakt.
    Dus dit er nog bij is ook niet echt aangenaam. Nu kan ik al helemaal niet meer zitten 😜.
    Maarja nog eventjes. Best spannend!

wave.gif
  • @Ansel
    Mijn vorige bevalling was met een KS.
    Omwille van vorige KS en feit dat ik geboren ben met een hartafwijking maakt dat ze een natuurlijke bevalling echt vanzelf moet starten en dat deze binnen de 20 uur geklaard moet zijn MET epidurale.
    Dus maandag ben ik idd nog MAAR 39w maar overtijd laten gaan ze ook niet doen met kans op inleiden en dat doen ze niet met mijn voorgeschiedenis.
    Mijn gyn zou me denk ik liever ineens met KS zien bevallen heb ik altijd idee gehad. En mijn man heeft ook die indruk.
    Enfin kan in feite nog alle kanten uit.
    Misschien heb ik het helemaal mis en gaat ze me nog echt de tijd geven tot 40w. Who knows.
    Nog effe een hittegolfweekendje overleven wink.gif

En ja dat weekje verlof voor de effectieve bevalling is ook altidj fijn meegenomen al weet ik niet echt meer wat ik nog allemaal kan poetsen bigsmile.gif
  • @Mammie84 spannend dat we zo gelijk lopen he wink.gif ben zeer benieuwd !
Reageer

Inloggen

Let op: Je login van de oude site werkt hier niet! Kijk hier voor meer info.

Hou me aangemeld